Det er klart at en proven målscorer vil han være en bedre case, men vil så også koste en del mere. Sådanne spiller hænger ikke på træerne og når de gør, så koster de også kassen. Jeg har i hvert fald ikke et bud på en rutineret proven målscorer (i nogenlunde gode liga'er og med de egenskaber vi søger) til ~20-25 mil. Jeg er ikke helt enig om din tese med at stor målscorer erfaring er mere 'plug and play'. Der tror jeg i højere grad den generelle integration af spilleren er vigtig, som efter min mening ikke har noget at gøre med hvor mange mål manden har scoretStoffer skrev: ↑4. jul 2019, 11:23En rutineret 9'er bør alt andet lige være en mere sikker case ifht. en vis målhøst. Bliver han topscorer i SL, nok ikke. Sory har topscorer i SL potentiale, men han kan også blive en spiller, hvor intet forløses og vi får meget få mål ala bad Paul. Med Sory må vi forvente, at han skal køres igang mod svagere modstandere (= tager spilletid i disse kampe) for at kunne performe i de vigtige kampe. Det er min tese, at en med stor målscorer erfaring er mere "plug and play". Det er grundlæggende et spørgsmål om bundniveau.Willigenburg skrev: ↑4. jul 2019, 10:37Men hvad er så den store forskel på en rutineret spiller til 9'eren og så Sory? Hvis han bliver købt til 20+ mil, så må man jo forvente at han går ind og er først angriber og at Brumado og Dovbyk derved vil være backups og ofte spille mod svagere modstandere.Stoffer skrev: ↑4. jul 2019, 10:06Når jeg er kritisk, så er det fordi, at den nuværende taktik, hvor vi sprænger vores transferrekord for en angriber der skal forløses og som er langtfra proven efterlader vores mange gode talenter et mærkeligt sted. En rutineret proven goalscorer på 9'eren, ville man kunne sætte ind, når det gælder, og så lade de unge prøve sig af mod svagere modstand. Rotationen på 9'eren er ganske uklar nu, medmindre man spiller 3-5-2 med to store 9'ere, men oftere har man i den formation brugt en second striker type i Mabil eller Wikheim.
Dertil kommer at vi måske har en forventning om at sælge Sory efter 2-3 sæsoner, hvor en mere rutinerede spiller måske vil være her længere, fordi videresalgspotentialet ikke er lige så stort. Så vil vi måske om et par sæsoner have nogle talenter som er klar til at gå ind som første angriber, men hvor den rutinerede spiller står i vejen.
Selvfølgelig er det et sats at hente en spiller som Sory, men jeg ser upsiden som værende stor nok til at tage satset. Personligt vil jeg i hvert faldt hellere have Sory, end en 'proven goalscorer' som Gytkjær el.lign.
Jeg følger din tanke om en horisont på 2-3 sæsoner. Men kan vi holde på disse talenter i så længe, hvis Sory skal have stort set alle minutter for at indfri potentialet? Hvor en mere erfaren type (og alle omkring ham) ved, at han ikke får alle minutter? Du har ret i, at upsiden ser god ud, også god nok til at retfærdiggøre hele handlen. En proven målscorer er heller ikke et sikkert kort, det påstår jeg ikke(!). Jeg siger bare, at der også er andre veje. Og siden vi er på et diskussionsforum, så synes jeg det er interessant at diskutere disse alternativer. (Jeg ved godt og forstår, at det er trættende for nogle, men så håber jeg, at de kan bladrer hurtigt henover mine posts.)
Jeg vil ikke bindes op på, at nogen har nævnt Gytkjær. Jeg tror, at scouting afdelingen har andre gode (og mange flere end os hobby fans) bud på mere sikre kort.
Hvorfor skulle vi forvente at Sory opsluger alle minutter for at indfri potentialet? Både George og Dovbyk har fået minutter, selvom Paul skulle udvikle potentialet, så ser ikke at Sory skulle være anderledes. Klubben har jo også meldt at de leder efter spillere som kommer frem til chancerne, men har svært ved at putte dem ind. Her kunne Sory måske også passe ind? Så potentialet hurtigere kan indfris. Yes, jeg er helt med på at der ikke er en 'rigtig' vej. Det kommer måske også ned til at klubbens strategi i højere grad er styret af at kunne hente spillere med en større upside, så vi vil se færre Sparv/Jakob handler, men dem der vil være af dem skal være 'dynasti'-spillere. Og her ser jeg måske ikke angriber-positionen værende så central.
Helt enig! Mere diskussion! Synes slet ikke det er trættende at læse. Det er jo for fanden et diskussionsforum, som du siger
Selvfølgelig skal du ikke bindes op på Gytkjær