Superligaen FCM -FCN (2)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af Peter »

Nicolai Kammersgaard skrev:
22. jul 2019, 11:49
974 skrev:
22. jul 2019, 11:43
Densestar7430 skrev:
22. jul 2019, 11:40
Hvis Paulinho skal sidde ude nogle uger, kan man så forestille sig at MDH trækker i kamptøjet indtil han bliver solgt? Eller er Dyhr klar til at tage nogle kampe som starter?
Hvis MDT nu ikke havde været et fjols og gået ud og beklaget sig i medierne vil det være oplagt at sætte Joel på venstreback og ham på højre. Men eftersom han virker til at havde opgivet sin karriere i Midtjylland giver det mest mening at Del hende spiller mod GF, så han er klar til de europæiske kampe. Derefter håber jeg så at Dyhr får superliga kampene, mens Del Hende spiller de europæiske kampe.

Nicolai
At give Marc Dal Hende nogen som helst spilletid nu ville være en falliterklæring efter min mening - Jo mindre at han bliver her resten af sæsonen. Vi skal vise overfor unge fremtidige akademister at vi mener det. Så Dyhr skal have chancen syntes jeg - Ham eller Cajuste! At tage Marc ind ville være en så åbenlys tilsidesættelse af en ung spændende akademi spiller for en mand der ikke har nogen fremtid i klubben. Skidt signal at sende! Derudover ville Marc være alt for rusten til at klare de europæiske kampe for os - Vi skal ikke lave samme fejl som vi lavede med Paul og til dels med Sanneh sidste år i forhold til at bruge spillere i de vigtigste kampe som simpelthen ikke havde hovedet med sig :)

THenry

Indlæg af THenry »

Peter skrev:
22. jul 2019, 17:14
At give Marc Dal Hende nogen som helst spilletid nu ville være en falliterklæring efter min mening - Jo mindre at han bliver her resten af sæsonen. Vi skal vise overfor unge fremtidige akademister at vi mener det. Så Dyhr skal have chancen syntes jeg - Ham eller Cajuste! At tage Marc ind ville være en så åbenlys tilsidesættelse af en ung spændende akademi spiller for en mand der ikke har nogen fremtid i klubben. Skidt signal at sende! Derudover ville Marc være alt for rusten til at klare de europæiske kampe for os - Vi skal ikke lave samme fejl som vi lavede med Paul og til dels med Sanneh sidste år i forhold til at bruge spillere i de vigtigste kampe som simpelthen ikke havde hovedet med sig :)
Marc har jo ikke ligget på stranden i de sidste par uger, og er formentlig i mindst lige så god form som f.eks. Dyhr, så hvis vi vil noget i EL, så vil det nok være klogt at Dal Hende spiller i stedet for en 2. års U-19 uden erfaring på det her niveau. I modsætning til Paul, så tror jeg Marc har en stærkere mentalitet, og sagtens kan sætte sig op til de store europæiske kampe, selvom han er på vej ud af døren.

Håber faktisk vi bruger Marc midlertidigt med Paulinho på skadeslisten. Vi betaler stadigvæk løn til ham, så synes da godt man kan forvente, at han hjælper os i en presset situation på wing backen, selvom han er blevet lovet et skifte. Måske 2 gode kampe mod Rangers endda kan hjælpe Marc med at finde en klub?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

THenry skrev:
22. jul 2019, 17:25
Peter skrev:
22. jul 2019, 17:14
Marc har jo ikke ligget på stranden i de sidste par uger, og er formentlig i mindst lige så god form som f.eks. Dyhr, så hvis vi vil noget i EL, så vil det nok være klogt at Dal Hende spiller i stedet for en 2. års U-19 uden erfaring på det her niveau. I modsætning til Paul, så tror jeg Marc har en stærkere mentalitet, og sagtens kan sætte sig op til de store europæiske kampe, selvom han er på vej ud af døren.

Håber faktisk vi bruger Marc midlertidigt med Paulinho på skadeslisten. Vi betaler stadigvæk løn til ham, så synes da godt man kan forvente, at han hjælper os i en presset situation på wing backen, selvom han er blevet lovet et skifte. Måske 2 gode kampe mod Rangers endda kan hjælpe Marc med at finde en klub?
Super kommentar THenry. Mark Dal Hende har gjort det godt for os og vil garanteret gøre sit bedste, hvis han fik chancen mod F.eks Rangers, ingen tvivl om det. Hellere en som kender systemet og holdkammeraterne godt i stedet for en ny og uprøvet. Der er noget på spil, når vi snakker Europa.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

974 skrev:
21. jul 2019, 12:10
Black Wolves er FCM´s eneste officielle fanklub
Ulvegraven hører under BW, og administreres af frivillige medlemmer

Igennem mange år har der været en gentleman-aftale mellem FCM´s stab og mange af de fans der ofte overværer træningerne og heraf også den sidste træning før en kamp
Ved den sidste træning er det for mange blevet ganske nemt at danne sig et overblik over hvem som starter inde
Aftalen lyder derfor : "skriv ikke på diverse fora hvem som starter inde - tak!"

Oftest er det jo ikke raketvidenskab, og opstillingerne bliver der jo også gættet på i diverse fodbold-medier :-)

Nogle af dem kigger endda vist med herinde og på eks. Facebook-forummet - igen ingen raketvidenskab

Jeg synes ikke at det har noget at gøre med "forum-politi" eller nogen lignende, så slap dog lige af !

RESPEKTER den aftale der igennem årene har været , og lad os så komme videre uden at gøre mere ud af det :-)

Alternativt: Lav jeres eget private FCM-forum ;-)
Det er lige nøjagtig essensen.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

JBT skrev:
21. jul 2019, 16:31
Christian
Tak for omformuleringen, og at understrege mit budskab.
Desuden fremgår det ikke nogen steder, af dette forums reglement, at der udøves censur af reelle observationer fra virkelighedens verden.
Øh jo.

Regler:

Der er ikke ytringsfrihed på Ulvegraven. Lige som alle andre fora, er dette modereret af en debatgruppe.
http://www.skole-it.dk/materiale/modula ... kette.html giver en meget god ide om hvordan man bør opføre sig på ulvegraven.

Almindelig netetikette og følgende regler gælder for Ulvegraven:

1. Indlæg der indeholder trusler om, eller opfordring til vold, slettes.
2. Indlæg der indeholder racisme, bagvaskelse, mudderkastning eller udelukkende er af provokatorisk art slettes.
3. Indlæg med falsk afsender eller indeholdende rygter uden kildeangivelse slettes.
4. Indlæg udelukkende med personlige beskeder/statements slettes.
5. Indlæg der omhandler et emne der allerede er påbegyndt i en anden tråd kan flyttes eller slettes udelukkende ud fra en vurdering af debatgruppen.
6. Det er ikke tilladt for privatpersoner eller virksomheder, at lave reklame med profit som formål på Ulvegraven. I tvivlstilfælde kontaktes administrator på info@black-wolves.com før indlæg postes.
7. Indlæg med køb og salg, bliver slettet. Brug f.eks. QXL eller DBA.

Debatgruppen kan til enhver tid slette ethvert indlæg udelukkende ud fra, om det i den pågældende situation eller det pågældende indlæg, vurderes upassende til Ulvegraven.

JBT

Indlæg af JBT »

I min verden er det klart mest Jesper Hansens mål. Hvad laver han så langtfra stregen med alle de spillere omkring situationen? Paulinho havde ok styr på ham selvom at han byder ham velkommen ind i banen, får han gjort det næst bedste ved den.

At Hansen så redder en friløber efterfølgende, må udligne den uheldige scoring. FCN kunne i øvrigt ha scoret i mange andre situationer. Donyoh får bl.a et indlæg leveret hvor han er helt blank og sparker over - og det gør Brumado faktisk også. Ikke så skide god reklame for dem selv.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

JBT skrev:
22. jul 2019, 21:44
I min verden er det klart mest Jesper Hansens mål. Hvad laver han så langtfra stregen med alle de spillere omkring situationen? Paulinho havde ok styr på ham selvom at han byder ham velkommen ind i banen, får han gjort det næst bedste ved den.

At Hansen så redder en friløber efterfølgende, må udligne den uheldige scoring.
Jesper Hansen SKAL være lidt ude af sit mål som han var. Det giver ham bedre chancer for at stoppe et skud. Den ene gang ud af 10.000 hvor skuddet bliver afrettet til lige netop den kurve så den dykker ned på de præcis 40cm han ikke kunne nå, ja det er bare bare uheldigt hvis det sker.

Paulinho laver en fejl ved at lukke modstanderen ind i banen til skud, men han gør det meget godt derefter ved at komme tæt på skytten hvilken giver ham bedre chancer for at blokere skuddet. Desværre var han/vi yderst uheldige i situationen.

Jeg er overrasket over at Brumados mega chance, hvor han miss-timer at komme til Ayo’s indlæg en meter fra stregen, ikke er medtaget på tap-ins analyse - eller bliver vurderet til en meget lille chance.

De har os til kun at komme frem til ca 0,4 xG i anden halvleg, hvilket understreger at vi godt nok fik lukket af for FCN men det eliminerede også vores egen offensiv
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

mousebreaker skrev:
23. jul 2019, 17:17
JBT skrev:

Jesper Hansen SKAL være lidt ude af sit mål som han var. Det giver ham bedre chancer for at stoppe et skud. Den ene gang ud af 10.000 hvor skuddet bliver afrettet til lige netop den kurve så den dykker ned på de præcis 40cm han ikke kunne nå, ja det er bare bare uheldigt hvis det sker.
Enig. Det mål kan aldrig blive Jespers. En keeper skal stå hvor han gør i den situation. Han gør målet mindre og giver sig selv bedre mulighed for at redde skuddet som du siger. Det er en dødssynd at blive helt inde på stregen i den givne situation

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Jesper BW1100 skrev:
23. jul 2019, 17:51
mousebreaker skrev:
23. jul 2019, 17:17
JBT skrev:

Enig. Det mål kan aldrig blive Jespers. En keeper skal stå hvor han gør i den situation. Han gør målet mindre og giver sig selv bedre mulighed for at redde skuddet som du siger. Det er en dødssynd at blive helt inde på stregen i den givne situation
Selvfølgelig skal JH ikke stå limet fast til stregen i den situation - det ved alle... I min verden er det man kan klandre hans reaktion efter skudafviklingen. Tænker at andre målmænd havde været mere vaks, og justeret sin position samt timing. Man kan også se, at Sviatchenko slår ud med armene med blikket rettet mod JH straks da bolden går i bold, hvilket for mig indikerer, at også han er overrasket over at den kan gå ind.
/ ABT

Billede

JBT

Indlæg af JBT »

Hvis man så rigtigt spoler tilbage og ser Røvens reaktion på målet, er den helt klart til at forstå “hvad sker der, Jesper?...”

Holder fast i, at han skulle ha haft den, det endda selvom at han kommer lidt væk fra stregen. Jespers højde er ikke en undskyldning heller

Besvar