Europa 2018/2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Re: Europa 2018/2019

Indlæg af Lupus1999 »

Det bliver Malmø vi skal møde.

THenry

Indlæg af THenry »

Vi møder Malmö efter 0-0 i Ungarn i aften. Vidi videre på udebanemål efter to tætte kampe, hvor Lasse Nielsens personlige fejl i kamp 1 blev meget dyr for MFF!

SimonH

Indlæg af SimonH »

Jeg tror slet ikke at Malmø er så dårlig en modstander for os, selvom at jeg håbede på videoton.

Når spillere som Søren Rieks og Lasse Nielsen er nøglespillere, så skal vi simpelthen kunne slå dem. Ingen dem ville kunne komme på vores hold. De skaber jo intet mod videoton. Intet. Jeg tror også at de vil passe os fint set i lyset af, at vi er bedst på kontra, og de virker ikke til at have noget i mod at have bolden. De virker lidt som et tonserhold, som har bolden meget. Det virker som en god modstander.

THenry

Indlæg af THenry »

Benzo skrev:
14. aug 2018, 21:53
Det bliver så Malmø vi skal møde.. Havde lidt håbet på Videoton må jeg indrømme, men vi bør have en rimelig chance mod Malmø også (forudsat selvfølgelig at vi holder stand mod TNS på torsdag).
Jeg havde også håbet på Vidi, men FCM, Malmö og Vidi er alle på ca. samme niveau, så det bør ikke betyde det helt store. Det bliver en 50-50 kamp, hvor de små marginaler sikkert bliver afgørende efter 2 tætte kampe.

Tilgengæld bliver det afstandsmæssigt en let away!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Så skal jeg love for at der kom gang i kortene til sidst.
AC og Dahlin fik kort også, så de 2 + Malmø's nr. 4 får karantæne ved næste gule kort

Videoton ender med at have 5 spillere i karantæne fare, men så er desværre ikke vigtig (for os)

Ja, havde jeg godt nok ligeså håbet at det blev Videoton, vi skulle møde, men sådan blev det ikke.
Til gengæld den korteste Europa-away i klubbens historie.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

SimonH skrev:
14. aug 2018, 21:55
Jeg tror slet ikke at Malmø er så dårlig en modstander for os, selvom at jeg håbede på videoton.

Når spillere som Søren Rieks og Lasse Nielsen er nøglespillere, så skal vi simpelthen kunne slå dem. Ingen dem ville kunne komme på vores hold. De skaber jo intet mod videoton. Intet. Jeg tror også at de vil passe os fint set i lyset af, at vi er bedst på kontra, og de virker ikke til at have noget i mod at have bolden. De virker lidt som et tonserhold, som har bolden meget. Det virker som en god modstander.
Enig i at vi SKAL slå dem. Vi havde dog uden tvivl været større favoritter mod Vidi. Måske det passer os bedre at spille mod Malmø, det må vi jo vente og se.
Kunne ikke lade være med smile lidt af disse to kommentarer.
1) de skaber jo intet mod Videoton. Intet
- mon vi ender i straffe mod dem efter to kampe uden scoringer? :)

2) de virker lidt som et tonserhold
- mon ikke Malmøs tilhængere siger det samme om os?

Jeg tænker at vi er pæne favoritter over to kampe på papiret. Det virker dog som to hold der ikke rigtig har fået det til at fungere endnu, hverken i de hjemlige ligaer eller Europa. Min frygt går på at Thorup igen kommer ud og insisterer på at spille væk fra vores egne forcer. Ikke at lade spillerne gøre det de er bedst til og dermed igen forfalde til passivitet. Min optimisme går på at Malmø ser ud til at være samme sted. Dermed kommer opgørene ofte til at handle om at være skarpest på standarder. Der burde vi have gode chancer
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Uha hvor det lignede en af vore kampe på det sidste. 2 hold som ikke kunne/ville noget. Forstår ikke hvorfor Malmø ikke gik all in, men hva det gør vi jo heller ikke. Videoton var meget ringe, og forsvarede den hjem.

Malmø virker som et robust hold, som ikke skaber det store så vi skal bare i gruppespil. Så kan det jo være vi får Vidi.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Jeg har lige læst på fotbollskanalen at Malmø i mere end et år har været rigtig dårlige til at forsvare på standard situationer. Så er planen da lagt ;)

Vijen

Indlæg af Vijen »

Det bliver 2 fede kampe med en masse fans. Malmø kommer til at fylde udebane afsnittet og jeg tror også vi kommer til at se en masse af vores fans tage turen til Malmø.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Katastrofe hvis vi ikke kommer i gruppespil i år. Ikke bare for os men også for dansk fodbold som helhed. Jeg ville ikke kunne holde til et tredje år i træk hvor vi fedter os til nederlag. Vis nu modet til at dø med støvlerne på. Tro på at vi er det bedste hold (det er vi) og giv den gas. Skulle det mod mine forventninger kikse, så vil det være så meget at foretrække at vi i det mindste kan se os selv i spejlet, fremfor at forlænge en lang stime med alibi fodbold i Europa når modstanderen ikke kun er fyraftensproffer
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Stabell

Indlæg af Stabell »

Enig - vi får ikke en bedre chance før at vi bliver mestre igen.

Når vi har kvalificeret os, så har vi faktisk en ret god chance for at vi lander i Pot 3, da der blot er 4 (hvoraf Malmö er den ene) af de hold som har højere koefficient end os, der skal tabe samlet i denne oversigt https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... l2018.html, hvilket burde været muligt da eksempelvis Feyenoord, NK Maribor, Legia Warsawa ikke har nogle lette kampe foran sig - og det vil selvfølgelig også hjælpe, såfremt at Brøndby kvalificerer sig på bekostning af Genk.....

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det ville være SÅ fedt hvis Brøndby, FCK og vi selv kvaller os til gruppespillet. Det ville i den grad give luft under vingerne for dansk klubfodbold 5 år frem. Bare to hold ville gøre underværker. FCN måtte for den sags skyld gerne følge trop, men det er ret usandsynligt

Det ville også betyde at holdene der bør spille om medaljer alle skal bruge krudt i Europa.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Wow, se lige kampen mellem zenit skt petersborg og dinamo minsk!

Minsk vinder første kamp 4-0 men skal nu i forlænget spilletid på trods af at Zenit får en man smidt ud ved 2-0

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
16. aug 2018, 20:58
Wow, se lige kampen mellem zenit skt petersborg og dinamo minsk!

Minsk vinder første kamp 4-0 men skal nu i forlænget spilletid på trods af at Zenit får en man smidt ud ved 2-0
Det er jo helt rådent.
Håber på det bedste, at kampen er afviklet fair og ikke er fixed,
Men hold da op et resultat, og så med en mand i undertal

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ikke hver dag man spiller en returkamp med et 0-4 nederlag i baggagen og vinder 8-1

Besvar