14 Holds-Superliga 16/17
Re: 14 Holds-Superliga 16/17
Hvad så, hvis Helsingør kun får et år. Det er er jo et eventyr, som området skal nyde. Det er jo på banen det er blevet afgjort, så Viborg kan takke sig selv.
- UlvenFraNord
Det er altid godt for fodbolden, når ting ikke bare går som de plejer. Det bringer ny energi ind i Superligaen når der kommer en uforudset oprykker.
Mht. tilskuerpotentiale, så bor der 61.519 indbyggere i Helsingør
I Viborg er der 34.859 indbyggere.
At Helsingør rykker op kan jo betyde at stadionplanerne kommer på plads. Og hvem ved, måske kan de som Hobro overraske den første sæson.
Viborg er bare piv elendige og har fortjent den tur ned i første division.
Mht. tilskuerpotentiale, så bor der 61.519 indbyggere i Helsingør
I Viborg er der 34.859 indbyggere.
At Helsingør rykker op kan jo betyde at stadionplanerne kommer på plads. Og hvem ved, måske kan de som Hobro overraske den første sæson.
Viborg er bare piv elendige og har fortjent den tur ned i første division.
Vff har haft et hjemmebanegennemsnit på 4.021 tilskuere. Det sker - af gode grunde - ikke for Helsingør.
Sportsligt er det helt fair at Helsingør rykker op. Det har jeg på intet tidspunkt argumenteret imod. Men holdt op imod den kritik MTG fremsatte, så er det selvfølgelig ikke optimalt med Helsingør.
Hobro var altså også et eventyr uden lige. Samtidig var hele Hobro-historien jo hjulpet godt på af en DR-dokumentar; det er trods alt ret vigtig pr.
Jeg elsker i øvrigt den nye struktur! Men i og med at den nye struktur gerne skal bevise sig selv mht tilskuer/seer-tal i næsten sæson, så er Helsingør ikke godt nyt. Det er i hvertfald min fornemmelse
Sportsligt er det helt fair at Helsingør rykker op. Det har jeg på intet tidspunkt argumenteret imod. Men holdt op imod den kritik MTG fremsatte, så er det selvfølgelig ikke optimalt med Helsingør.
Hobro var altså også et eventyr uden lige. Samtidig var hele Hobro-historien jo hjulpet godt på af en DR-dokumentar; det er trods alt ret vigtig pr.
- tja, sportsligt kan det være meget sjovt, men igen, det var ikke det sportslige jeg kommenterede på. For den diskussion der eksisterer vedrørende strukturen, er det derimod ikke særligt befordrende(i hvertfald ikke for dem der er pro 14-hold). Derudover bliver det jo også hverdag. Jeg glæder mig ikke specielt meget til Helsingør.Det bringer ny energi ind i Superligaen når der kommer en uforudset oprykker
Jeg elsker i øvrigt den nye struktur! Men i og med at den nye struktur gerne skal bevise sig selv mht tilskuer/seer-tal i næsten sæson, så er Helsingør ikke godt nyt. Det er i hvertfald min fornemmelse
Om Viborg har et gennemsnit på 4000 tilskuere til deres hjemmekampe eller om Helsingør har et på eks. 2500, kan vel i det store perspektiv være ret så ligegyldigt!
Helsingør er fuldt fortjent rykket op, og de var jo altså ej heller langt fra at opnå en traditionel oprykning
Helsingør er fuldt fortjent rykket op, og de var jo altså ej heller langt fra at opnå en traditionel oprykning
Nej, overhovedet ikke i forhold til diskussion der eksisterer.974 skrev: ↑5. jun 2017, 21:40Om Viborg har et gennemsnit på 4000 tilskuere til deres hjemmekampe eller om Helsingør har et på eks. 2500, kan vel i det store perspektiv være ret så ligegyldigt!
Helsingør er fuldt fortjent rykket op, og de var jo altså ej heller langt fra at opnå en traditionel oprykning![]()
Jeps - helt enig! Det er det vel heller ingen der argumenterer imod?
-
Steffen am
God podcast omkring formatet med divisionsforenings direktøren, Claus Thomsen.
http://nordicbetblog.dk/genpres-slutspillet-kommet/
Helt kort resume:
Slutspillet er kommet for at blive,
Det er ikke formatet der bærer skylden for tilskuere tallet.
Mesterskabsslutsspillet fungerer godt,
nedrykningsslutspillet kan vi måske godt file lidt til i kanterne.
http://nordicbetblog.dk/genpres-slutspillet-kommet/
Helt kort resume:
Slutspillet er kommet for at blive,
Det er ikke formatet der bærer skylden for tilskuere tallet.
Mesterskabsslutsspillet fungerer godt,
nedrykningsslutspillet kan vi måske godt file lidt til i kanterne.
-
Steffen am
Det lyder til strukturen bliver diskuteret på et møde i Odense på tirsdag.
Må indrømme jeg håber at inddelingen i de 2 nederste grupper bliver lavet om, og evt. Runderne 25 og 35 skal spilles samtidigt og man ellers kører videre, som det er nu.
Må indrømme jeg håber at inddelingen i de 2 nederste grupper bliver lavet om, og evt. Runderne 25 og 35 skal spilles samtidigt og man ellers kører videre, som det er nu.
Jeg håber også, at man bevarer 14 Hold. Sejrene til Vendsyssel og Esbjerg viser at niveauet er til 14 Hold.
Eller også viser de det stik modsatte: At udvidelsen har gjort, at der er kommet så mange dårlige hold op i superligaen, at der ikke længere er nogen forskel til 1. Div.
Et af hovedargumenterne for at udvide ligaen fra de mindre hold var, at nedrykningsrisikoen var for stor. Men rent faktisk er den ikke blevet mindsket, over de seneste to sæsoner, med 5 nedrykkere ud af 28 hold (ca. 18%) mens det var 2 ud af 12 tidligere (ca. 17%).
Jeg vil gerne tilbage til 12-holdsligaen igen, og så fastholde mesterskabsspillet for de 6 øverste og et nedrykningsspil for de 6 nederste. Jeg kan godt leve med, at man fastholder 14-holdsligaen, men så skal der naturligvis laves om på puljeinddelingen i nedrykningsspillet, så vi ikke ender i en Sønderjyske igen. Jeg ser en 10-holdsliga som det optimale, men det tror jeg ikke, at der kan skabes opbakning til.
Jeg er af en hel anden holdning. Det virker for mig tosset med alt det her slutspil og gruppedeling. Jeg synes ikke det er sportslig fair og jeg ser mange ulemper ved det, derudover mener jeg ikke det er en fordel med 12 hold! Det er for lidt i mine øjne og vil dræbe et par hold, som sagtens kan være i SL. Det er for mig en meget bedre idé, at lave en 16 holds liga hvor alle møder hinanden 2 gange! Det har både Sverige og Norge så argumenter for at landet for lille eller holdene for få er for mig ugyldigt.Kent skrev: ↑28. maj 2018, 07:58Eller også viser de det stik modsatte: At udvidelsen har gjort, at der er kommet så mange dårlige hold op i superligaen, at der ikke længere er nogen forskel til 1. Div.
Et af hovedargumenterne for at udvide ligaen fra de mindre hold var, at nedrykningsrisikoen var for stor. Men rent faktisk er den ikke blevet mindsket, over de seneste to sæsoner, med 5 nedrykkere ud af 28 hold (ca. 18%) mens det var 2 ud af 12 tidligere (ca. 17%).
Jeg vil gerne tilbage til 12-holdsligaen igen, og så fastholde mesterskabsspillet for de 6 øverste og et nedrykningsspil for de 6 nederste. Jeg kan godt leve med, at man fastholder 14-holdsligaen, men så skal der naturligvis laves om på puljeinddelingen i nedrykningsspillet, så vi ikke ender i en Sønderjyske igen. Jeg ser en 10-holdsliga som det optimale, men det tror jeg ikke, at der kan skabes opbakning til.
Vejle, Esbjerg, Silkeborg, Viborg, Lyngby, Helsingør, Køge, Vendsyssel... Så meget forskel er der heller ikke på de her hold og vi kunne jo sagtens nævne flere.. Ville en liga med.
FCM, FCK, FCN, BIF
OB, AGF, Aab, ACH
RFC, HIK, SJE, OB
VB, EFB, VFF, SIF
Ville vel ikke være meget dårligere end det vi har nu!!! Derudover ville 12 have nogle hold som syndebuk og alt efter året ville det jo næsten være unfair og mere med held hvem der så ender i den 12 holds liga. Nej 16 hold med 1 fast nedrykker og 1 playoff ville være sundt tror jeg og ville også give nogle af de her klubber mulighed for, at etablere sig i SL! Derudover ville det også betyde, at flere unge talenter måske fik chancen i de mindre klubber. Det anser jeg som værende en god idé.
Hvilke 10 hold mener du skulle være i en liga Kent ? Hvem skal trække sorteper af de 14 hold vi har nu ? Vil det være godt for SL?? Hvis kvaliteten er argument kan vi så ikke bare have 6 hold? Det er jo alligevel kun de 6 hold der realistisk set vinder mesterskabet??? Nej jeg er tilhænger af de 16 hold og et fair sportslig udgangspunkt og en ændring af præmier puljen! En solidaritets pose til alle for medie penge på lige vilkår og de fleste penge ud fra sportslig præstation.
Jeg synes også at det burde være enten 12 hold med opdeling efter 22 runder. 32 i alt
Eller 10 hold = 36 runder
Eller 10 hold = 36 runder
De dårligste?
Der er trods alt en grund til at vi spiller fodbold
Hvem er de dårligste? Altså det må du kunne nævne eller skal man bare ud i det blå skifte til 10 ? Det er ikke fair og giver ikke sportslig mening hvis du spørger mig. Jeg har det sådan, at hvis man vil have 10 hold, så skal man altså ikke forvente en SL med alt for meget talent eller interesse overall.
Det er jo noget, der afgøres på banen. De ringeste 4 skal ud. I indeværende sæson har Helsingør, Silkeborg, Randers og Lyngby været elendige og kunne sagtens undværes.