CL Q2/2: FC Midtjylland - FC Astana
Re: CL Q2/2: FC Midtjylland - FC Astana
Thorup: Vi er tilfreds med 0-0 langt hen i kampen og så satsede vi på at kunne score når vi satser fra bænken.
Det er mildt sagt... med den taktik baseret på lange bolde så havde en hurtig føring som ville tvinge Astana frem på banen da i høj grad været at foretrække...
Seriøst!
Er så pisse skuffet!
Vi skulle have spillet med holdet fra weekenden.
Backs og midtbane er simpelthen for dårlige i dag. Desuden smider Poulsen flere dårlige dødbolde end han gjorde hele sidste sæson.
Hvordan kan man spille på et resultat man ikke har!
Er så pisse skuffet!
Vi skulle have spillet med holdet fra weekenden.
Backs og midtbane er simpelthen for dårlige i dag. Desuden smider Poulsen flere dårlige dødbolde end han gjorde hele sidste sæson.
Hvordan kan man spille på et resultat man ikke har!
De her kampe viser jo Thorups tilgang til spillet. Noget skal der sgu ske om det så er Thorup der skal ud eller vi skal sprænge banken ved jeg ikke.
Vi har bare ingen offensiv tilgang til den her kamp. Vi mangler kvalitetsspillere især på midten.
Vi har bare ingen offensiv tilgang til den her kamp. Vi mangler kvalitetsspillere især på midten.
Nøj hvor er jeg træt af de lange indkast. Vi er jo fuldstændig læst, både i den hjemlig liga og Europa.
Det går så langsomt. Modstanderen kommer på plads og vi er total ufarlig. Dræber tempoet i kampen.
Det går så langsomt. Modstanderen kommer på plads og vi er total ufarlig. Dræber tempoet i kampen.
Vi må sige, at Astana er fortjent videre. Selv blot på kampen idag var de tættere på at vinde end os. Det er selvfølgelig let at sige bagefter men hvorfor skiftede vi ikke Onuachu ud hurtigere? Onuachu blev selvfølgelig tæt markeret men nøj hvor han tabte meget i opspillet. En pasningspiller mere, som kunne indgå med Mabil og Wikheim så vi kunne spille os ind på skudafstand?
Baseret på første kamp samt øvrig opstart synes jeg vi ligger for meget på skulderne af Onuachu ift at afgøre kampen... Han er ikke i nærheden af at score i dag og det var han heller ikke dernede... Men fair nok - jeg forstår godt hvis vi har behov for en opspilsstation, nu hvor vi blot ville spille lange bolde.
Nu kan man ikke klage over billetprisen men hvor må mange føle sig taget i røvskægget over den her jammerlige indsats... Vi havde bestemt muligheden men den blev pisset væk i toilettet der er kaldet overdreven respekt og selvfed arrogance omkring at kunne score...
Baseret på første kamp samt øvrig opstart synes jeg vi ligger for meget på skulderne af Onuachu ift at afgøre kampen... Han er ikke i nærheden af at score i dag og det var han heller ikke dernede... Men fair nok - jeg forstår godt hvis vi har behov for en opspilsstation, nu hvor vi blot ville spille lange bolde.
Nu kan man ikke klage over billetprisen men hvor må mange føle sig taget i røvskægget over den her jammerlige indsats... Vi havde bestemt muligheden men den blev pisset væk i toilettet der er kaldet overdreven respekt og selvfed arrogance omkring at kunne score...
Og så mangler vi nogen kant spiller der kan sætte en mand af og frem for alt kan slå et simpelt indlæg.
Skuffet, skuffet over den indsats og det koncentrationsniveau.
Thorup skal vist genopfinde holdet/spillestil igen. Hold nu op hvor spiller vi jammerligt.
/Cortez
Thorup skal vist genopfinde holdet/spillestil igen. Hold nu op hvor spiller vi jammerligt.
/Cortez
Mabil viste sidst at han kan slå et indlæg - det formåede Munksgaard ikke. Enig med de fleste om at vi spillede for henholdende, uden kreative kræfter ud over Wikheim. Jakob var tæt på med det første frispark, men alt alt for passivt når nu Esbjergkampen netop havde vist at vi godt kunne kombinere og være farlige, når de rette kreative spillere var på banen. Paul er ikke specielt farlig i øjeblikket. Kredit til Astana, der effektivt formåede at lukke os ned i størstedelen af kampen og også havde de største chancer, men det var selvforskyldt.
Jeg var vred, da jeg nåede hjem og tændte for nedtakten og så hørte mDH udlægge taktikken som at stå dybt og satse på kontra. Det er sgu da helt væk!!!! Både i fht, vi rent faktisk var bagud, men næsten endnu mere fordi det ikke er vores så omtalte DNA.
Desuden forstår jeg ikke, hvorfor hanikke udnytter momentum fra Esbjerg i weekenden og starter med Mabil og MDT.
Afslutningsvist må jeg sige, at det for mig er svært at se, hvad det er der bringer Kian foran Nico, udover de lange indkast som Munk dog kan kaste. På alle måder skuffet!!!
Desuden forstår jeg ikke, hvorfor hanikke udnytter momentum fra Esbjerg i weekenden og starter med Mabil og MDT.
Afslutningsvist må jeg sige, at det for mig er svært at se, hvad det er der bringer Kian foran Nico, udover de lange indkast som Munk dog kan kaste. På alle måder skuffet!!!
Det hele er en fallit erklæring!
Så giv den da hele armen og spil offensivt. Pis være med hvis Astana scorer, så laver vi bare 2 og tager dem i forlænget. Så havde man i det mindste givet det chancen i stedet for det her uforløste fedtspilleri.
Øv, hvor er det nederen og hvornår får vi chancen igen?
Vejen til CL var forholdsvis overkommelig med alle de favoritter der ryger ud!
Så giv den da hele armen og spil offensivt. Pis være med hvis Astana scorer, så laver vi bare 2 og tager dem i forlænget. Så havde man i det mindste givet det chancen i stedet for det her uforløste fedtspilleri.
Øv, hvor er det nederen og hvornår får vi chancen igen?
Vejen til CL var forholdsvis overkommelig med alle de favoritter der ryger ud!
Det var en trist affære, vi manglede en plan b og det store tryk til sidst kom aldrig, det blev alt for nemt for Astana. Måske var det nerver fra vores side?
Virkelig frustrerende at vores hjerneblødning 5 sekunder før tid på udebane koster os kvalifikationen.
Hvornår får vi chancen for CL igen??
Hvornår får vi chancen for CL igen??
-
mousebreaker
Argh, jeg havde besluttet mig for ikke at skrive noget, mest af alt fordi jeg syder af raseri og det kommer der ikke meget konstruktivt ud af. Omvendt har jeg også brug for at komme af med noget galde. Jeg vælger at skrige ned i min hovedpude til jeg falder i søvn og så være en lille bitte smule diplomatisk.
Vi har lige fået et mesterskab og det var fedt og vil aldrig bliver glemt. Specielt måden det kom i hus på og med den åreladning vi havde i vinterens transfervindue. For det skylder vi Thorup en stor tak, men lige nu bør vi stille os selv det spørgsmål - “Kan Thorup løfte klubben i Europa?”
Vi havde et godt første europæisk år under Thorup, men jeg vil stadig hævde at det blev klaret på Riddersholms arbejde, i hvert fald for en meget stor del af det. Thorup havde ikke haft tid nok til at sætte sit personlige præg på holdet. Det lykkedes dog og det skal han selvflg have en del af æren for.
Siden har Europa været een lang lidelse på trods af fordelagtige lodtrækninger og masser af held undervejs for at nå playoff runderne. Her har vi igen igen igen præsenteret apatisk fodbold som sjældent set hvert eneste år. Derfor mener jeg også at HVIS vi misser playoff runden (3. Runde er en walkover) til EL igen i år så må klubben revurdere trænersituationen. Uanset hvor uheldige vi måtte være med lodtrækningen.
Misser vi gruppespil i år så har vi een sæson tilbage hvor vores indtjente point fra sidste gruppespil tæller med. Det vil sige at misser vi igen til næste år så er vi tilbage på landekoefficienten og kan se i telefonbogen efter seedninger og en forholdsvis nem vej til et gruppespil. Vi har brændt alle de fine chancer vi har haft. Så er spørgsmålet om ledelsen ikke bør vurdere at vi må have en anden til lede skibet gennem denne sidste gyldne mulighed vi har.
Mesterskabet tæller selvflg for at Thorup bliver, men det kan vise sig at blive en meget meget dyr taknemmeligheds gæld. I hvert fald hvis den taktiske formåen fortsætter på samme lave niveau i Europa
Vi har lige fået et mesterskab og det var fedt og vil aldrig bliver glemt. Specielt måden det kom i hus på og med den åreladning vi havde i vinterens transfervindue. For det skylder vi Thorup en stor tak, men lige nu bør vi stille os selv det spørgsmål - “Kan Thorup løfte klubben i Europa?”
Vi havde et godt første europæisk år under Thorup, men jeg vil stadig hævde at det blev klaret på Riddersholms arbejde, i hvert fald for en meget stor del af det. Thorup havde ikke haft tid nok til at sætte sit personlige præg på holdet. Det lykkedes dog og det skal han selvflg have en del af æren for.
Siden har Europa været een lang lidelse på trods af fordelagtige lodtrækninger og masser af held undervejs for at nå playoff runderne. Her har vi igen igen igen præsenteret apatisk fodbold som sjældent set hvert eneste år. Derfor mener jeg også at HVIS vi misser playoff runden (3. Runde er en walkover) til EL igen i år så må klubben revurdere trænersituationen. Uanset hvor uheldige vi måtte være med lodtrækningen.
Misser vi gruppespil i år så har vi een sæson tilbage hvor vores indtjente point fra sidste gruppespil tæller med. Det vil sige at misser vi igen til næste år så er vi tilbage på landekoefficienten og kan se i telefonbogen efter seedninger og en forholdsvis nem vej til et gruppespil. Vi har brændt alle de fine chancer vi har haft. Så er spørgsmålet om ledelsen ikke bør vurdere at vi må have en anden til lede skibet gennem denne sidste gyldne mulighed vi har.
Mesterskabet tæller selvflg for at Thorup bliver, men det kan vise sig at blive en meget meget dyr taknemmeligheds gæld. I hvert fald hvis den taktiske formåen fortsætter på samme lave niveau i Europa
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -