DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jakla

Re: DBU Pokalen, Round of 16, FCM-FCK, torsdag 1. november kl. 19.30

Indlæg af Jakla »

Flemse skrev:
2. nov 2018, 10:56
Jakla skrev:
2. nov 2018, 06:11
Ja, fin sejr - men noget ærgerligt at man havde regnet med at være på plads 30 min før kampstart og så bliver ramt af gigantisk trafikkaos, så man først er på plads efter ca. 15 min spillet - dvs knap en time forsinket i bilkø. Det er for ringe FCM - der må sidde nogen med røde ører, der er ved at spare sammen til en kvajebajer til næste kamp 8-) Jeg har i hvert fald ikke bemærket, at der var udsendt advarsel om trafikkaos pga. show i boksen. :evil:
https://www.aoh.dk/artikel/tusinder-ska ... -i-god-tid

Da stadion jo ligger lige ved siden af både Boxen og resten af Messecenteret, tjekker jeg altid, om der er nogle store arrangementer, når jeg skal planlægge, hvornår jeg kører til bold.

Og FCM og MCH kunne jo i øvrigt ikke rigtig forudse, at nedenstående:
https://www.aoh.dk/artikel/trafikkaos-u ... -gale-veje
Det er og bliver idiotisk at have store begivenheder på samme tidspunkt. Man kan ikke forvente at fodboldtilhængere skal gå ind og se om der evt. skulle være noget i boxen. Jeg kom fra Holstebro og det var direkte farligt at hele frakørselsrampen var fuld af biler helt ud på motorvejen. Ikke godt nok FCM

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

[quote=Jakla
[/quote]

Det er og bliver idiotisk at have store begivenheder på samme tidspunkt. Man kan ikke forvente at fodboldtilhængere skal gå ind og se om der evt. skulle være noget i boxen. Jeg kom fra Holstebro og det var direkte farligt at hele frakørselsrampen var fuld af biler helt ud på motorvejen. Ikke godt nok FCM
[/quote]

FCM-FCK var programsat til 20.45, hvilket ville have elimineret de værste trafikale problemer. Jeg vil tro, det er TV, der har flyttet kampen, efter at Marienlyst-Brøndby blev flyttet. Det kan FCM eller MCH næppe gøre så meget ved ☺

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Jakla skrev:
2. nov 2018, 18:34
Flemse skrev:
Jakla skrev:
2. nov 2018, 06:11
Ja, fin sejr - men noget ærgerligt at man havde regnet med at være på plads 30 min før kampstart og så bliver ramt af gigantisk trafikkaos, så man først er på plads efter ca. 15 min spillet - dvs knap en time forsinket i bilkø. Det er for ringe FCM - der må sidde nogen med røde ører, der er ved at spare sammen til en kvajebajer til næste kamp 8-) Jeg har i hvert fald ikke bemærket, at der var udsendt advarsel om trafikkaos pga. show i boksen. :evil:

Da stadion jo ligger lige ved siden af både Boxen og resten af Messecenteret, tjekker jeg altid, om der er nogle store arrangementer, når jeg skal planlægge, hvornår jeg kører til bold.

Jakla.

Nu er det tv der bestemmer kamptidspunkter, nogen gange med kortvarsel, mens arrangementer i Boxen har været planlagt i lang tid, nogle gange 1 år frem i tiden.

I de fleste tilfælde hvor MCH får tilbudt at en verdensstjerne kan spille i Boxen, så får de kun tilbudt en dato, også må man sige ja eller nej. Også siger man ja, og finder udad det bagefter.

Så at mene at FCM har sovet i timen, og skulle have gjort det bedre, er ikke retfærdigt. De har meldt ud på mail, app og hjemmeside er jeg sikker på, uden at have læst nogen af dem. Dette er alt de kunne gøre.

Personlig holdning

THenry

Indlæg af THenry »

Stoffer skrev:
2. nov 2018, 08:59
Evander bliver interessant at følge, der er tegn på noget godt, men jeg kan så afgjort også godt se, hvorfor han nu er i lille fcm og Danmark. - Der er noget ugideligt over ham. Han mangler ærgerrighed, nerve og tempo i sit spil. Det er alle mentale forhold, som nogen kan lære og andre aldrig kan lære.
Helt enig. Synes han ser voldsom spændende ud. Der er ingen tvivl om, at potentialet er stort, og han har klare kompetencer (godt touch, blændende teknik, fine pasninger, overblik og et godt spark - selvom han skulle have scoret i denne kamp). Pudsigt nok var det vel nogle af de kompetencer, som man ønskede at få ind med VDV. Forskellen er bare, at ham her kan løbe og bevæge sig. Han har helt klart meget at lære. Det er tydeligt. Særligt fordi stilen mellem brasiliansk og europæisk fodbold er forskelligt.

Jeg er også i tvivl om han er bedst som en af de 3 forreste, eller om han også kan fungere på en 2-mandsmidtbane. Derfor var det interessant at følge ham centralt sammen med Polle. Synes det blev lidt for tyndt med de store sammen i perioder mod FCK, da ingen af dem er den store bolderobrer. Jeg tror dog, at det kan fungerer bedre med den konstellation i kampe mod hold, der pakker sig, og hvor vi er meget boldbesiddende. Derudover kunne det være interessant på et tidspunkt at se en konstellation med Evander-Sparv centralt.

Selvom han ikke vandt så mange fysiske dueller mod FCK, så synes jeg ikke, at det var udtryk for manglende ærgerrighed. Det er bare ikke den del af spillet, hvor hans styrker ligger. Jeg ser ikke en spiller, der trækker sig fra duellerne, og husker også en glidende tackling/forsøg på blokkering ved ejet hjørneflag mod Brøndby, så ser ham ikke som en decideret "luksusspiller". Jeg synes faktisk også, at det viser en form for ærgerrighed, at man træffer beslutning om, at rejse til en mindre europæisk klub i et land, som man han ikke kender hverken sprogligt eller kulturelt. Det havde været nemmere for ham bare at blive i Brasilien, men han tog et modigt karrierevalg i stedet for, så synes det er for tidligt at snakke om "mentale forhold". Jeg tror vi er nød til at se mere til ham, inden vi kan begynde at vurdere den slags elementer, men jeg tror han bliver spændende at følge. Talentet er bestemt stort, og jeg tror han kan blive rigtig god ham her.

THenry

Indlæg af THenry »

admin 3 skrev:
3. nov 2018, 11:38
Jakla skrev:
2. nov 2018, 18:34
Flemse skrev:

Jakla.

Nu er det tv der bestemmer kamptidspunkter, nogen gange med kortvarsel, mens arrangementer i Boxen har været planlagt i lang tid, nogle gange 1 år frem i tiden.

I de fleste tilfælde hvor MCH får tilbudt at en verdensstjerne kan spille i Boxen, så får de kun tilbudt en dato, også må man sige ja eller nej. Også siger man ja, og finder udad det bagefter.

Så at mene at FCM har sovet i timen, og skulle have gjort det bedre, er ikke retfærdigt. De har meldt ud på mail, app og hjemmeside er jeg sikker på, uden at have læst nogen af dem. Dette er alt de kunne gøre.

Personlig holdning
Derudover er det vel svært at laste MCH for, at en 50 meter lang særttransport skulle skabe trafikale problemer op til kampen:

"- Den lange særtransport ville ikke kunne passerede gennem Herning, så der var ingen andre muligheder, end at vi måtte spærre af og få lastbilen tilbage til afkørslen. Af alle dage at det skulle ske, så var det godt nok uheldigt, at det lige var i dag, lød det fra den vagthavende, der ved 18.45-tiden kunne meddele, at lastbilen var kommet ud af den rette afkørsel".

Tidligere har man jo også kunne afvikle to store begivenheder simultant både på MCH Arena og i Boxen. Under A-VM i ishockey afviklede man f.eks. Danmark-Canada samtidigt med at FCM-FCN spillede, og det gik ganske fint, som jeg husker det.

Jakla

Indlæg af Jakla »

3+ bestemmer kamptidspunkt. Kampdagen kunne ikke have været anderledes, men kampen kunne fx. spilles kl 18.30.
FCM har ikke informeret på hjemmeside eller mail. Det med lastbilen er kun den halve sandhed, da trafikken stort set stod stille ved alle indfaldsveje.
Selvfølgelig kan man have arrangementer begge steder hvis der er nogen der gør sig den ulejlighed at informere (FCM) og udvise fleksibilitet (TV)

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Vi trak det laveste rangerende hold i kvartfinalen.

Kolding IF

Kampen spilles til marts.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Klasse lodtrækning👍👍 det bør være sikker semifinale!

Benzo

Indlæg af Benzo »

Så røg den ene af de to tilbageværende onde ånder i pokalen, så må vi håbe at Vendsyssel kan gentage kunststykket når Brøndby besøger dem i foråret.

Besvar