SL R30: FC Midtjylland - Brøndby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

SL R30: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af Steffen am »

Superligaens runde 30 og
41. gældene kamp i sæsonen

Svær kamp, udsolgt stadion,
2 hold fyldt med selvtillid og fremragende vejr.

Bliver et brag!! :twisted: :twisted: :fcm: :fcm:

Det Praktiske:
Tid: Torsdag d. 19/04 kl. 20.00
Sted: MCH Arena
Dommer: Peter Kjærsgaard
Medie: TV 3+, Viaplay og radions P3

Karantæner:
Midtjylland: Ingen
Brøndby: Ingen

Skader:
Midtjylland: Rilwan, Paul, Korsmár og Nicolaisen tvivlsomme
Brøndby: Kliment J. skadet

Bud på start XI'er
Billede

Bænk: Hamid, Halsti, A. Poulsen, Munksgaard, Drachmann, Kairinen, Dovbyk, Kraev

Sidste opgør mod Brøndby:
01.03.18 SL FC Midtjylland Brøndby IF 0 : 1
16.07.17 SL Brøndby IF FC Midtjylland 4 : 0
07.05.17 SL FC Midtjylland Brøndby IF 4 : 2
04.05.17 CUP FC Midtjylland Brøndby IF 1 : 2
02.04.17 SL Brøndby IF FC Midtjylland 3 : 2

Forudsigelses leg
Reglerne er således:
Fra trådens oprettelse til 1 time før kampstart gives der bud,
og en time før kampstart, hvor startformationen bliver offentliggjort lukkes der for bud.

Vinderen bliver den der har gættet rigtig med højst mulig detaljegrad,
f.eks. stilling, målscorer, minuttal for mål, kort, kampbillede osv.

Forza FCM!

mousebreaker

Re: SL R30: FC Midtjylland - Brøndby

Indlæg af mousebreaker »

Scary at vi har tabt de sidste 4 opgør mod Brøndby som har haft betydning for begge hold. Jeg har ikke meget tro på en sejr i den her, men håber da at vi kan overraske.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

mousebreaker skrev:
17. apr 2018, 15:42
Scary at vi har tabt de sidste 4 opgør mod Brøndby som har haft betydning for begge hold. Jeg har ikke meget tro på en sejr i den her, men håber da at vi kan overraske.
Man kan så sige, at Brøndby har haft betydeligt mindre skader end vi har og får vi alle raske og klar til Brøndby kampen, så håber jeg da, at vi kan vinde på vores hjemmebane, med fyldt stadion forhåbentligt og gang i tribunerne. Vi skal have knækket kurven og det starter vi med i morgen og så kommer pokalbraget i Brøndby, på udebane, den bliver svær, men der skal vises fighter vilje og mandsmod. Hvis vi taber i Brøndby så skal det være fordi de var marginaler bedre og havde det held der følger tophold. Vi skal blive ved med at vise, at vi vil og kan vinde og det vil jeg også helst tro på at vi kan, men tror så også, at det kræver at alle spillere bliver klar / fit for fight. God kamp. Victory for FCM. Vi ses på Mch Arena.

mmgala

Indlæg af mmgala »

Der har godt nok være mange indslag på diverse medier, de sidste par uge, hvor vores egne spillerer føler, at vores præstationer står i skyggen i medierne, af det Brøndby præsterer i øjeblikket.

Hvis den attitude ikke kommer til udtryk på banen på torsdag, vil jeg blive slemt skuffet, og skulle den ikke gøre det, syntes jeg de skal flette næbbet frem over. De udmeldinger rammer dobbelt så hårdt på vej tilbage, klassens frække dreng eller ej

jeg kan så heller ikke forstå, at man har så travlt, med af få noget medie spotlight....skulle man ikke bare lade de uprøvede spillere fra BIF sole sig i det, og så håbe lidt på, at det udløser nogle gummiben her til sidst.

Kom så drenge giv dem en omgang whoop-ass

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mmgala skrev:
17. apr 2018, 21:07
Der har godt nok være mange indslag på diverse medier, de sidste par uge, hvor vores egne spillerer føler, at vores præstationer står i skyggen i medierne, af det Brøndby præsterer i øjeblikket.

Hvis den attitude ikke kommer til udtryk på banen på torsdag, vil jeg blive slemt skuffet, og skulle den ikke gøre det, syntes jeg de skal flette næbbet frem over. De udmeldinger rammer dobbelt så hårdt på vej tilbage, klassens frække dreng eller ej

jeg kan så heller ikke forstå, at man har så travlt, med af få noget medie spotlight....skulle man ikke bare lade de uprøvede spillere fra BIF sole sig i det, og så håbe lidt på, at det udløser nogle gummiben her til sidst.

Det helt afgørende i den kamp bliver, om FCM kan få styr på Brøndbys midtbane.

Det er ikke lykkes de 2 sidste gange

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

FCM2000 skrev:
17. apr 2018, 21:21
mmgala skrev:

Det helt afgørende i den kamp bliver, om FCM kan få styr på Brøndbys midtbane.

Det er ikke lykkes de 2 sidste gange
Enig i den helt simple analyse. Det er bare så meget nemmere sagt end gjort, når de har så mange med høj høj SL klasse, så hvis man lukker ned for en, så har man problemet med en anden. Spørgsmålet er vel nærmest, om Thorup "tør" spille helt konservativt, så deres midtbanespillere skal bryde en blok på 5 med 2 skærmende ned, fremfor at give dem (kontra)rum. I så fald er Dovbryk og Kraev ikke dumme at have med, der er lidt størrelsesmæssig format i dem og Kraev er ikke helt dum til at holde spillet op.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

mmgala skrev:

Der er vist ikke så meget klassens frække dreng over den omgang klynk. Snarere tværtimod. Jeg forventer også at se et tændt FCM som vil vise Brøndby at vi er her for at vinde guld i denne sæson. Desværre er Brøndby klart bedre spiller for spiller lige pt. og deres hold fungerer mindst liges så godt som vores. Vi får brug for at alle præsterer max og at heldet er på vores side. Vigtigst af alt så skal vi ikke glemme selv at være aggressive på midtbanen når vi står overfor Brøndbys velfungerende pres
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Vi har efterhånden mødt Brøndby nogle gange efter de har skiftet spillestil, og vi burde kunne forberede os på et modsvar. Jeg tror vi skal give dem igen af samme våben, konstant pres og aggressivitet. Men mon ikke trænerteamet har kigget mere indgående på det og lavet en plan, det forventer jeg faktisk.

Noget jeg synes taler for os, er at vores defensiv er blevet bedre efter vinterpausen. Den vil Brøndby få svært ved at låse op. Så er det dybest set op til angrebet at levere varen, det er en kamp hvor Wikheim og Duelund rigtig gerne må shine totalt igennem ;-)

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

UlvenFraNord skrev:
18. apr 2018, 10:24

Noget jeg synes taler for os, er at vores defensiv er blevet bedre efter vinterpausen. Den vil Brøndby få svært ved at låse op. Så er det dybest set op til angrebet at levere varen, det er en kamp hvor Wikheim og Duelund rigtig gerne må shine totalt igennem ;-)
Jeg håber nu meget, at Wikheim ikke starter inde - Synes han har været lidt uskarp de seneste runder. Til gengæld har han ofte været god, når han er kommet ind fra bænken.

Kraev bør belønnes med en startplads i stedet for Wikheim. Håber ligeledes at Dovbyk starter inde, vi får brug for noget fysik i angrebet. Duelund får den sidste plads, han er altid farlig.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

UlvenFraNord skrev:
18. apr 2018, 10:24
Vi har efterhånden mødt Brøndby nogle gange efter de har skiftet spillestil, og vi burde kunne forberede os på et modsvar. Jeg tror vi skal give dem igen af samme våben, konstant pres og aggressivitet. Men mon ikke trænerteamet har kigget mere indgående på det og lavet en plan, det forventer jeg faktisk.

Jeg er ret sikker på, at vi kun har mødt dem én gang siden systemskiftet. Kampen i Herning for 1½ måned siden, hvor vi faktisk stiller op i en 3-5-2, i stedet for den succesrige 3-4-3 fra foråret. Netop derfor håber jeg, at vi tør stille op i en 3-4-3 med Dovbyk på top og Duelund og Kraev/Wikheim på siderne. I mine øjne fra 3-5-2 aldrig rigtig fungeret.
Jeg håber, at vi tør spille kampen på vores præmisser og angribe kampen i stedet for at parere. Kampen kan potentielt være en gamechanger og give os momentum og forhåbentlig Brøndby en snært af gummiben, hvis vi kan levere en overbevisende indsats og sende Brøndby hjem med et nederlag.

EDIT: Jeg ser nu, at du skriver efter Brøndby har skiftet spilletstil. Jeg læste det som Midtjylland. My bad :)

oros

Indlæg af oros »

Vi skal være klar fra første fløjt. Der er ikke råd til at give en halvleg væk som mod FCK.
Det skal vi, det kan vi, og derfor vinder vi 3 - 1.

Taber vi eller spiller uafgjort, tror jeg, chancen for mesterskabet er forduftet. Det er
nu
piger og drenge, mænd og koner!

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Ja der er ingen tvivl om at der er flere kampe efter denne, men den der kan holde gang i sit momentum, er den der vinder i den sidste ende. Kampene mod Brøndby er moralsk set også dem vi skal vinde, hvis vi mener vi er gode nok til at være et mesterhold. Vi har noget at revanchere fra sidst vi mødte Brøndby hjemme ;-)

Men jeg tror på det! :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Overraskende nok, 'kun' 18 mand udtaget ;)
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/tr ... endby-if-1

SorteUlve skrev:
18. apr 2018, 11:55
Jeg er ret sikker på, at vi kun har mødt dem én gang siden systemskiftet. Kampen i Herning for 1½ måned siden, hvor vi faktisk stiller op i en 3-5-2, i stedet for den succesrige 3-4-3 fra foråret. Netop derfor håber jeg, at vi tør stille op i en 3-4-3 med Dovbyk på top og Duelund og Kraev/Wikheim på siderne. I mine øjne fra 3-5-2 aldrig rigtig fungeret.
Jeg håber, at vi tør spille kampen på vores præmisser og angribe kampen i stedet for at parere. Kampen kan potentielt være en gamechanger og give os momentum og forhåbentlig Brøndby en snært af gummiben, hvis vi kan levere en overbevisende indsats og sende Brøndby hjem med et nederlag.
Med momentum,
man kan vel ikke få noget man har?

Men måske bibeholde momentum. ;)
At det er jo VIRKELIG interessant. 2 hold der begge har ramt det vildeste momentum, der meget nem kan gå hen og blive historisk.

Og også lidt interessant at se hvordan det tabende hold kommer til at reagere.
Fandme en vigtig kamp!! :fcm: :fcm: :twisted: :twisted:

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Steffen am skrev:
18. apr 2018, 18:27
SorteUlve skrev:
18. apr 2018, 11:55
Med momentum,
man kan vel ikke få noget man har?

Men måske bibeholde momentum. ;)
At det er jo VIRKELIG interessant. 2 hold der begge har ramt det vildeste momentum, der meget nem kan gå hen og blive historisk.

Og også lidt interessant at se hvordan det tabende hold kommer til at reagere.
Fandme en vigtig kamp!! :fcm: :fcm: :twisted: :twisted:
Joeh, sandt nok hvis vi kigger på pointhøsten. Så har vi et klart momentum. Jeg tænker dog mere på momentum ift. den ydre og indre forståelse af hvem mesterskabet "ligger til" og styrkeforholdet holdene imellem. På den måde har Brøndby lige nu det klare momentum. De har slået os de seneste to gange. De har domineret deres modstandere, og alle objektive seere forventer, at de står med trofæet til maj. Vi har selvsagt haft en ligeså imponerende pointhøst, men den er alt andet lige kommet på et noget mere usikkert grundlag.

Derfor mener jeg, at kampen kan være en gamechanger og ændre momentum - eller "mesterskabsmomentum" om du vil. Med en overbevisende sejr, vil vi forhåbentlig kunne rykke lidt på selvforståelsen i Brøndby, og måske plante de berømte gummiben på vestegnen.

Jeg ser i hvert fald kampen som værende vital for de resterende kampe. Skal der stikkes en kæp i hjulet på Brøndby, og skal der skabes intern usikkerhed, skal det være i morgen.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Hvis vi skal slå BIF tror jeg ikke vi skal gøre det med deres egen medicin. Det har vi slet ikke en midtbane til. Derimod tror jeg enten at vi skal stå massivt og lukke ned for deres midtbane - eller spille henover deres midtbane så undgår vi det hårde genpres. BIF erobrer vildt mange anden bolde.

Der hvor jeg tror vi kan ramme er deres midterforsvar som ser meget tunge ud - især Arajuuri skal vi have ud i nogle løbedueller.

Jeg håber trænerteamet har en løsning på Brøndbys vilde pres for det skal vi have stoppet.

Besvar