SL R5: FC Midtjylland - AC Horsens

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: SL R5: FC Midtjylland - AC Horsens

Indlæg af THenry »

Fodboldfan skrev:
12. aug 2018, 22:06
Jeg får snart en depression af at læse kommentarerne herinde. I er simpelthen så negative.

Vi vinder 3-0. Horsens er altid sådan et tonser hold, og der vælger Thorup at stille et tonser hold mod. Det er jeg ikke enig i, men jeg synes sejren var fuldt fortjent. Vi følger med i toppen PÅ TRODS AF vores dårlige start. Det er sgu da fedt! Hva sker der så ikke når spillet kommer til at fungere? Jeg elsker at være midtjylland-fan, Thorup er Gud og min kæreste er forelsket i Jakob Poulsen. Livet er godt. Op med humøret, alle sammen :)
Jeg kan sagtens følge dig ift. negativitet, der ofte tager overhånd herinde. Det er enten sort eller hvidt, og få nuancer ;)

Horsens er bestemt svære at spille imod, men synes vi er totalt bovlamme i første halvleg i dag, og havde vi ikke fået et tyndt/kontroversielt straffe og rødt kort til dem, så kunne det her sagtens have været en 0-0 kamp for vi skabte intet i de første 45 minutter, og Horsens ville intet.
Senest rettet af THenry 12. aug 2018, 22:16, rettet i alt 3 gange.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Lidt blandet kamp, 1. Halvleg endnu engang en ørkenvandring imens spillet blev bedre i 2. Halvleg da vi fik nogle boldspillere på banen og der blev mere plads pga Horsens 10 mand.
Joel Andersson overbeviste mig om at det er ham der skal satses på, dejlig aggressiv og offensivt tænkende. Wikheim må være vigtigste mand i offensiven, han gør igen forskellen. Sparv og Sanneh spillede en god kamp. Rart at George fik scoret for holda op vi mangler en angriber. Poul lykkedes med intet på nær det filmede straffe. Forstår stadig ikke hvad Okosun laver som 8’er i vores system.
Lækkert med 3 point mere på kontoen, men drømmer stadig om en Drexler-erstatning.

Christian

Indlæg af Christian »

Fodboldfan: jeg er da bestemt positiv efter sikre 3 point og en 2. Halvleg med klart mere energi og fornuftigt spil.
Masser af hold har det svært mod Horsens og nu er det så vores 9. Sejr i træk i mod dem. Det er da stærkt gjort.

Men første halvleg var virkelig ikke godt spillet og føringen ligner lidt en foræring af dommeren.
Jeg er ikke så begejstret for Pauls måde at falde på i den situation, selvom det giver både et mål og et rødt kort.

Vi hænger på i toppen og jeg er sikker på at vi har meget mere at give end det vi har set i de første 5 kampe.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Fodboldfan skrev:
12. aug 2018, 22:06
Jeg får snart en depression af at læse kommentarerne herinde. I er simpelthen så negative.

Vi vinder 3-0. Horsens er altid sådan et tonser hold, og der vælger Thorup at stille et tonser hold mod. Det er jeg ikke enig i, men jeg synes sejren var fuldt fortjent. Vi følger med i toppen PÅ TRODS AF vores dårlige start. Det er sgu da fedt! Hva sker der så ikke når spillet kommer til at fungere? Jeg elsker at være midtjylland-fan, Thorup er Gud og min kæreste er forelsket i Jakob Poulsen. Livet er godt. Op med humøret, alle sammen :)
Jeg har ikke noget problem i den startopstilling Thorup kommer med. Faktisk mener jeg den er rigtig på en regnvåd bane, såfremt han er villig til at skifte en Wikheim eller Mabil ind efter 55-60 minutter, så de har noget tid at arbejde med. Vi stiller med et tonser hold mod et tonser hold fordi vi i øjeblikket ikke kan andet. Det er det som vækker bekymring for det rækker sædvanligvis ikke i Europa og heller ikke mod hovedstadsklubberne i kamp 8 og 9. Så det er en kamp mod uret for at få gang i noget der virker inden Europa Q4 som er det klart vigtigste i den her tid.

Det er derfor manges fokusområde at vi kan spille fodbold og derfor kommer der en del kritik. Man skal selvflg ikke være negativ bare for at være negativ - det er ligeså slemt som at være jubeloptimist/ukritisk - og resultatorienteret
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:
12. aug 2018, 22:15
Fodboldfan: jeg er da bestemt positiv efter sikre 3 point og en 2. Halvleg med klart mere energi og fornuftigt spil.
Masser af hold har det svært mod Horsens og nu er det så vores 9. Sejr i træk i mod dem. Det er da stærkt gjort.

Men første halvleg var virkelig ikke godt spillet og føringen ligner lidt en foræring af dommeren.
Jeg er ikke så begejstret for Pauls måde at falde på i den situation, selvom det giver både et mål og et rødt kort.

Vi hænger på i toppen og jeg er sikker på at vi har meget mere at give end det vi har set i de første 5 kampe.
Jeg er i tvivl om Pauls fald. Hopper han bagud for at nå bolden? Eller er det skuespil?
Hvis det er det sidste så er det eddermame skidt. Han risikerer at tabe kampen med en aktion i modstandernes felt. Jeg vælger at tro på det første.
Dommeren serverer kampen på et sølvfad til os og forærer os tre point - der er dog ikke nogen der siger at vi ikke havde fået det alligevel. Horsens kan berettiget være sure over ikke i det mindste at få lov til at kæmpe deres chance.

Alt efter det røde kort kan jeg ikke bruge til så meget udover at det kan give selvtillid til nogle spillere - det er klart at vi kan ligne verdenstjerner de sidste ti minutter og skabe chancer.

Thycosen med en rigtig god indsats og rart at se nogle gode indlæg fra ham.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Det ligner 100% film fra Pauls side - hvilket er tåbeligt af ham, da han i forvejen ikke har medvind ift. dommerkendelserne generelt..

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Så Paul filmer simpelthen ved at få hevet i trøjen? Spændende.

Jeg er dog helt enig i at det var tyndt, og bliver ikke dømt ofte, men at kalde det film er sgu for sort/hvidt.

Desuden en sikker sejr overfor Horsens 5-5-0 opstilling. De ville kun lukrere på omstillinger, og derfor bliver kampen som den er. Jeg får knopper af de folk der sad på stadion og skreg at vi skulle spille fremad. Hvorhen må jeg spørge? Skulle vi tonse endnu mere? Tålmodighed og forsøg på at vende spillet er imo langt bedre end bare at buse på. Desværre bliver sådan en kamp nemt temmelig kedelig, men der skal altså to hold til en kamp.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@admin
Første gang jeg har set en mand blive kastet fremad fordi han bliver revet i trøjen! Enten kaster han sig efter bolden eller han filmer. Der er ikke andre muligheder som jeg ser det. De flagrende arme kunne antyde det sidste, men jeg håber ikke det er tilfældet. Specielt ikke når man allerede har et gult kort

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Nu har jeg kun set situationen to gange. Normal speed og slow. For mig at se, er det en ikkeeksisterende situation, som der hverken er straffe eller noget som helst andet på.

Bevares så ligner det et svagt skub eller hold i trøje, og Paul gør vel en lille smule ud af det, men jeg mener egentligt også være at det er det.
Meget overrasket over, at det dømmes som straffe

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Mazter81 skrev:
13. aug 2018, 01:01
Nu har jeg kun set situationen to gange. Normal speed og slow. For mig at se, er det en ikkeeksisterende situation, som der hverken er straffe eller noget som helst andet på.

Bevares så ligner det et svagt skub eller hold i trøje, og Paul gør vel en lille smule ud af det, men jeg mener egentligt også være at det er det.
Meget overrasket over, at det dømmes som straffe
For mig at se er der en forseelse som skal takseres til straffe. Skub og riv i trøjen.
Poul hjælper måske dommeren lidt med at få øje på det, men da de to spillere har været i infight tidligere i kampen tror jeg allerede han også er ekstra OBS på duellen.
Flagrende arme - Tjae det er jo Poul, og i andre kan jo prøve at hoppe skråt bagud op efter en bold imens i bliver rykket i og skubbet, jeg tvivler på mange af jer vil have armene indtil siden.
Jeg siger ikke den bliver dømt altid, men når dommeren ser den er det vel svært ikke at dømme det.
Fint af Poul synes jeg, fremtvinge straffe + assist til wikheim.

Generelt synes jeg det var en fin kamp, Horsens synes jeg var ringe.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Der kan jo ikke være tvivl om, at der er en forseelse. Billederne viser jo tydeligt, at Paul blver revet i trøjen. Det må man altså ikke. At den så ikke altid bliver dømt, er noget andet. Det var ligesom straffet mellem OB og Hobro, hvor målmanden smadrer ind i OB-spilleren. Det bliver også sjældent dømt, men er en klar forseelse. Når vores dommer så samtidig markant er den dommer, der dømmer flest straffespark i ligaen, så kan det ikke overraske, at vi får et tyndt straffe - men jo samtidig snydes for 2 andre.

Efter straffet var Horsens chanceløse og vi kører den sikkert hjem, heldigvis med hurtig scoring i anden, der lukker kampen. Det var en god træningsøvelse frem mod TNS, som vil komme til at stå lige så lavt. Så lige nu får vi i den grad øvet, at spillet mod et etableret forsvar med 5-6 spillere i bagkæden.

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Administrator skrev:
13. aug 2018, 00:04

Desuden en sikker sejr overfor Horsens 5-5-0 opstilling. De ville kun lukrere på omstillinger, og derfor bliver kampen som den er. Jeg får knopper af de folk der sad på stadion og skreg at vi skulle spille fremad. Hvorhen må jeg spørge? Skulle vi tonse endnu mere? Tålmodighed og forsøg på at vende spillet er imo langt bedre end bare at buse på. Desværre bliver sådan en kamp nemt temmelig kedelig, men der skal altså to hold til en kamp.
Jeg kunne ikke være mere enig, de kommentarer man hører på stadion bærer ofte præg af folk der aldrig har spillet så meget som en serie 6 kamp selv uden nogen form for fornemmelse af fodbold.
Skyyyyddd - råbes der. Spilleren med bolden løber 40 mtr fra mål, amen helt ærligt!

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
13. aug 2018, 06:56
Der kan jo ikke være tvivl om, at der er en forseelse. Billederne viser jo tydeligt, at Paul blver revet i trøjen. Det må man altså ikke. At den så ikke altid bliver dømt, er noget andet. Det var ligesom straffet mellem OB og Hobro, hvor målmanden smadrer ind i OB-spilleren. Det bliver også sjældent dømt, men er en klar forseelse. Når vores dommer så samtidig markant er den dommer, der dømmer flest straffespark i ligaen, så kan det ikke overraske, at vi får et tyndt straffe - men jo samtidig snydes for 2 andre.

Efter straffet var Horsens chanceløse og vi kører den sikkert hjem, heldigvis med hurtig scoring i anden, der lukker kampen. Det var en god træningsøvelse frem mod TNS, som vil komme til at stå lige så lavt. Så lige nu får vi i den grad øvet, at spillet mod et etableret forsvar med 5-6 spillere i bagkæden.
Det var bemærkelsesværdigt, hvordan det ene straffe fyldte alt i nedtakten, og de ikke dømte intet fyldte. Jeg forstår godt, hvorfor det er sådan, men det giver alligevel mig en bitter smag - Ja, vi spillede ikke godt, men sejren var altså ikke ufortjent. (Hvilket jeg synes, at særligt Bechman mere end antydede).

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
13. aug 2018, 08:34
Kent skrev:
13. aug 2018, 06:56

Det var bemærkelsesværdigt, hvordan det ene straffe fyldte alt i nedtakten, og de ikke dømte intet fyldte. Jeg forstår godt, hvorfor det er sådan, men det giver alligevel mig en bitter smag - Ja, vi spillede ikke godt, men sejren var altså ikke ufortjent. (Hvilket jeg synes, at særligt Bechman mere end antydede).
De ikke dømte straffespark i omtaler kan jeg ikke engang huske! Sådan er det når man vinder 3-0 og det der for modstanderne afgør kampen er et absurd dømt straffe med rødt kort til følge. Jeg har set masser af fodboldkampe hvor man slet ikke snakker om straffe eller ej situationer fordi kampen blev ensidig. Så jeg tænker ikke det er et særsyn. Naturligvis er fokus på en situation der direkte er helt kampafgørende.

Jeg kæmper stadig med at huske de to situationer i omtaler hvor der skulle være dømt straffe!

Vedr slutresultatet; selvom vi udover et spark fra distancen absolut intet skabte de første 35 minutter, så er der jo ingen der kan påstå at vi ikke ville vinde den kamp alligevel. Historikken siger at vi ville og det er logisk at Horsens har nemmest ved at lukke ned i kampens første halvdel. Horsens skal naturligvis føle sig snydt efter en så horribel dom. Vi har tidligere mærkeligt nok haft problemer med at styre kampene når vi kommer i overtal. Jeg er meget tilfreds med at vi var i fuld kontrol her og såvidt jeg husker også sidste gang vi havde den fordel. Det er rart at se

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
13. aug 2018, 08:51
Jeg kæmper stadig med at huske de to situationer i omtaler hvor der skulle være dømt straffe!
Den ene er kort før det dømte straffe, hvor der er en høj bold, der går mod baglininen i feltet. Okosun forsøger at nå den, men bliver kropstacklet/skubbet ud over baglinien.

Den anden er i anden halvleg, hvor Nymann tager bolden med armen og vi får frispark på kanten af feltet, som JP sparker over. Bolden er 1 m inde i feltet, da Nymann tager den.

Okosun-situationen har jeg kun set på stadion, så den kan måske diskuteres. Men Nymann-situationen har jeg set flere gange, og der er ingen tvivl.

Besvar