Mesterskabsduellen 2018/2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Mesterskabsduellen 2018/2019

Indlæg af mousebreaker »

Jeg har brugt superliga.dk til at gennemgå alle kampe hidtil i sæsonen hvor FCK og FCM har enten sat point til eller kun vundet med 1 mål.
Jeg noterede mig kun scoringer i disse kampe fra det 85. minut og fremefter. Desuden kiggede jeg på hjerneblødninger, dvs dumme selvmål, røde kort og klodsede straffespark, eller kampafgørende dommerfejl som blev vist på superliga.dk og igen kun fra kampens 85. minut.

En situation som Mayron Georges tåbelige røde kort mod Brøndby i det 66. minut er ikke medtaget siden vi var bagud med 2-1 og fik hentet 2-2 hjem (ikke kostet point) med en scoring før det 85. minut. FCKs udlignende mål mod Aab i det 83. minut er heller ikke taget med, da det blev scoret et par minutter for tidligt

Det ser således ud:
Mesterskabsduellen 2018-2019.PNG
FCK fra 85. minut og fremefter, samt hjerneblødninger.
Netto: +4 point
- Dommerfejl andel: +1 point
- Hjerneblødninger andel: Ingen kostede point (på trods af Joronens straffe).

FCM fra 85. minut og fremefter, samt hjerneblødninger.
Netto: -10 point
- Dommerfejl andel: -3 point
- Hjerneblødninger andel: -3 point

Dvs at vi på manglende "kynisme" har smidt 4 point i slutfasen mens FCK har tjent 3 point.

Dommerne har sendt 1 point afsted til FCK mens de har frataget 3 fra os.
FCK har ikke lavet hjerneblødninger undervejs i kampene som direkte kan siges at have ført til pointtab. Vi har smidt 3 point på den konto.

Konklusion: Heldet vi havde i foråret med dommerkendelser er vi ved at betale af på. Derudover har FCK i bund og grund været kliniske og taget det der lå til dem mens vi har været alt for gavmilde og Erik Sviatchenko har lavet et par kostelige hjerneblødninger. Vi er bagud med 3 point og det er helt og holdent vores egen skyld.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

SimonH

Re: Mesterskabsduellen 2018/2019

Indlæg af SimonH »

mousebreaker skrev:
17. feb 2019, 21:35

Konklusion: Heldet vi havde i foråret med dommerkendelser er vi ved at betale af på. Derudover har FCK i bund og grund været kliniske og taget det der lå til dem mens vi har været alt for gavmilde og Erik Sviatchenko har lavet et par kostelige hjerneblødninger. Vi er bagud med 3 point og det er helt og holdent vores egen skyld.
Det synes jeg ikke man kan konkludere. Det svarer lidt til den artikel fra journalist ang. dommerhjælp til Brøndby i sidste sæson. Der er massere ting du ikke tager højde for.
https://journalista.dk/faktatjek-nej-br ... -saesonen/

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Korrekt. Det var ikke min mening at udlægge noget specifikt om dommerkendelser. Mere at vi havde tur i den i foråret og at det har vi bestemt ikke haft i år.
Vi er 3 point efter, men kunne nemt have været foran. Det er sandsynligvis små ting der kommer til at afgøre tingene til sommer og der har vi ikke været skarpe og disciplinerede nok set i forhold til FCK.

Det fortæller så også en anden historie. Det fortæller at vi måske har haft flere point i os end FCK har haft, men vi har bare ikke taget dem. Holder det stik og vi bliver mere kliniske, så kan det sagtens ende med at vi tager det hele i år
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Du har dog helt ret i at det er Erik der oftest laver en dum fejl.

Besvar