Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
HKP

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af HKP »

Kent skrev:
20. aug 2019, 22:44
Ikke den mest positive omgang #SortSnak vi har lavet! Men sådan er det, når man siger farvel til 2 kaptajner, ryger ud af #eldk på røv og albuer samt skuffer i Superliga.dk. Vi satser på, at de næste 14 dage bliver bedre - forhåbentligt startende på søndag i kampen mod SønderjyskE Fodbold https://soundcloud.com/user-336203398/4 ... rde-200819
Stor cadeau til et altid godt program👍🏼

og vigtigt i kom ind på ridser i lakken hos den sportslige ledelse. De fejlcastede totalt KA. Og det kan man ikke beskylde KA for...

Fyring:
Steinlein & co!! samt hele holdet. Lige hvor mange dårlige beslutninger der blev truffet af ledelsen, træner osv. og ligegyldigt hvor mange undskyldninger, så må et FCM-hold aldrig som i ALDRIG NOGENSINDE optræde på samme måde på mch igen... det er ikke steinleins skyld at Mabil overtager frispark fra Evander, for herefter at kløve den 8-9 meter over....

Forlængelse:
Sory

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Er status i FC Midtjylland fortsat verdensklasse ovenpå exit i Europa, rekordstart i Superligaen og inden transfervinduet lukker?‬
‪Det får vi muligheden for at diskutere med Rasmus Ankersen i weekenden.‬
‪Har du spørgsmål du gerne vil høre Rasmus’ svar på, så byd ind med dem i denne tråd👇

Vijen

Indlæg af Vijen »

Kent skrev:
26. aug 2019, 20:47
Er status i FC Midtjylland fortsat verdensklasse ovenpå exit i Europa, rekordstart i Superligaen og inden transfervinduet lukker?‬
‪Har du spørgsmål du gerne vil høre Rasmus’ svar på, så byd ind med dem i denne tråd👇
Har du en deadline til spørgsmål?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Vijen skrev:
26. aug 2019, 21:21
Kent skrev:
26. aug 2019, 20:47
Har du en deadline til spørgsmål?
Fredag midnat 😀

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mit spørgsmål

Du RA har sagt at man skal lægge på i hvert vindue, altså at truppen skal blive bedre og bedre for hvert vindue, men hvis man ser på det med neutrale briller, har man så ikke udvandet holdet mere og mere siden holdet i 2015, som også kvalificerede holdet til kval spil i europa, til et mere såkaldt kræmmerhold (salg af unge spillere for øje) og at det netop ikke holder når man møder hold fra europa.

Holdet dengang havde jo erfarne klassespillere på alle pladser i deres bedste udgave, (P. Andersson, Sparv, Poulsen, Bak, Erik S., Duncan, sly, Dahlin, Hassan og Kian H. og Novak var med i kampene mod southampton osv).

Nogle vil sige at klubben har fået en god start, men er fakta ikke ?, at kvaliteten i superligaen er dalende i forhold til europa, nu er det stort set kun FCK der kan begå sig i europa, fordi man har erfarne klassespillere. superligaen er jo ved at ligne den skotske liga, hvor der er to hold med deres egen klasse og resten er middelmådige hold.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Hvornår har klubben samlet nok europæiske lærepenge til, at kunne deltage i Europa?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Er det en fast strategi, at klubben udadtil (specielt gennem Steinlein) altid skal lyde så positiv og ikke se realiteterne i øjnene?

Fint nok, at man er stolt af historiske resultater, men de må aldrig overskygge nuværende udfordringer.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Hvad siger Benham til tingenes tilstand? Er han stillet tilfreds ved, at klubben selvstændigt kan køres rundt uden løbende økonomisk kunstigt åndedræt, eller er hans ambitioner større? I såfald kunne man så forestille sig et øget engagement i klubben fra hans side i bestræbelserne på at indfri ambitionerne?
/ ABT

Billede

Brugeravatar
JEP

Indlæg af JEP »

Jeg har hidtil været sporadisk lytter på Sort Snak, men ønsker at det bliver mere kontinuerligt og så det er dejligt at selveste formanden deltager denne gang og stor cadeau for det!
Jeg er ligesom størstedelen af klubbens fans alvorligt skuffet over tilgangen til denne sæsons Europa-kvalifikation.
Mit største problem er at man fra klubbens side åbenlyst kan stille sig tilfreds med en midtbane med en gennemsnitsalder på 21 år på udebane mod Rangers, hvilket for mig er komplet naivt og yderst bekymrende da historien viser at chancerne for videre avancement, under disse forhold, er minimale uanfægtet hvilken klub der er tale om.
Mit spørgsmål til Rasmus er derfor følgende:
Hvilke spillere skal tilføjes truppen, så målsætningen om Europa næste år bliver mere realistisk end hvad der denne gang ikke var andet end et opblæst luftkastel?
På forhånd tak.
Mvh Jacob

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Hvorfor rekrutterer Brentford bedre end os - er det "kun" fordi Championship er mere tiltrækkende, er der andre årsager?

Cortez

Indlæg af Cortez »

Strategi/dagligdag

- Vores Lalandia; Ideen med at købe spillere, udleje dem for at dygtiggøre dem og så sælge dem med fortjeneste samt en rundhåndet uddeling af seniorkontrakter har medført en kæmpe trup. Ser du et problem med det? Har det været en succes/bliver det en succes?
- Status på sponsorsiden. Er vi på et tilfredsstillende niveau? Kan vi udbygge?
- Opererer I med alternative indtægtskilder udover ”Vores Lalandia”?
- Strategi 2029; Udmelding omkring ny strategi, hvor ”vi skal op på den HELT store klinge” blev meldt ud i forbindelse med sidste fanforum. Er man kommet videre med arbejdet?
- DBU rangering; Vores udviklingsmiljø er ikke rangeret blandt toppen i DK af DBU. Som jeg har forstået skyldes nogle af vores ”manglende” points, at vi ikke er ret dygtige til at formulere og dokumentere ”vores måde at gøre tingene på” skrifteligt. Noget som rapporten fra Hypercube? Vist også påpegede. Gør det indtryk på dig, at andre mener sådanne ting er vigtige – eller er I overbevist om, at I (FCM) har fat i den lange ende her i forhold til den personbårne viden og erfaring? Åbner denne tilgang op for andre overvejelser, f.eks. personafhængighed?
- Findes der i FCM en kommunikationssetup? Og understøttes denne af en strategi?
- Kan vi som fans forvente mere af FCM – eller er vi ikke forventningsafstemte med den virkelighed som ledelsen kigger ind i?

Sportsligt setup

- Hvem er egentlig sportschef i FCM? Som fan kan jeg godt blive i tvivl.
- Mener man i FCM at danskere generelt er dygtigere trænere? Når man ser på setuppet i Brentford og FCM, kan man godt få den tanke.
- I forlængelse af ovenstående spørgsmål, så kunne man også få den tanke at tidligere spillere/stab har fortrinsret, når det komme til ansættelser. Er det en bevist strategi? Kommer man ikke til at mangle eksterne input?
- Kan det være en god idé som klub at udvikle en bestemt spillestil og lade den gennemsyre klubben? Eller er hensigten fra FCM side at man ønsker at udvikle robuste spillere, der kan begå sig de fleste steder?

Transferstrategi

- Har vi en?
- Hvor meget har vi efterhånden måtte betale i lærepenge for ikke at have en slagkraftig trup parat i august?
- Lærer vi af det? For det virker ærlig talt ikke som om vi gør.
- Er vi med den nuværende trup klar til Europa i august næste år?

Det var lige hvad jeg havde tid til.

/Cortez

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Har ledelsen forberedt sig godt til udskiftningen på den centrale midt (6’er og 8’er positionen), som Tim og Jakob har siddet så tungt på? Vi har og har haft vanvittigt mange spillere til denne position på kontrakt:

Evander (spiller fast, men vel mere som 10’er)
Frank Onyeka (spiller fast)
Jens-Lys Cajuste (i truppen og muligvis på vej mod et gennembrud)

Victor Torp (I truppen, men ikke omkring holdet + skadet)
Nikolas Madsen (I truppen, men ikke omkring holdet)

Kaan Karinen (Udlejet)
Michael Baidoo (udlejet)
Okosun (udlejet)
Sammy Skytte (udlejet)

Frederik Brandhoff (solgt)
Janus Drachmann (solgt)

Som jeg ser det har vi skudt lidt i øst og vest, men primært hentet spillere der har været for unge + ikke har kunne opnå nok spilletid på 1. holdet til, at de ville være klare afløsere til når Jakob og Tim’s tid kom.
For mig at se er det helt tydeligt at vores centrale midt skriger på en spiller ala det i præsenterede i Brentford i form af Mathias Jensen eller Christian Nørgaard.

Jeg forestiller mig at håbet har været, at man kunne ramme rigtigt på en af de mange talenter/lotto kuponer som er hentet, men det har bare ikke været tilfældet.

Kan det virkelig passer at vi ikke er på markedet efter en central midt, som kan gå ind og løfte holdet fra dag 1?

Eller er vi klar til at tage en sæson, hvor vi ikke for alvor går efter at true mesterskabet, men i stedet er ok med at give en masse spilletid til vores unge talenter?
- Personligt ville jeg have det fint med dette, hvis det bare meldes ærligt ud.

Densestar7430

Personligt synes jeg, at i har fået for mange hug i medierne ift. udeladelserne af Paul og MDH.

Det er som alle har glemt alt den snak, der var omkring Paul og Sanneh, der mentalt var et andet sted og ikke kunne præstere i kvalifikationen.

Dog synes jeg godt man kan kigge på om vi, i den forbindelse har været FOR rigide?

Paulinho går i stykker lige op til Rangers kampene. Vi har ingen oplagt afløser og i truppen og står til at skulle svække os på både HWB og VWB, men har stadig en MDH på lønningslisten. - En MDH som jeg personligt tror har en anden mental styrke end Sanneh og Paul.

Hvorfor genovervejer man så ikke situationen, og tager en snak med MDH om han kan se sig selv spille EL kvallen færdig, inden hans skifte bliver trumfet i gennem. (Ligesom det i øvrigt ender med det gør alligevel).

Har vi lært noget af dette, som gør at vi fremover vil gøre noget anderledes? Eller vil spillere der ønsker at skifte fremover konsekvent blive holdt ude af kamptruppen?

CasperA

Indlæg af CasperA »

Hvordan fordeler du din tid mellem arbejdet med Brentford og FCM, nu hvor du bor i England?

Densestar7430

Hvad er din status/evaluering af vores 3 udlejnings strategier?

Strategi 1: Køb af spillere som lejes ud med det samme.

For mig at se ligner det at Sammy Skytte og Chuma Anene bliver nulbonner, og at Søren Reese i best case går i break even.

Kommer vi til at se flere af disse handler eller har i set nok? For mig at se har det indtil videre været en fiasko.

Strategi 2: Udlejning af talenter til samarbejdsklubber Fredericia og Jerv

Som jeg forstår samarbejdet med Fredericia så har både FCM været skuffet over at spillerne ikke har fået mere spilletid, ligesom Fredericia har været skuffet over, at FCM spillerne ikke vist sig bedre frem.

For mig at se lidt en blandet landhandel indtil videre.

Strategi 3: Udlejning af spillere der har manglet det sidste for at bryde helt i gennem, men udlejes til klubber med et hvis niveau.

Her ligner det at vi har fat i noget. Både Mabil og Andersson er kommet retur til klubben og har indtil videre gjort en forskel.
Babajide kan der formegentlig laves et pænt salg på, hvis han ikke kommer retur.
Kraev har eftersigende også fået en rigtig flot start i Portugal, ligesom George også skulle være kommet okay i gang i Norge.

Ligner umiddelbart en stor succes indtil videre.

Besvar