SL R17 FCK-FCM, søndag d. 25. November kl 18.00

Om FC Midtjylland og Black Wolves
NCQAH

Re: SL R17 FCK-FCM, søndag d. 25. November kl 18.00

Indlæg af NCQAH »

mousebreaker skrev:
26. nov 2018, 12:20
NCQAH skrev:
26. nov 2018, 11:23
Og så skal vi ikke glemme FCks dobbeltbelastning i form af Europa, som vi jo ikke har....det her nederlag er simpelthen en mindre skandale.... men måden det skete på, er dog det største problem!! Vi spiller os nærmest ikke frem til en chance over 90 min...

Med nederlag imod FCK med nuværende styrkeforhold, så tror jeg desværre at løbet er kørt nu.... (Ved godt det lyder pessimistisk, men vi havde lige pt helt exceptionelle forudsætninger, som vi ikke får foreløbigt igen...)
Til gengæld, tabte i kun i går fordi FCK spillede en virkelig god kamp defensivt. Bedre end nogen af de andre hold i superligaen kan præstere, nok endda inklusiv jer.
Men i kommer til at vinde en masse skodkampe FCK taber point i. Vi har stort set kun 10 brugbare markspillere, inklusiv Wind, to gode målmænd og så 6 dyre reserver der ikke rigtig er gode nok (selvom den ene scorer et snedigt mål i går). Samtidig er jeres spillestil bare bedre til at få sejre på dårlige dage, end vores er.
Naturligvis rykker det noget hvis i sælger Onuacho og vi køber Stefen Johansen, men som det ser ud nu, tror jeg stadig i bliver mestre.

Og så er jeres nye træner en fornøjelse i interviews. Venlig og intelligent.
Velkommen til NCQAH, altid fedt at få modstanderes fans med i trådene, så længe tonen holdes på et nogenlunde ordentligt niveau. Jeg synes at du har ret i en del af det du siger. At i spiller en god kamp defensivt. I fodbold er det jo typisk sådan at hvis et hold synes de spiller forfærdeligt offensivt så spillede modstanderne en god kamp defensivt. Sådan er det jo. Efter min mening var det vores taktisk den var helt galt med. VI stod alt alt for lavt og så er det sgu svært at komme til at true offensivt og det gør tingene noget lettere for modstanderne. Alt var lagt på omstillinger men når man ikke engang kan komme til afslutning 3 mod 1 så er det svært. Vi havde ikke snor i bolden i går, desværre. Begge hold synes jeg iøvrigt spillede for hektisk med masser af tekniske fejl til følge.

Faktisk var der ingen af holdene der evnede at skabe chancer i går indtil 2-1 scoringen.

Mesterskabet bliver en duel som sidste år tænker jeg, hvilket er fedt for superligaen. Jeg havde gerne set et forspring til vinter eftersom i har brugt en del energi i Europa men sådan skulle det ikke være. Det er vores egen fejl. 4 point smidt dybt i overtiden hvor vi har bolden 30 sekunder før slutfløjt samt gårsdagens topkamp hvor vi direkte forærer 2 mål væk i et ellers lige opgør. Efter min mening har FCK taget mere vare på deres muligheder i denne sæson og tilmed evnet at skabe point i slutfasen i flere kampe. Jeg tror på at vi kan vinde, men lige nu hedder den vel 55-45 i jeres favør. I har også en noget større pengekasse og har pga af geografi også langt nemmere ved at tiltrække spillere der kan løfte et hold i kommende transfervindue. Derfor er jeg bange for at i køber godt ind til vinter som kan rykke balancen en smule mere til jeres fordel.

Gårsdagens sejr var fuldt fortjent da FCK trods alt var det hold der lavede færrest graverende fejl.

Vedr Kenneth Andersen: Ja han er helt nede på gulvet uden "drama queen" tendenser og det dur jo ikke for dansk presse, se blot denne artikel som i bedste Qureshi stil forsøger at skabe drama ud af ingenting.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ek/7411335

I B.T har man citeret Kenneth Andersen for det samme, med den tilføjelse at han også siger at så længe det er inden for reglerne ser han ingen problemer i det.

Men EB kaster lige chikane kortet. Lad os få noget drama! Sportsjournalister har et noget lemfældigt forhold til sandheden. Der bliver i hvert revet og flået i den for at få skabt noget at skrive om.

Jeg synes i øvrigt at det var godt tænkt af FCK. Hvis det var dem der havde et stort våben med lange indkast så ville jeg godt vædde hvad som helst på at de bander aldrig kom så tæt på, heller ikke i de næste mange kampe.
Tak skal du have. Jeg har læst med herinde i et stykke tid, og synes det er et rigtig fint niveau i holder jer.
I stod sikkert for lavt, og i truede nok for lidt i åbent spil. Men opdækningen på dødbolde, der jo er en stor del af jeres XG var outstanding, for første gang i lang tid mod jer.

Ift banderne er den officielle forklaring, at de blev flyttet grundet et nyt underlag man havde lagt. Jeg tror dog man valgte at slå to fluer med et smæk og rykke dem tættere på end nødvendigt. Tilgengæld kunne jeg så ikke se sidelinien og et stykke bane, og de står med garanti længere fra banen næste gang :-)
Ebs overskrift er latterlig. Både Ståle, Kenneth og spillerne generelt håndtere alle interviews og udtalelser fint efter kampen. Journalisten til den artikel padler også noget rundt da han bliver spurgt til det, https://twitter.com/JonasRyefelt/status ... 4618407938

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
25. nov 2018, 20:17
Danand123 skrev:
25. nov 2018, 19:50
Hvis ikke der er frispark til Hassan lige før målet...så er der heller ikke straffespark. FCK får bare lidt mere på hjemmebanen.
Vi spillede for at undgå at tabe og det var vand på FCKs mølle som gerne ville have en mere kontrolleret kamp med færre chancer end sædvanen de seneste år. Jeg havde gerne set mere mod og et forsøg på at spille mere på egne færdigheder.
Jeg er rimelig uenig i følgende udsagn. Jeg kan simpelthen ikke huske, at vi nogensinde har stillet mere offensivt op i Parken. 3 mand i front og Polle-Evander på den centrale midtbane. Jeg synes også vi startede kampen godt.

Det var fedt at se KA angribe kampen udfra egne styrker, og ikke indordne sig efter modstanderne, selvom det er den sværeste udebane i DK. Thorup havde helt sikkert ofret Mabil (eller evt. Wikheim) for at spille Frank, og derudover havde han næppe spillet Evander, da det ofte bliver for tyndt med ham og Polle i kampe, hvor de kommer til at arbejde meget defensivt.

Jeg synes på alle måder, at Kenneth gik efter sejren, men vi rammer bare ikke vores niveau, og så er det bare pissesurt, at vi ikke kan holde et fint resultat, når vi udligner efter 78 minutter.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Per Friman samt P. Gravlund og Tøffe m.fl. er bare så forfærdelig københavner ....... at det er til at brække sig over. Hvor er de neutrale og fornuftige kommentatorer der er behagelige at høre på og som ikke altid kommer med de samme kommentarer hele tiden, undskyld mig udtrykket, men det er sgu til at blive irriteret over at høre på de fjolser hele tiden. En ting er at man som københavner holder med disse hold, det er fint nok, men dem som holder med andre hold i superligaen må da være lige så irriteret over det. Nye / andre / flere kommentatorer kunne være at foretrække, bare en gang imellen, så vi slipper for det københavner avl hele tiden fra de samme folk.

THenry

Indlæg af THenry »

Ift. banderne så var det sgu en meget sjov gimmick. Aldrig har banderne fyldt så meget i TV-optakten :D

Det er den slags tricks, som man skal kunne håndtere, hvis man vil spille europæisk bold. Flytning af bandereklamer er dog i den milde ende af, hvad man kan forvente, når man skal spille en afgørende kamp på Cypern eller i Grækenland!

Det er dog meget belejligt for FCK, at man kan bruge det "dårlige udsyn fra nogle tilskuerpladser" til at flytte banderne tilbage til den normale position til næste hjemmekamp ;) Jeg køber på ingen måde den officielle udmelding, om at det var for at skåne græsset (FCKs næste hjemmekamp er i øvrigt først d. 9. december). Det minder mest af alt om en dårlig undskyldning a la, at Vejles maskerede målmandstræner mod Horsens var pakket totalt ind, fordi han var "syg".

Alt i alt smart lavet af FCK at flytte banderne, men man har tydeligvis ikke lyst til at indrømme, at man var bange for FCMs dødbolde, og at det var den reelle årsag.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

THenry skrev:
27. nov 2018, 12:48
mousebreaker skrev:
25. nov 2018, 20:17
Danand123 skrev:
25. nov 2018, 19:50
Hvis ikke der er frispark til Hassan lige før målet...så er der heller ikke straffespark. FCK får bare lidt mere på hjemmebanen.
Vi spillede for at undgå at tabe og det var vand på FCKs mølle som gerne ville have en mere kontrolleret kamp med færre chancer end sædvanen de seneste år. Jeg havde gerne set mere mod og et forsøg på at spille mere på egne færdigheder.
Jeg er rimelig uenig i følgende udsagn. Jeg kan simpelthen ikke huske, at vi nogensinde har stillet mere offensivt op i Parken. 3 mand i front og Polle-Evander på den centrale midtbane. Jeg synes også vi startede kampen godt.

Det var fedt at se KA angribe kampen udfra egne styrker, og ikke indordne sig efter modstanderne, selvom det er den sværeste udebane i DK. Thorup havde helt sikkert ofret Mabil (eller evt. Wikheim) for at spille Frank, og derudover havde han næppe spillet Evander, da det ofte bliver for tyndt med ham og Polle i kampe, hvor de kommer til at arbejde meget defensivt.

Jeg synes på alle måder, at Kenneth gik efter sejren, men vi rammer bare ikke vores niveau, og så er det bare pissesurt, at vi ikke kan holde et fint resultat, når vi udligner efter 78 minutter.
Jeg er enig i at man havde en offensiv opstilling. VI stod stadig for lavt efter min mening, det har jo intet med opstillingen at gøre. Det var muligvis heller ikke planen at vi skulle stå så lavt med kæderne, men at det var spillerne der blev for defensive. Jeg synes netop at vi med alle de offensive våben vi havde på banen så bør vi prøve at flytte spillet op hvor de er bedst. Det ville dermed blive en mere åben affære med flere chancer i begge ender, men det tænker jeg netop var hvad Ståle ville undgå da vi på papiret til denne kamp så ud til at have mest at skyde med frem i banen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar