Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Fenris

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Fenris »

Jeg vil meget gerne sende forlængelse i i Joel Anderssons retning. Hvor spiller han bare godt og nøj, hvor han kæmper røven ud af bukserne.

Brugeravatar
Straarup
Kontakt:

Indlæg af Straarup »

Fyring: Rilwan. Ingen tvivl om hans hjerte for vores klub, men niveauet i disse to kampe, efterlader mig med vished om at Hassan skal noget nyt til sommer. Afleveringer kikser, afslutningerne er (stadig) uden kvalitet og hans forståelse for medspillere og i særdeleshed Evander, lader til at mangle. Eneste plus ved Rilwan i øjeblikket, er hans evner i presspillet.

Forlængelse: Evander er så let at nævne. Den knægt rykker superligaen i stykker. På statestikkerne kan Robert Skov vist nemt stikke ham, men når man ser Evander spille behøver man ingen P-uddannelse for at se at vi her har fat i et potentiale suppen aldrig har set før. Ingen tvivl om der stadig er, og vil komme udsving, men hans topniveau og kærlighedsforhold til kuglen gør mig forårskåd!

Bobler til fyring: Kenneth Andersen for underlige ud/indskiftninger. Kraev for hans chokerende niveau som indhopper.

Bobler til forlængelse: Scholz for at være den mest komplette udgave af en CB i superligaen. Jeg er aldrig nervøs når han har kuglen under hans Adidas world cup.
// Straarup :fcmwolf:

Cortez

Indlæg af Cortez »

Fyring: Kraev! Det er et rystende ringe niveau han har, når han endelig kommer på banen. Hvad bidrager han med? Jeg spørger helt oprigtigt, for jeg kan ganske enkelt ikke se det. Han må være først i køen til en udlejning.

Forlængelse: Evander ville være nem, men tager Sviatchenko. Dejlig attitude han har i det forsvar - omend han ligger på grænsen mellem genial og “hjerneblødning” til tider.

/Cortez

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Rundens fyring: Marc Dal Hende! - Mindes ikke at have set en så anonym indsats fra ham nogensinde, det eneste man så fra ham var desværre hans assist til Aalborgs scoring.

Alternativerne kunne være Rilwan og Kraev.
- Nogen der ser træningerne som kan berette om han spiller fantastisk der siden han gang på gang får chancen?

Forlængelse: Evander! Shit en første halvleg. Der kunne vel klippes 5 minutters youtube video sammen med lækre detaljer fra ham i den kamp.

Alternativer kunne være Paul og Awer. Awer fordi han stadig formåede at spille fremragende på trods af hans tragiske omstændigheder, og Paul synes jeg virkelig kæmpede for det og fik sig selv i nogle gode situationer, manglede dog lidt på skarpheden i afslutningerne.

MFKM

Indlæg af MFKM »

Synes godt nok folk er hårde mod Kraev, jeg har tidligere savnet ting fra ham, men synes faktisk gjorde et okay indhop igår.

Iøvrigt er Evanders stunt i 93’ minut igår et klassisk eksempel på hvor outcome biased vi er når vi laver vores bedømmelser(mig selv inklusiv). Han forsøgte at lave en “bold over hovedet finte”, istedet for at drible ned i hjørnet og trække de sidste sekunder. Det fejlede og AaB fik en sidste chance for et angreb.

Da vi spillede ude mod OB(som jeg husker det) var mange klar på at fyringen skulle gå til Paul, for at forsøge at spille bolden i 93’ ind i feltet hvorefter han mistede den og OB scorede.

Skal man være hård var Pauls forsøg på aflevering noget der kunne have givet en kæmpe chance, hvorimod Evanders forsøg på en dribling, selv i tilfælde af succes, nok ikke havde givet andet end en klapsalve.

Jeg siger ikke Evander skal have fyringen, det er blot en konstatering af hvordan 2 relativt ens situationer for en offensiv spiller, resulterer i 2 vidt forskellige bedømmelser, som følge af faktorer som den offensive spiller ingen indflydelse har på(modstanderens skarphed/holdets evne til at afvise det sidste angreb).

havbasse

Indlæg af havbasse »

Ugens fyring: Marc del Hende - hvor er krigereren blevet af? Han har kun været en skygge af sig selv siden mesterskabet, og formkurven er nedadgående. Hans plads må være een af de mest truede - sammen med Hassan`s.

Ugens forlængelse: Podcasten RødAalborg - håber på snarlig ny podcast omhandlende FCM. Underholdning i verdensklasse, hvis man efterspørger dårlige argumenter og fakta. Efter at have hørt paneldeltagerne der, sætter man ekstra stor pris på de paneldeltagere som Sort Snak har.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

havbasse skrev:
19. feb 2019, 12:51
Ugens fyring: Marc del Hende - hvor er krigereren blevet af? Han har kun været en skygge af sig selv siden mesterskabet, og formkurven er nedadgående. Hans plads må være een af de mest truede - sammen med Hassan`s.

Ugens forlængelse: Podcasten RødAalborg - håber på snarlig ny podcast omhandlende FCM. Underholdning i verdensklasse, hvis man efterspørger dårlige argumenter og fakta. Efter at have hørt paneldeltagerne der, sætter man ekstra stor pris på de paneldeltagere som Sort Snak har.
Enig med Del Hende, han har aldrig været den store fodboldspiller, han har lavet en del mål og det er vel det han er overlevet på, men assist til Paul dem der der langt imellem, han synes også at have mistet hurtigheden, hvis han altså nogensinde har været hurtig.

Igår er Del Hende igen svag defensivt og må tage målet på sig.

Polakken kan ikke være skræmt af det han så i går, og han må snart få sin chance.

Andersson er god defensivt, men skal have hævet niveauet på indlægene

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Fyring: KA. Udskiftningerne mod ÅB bidrog ikke med ro, og det lignede også at de kom for sent.

Forlængelse: Paul. Jeg synes, at han viser en modenhed, som jeg tidligere har savnet fra ham. Han fik ikke sit eventyr til udlandet, og det reagerer han på med ærgerrighed. Han er fortsat målfarlig, men han fordeler også bolden rigtig fint og holder bolden op.

Alternativ forlængelse: Szholtz. Rolls Royce af en forsvarsspiller i SL sammenhæng. Gode afleveringer, gode raids, men han er først og fremmest en rigtig forsvarsspiller, der tager fra. Og det er ikke for at tage noget fra Kian og Erik - de gør det også godt. Flot assist af Kian fx og masser af gode og forudseende indgreb fra Erik. De spiller også alle tre godt mod Vendsyssel. En ridse i lakken for alle tre, at det bliver så panisk i de sidste 20 mod ÅB, men det hænger også på WBs og midtbane.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

MFKM skrev:
19. feb 2019, 11:20
Synes godt nok folk er hårde mod Kraev, jeg har tidligere savnet ting fra ham, men synes faktisk gjorde et okay indhop igår.

Iøvrigt er Evanders stunt i 93’ minut igår et klassisk eksempel på hvor outcome biased vi er når vi laver vores bedømmelser(mig selv inklusiv). Han forsøgte at lave en “bold over hovedet finte”, istedet for at drible ned i hjørnet og trække de sidste sekunder. Det fejlede og AaB fik en sidste chance for et angreb.

Da vi spillede ude mod OB(som jeg husker det) var mange klar på at fyringen skulle gå til Paul, for at forsøge at spille bolden i 93’ ind i feltet hvorefter han mistede den og OB scorede.

Skal man være hård var Pauls forsøg på aflevering noget der kunne have givet en kæmpe chance, hvorimod Evanders forsøg på en dribling, selv i tilfælde af succes, nok ikke havde givet andet end en klapsalve.

Jeg siger ikke Evander skal have fyringen, det er blot en konstatering af hvordan 2 relativt ens situationer for en offensiv spiller, resulterer i 2 vidt forskellige bedømmelser, som følge af faktorer som den offensive spiller ingen indflydelse har på(modstanderens skarphed/holdets evne til at afvise det sidste angreb).
Sjovt du siger det. Efter Evander forsøgte den dribling der dybt dybt inde i overtiden, begyndte jeg at skrive en længere post om trænerne for fanden ikke snakker med spillerne om de situationer her. Vi har smidt 4 point på den konto allerede i denne sæson som vi efter alt at dømme kommer til at mangle i slutfasen om mesterskabet. Uheldigt at tankeløsheden ender med at koste de to første gange, men for fanden da.... snak da om de her ting. Der er absolut INGEN værdi i at sætte bolden på spil så dybt inde i overtiden med en 1 mål føring. Det har tværtimod NEGATIV værdi. Det burde slet ikke være svært at forstå, men beklageligvis lader det til at være det. Det hører dog også med at det er unge uerfarne spillere vi har med at gøre i de situationer.
Well, som sagt så skrev jeg en masse ophedede ting i samme stil men endte med at slette det igen fordi jeg efterhånden godt kan mærke at jeg lyder skinger og det er der ingen der gider høre på. Nu fik jeg så alligevel en anledning til at ventilere lidt. Tak for det :D

Men kunne da godt overveje at sende en spekulativ (ved det jo ikke) ugens fyring afsted til trænerteamet for åbenbart ikke at have adresseret en ofte forekommende situation som allerede har kostet 4 point. Sender den dog til medierne for helt ukritisk at citere en anonym twitter bruger for at MDH er kommet med racistiske udbrud og derefter køre historien op. Billederne der blev fremlagt som “bevis” for udåden er jo tværtimod et bevis mod. Det er lige til Presselogen, men det er nok primært for seriøse journalister.

Forlængelsen... jeg kan egentlig ikke komme på en der er helt oplagt så jeg vil sende den til Paul fordi han er kommet ud med den helt rigtige indstilling efter transferskuffelsen. Han har kæmpet røven ud af bukserne i de første to kampe og blev heldigvis belønnet for det mod The Cricket Club.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Så er der en ny omgang Sort Snak klar. Udover sejren over AaB idrøfter panelet FC Midtjyllands udmeldinger om en kommende vision 2029. Der er fint besøg i panelet af AGF-fan Sture Sandø så der bliver varmet grundigt op til AGF-FCM
https://soundcloud.com/user-336203398/s ... iie-210219

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Cortez skrev:
19. feb 2019, 10:51
Fyring: Kraev! Det er et rystende ringe niveau han har, når han endelig kommer på banen. Hvad bidrager han med? Jeg spørger helt oprigtigt, for jeg kan ganske enkelt ikke se det. Han må være først i køen til en udlejning.

Forlængelse: Evander ville være nem, men tager Sviatchenko. Dejlig attitude han har i det forsvar - omend han ligger på grænsen mellem genial og “hjerneblødning” til tider.

/Cortez
Jeg er sgu glad for at du skriver at det er udlejning han skal til. Netop Kraev har haft en speciel situation i klubben, og dem der kender til den har alle udvist stor tålmodighed og forståelse overfor ham.

Jeg kan kun sige at han har ikke brug for negativ kritik. Vi skulle derimod lave en Danny Olsen på ham og give ham betingelsesløs støtte.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Administrator skrev:
24. feb 2019, 10:02
Cortez skrev:

/Cortez
Jeg er sgu glad for at du skriver at det er udlejning han skal til. Netop Kraev har haft en speciel situation i klubben, og dem der kender til den har alle udvist stor tålmodighed og forståelse overfor ham.

Jeg kan kun sige at han har ikke brug for negativ kritik. Vi skulle derimod lave en Danny Olsen på ham og give ham betingelsesløs støtte.
Fair nok. Jeg kan jo kun debattere ud fra det, jeg kender til, og det er hvad jeg ser på banen.

Hvis han har nogle problemer, skal klubben og vi fans naturligvis støtte ham, som man ville med alle mennesker. Men han er jo i en præstationskultur, hvor man er nødt til at tage chancen, når man får den. Det har han ikke gjort - uanset grunden.

/Cortez

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Cortez skrev:
24. feb 2019, 15:40
Administrator skrev:
24. feb 2019, 10:02
Cortez skrev:

/Cortez

Fair nok. Jeg kan jo kun debattere ud fra det, jeg kender til, og det er hvad jeg ser på banen.

Hvis han har nogle problemer, skal klubben og vi fans naturligvis støtte ham, som man ville med alle mennesker. Men han er jo i en præstationskultur, hvor man er nødt til at tage chancen, når man får den. Det har han ikke gjort - uanset grunden.

/Cortez
Jeg er skam helt enig med dig i at han ikke har taget chancen. Men tålmodigheden tror jeg lønner sig i længden.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

‪Desværre ikke 3 point i dag, men i morgen er det heldigvis tid til en ny omgang Sort Snak. Vi får besøg af Jonas Dal og skal evaluere #FCMFCN samt se frem mod de kommende udfordringer i #sldk, #SydbankPokalen og Youth League. Vi har brug for fyringer og forlængelser, så skyd løs!‬

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Fyr KA,

1) fordi han har givet alt for lang snor til Rilwan, Dal Hende og George. Kampen mod FCN her starter han med en højrefodet MDT på venstreback pladsen, fremfor en Rafal Kurzawa med VM erfaring og mere erfaren spiller, det virker mærkelig, man kan se at bare den tid polakken var på banen, her viste han at han er langt mere boldfast og har et klasse venstreben.

2) KA burde have gået over til 3-5-2 fra starten af 2 halvleg fremfor 20 minutter til sidst.

3) Det virker mærkeligt, at junior med erfaring fra serie A, holdes uden for, til fordel for George der sad på bænken for Lyngby da de røg ned i 1. div.

4) de offensive kanter er i krise i FCM, specielt Rilwan. mabil er eneste spiller der kan slå et indlæg, men det er for sjældent. harmonien mellem kantoffensive spillere og kantdefensive spillere som Andersson og dal hende ?? fungere ikke ?? FCM har ufattelig svært ved at komme ned til baglinjen og kommer de det, er kvaliteten af indlægene ganske enkelt for ringe.

Forlængelse

Paul debut på Nigerias landshold

Besvar