EL Runde 3: FC Midtjylland - Glasgow Rangers FC
-
mousebreaker
Re: EL Runde 3: FC Midtjylland - Glasgow Rangers FC
Tilbage fra stadion, sad på faxe kondi tæt ved de skotske/nordirske fans. Man må sige at der venter noget af en lydkulisse på Ibrox, for det er meget imponerende hvad de kommer med. De sang faktisk fra start til slut - nye sange hver gang!
Vi sad og talte om allerede efter 12 minutter hvor lidt vi kommer ud med. Det er normalt sådan i Europa at udeholdet skal modstå et tryk de første 20 minutter. I dag var det hjemmeholdet der først fandt frem til lidt der virkede efter 20 minutter. Der fik vi en fin periode på 6-7 minutter og så var det slut...
Det var helt afgørende for kampen at vi slet ikke sad tæt nok på modstanderne. Vi spillede med et utroligt defensivt mindset og gik aldrig frem i et pres. Det kunne inhvert fald ikke ses. Til gengæld så sad gæsterne meget tættere på i deres genpres og fik tilbageerobret en masse bolde. Vi fik ikke meget rum at spille i på deres banehalvdel mens de havde kolossalt med plads på vores.
Da der var spillet en halv time var det åbenlyst det kun var et spørgsmål om tid. Så meget spillerum må man bare ikke give. Det var helt tydeligt at Nicolaisen og Joel slet ikke var afstemt. Det gjaldt både når vi selv havde bolden og skulle lave små inderside afleveringer til hinanden og når vi skulle forsvare. Det var en ren ynk. Nicolaisens dårligste kamp til dato og hvordan fanden Joel kan være blandt emnerne til man of the match er jo komisk. Men det er ikke første gang man undrer sig over hvad de folk der bestemmer den slags tænker på.
Forstemmende at Erik og Scholz kan stå tæt helt alene med en angriber på 1,77 og så scorer han på hovedstød. Den slags må bare ikke ske.
Cajuste gør det fint i flere defensive sekvenser, men han bidrager med absolut nul komma nul offensivt og det hæmmer holder markant frem i banen. Han er direkte bange for at gå mod baglinjen. Når så Joel har en møgdag på venstrekanten så skal alt ind over midten. Præcis hvad vi har set i superligaen siden Paulinho blev skadet og derfor kan det undre at man ikke havde kaldt MDH ind til kampen mod Aab, så vi til denne kamp kunne have spillet med wingbacks på deres rigtige positioner der ville kunne bidrage offensivt som er så vigtigt i dette system.
Det er på tide at klubben stikker piben ind med deres store armbevægelser. Jeg vil påstå at FCK ikke ville få problemer med dette Rangers hold
Jeg sad iøvrigt ved siden af en dansk/skotte fra Aarhus. Han fortalte da Rangers kom foran med 3-0 at nu blev det spændende hvad der ville ske med Rangers. De er kendt for at begynde at sløse når det går for godt og ikke længere gide løbe de ekstra meter. Om det var det der skete siden vi fik to mål ved jeg ikke, men det var bemærkelsesværdigt at efter 2-3 scoringen så lukkede de os bare ned. Man skulle tro vi ville få momentum, men de strammede bare igen grebet og lukkede kampen. Tillykke til dem med avancement til playoff. Fuldt fortjent.
Det eneste positive er at Sory Kaba scorede. Vi trængte til et angribermål.
Kenneth Andersen må man konstatere har ikke fået ændret noget som helst i positivt retning. Forstemmende at se endnu en hjemmekamp i Europa hvor vi slet ikke kan se at det er FCM der er på banen. Det er i virkeligheden det der er det mest skuffende.
Slutteligt vil jeg sige at Wikheim pisser mig af i aften. Det var den mest halvhjertede og sløsede indsats jeg har set meget længe fra nogen..det er bare ikke i orden.
Vi sad og talte om allerede efter 12 minutter hvor lidt vi kommer ud med. Det er normalt sådan i Europa at udeholdet skal modstå et tryk de første 20 minutter. I dag var det hjemmeholdet der først fandt frem til lidt der virkede efter 20 minutter. Der fik vi en fin periode på 6-7 minutter og så var det slut...
Det var helt afgørende for kampen at vi slet ikke sad tæt nok på modstanderne. Vi spillede med et utroligt defensivt mindset og gik aldrig frem i et pres. Det kunne inhvert fald ikke ses. Til gengæld så sad gæsterne meget tættere på i deres genpres og fik tilbageerobret en masse bolde. Vi fik ikke meget rum at spille i på deres banehalvdel mens de havde kolossalt med plads på vores.
Da der var spillet en halv time var det åbenlyst det kun var et spørgsmål om tid. Så meget spillerum må man bare ikke give. Det var helt tydeligt at Nicolaisen og Joel slet ikke var afstemt. Det gjaldt både når vi selv havde bolden og skulle lave små inderside afleveringer til hinanden og når vi skulle forsvare. Det var en ren ynk. Nicolaisens dårligste kamp til dato og hvordan fanden Joel kan være blandt emnerne til man of the match er jo komisk. Men det er ikke første gang man undrer sig over hvad de folk der bestemmer den slags tænker på.
Forstemmende at Erik og Scholz kan stå tæt helt alene med en angriber på 1,77 og så scorer han på hovedstød. Den slags må bare ikke ske.
Cajuste gør det fint i flere defensive sekvenser, men han bidrager med absolut nul komma nul offensivt og det hæmmer holder markant frem i banen. Han er direkte bange for at gå mod baglinjen. Når så Joel har en møgdag på venstrekanten så skal alt ind over midten. Præcis hvad vi har set i superligaen siden Paulinho blev skadet og derfor kan det undre at man ikke havde kaldt MDH ind til kampen mod Aab, så vi til denne kamp kunne have spillet med wingbacks på deres rigtige positioner der ville kunne bidrage offensivt som er så vigtigt i dette system.
Det er på tide at klubben stikker piben ind med deres store armbevægelser. Jeg vil påstå at FCK ikke ville få problemer med dette Rangers hold
Jeg sad iøvrigt ved siden af en dansk/skotte fra Aarhus. Han fortalte da Rangers kom foran med 3-0 at nu blev det spændende hvad der ville ske med Rangers. De er kendt for at begynde at sløse når det går for godt og ikke længere gide løbe de ekstra meter. Om det var det der skete siden vi fik to mål ved jeg ikke, men det var bemærkelsesværdigt at efter 2-3 scoringen så lukkede de os bare ned. Man skulle tro vi ville få momentum, men de strammede bare igen grebet og lukkede kampen. Tillykke til dem med avancement til playoff. Fuldt fortjent.
Kenneth Andersen må man konstatere har ikke fået ændret noget som helst i positivt retning. Forstemmende at se endnu en hjemmekamp i Europa hvor vi slet ikke kan se at det er FCM der er på banen. Det er i virkeligheden det der er det mest skuffende.
Slutteligt vil jeg sige at Wikheim pisser mig af i aften. Det var den mest halvhjertede og sløsede indsats jeg har set meget længe fra nogen..det er bare ikke i orden.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Kæmpe stort +1 herfra.mousebreaker skrev: ↑8. aug 2019, 23:06Tilbage fra stadion, sad på faxe kondi tæt ved de skotske/nordirske fans. Man må sige at der venter noget af en lydkulisse på Ibrox, for det er meget imponerende hvad de kommer med. De sang faktisk fra start til slut - nye sange hver gang!
Meget meget enig... dog ikke mht. Wikheim. Synes du forventer for meget af ham. Han har ikke mere niveau end det her. Det har han desværre vist i meget lang tid nu....mousebreaker skrev: ↑8. aug 2019, 23:06Tilbage fra stadion, sad på faxe kondi tæt ved de skotske/nordirske fans. Man må sige at der venter noget af en lydkulisse på Ibrox, for det er meget imponerende hvad de kommer med. De sang faktisk fra start til slut - nye sange hver gang!
Bliver Wikheim ikke også fejlkastet som angriber, når hans spidskompetencer er absolut bedst på kanten, som det kommer til udtryk ved 1-3 reduceringen?
Vi spiller vel 5-3-2 det meste af tiden, da Joel i venstre og Jens Lys begge er utrolig defensive wingbacks. Vanvittig nervøs boldomgang fra Nicolaisen, som helt sikkert stadig mangler kampform. Hvis vi stadig står uden Paulinho i Glasgow, burde vi stå med en firemandskæde og bringe kanter ind. Vi har imo ikke spillerne til dette system, som afhænger af wingbacks med offensive kvaliteter og raids.
Og ja, Sory Kaba og Brumado fremme ser spændende ud. Kaba ligner endnu engang en klasseangriber.
Og ja, Sory Kaba og Brumado fremme ser spændende ud. Kaba ligner endnu engang en klasseangriber.
-
mousebreaker
Synes Wikheim har spillet fire rigtig gode kampe i ligaen som angriber. Det eneste problem har været at han (som her til aften) holder for lang tid i bolden og vil lave to ekstra driblinger og ender med et boldtab når han med en simpel aflevering kunne have holdt farten i spillet.
Her til aften laver han ingenting rigtigt, selv da han laver en assist. Han kommer fint nok til baglinien og skal aflevere til Kaba der kommer tordnende mod forreste stolpe. Wikheims aflevering sidder i hoftehøjde og gør det kropumuligt for Kaba at afslutte. Heldigvis ender bolden lidt heldigt hos Onyeka som så scorer. Rart nok at han kan det Onyeka, for det er godt nok ikke meget han bidrager med, med bolden.
-
Steffen am
Om 2 sæsoner bliver EL reduceret til 32 hold, og en indførelse af EL2, der kan vi måske kvalificere os hvis vi er heldige.JBT skrev: ↑8. aug 2019, 22:59Ja da, helt sikkert. Havde bestemt ikke forventet andet, og halvdelen af de fans på stadion går ikke rigtigt op i om det går godt eller skidt, lidt ligesom håndbolden, så det er bare pisse irriterende at være vidne til uanset. Det er virkelig det samme år efter år efter år efter år. Det bliver heller ikke lettere modstandere fremover desto færre point DK skraber sammen, men det fatter de der fedterøve tydeligvis ikke, de går mere op i Liverpool “legenden” der kigger forbi til smørebrød. Klaphatte hele bundtet
Åh. der er mange potentielle analyser eller perspektiver man kan tage på dette, ved slet heller ikke hvor jeg skal starte.
Jo, det er uheldigt at trække Rangers som seedet, men det hold burde vi godt kunne slå, hvis vi vil noget.
Lidt FCM classic. Vi har nogle domme der går imod os, og så glemmer vi at vi ikke også behøver at spille dårligt, bare fordi dommeren har en off dag. Det er uheldigt at dommeren lader alle tvivlskendelser gå en vej (måske lige pånær Evander sitautionen), men for helvede.
Altså også sindsygt at de har 5 spark på mål, og 4 af dem går ind.
Hvorfor er det at Evander ikke spiller bolden, han har 3 muligheder ved deres 2-0, men dribler selv og mister den, hvilket leder til scorringen.
Sejrsherren har altid ret. Måske var det rigtigt at JP blev bænket, og vi fik igangsat en generationsskifte på midtbanen, men når man ser sådan en kamp, uden europæisk erfaring og kynisme, kunne man overveje om det er det rigtige at gøre. Måske man skulle have ventet til efter kvalifikationsrunderne? Bliver heller ikke nemmere at holde god stemning i en trup, hvis den er stor og man så ikke vinder.
Vi siger vi vil opbygge en kultur, en vinderkultur. Nu har vi et gruppespil, 2 mesterskaber og en pokaltitel, så bliver det nemmere, nu det er en del af kulturen. Men vi stillede med bare 6 spillere, der startede i pokalfinalen, for 2,5 måned siden. Vi starter med 4 danskere og 2 spillere fra vores eget akademi, og 1 fra vores afrikanske akademi. Er det tilfredsstillende og FCM DNA?
men 2-4. Satme et dårligt udgangspunkt, men der er da sket mere skøre ting i fodbold, men shit det er op af bakke.
-
Steffen am
Og hvad er FCM DNA i øvrigt.
Vi har elsket power, været stærke på indlæg og dødbolde.
Rangers udtalte at det var det de var bange for.
Men ser ud til alt dødboldsfarlighed ser ud til at være væk? Tilfældigt, pga manglende Mads Buttgereit, Jakob Poulsen, Paul, eller?
Hvorfor nægter vi at lave indlæg fra siden eller cut-backs, det eneste er bolde ned gennem midten, både ved græsset og i luften. Indlæg fra midten imod modstanderens felt, virker bare sjældent godt, og vi får alt for lidt ud af det. Bliver så heller ikke bedre af at Evander insistere på at drible med bolden i stedet for at aflevere, og få lavet noget sideskift.
Vi har elsket power, været stærke på indlæg og dødbolde.
Rangers udtalte at det var det de var bange for.
Men ser ud til alt dødboldsfarlighed ser ud til at være væk? Tilfældigt, pga manglende Mads Buttgereit, Jakob Poulsen, Paul, eller?
Hvorfor nægter vi at lave indlæg fra siden eller cut-backs, det eneste er bolde ned gennem midten, både ved græsset og i luften. Indlæg fra midten imod modstanderens felt, virker bare sjældent godt, og vi får alt for lidt ud af det. Bliver så heller ikke bedre af at Evander insistere på at drible med bolden i stedet for at aflevere, og få lavet noget sideskift.
Vi har ingen wingbacks med offensive kvaliteter, synes dog at Jens gør det fremragende defensivt.
Uanset om joel flyttes tilbage til højre wingback, så kan han jo ikke lægge et indlæg, han er virkelig dalet i kvalitet.
Evander gør det godt nok, han mangler bare nogle der kan løbe dybt, f.eks. wingbacks.
Igen og igen ser man at sparv og Frank ikke løfter den defensive del godt nok, de taber alt for mange kampe på midtbanen, offentsivt her har de intet og byde ind med, og det låser Evanders muligheder.
Der er for få der støtter angriberne, med dybeløb, sikkert også derfor at man kun har scoret 4 mål i de 4 første kampe
Uanset om joel flyttes tilbage til højre wingback, så kan han jo ikke lægge et indlæg, han er virkelig dalet i kvalitet.
Evander gør det godt nok, han mangler bare nogle der kan løbe dybt, f.eks. wingbacks.
Igen og igen ser man at sparv og Frank ikke løfter den defensive del godt nok, de taber alt for mange kampe på midtbanen, offentsivt her har de intet og byde ind med, og det låser Evanders muligheder.
Der er for få der støtter angriberne, med dybeløb, sikkert også derfor at man kun har scoret 4 mål i de 4 første kampe
Den her kamp efterlod langt flere spørgsmål end svar. Vi virker famlende omkring hvad der er vores spillestil, det er snart så defensivt at man ønsker sig tilbage til Erik Rasmussen tiden, for hold da op hvor vil vi bare ingenting. Efter vi er stoppet med at spille med kanter er vi helt væk offensivt.
Men vi scorer trods alt to mål, det havde været helt fint, hvis vi ikke samtidig havde lukket fire ind.
Svært at forstå at Dal Hende og Paul skal holde ferie, mens vi kæmper for vores skæbne i EL. De er ikke solgt endnu, lad dem da bidrage. Og hvorfor ikke bruge Jakob Poulsen, erfaring er guld værd i sådan en kamp, og han burde som minimum være blevet indskiftet i anden halvleg. Har Okosun spillet sig af? Awer Mabil på bænken? Hvad er det egentlig vi vil.
Men vi scorer trods alt to mål, det havde været helt fint, hvis vi ikke samtidig havde lukket fire ind.
Svært at forstå at Dal Hende og Paul skal holde ferie, mens vi kæmper for vores skæbne i EL. De er ikke solgt endnu, lad dem da bidrage. Og hvorfor ikke bruge Jakob Poulsen, erfaring er guld værd i sådan en kamp, og han burde som minimum være blevet indskiftet i anden halvleg. Har Okosun spillet sig af? Awer Mabil på bænken? Hvad er det egentlig vi vil.
Sparv spiller i hvertfald ikke i næste torsdag, hvis han gør - så er der en træner der skal have nyt job 
Jeg håber at vi går over i en 442 på Torsdag, med mabil og wikheim på kanterne. Vi skal fremad...
Jeg håber at vi går over i en 442 på Torsdag, med mabil og wikheim på kanterne. Vi skal fremad...
Meget ringe præstation - Scholz havde desværre en ualmindelig dårlig dag.
Positivt at se Kaba - synes virkelig der er noget over ham, selvom han ikke er den hurtigste knallert på havnen..
Tænker, at vi skal gå all in i næste uge - de undervurderer os naturligvis, og vist vi så starter med Okosun, Brunado og Kaba på toppen, og smider wikheim på en kant, så kan det være, at det lykkes. Det er, at give slip på alt defensivt omvendt har vi intet at tabe nu..
Jeg forstår godt, at Ståle synes, at resten af de danske klubber er nogle amatører - de trækker da hele læsset selv igen igen!
Positivt at se Kaba - synes virkelig der er noget over ham, selvom han ikke er den hurtigste knallert på havnen..
Tænker, at vi skal gå all in i næste uge - de undervurderer os naturligvis, og vist vi så starter med Okosun, Brunado og Kaba på toppen, og smider wikheim på en kant, så kan det være, at det lykkes. Det er, at give slip på alt defensivt omvendt har vi intet at tabe nu..
Jeg forstår godt, at Ståle synes, at resten af de danske klubber er nogle amatører - de trækker da hele læsset selv igen igen!
Vi har travlt med at synge: you`re shit, and you know you are om både dommer og skotter.
We are shit - and we know we are.
We are shit - and we know we are.
-
mousebreaker
Jeg kan læse at folk er utilfredse med dommeren. Der var et par situationer der fik spillerne i kog, men jeg kunne fra min plads ikke se hvad der skete. Blev vi snydt for noget?
Det eneste jeg observerede var nogle små fejlkendelser, eks blev Rangers snydt for et hjørnespark. Det eneste jeg fandt grund til at være sur og gal over var vores eget spil. Det fyldte så til gengæld også en del
Det eneste jeg observerede var nogle små fejlkendelser, eks blev Rangers snydt for et hjørnespark. Det eneste jeg fandt grund til at være sur og gal over var vores eget spil. Det fyldte så til gengæld også en del
Dommeren gjorde det fint hele vejen igennem, der må man altså lige tage klub brillerne af engang. Han var rolig og tillod det må skal det dette niveau. Det gik begge veje, og jeg så ingen fatale fejl.
Bare ærgerligt at Wikheim er sådan et tudefjæs ved den mindste kontakt
Bare ærgerligt at Wikheim er sådan et tudefjæs ved den mindste kontakt