Transfer vinter 18/19
Re: Transfer vinter 18/19
Jeg gad vide om Gent/Thorup henter noget fra FCM i det her vindue.
Gent har præsteret et overskud på 5 mill euro i netop off. regnskab og har lige solgt deres målmand for 8 mill pund til Aston villa, efter det engelske aviser skriver.
det er jo små 100 mill kr. de har at gøre med og Thorup har ikke kunne rette op på Gents position her i efterår, så det er muligt at de henter noget i det her vindue, i sidste vindue hentede de spillere for små 100 mill kr og solgte for 190 mill kr.
Gents problemer synes at være deres forsvar men Paul vil også pynte som targetmand.
Umiddelbart kunne ES og AS være mulige afsæt, pris på hver af dem vil nok være 25-35 mill kr. set i lyset af at FCM kæmper om CL kval plads i foråret og dermed guld. Men man slipper nok ikke begge.
Gent har præsteret et overskud på 5 mill euro i netop off. regnskab og har lige solgt deres målmand for 8 mill pund til Aston villa, efter det engelske aviser skriver.
det er jo små 100 mill kr. de har at gøre med og Thorup har ikke kunne rette op på Gents position her i efterår, så det er muligt at de henter noget i det her vindue, i sidste vindue hentede de spillere for små 100 mill kr og solgte for 190 mill kr.
Gents problemer synes at være deres forsvar men Paul vil også pynte som targetmand.
Umiddelbart kunne ES og AS være mulige afsæt, pris på hver af dem vil nok være 25-35 mill kr. set i lyset af at FCM kæmper om CL kval plads i foråret og dermed guld. Men man slipper nok ikke begge.
Ingen tvivl om at Jess er vild med Erik og ligeså er Erik vild med Jess, ( fodbold ment) Tror ikke vi sælger fra forsvaret da det skal stå forbandet godt i foråret hvis vi skal følge Fck i foråret. Poul er varm og eftersigende flere muligheder for at sælge til god pris.ben2han skrev: ↑26. dec 2018, 22:21Jeg gad vide om Gent/Thorup henter noget fra FCM i det her vindue.
Jeg er spændt på, hvor Paul havner, men tror ikke på, at han ryger til Thorups klub. Jeg tror dels Paul sigter højere, og derudover er jeg ikke sikker på, at en klub som Gent kan og vil lægge de mange penge, som vi kræver. Hørte i sommers, at vi afviste et bud fra en belgisk klub på angiveligt 35-40 mio. Jeg tror Paul ryger til en større liga end den belgiske.mnm123 skrev: ↑27. dec 2018, 20:22Ingen tvivl om at Jess er vild med Erik og ligeså er Erik vild med Jess, ( fodbold ment) Tror ikke vi sælger fra forsvaret da det skal stå forbandet godt i foråret hvis vi skal følge Fck i foråret. Poul er varm og eftersigende flere muligheder for at sælge til god pris.ben2han skrev: ↑26. dec 2018, 22:21Jeg gad vide om Gent/Thorup henter noget fra FCM i det her vindue.
Hører du noget om konkrete ligaer ift. et muligt skifte for Paul?
Jeg tror hellere ikke, at vi sælger hverken Scholz eller Erik allerede nu. Det er to grundpiller både i foråret, men også hvis vi skal kvalle til europæisk gruppespil i august.
Mon ikke Jakob Poulsen kommer efter dem, hvis de igen sælger flere profiler i vinter vinduet?
https://www.bt.dk/superligaen/fcm-anfoe ... ebloedning
Paul er den eneste jeg ser som en risiko for at vi sælger denne gang, men jeg tror kun det sker hvis vi samtidig har en fuldgod erstatning på hånden.
Paul er den eneste jeg ser som en risiko for at vi sælger denne gang, men jeg tror kun det sker hvis vi samtidig har en fuldgod erstatning på hånden.
-
mousebreaker
@THenry
Da Bubacarr Sanneh blev solgt til Belgien understregede Steinlein at det skal være ekstraordinære beløb hvis vi skal sælge store profiler til ligaer som er på niveau med Belgien. Derfor gik de kun med til salget fordi Sanneh blev den dyreste forsvarsspiller nogensinde købt af en belgisk klub.
Så jeg er enig med det du skriver
Da Bubacarr Sanneh blev solgt til Belgien understregede Steinlein at det skal være ekstraordinære beløb hvis vi skal sælge store profiler til ligaer som er på niveau med Belgien. Derfor gik de kun med til salget fordi Sanneh blev den dyreste forsvarsspiller nogensinde købt af en belgisk klub.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Præcis. Præcis. Jeg hørte faktisk lige den omgang Sort Snak med Ankersen fra 4. september den anden dag som optakt til det kommende transfervindue (han kommer faktisk med mange fine pointer), hvor han siger det samme, som du referer til, og det er netop en af grundene til, at jeg ikke tror Paul ryger til Belgien.mousebreaker skrev: ↑28. dec 2018, 12:29@THenry
Vi skal højere op i "værdikæden", hvor de største penge ligger, og heller ikke "stemples" som en klub, der "kun" kan sælge vores bedste til de mellemstore ligaer, og slet ikke til et subtop-hold, som jeg opfatter Gent som i den belgiske liga.
Jeg tænker, hvis topholdene (Ajax, PSV, Porto, Brügge, Anderlecht osv.) fra de mellemstore ligaer henvender sig, så bliver vores pris ekstra høj (Som du påpeger med Buba til Anderlecht, mens NK til Ajax også er et eksempel på et andet flot salg i samme boldgade), da symbolværdien er bedre, hvis vi kan sælge direkte til Bundesligaen, La Liga, PL, Serie A eller Ligue 1. Det må som udgangspunkt være målet at kunne afsætte vores allerbedste spillere (og Paul er bestemt i denne kategori) til en af de 5 største ligaer, hvor pengene samtidigt er størst.
De belgiske klubber har i øvrigt mærket, at vores salgspriser er opadgående:
"Men det er ikke afgørende for mig, og jeg vil endda sige, at vi gjorde en god handel i Danmark. I dag skal man betale lige så meget for en højre back, som vi gjorde for Ingvartsen." https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ntningerne
Jeg tror vi alle kan regne ud, hvilken dansk højre back det er, som Genk bossen hentyder til her
-
Densestar7430
Crystal Palace interesseret i at udleje Sørloth i 6 måneder. Ved godt vi eftersigende ikke er interesserede i lejeaftaler medmindre det er inkl. Købsoption, men her kunne det måske give mening hvis Paul sælges?
Både at leje Sørloth for at få noget vi kender og så købe en angriber, som derved får lidt længere tid til at falde til/spille sig varm.
For mig at se en rigtig fin løsning ved et dyrt salg af Paul.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux ... h-til-gent
Både at leje Sørloth for at få noget vi kender og så købe en angriber, som derved får lidt længere tid til at falde til/spille sig varm.
Ville elske at se Sørloth tilbage i vores trøje, men føler mig ret overbevist om, at det ikke komme til at ske på denne måde.Densestar7430 skrev: ↑29. dec 2018, 10:08Crystal Palace interesseret i at udleje Sørloth i 6 måneder. Ved godt vi eftersigende ikke er interesserede i lejeaftaler medmindre det er inkl. Købsoption, men her kunne det måske give mening hvis Paul sælges?
Vi SKAL eje vores spillere, så vi på et senere tidspunkt kan sælge med fortjeneste. Det er det hele klubben er bygget på - det og så talentudvikling naturligvis.
/Cortez
Tror heller ikke vi vil leje nogen... derudover vil vi jo stå svagti forhold til en mulig Europa kvalifikation, hvis vi kun ville leje ham i 6 måneder..
Jeg tror heller ikke, at vi får Sørloth at se på Heden. Rent sportsligt er han sikkert den spiller vi allerhelst vil hente, men jeg tror bare ikke det er muligt rent økonomisk.
Klaus Egelund skrev den anden dag, at Crystal Palace kræver 1 mio euro for at udleje ham, og vi kan på ingen måder betale hans PL-løn (15,5 mio årligt), så Sørloth skal gå dramatisk ned i løn for at komme tilbage. Der er sikkert andre klubber, der bedre kan matche hans nuværende løn end os.
Jeg tror handlen falder på økonomi, og vi finder en anden spiller, som vi har ejerskab over i næste sæson.
Jeg ser det mere sandsynligt, at han tager til f.eks. Gent end FCM.
Klaus Egelund skrev den anden dag, at Crystal Palace kræver 1 mio euro for at udleje ham, og vi kan på ingen måder betale hans PL-løn (15,5 mio årligt), så Sørloth skal gå dramatisk ned i løn for at komme tilbage. Der er sikkert andre klubber, der bedre kan matche hans nuværende løn end os.
Jeg tror handlen falder på økonomi, og vi finder en anden spiller, som vi har ejerskab over i næste sæson.
-
Densestar7430
Hvis økonomien hedder omkring 15 mio for 6 måneders leje, så er det slet ikke realistisk nej. Uden at kende for meget til Gent’s økonomi, så lyder det dog også af meget for dem.
Tanken med lånet uden købsoptionen var, at vi kunne sælge Paul uden rigtigt at svække chancerne for mesterskabet i år. Hvor hvis vi sælger Paul og køber en anden angriber til 15 mio som ikke slår igennem, så tror jeg mesterskabet er væk.
Selvom vi har købt rigtig fornuftigt ind, så har vi alligevel set f.eks. FCK ramme ved siden af ufatteligt mange gange med angribere i 15 mio klassen. Mon ikke vi også rammer forbi på et tidspunkt, 7-9-13...
Tanken med lånet uden købsoptionen var, at vi kunne sælge Paul uden rigtigt at svække chancerne for mesterskabet i år. Hvor hvis vi sælger Paul og køber en anden angriber til 15 mio som ikke slår igennem, så tror jeg mesterskabet er væk.
Selvom vi har købt rigtig fornuftigt ind, så har vi alligevel set f.eks. FCK ramme ved siden af ufatteligt mange gange med angribere i 15 mio klassen. Mon ikke vi også rammer forbi på et tidspunkt, 7-9-13...
-
mousebreaker
Jeg tror ikke på at CP er interesseret i at udleje til en liga som den danske. Den belgiske er nok på det laveste niveau de vil acceptere (hvis de har valgmuligheder), da den kamptræning de efterlyser hos Sørloth velsagtens skal være på et vist niveau.THenry skrev: ↑29. dec 2018, 10:49Jeg tror heller ikke, at vi får Sørloth at se på Heden. Rent sportsligt er han sikkert den spiller vi allerhelst vil hente, men jeg tror bare ikke det er muligt rent økonomisk.
-
mousebreaker
Det vigtigste lige nu for FCM bør være europæisk gruppespil - skulle jeg vælge mellem to pakker, pakke nr 1 med mesterskab, pokaltitel og intet gruppespil eller pakke nr 2 med et tabt mesterskab, pokalexit og gruppespil, så valgte jeg uden at blinke pakke nr 2.Densestar7430 skrev: ↑29. dec 2018, 15:43Hvis økonomien hedder omkring 15 mio for 6 måneders leje, så er det slet ikke realistisk nej. Uden at kende for meget til Gent’s økonomi, så lyder det dog også af meget for dem.
Vi står ved en skillevej hvor europæiske koefficient point kommer til at betyde alt fremover for dansk fodbold i almindelighed og for os selv og vores forretningsmodel i særdeleshed. Så jeg ser hellere et salg i dette vindue hvorefter vi har en forholdsvis lang opstart og kan spille en ny angriber ind før det bliver august fremfor et relativt TIDLIGT sommersalg. Vi har før set at det ikke nødvendigvis koster mesterskabet at sælge stort i januar, og vi har også set at et mesterskab heller ikke er garanti for et gruppespil.
Venter vi til sommer risikerer vi at Bad Paul kommer frem igen eller good Paul bliver skadet. Desuden går han ind i sit sidste kontraktår og så får det også indvirkning på prisen. Desuden er opstarten efter sommervinduet meget kort og der står hurtigt europæisk på menuen. Vi har set hvor uforberedte vi har været de sidste år og hvad det har kostet. Savnet af Paul vil være markant
I min optik er vi nødt til at gå allin efter at præstere til august, det KAN så også betyde at vi beholder Paul, enten ved en fyrstelig lønforhøjelse og kontraktforlængelse eller ved at risikere at kontrakten går ind i sidste kontraktår ved at gamble på et sidste øjebliks salg så vi har ham i kamp den 29. August.
Tænker det sidste er klubbens plan A, men så skal man så ikke gøre som man gjorde med Sisto. Det vil være at spille fallit, så hellere et januarsalg
Jeg er heller ikke i tvivl om at vi er blevet klogere, og at forberedelsen til EC-kvalen starter nu. Vi ser forhåbentlig ikke den åbne 'trial' i juli, hvor alle får chancen for at vise sig frem og spille sig på holdet, på bekostning af sammenspillet.mousebreaker skrev: ↑29. dec 2018, 17:25Det vigtigste lige nu for FCM bør være europæisk gruppespil - skulle jeg vælge mellem to pakker, pakke nr 1 med mesterskab, pokaltitel og intet gruppespil eller pakke nr 2 med et tabt mesterskab, pokalexit og gruppespil, så valgte jeg uden at blinke pakke nr 2.
Vi står ved en skillevej hvor europæiske koefficient point kommer til at betyde alt fremover for dansk fodbold i almindelighed og for os selv og vores forretningsmodel i særdeleshed. Så jeg ser hellere et salg i dette vindue hvorefter vi har en forholdsvis lang opstart og kan spille en ny angriber ind før det bliver august fremfor et relativt TIDLIGT sommersalg. Vi har før set at det ikke nødvendigvis koster mesterskabet at sælge stort i januar, og vi har også set at et mesterskab heller ikke er garanti for et gruppespil.
Uret tikker ifht. europæiske points, og mener vi det for alvor, så beholder vi Paul og henter vi både en angriber og en venstre back, som har et halvt år til at komme på plads. Det er nok plan A, indtil vi får et godt tilbud på Paul.
Skulle jeg vælge mellem dine to pakker, bliver det hjerne mod hjerte. Det er oplagt, at vi ska bruge CL/EL nu til at flytte klubben videre, men et mesterskab vil bare altid være det største...
Det ville jeg sgu ikke. Jeg ville tage the double any day of the week. Europæisk gruppespil er icing on the cake. Men mesterskabet er altså the cake.mousebreaker skrev: ↑29. dec 2018, 17:25Det vigtigste lige nu for FCM bør være europæisk gruppespil - skulle jeg vælge mellem to pakker, pakke nr 1 med mesterskab, pokaltitel og intet gruppespil eller pakke nr 2 med et tabt mesterskab, pokalexit og gruppespil, så valgte jeg uden at blinke pakke nr 2.
Jeg er helt med på, at klubbens europæiske ambition er vigtig at indfri, men vi må ikke stirre os blinde på det, som det eneste lyksalige. Pengene er gode, men et (øst-)Europa League gruppespil mod en række ligegyldige klubber (som fx sidste sæson for FCK) er altså ikke lige så stor en fest, som den vi havde i maj. Vi har også set hvordan FCK har nedprioriteret de europæiske gruppekampe i de sidste to sæsoner.
Det virkelige interessante ligger i et ChL-gruppespil og det kræver et mesterskab.
Vi spiller for at vinde pokaler. Det kommer vi aldrig til at gøre i Europa. Derfor vil det DM i mine øjne altid være større end et gruppespil. Men hvis handlen hed at vinde 4 mesterskaber og ikke komme i Europa kontra 3 mesterskaber + 1 Chl-gruppespil, så ville jeg nok vælge dør nr 2.