EL Runde 3: FC Midtjylland - Glasgow Rangers FC

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: EL Runde 3: FC Midtjylland - Glasgow Rangers FC

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:
6. aug 2019, 13:28
Steffen får lidt røg derinde for at kalde dem en føniksklub. :D

De virker forholdsvist sikre på avancement, særligt i kraft af deres stærke hjemmebane. Håber vi kan overraske dem.
Haha lidt sjov.
Også på Bert Kassiesa's forum bliver ordet og Glasgow diskuteret

https://kassiesa.net/uefa/forum2/viewto ... 1&start=90

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Rangers kampen bliver vild, og vi skal spille os videre til de forjættede land.
Jeg tror på at en stærk defensiv kamp, kombineret med nogle stærke offensive aktioner + dødbolde vil blive opskriften på succes.
Jeg tror og håber på følgende opstilling.

Hansen
Scholz - Sviatchenko - Nicolaisen
Cajuste- Onyeka - Sparv - Joel
Evander
Kaba - Brumado

Så håber jeg på 2 jokere- Mabil og Wikheim, da kan indskiftes.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@Diebesten
Jeg vil være målløs hvis Wikheim ikke starter inde, med det spillehumør han har været i. Svært at se hvor chancerne ellers skal komme fra i åbent spil!!!
Tror Kaba i stedet for tandløse Brumado
Ellers helt enig i din opstilling. Håber på 1-0
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

SimonH

Indlæg af SimonH »

Der er godt nok mange der tror/håber på wikheim ude af holdet. Det kan jeg sket ikke sætte mig ind i, han er imo. den vigtigste til kampen med hans hurtighed og kreativitet.

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Jeg er kæmpe fan af Wikheim! Jeg synes bare at der har været tendenser til at Wikheim har stoppet spillet, og driblet for meget selv...

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

SimonH skrev:
6. aug 2019, 19:19
Der er godt nok mange der tror/håber på wikheim ude af holdet. Det kan jeg sket ikke sætte mig ind i, han er imo. den vigtigste til kampen med hans hurtighed og kreativitet.
Personligt forventer jeg et kampbillede, som er fysik, fysik og atter fysik blandet med to afventende hold. Jeg vil være nervøs for, at Wikheim vil blive spist i et sådant kampbillede, så vi ikke får noget ud af hans unikke kompetencer. Jeg ser hellere, at man fra start forsøger at matche Rangers’ fysik ved at spille hårdt mod hårdt med Kaba og Junior, og så senere i kampen sætter Wikheims kompetencer i spil, når kampen forhåbentlig åbner sig mere op.
/ ABT

Billede

SimonH

Indlæg af SimonH »

ABT skrev:
6. aug 2019, 19:39
SimonH skrev:
Personligt forventer jeg et kampbillede, som er fysik, fysik og atter fysik blandet med to afventende hold. Jeg vil være nervøs for, at Wikheim vil blive spist i et sådant kampbillede, så vi ikke får noget ud af hans unikke kompetencer. Jeg ser hellere, at man fra start forsøger at matche Rangers’ fysik ved at spille hårdt mod hårdt med Kaba og Junior, og så senere i kampen sætter Wikheims kompetencer i spil, når kampen forhåbentlig åbner sig mere op.
Det er noget pjat. Wikheim står overfor mange stærke spillere hver søndag.
Han har gang på gang vidst at han er god internationalt, fordi at han får lidt mere plads (jeg regner ikke med at Rangers stiller sig ned)

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

SimonH skrev:
6. aug 2019, 19:48
ABT skrev:
SimonH skrev:
Der er vi så uenige, men fair nok ;) Ser den skotske liga og britiske spillere generelt som værende langt mere fysiske end hvad Wikheim er vant til i Suppen.

Jeg tror på at Rangers spiller afventende, og forsøger at luske et X hjem med en enkelt pind på dødbold e.lign.

Forstå mig ret - Jeg synes ikke at det er en kæmpe fejl og skandale hvis Wikheim spiller fra start. Jeg har blot en bekymring/idé omkring at man kan disponere ham mere fordelagtigt i sådan en kamp.
/ ABT

Billede

SimonH

Indlæg af SimonH »

ABT skrev:
6. aug 2019, 19:51
SimonH skrev:
6. aug 2019, 19:48
ABT skrev:

Der er vi så uenige, men fair nok ;) Ser den skotske liga og britiske spillere generelt som værende langt mere fysiske end hvad Wikheim er vant til i Suppen.

Jeg tror på at Rangers spiller afventende, og forsøger at luske et X hjem med en enkelt pind på dødbold e.lign.

Forstå mig ret - Jeg synes ikke at det er en kæmpe fejl og skandale hvis Wikheim spiller fra start. Jeg har blot en bekymring/idé omkring at man kan disponere ham mere fordelagtigt i sådan en kamp.
Jeg kan godt forstå din pointe ift. disponeringen, men hvem skal så skabe chancerne når han ikke er med?
Hvis det kun er Evander der kan skabe chancer, så lukker de bare ham ned.

Desuden er min opfattelse ikke, at Rangers er så fysiske igen.
De skal altid styre kampene med bolden hjemme i Skotland, og jeg tvivler på at den der fysiske fordom om skotsk fodbold helt holder.

Wikheim er fremragende, både bod offensive og defensive hold.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Thorup kunne godt lide at rotere og overraske, synes ikke vi har set det med Kenneth Andersen, hvor kontinuitet vægter i lidt højere grad, så ville undrer mig hvis vi får overraskelser.
Tror klart plan A, er en fysisk targetspiller (Kaba, Brumado, Dovbyk) og en lidt hurtigere teknisk angriber (Wikheim, Mabil, Andersson).

Det er rigtig nok det er mantraet for de gamle engelske hold og de engelske trænere, kick 'n' rush,
men synes alt hvad vi har set og hørt tyder på Steven Gerrard ønsker at skabe kampene og holde i bolden, så ikke uvæsentligt, om vi har nogle spillere der har noget power i 1. eller 2. bølge omstillinger, så ser klart en plads og en berigtigelse til Wikheim.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

KA starter helt sikkert med spillere i kampform. EL er årets vigtigste begivenhed for os. Dvs at Mabil med statsgaranti starter ude. Så er der umiddelbart kun Evander og Wikheim tilbage til at skabe chancerne. Evander kommer sjældent i feltet mens Wikheim hele tiden søger feltet. Derfor er det vigtigt at han er med. Ellers bliver vi for lette at at afvise. Vi mangler stadig at få svar på hvad for en gut Sory Kaba er, men vi ved at Brumado ikke lige er den som dukker op og header en kasse ind på et indlæg. Så jeg forventer at Kaba starter og selvom at jeg godt kunne tænke mig at se Brumado ved hans side på sigt, så må Wikheim være det rette valg qua hans hidtige spillehumør i sæsonen og den måde han hele tiden udfordrer på i feltet. Den slags kan nemt udmønte sig i straffespark og med en Kaba (og ikke Brumado) som spidsangriber så har vi måske de ryk og den skarphed der kan give assists til Wikheim. Kaba er natuligvis en joker i det her spil fordi der endnu ikke er opbygget nogle relationer omkring ham. Jeg synes vi så nogle situationer hvor han ikke går det rigtige sted hen i feltet mod Aab ifht hvad medspillerne forsøgte.

Brumado har opbrugt sin kredit til den her opgave når vi har en et 22,5 mio kroners indkøb på bænken efter min mening. Jeg vil dog ikke blive overrasket hvis KA bruger den startopstilling han er vant til. Så er spørgsmålet så om det bliver Sparv eller Ayo. Jeg tænker Sparv, men Ayos fysik kan godt gøre udslaget
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

pdole

Indlæg af pdole »

Mit bud på en startopstilling.

Hansen
Scholz - Erik - Nicolaisen
Frank - Okusun - Sparv - Joel
Evander
Kaba - Wikheim

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Til dem der gerne ser vi spiller med både Kaba og Brumado i front, så mener jeg slet ikke dette giver mening i vores nuværende situation med Joel og Cajuste og backsne.

De deltagere fint i opspillet frem til og med feltet, men de kommer jo aldrig til baglinjen og slår et indlæg og så bliver du sgu lidt spild med 2 store oppe foran.

Som jeg ser det kan der kun være tvivl om 2 pladser, hvis der ikke er kommet nogle skader.

Kaba eller Brumado og Sparv eller Okosun.

Personligt håber jeg på Kaba og Sparv.

Brumado er ved at have opbrugt sin tillid og Kaba ser skarpere ud foran kassen.

Hverken Okosun eller Sparv har importeret voldsomt, men Sparv har rutinen både fra vores internationale kampe, samt der finske landshold.

Resten bør give sig selv.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Sviatchenko har lavet en fin lille optakt her, som de fleste måske har set.
https://youtu.be/9L24o3QI_RA

Bed lige mærke i at han sagde, eller Gerrard sagde at Rangers havde smidt mange point i de sidste 6 minutter af kampene sidste sæson,
og det falder jo fint i spænd med at vi, modsat tidligere, er blevet gode til at spille kampene til ende.

Et frisk bud, kunne jo være 1-0, scoret i minut 80-90 ;)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Rangers får kompetent rådgivning fra TNS, der advarer skotterne om vores dødbolde og den høje nigerianske duo Paul Onuachu og Simon Okosun:

https://www.thescottishsun.co.uk/sport/ ... nd-threat/

:lol:

Besvar