Transfer vinter 18/19
-
mousebreaker
Re: Transfer vinter 18/19
Iflg Ekstrabladet så fik vi prisen sat ned med 600.000 euro, så slutprisen bliver 13,5 mio kroner. Godt arbejde af Graversen og Steinlein. De kan deres kram når det kommer til forhandlinger må man sige
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Hvis man søger på Onuachu på Twitter, finder man enormt mange tweets fra tyrkere - tror primært det er Galatasaray-fans. Kunne Lange være på vej derned? Nogen, der har hørt noget?
den tror jeg ikke på, ja det kan godt være de forsøger, men med den pris FCM vil have, så bakker de ud, husk at Tyrkiet har økonomiske problemer og der valuta er sunket dybt, hvilket har gjort det dyrere for tyrkiske klubber at hente spillere uden for Tyrkiet.
Rart at Graversen melder ud, vi skal gå stærkere ud af vinduet end vi gik ind.
Jeg har set de samme tråde til Galatasaray, men kan ærlig talt ikke finde ud af, om der er nogen konkret i det (har ikke set rygter i nogle aviser o.l.), eller om det mest er udtryk for forhåbninger blandt tyrkiske fans, da Galatasaray vist mangler en angriber og klubben i øvrigt har skuffet indtil videre.
Den tyrkiske liga er rimelig mærkelig i denne sæson, da de traditionelle storhold alle skuffer: Galatasaray (nr. 5), Besiktas (Nr. 7) og Fenerbahce (Nr. 17). Det kan muligvis bringe dem ud på transfermarkedet i forsøget på et quick-fix, og i givet fald er der sikkert mange fans (og dem er der jo rigtig, rigtig mange af - også på de sociale medier) af disse klubber, der håber på et stort køb her i vinterens vindue.
Jeg har ingen ide om, hvordan de store tyrkiske klubbers købekraft er pt., og om de kan betale de penge, som vi kræver for Paul.
-
mousebreaker
Lidt sjovt hvis vi ender med at sælge Paul til Tyrkiet, når Belgien ikke var et land vi ønskede at sælge vores topspillere til.THenry skrev: ↑16. jan 2019, 11:06Jeg har set de samme tråde til Galatasaray, men kan ærlig talt ikke finde ud af, om der er nogen konkret i det (har ikke set rygter i nogle aviser o.l.), eller om det mest er udtryk for forhåbninger blandt tyrkiske fans, da Galatasaray vist mangler en angriber og klubben i øvrigt har skuffet indtil videre.
Den tyrkiske liga er rimelig mærkelig i denne sæson, da de traditionelle storhold alle skuffer: Galatasaray (nr. 5), Besiktas (Nr. 7) og Fenerbahce (Nr. 17). Det kan muligvis bringe dem ud på transfermarkedet i forsøget på et quick-fix, og i givet fald er der sikkert mange fans (og dem er der jo rigtig, rigtig mange af - også på de sociale medier) af disse klubber, der håber på et stort køb her i vinterens vindue.
Jeg har ingen ide om, hvordan de store tyrkiske klubbers købekraft er pt., og om de kan betale de penge, som vi kræver for Paul.
Hvis man holder fast i det princip så skal prisen jo være meget meget høj til Tyrkiet for at retorikken efter Sanneh-salget holder vand
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Jeg skriver jo netop, at jeg er i tvivl om tyrkiske topklubber har råd til Paul, og at jeg ikke har set nogle troværdige rygter om Paul til Galamousebreaker skrev: ↑16. jan 2019, 11:19Lidt sjovt hvis vi ender med at sælge Paul til Tyrkiet, når Belgien ikke var et land vi ønskede at sælge vores topspillere til.THenry skrev: ↑16. jan 2019, 11:06Jeg har set de samme tråde til Galatasaray, men kan ærlig talt ikke finde ud af, om der er nogen konkret i det (har ikke set rygter i nogle aviser o.l.), eller om det mest er udtryk for forhåbninger blandt tyrkiske fans, da Galatasaray vist mangler en angriber og klubben i øvrigt har skuffet indtil videre.
Hvis man holder fast i det princip så skal prisen jo være meget meget høj til Tyrkiet for at retorikken efter Sanneh-salget holder vand![]()
Jeg er dog helt enig i, at de tyrkiske topklubber helt sikkert får lov at overbetale ligesom en belgisk topklub (dog ikke enig i, at de belgiske topklubber nødvendigvis er bedre end de tyrkiske, og derfor skal betale mere) jf. Sanneh-retorikken, hvis de vil have fingre i Paul, men vi kender vel også Steinlein og Ankersen godt nok til, at de hellere vil sælge Paul til Galatasaray på sidste dag i vinduet, hvis de panikker og byder 13 mio. euro fremfor en midt- eller bundklub fra Bundesligaen, der kun vil betale 10 mio euro.?
Jeg tænker, hvis man ville spare 600.000 euro på Evander (og sikkert har betalt for denne "besparelse" ved at give nogle klausuler af den ene eller anden art den anden vej), så tilsiger Krejlermentaliteten også, at højestbydende får Paul uanset land, selvom vi helt sikkert har en interesse i, at han kommer til en god klub, hvor han kan slå igennem, så vi kan tjene flere penge senerehen.
Frederik Brandhof skifter til Viborg.. Det er vel fint nok, han havde meget langt til spilletid i FCM.
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/v ... and-i-fcm/
-
Jesper BW1100
Det siger godt nok alt om hvor langt vi har distanceret Viborg de seneste 10 år.Benzo skrev: ↑17. jan 2019, 10:37Frederik Brandhof skifter til Viborg.. Det er vel fint nok, han havde meget langt til spilletid i FCM.
Vi henter deres anfører og lejer ham direkte ud til Horsens, mens de henter marginalspillere hos os.
Den må gøre lidt ondt hos de grønne.
Men under alle omstændigheder; held og lykke til Frederik!
Sørloth blev ikke en succes i CP, Duelund er ikke slået igennem i Kiev, Rasmus Nissen er ikke slået til i Ajax og Sanneh er ikke endnu en succes i Anderlecht. Jeg kan huske, at jeg for flere år siden var imponeret over, hvor godt jeres spillere klarede sig når de kom ud. Ried og Kjær især. Hvornår har i sidst solgt en spiller der slog igennem, er det Sisto?
NCQAH skrev: ↑18. jan 2019, 11:10Sørloth blev ikke en succes i CP, Duelund er ikke slået igennem i Kiev, Rasmus Nissen er ikke slået til i Ajax og Sanneh er ikke endnu en succes i Anderlecht. Jeg kan huske, at jeg for flere år siden var imponeret over, hvor godt jeres spillere klarede sig når de kom ud. Ried og Kjær især. Hvornår har i sidst solgt en spiller der slog igennem, er det Sisto?
Sanneh spiller rimeligt fast
Nissen spiller meget, da ajax har mange kampe. Er i øvrigt købt til udvikling.
Sørloth kom på et alt for højt niveau.
Duelund kom ind og spillede lidt, men blev skadet
Det er en meget meget pænt beskrivelse du kommer med der. Pointen er stadig, at ingen af de fire store salg er gået som spiller eller køberklub har håbet på.SimonH skrev: ↑18. jan 2019, 11:14NCQAH skrev: ↑18. jan 2019, 11:10Sørloth blev ikke en succes i CP, Duelund er ikke slået igennem i Kiev, Rasmus Nissen er ikke slået til i Ajax og Sanneh er ikke endnu en succes i Anderlecht. Jeg kan huske, at jeg for flere år siden var imponeret over, hvor godt jeres spillere klarede sig når de kom ud. Ried og Kjær især. Hvornår har i sidst solgt en spiller der slog igennem, er det Sisto?
Sanneh spiller rimeligt fast
Nissen spiller meget, da ajax har mange kampe. Er i øvrigt købt til udvikling.
Sørloth kom på et alt for højt niveau.
Duelund kom ind og spillede lidt, men blev skadet
Det kommer vel til at være et problem for jer, hvis tendensen fortsætter?
Og så er mit spørgsmål om eventuelle successer jeg overser reelt, bedre kender jeg heller ikke jeres transferhistorie.
Interessant diskussion. Jeg har ikke selv det fuldstændige overblik, men vil nu mene at SimonHs beskrivelser af de seneste transfers er ædruelig. Men hvis man vil se fluer i saften, så kan man selvfølgelig det.
Udover de nævnte spillere, kan jeg da nævne Fischer og Joachim Andersen, som begge blev solgt meget tidligt grundet den økonomiske situation dengang. Men det er jo sikkert ikke FCMs skyld, at de blev til noget.
/Cortez
Udover de nævnte spillere, kan jeg da nævne Fischer og Joachim Andersen, som begge blev solgt meget tidligt grundet den økonomiske situation dengang. Men det er jo sikkert ikke FCMs skyld, at de blev til noget.
/Cortez
Lössl har selvfølgelig været lidt rundt, men har vel også gjort det udemærket. Han er selvfølgelig ikke et at kæmpesalgene
Hvis forventningen var, at de nævnte spillere ville gå fra Sueperligaen til en bedre liga, og så smadre den på et halvt eller helt år, så er konklusionen da helt rigtig...jeg ved bare ikke, hvor ofte vi lige ser det ske?
- NK er stort set altid på bænken, hvis han ikke spiller. Han har selv udtalt, at han føler sig meget tæt på Mazraoui
- Sørloth har spillet 16 kampe i PL trods skade i foråret, hvor han ellers havde haft chancen for at vise sig frem. CP ønskede dog ikke, at Gent skulle have købsoption på ham, så det kunne antyde, at de stadigvæk tror på ham.
- Duelund har været meget skadet, og det er vel fair nok, at vi lige giver en ung dansker chancen for at falde til i en helt anden kulturel/sproglig kontekst ligesom et brasiliansk stortalent skal have lov at vænne sig til Danmark, inden vi stempler ham som "dumpet" efter 6 skadesfyldte måneder?
- Jeg har ikke fulgt Sanneh meget, men kan se, at han har spillet en del i Anderlecht, og hvis han ikke spiller, så sidder han på bænken.
- Andreas Poulsen har siddet på bænken et par gange i Bundesligaen og fået debut i pokalen, så helt skidt står det nok ikke til der for en spiller, der er fyldt 19 år for 3 måneder siden.
Derudover kan jeg tilføje, at Filip Novak spiller 90 minutter hver uge for nr. 2 i Tyrkiet, Sylvester Igboun spiller fast i Rusland og Kristoffer Olsson er blevet solgt for store penge til Rusland.
Ydermere er der som I selv nævner Lössl og Winston Reid (dog skadet pt.), der spiller fast i PL, Simon Kjær gør det godt for både klub- og landshold, Sisto var vel europas assistkonge for 1 års tid siden og Joachim Andersen er brandvarm i Italien. Jeg synes faktisk ikke, at det står helt skidt til, hvis du spørger mig...
- NK er stort set altid på bænken, hvis han ikke spiller. Han har selv udtalt, at han føler sig meget tæt på Mazraoui
- Sørloth har spillet 16 kampe i PL trods skade i foråret, hvor han ellers havde haft chancen for at vise sig frem. CP ønskede dog ikke, at Gent skulle have købsoption på ham, så det kunne antyde, at de stadigvæk tror på ham.
- Duelund har været meget skadet, og det er vel fair nok, at vi lige giver en ung dansker chancen for at falde til i en helt anden kulturel/sproglig kontekst ligesom et brasiliansk stortalent skal have lov at vænne sig til Danmark, inden vi stempler ham som "dumpet" efter 6 skadesfyldte måneder?
- Jeg har ikke fulgt Sanneh meget, men kan se, at han har spillet en del i Anderlecht, og hvis han ikke spiller, så sidder han på bænken.
- Andreas Poulsen har siddet på bænken et par gange i Bundesligaen og fået debut i pokalen, så helt skidt står det nok ikke til der for en spiller, der er fyldt 19 år for 3 måneder siden.
Derudover kan jeg tilføje, at Filip Novak spiller 90 minutter hver uge for nr. 2 i Tyrkiet, Sylvester Igboun spiller fast i Rusland og Kristoffer Olsson er blevet solgt for store penge til Rusland.
Ydermere er der som I selv nævner Lössl og Winston Reid (dog skadet pt.), der spiller fast i PL, Simon Kjær gør det godt for både klub- og landshold, Sisto var vel europas assistkonge for 1 års tid siden og Joachim Andersen er brandvarm i Italien. Jeg synes faktisk ikke, at det står helt skidt til, hvis du spørger mig...
Daniel Royer har heller ikke gjort det helt skidt for at sige det mildt - Banggaard var inde og ude af holdet i Darmstadt og spillede så fast i Roda i 6 måneder inden at han så nu er i Cypern hvor at jeg er lidt blank på hvordan det går ham
Men, ja det er da ikke fordi at de seneste har blæst deres ligaer omkuld når at de er rykket et skridt op, men det er jo heller ikke fordi at der skal meget til før at Nissen pludseligt sidder på pladsen i Ajax fx. - Der skal så heller ikke mere end et dårligt halvår til før at man måske er lidt ude i kulden, men det er jo sådan det er alle steder.
Det skal så også nævnes at Andreas Poulsen har været en del syg/skadet her i løbet af efteråret.
Når det så er sagt så er det da klart at man da nok havde troet og håbet på større succes for nogle af vores store salg end der har været. Det kommer forhåbentligt!
Men, ja det er da ikke fordi at de seneste har blæst deres ligaer omkuld når at de er rykket et skridt op, men det er jo heller ikke fordi at der skal meget til før at Nissen pludseligt sidder på pladsen i Ajax fx. - Der skal så heller ikke mere end et dårligt halvår til før at man måske er lidt ude i kulden, men det er jo sådan det er alle steder.
Det skal så også nævnes at Andreas Poulsen har været en del syg/skadet her i løbet af efteråret.
Når det så er sagt så er det da klart at man da nok havde troet og håbet på større succes for nogle af vores store salg end der har været. Det kommer forhåbentligt!