Men mousebreaker, er det ikke som egelund fra EB har udtrygt tidligere, at midtjylland igen pisser europa væk, men dumme mål til sidst.mousebreaker skrev: ↑1. aug 2018, 23:16Argh, jeg havde besluttet mig for ikke at skrive noget, mest af alt fordi jeg syder af raseri og det kommer der ikke meget konstruktivt ud af. Omvendt har jeg også brug for at komme af med noget galde. Jeg vælger at skrige ned i min hovedpude til jeg falder i søvn og så være en lille bitte smule diplomatisk.
Vi har lige fået et mesterskab og det var fedt og vil aldrig bliver glemt. Specielt måden det kom i hus på og med den åreladning vi havde i vinterens transfervindue. For det skylder vi Thorup en stor tak, men lige nu bør vi stille os selv det spørgsmål - “Kan Thorup løfte klubben i Europa?”
Vi havde et godt første europæisk år under Thorup, men jeg vil stadig hævde at det blev klaret på Riddersholms arbejde, i hvert fald for en meget stor del af det. Thorup havde ikke haft tid nok til at sætte sit personlige præg på holdet. Det lykkedes dog og det skal han selvflg have en del af æren for.
Siden har Europa været een lang lidelse på trods af fordelagtige lodtrækninger og masser af held undervejs for at nå playoff runderne. Her har vi igen igen igen præsenteret apatisk fodbold som sjældent set hvert eneste år. Derfor mener jeg også at HVIS vi misser playoff runden (3. Runde er en walkover) til EL igen i år så må klubben revurdere trænersituationen. Uanset hvor uheldige vi måtte være med lodtrækningen.
Misser vi gruppespil i år så har vi een sæson tilbage hvor vores indtjente point fra sidste gruppespil tæller med. Det vil sige at misser vi igen til næste år så er vi tilbage på landekoefficienten og kan se i telefonbogen efter seedninger og en forholdsvis nem vej til et gruppespil. Vi har brændt alle de fine chancer vi har haft. Så er spørgsmålet om ledelsen ikke bør vurdere at vi må have en anden til lede skibet gennem denne sidste gyldne mulighed vi har.
Mesterskabet tæller selvflg for at Thorup bliver, men det kan vise sig at blive en meget meget dyr taknemmeligheds gæld. I hvert fald hvis den taktiske formåen fortsætter på samme lave niveau i Europa
Spørgsmålet til dig er, som i sidste sæson så vi, at FCM ikke var i særlig god forfatning/form i starten, her missede man også europa.
Når vi ser starten i år, så ser vi et hold der ikke er i form ? boldtab, jf. Kian Hansen i aften, Poulsen som ikke har set god ud her efter pausen.
Peger det ikke på Thorup og trænergruppen ? at man nu i 2 sæsonstarter ser et hold der ikke peaker, netop hvor det er vigtig at være klar ?????