SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE
Re: SL R26: FC Midtjylland - SønderjyskE
Et isoleret forsvar af Wikheim, som jeg baserer på kommentatorenes kritik, men nu må I lige lægge ryg til min galde. Jeg beklager.
Wikheim producerer en assist og et mål. Han har derudover tre meget store muligheder, der dels skyldes gode afleveringer fra Duelund men også gode løb fra Wikheim. Og det er altså bare de mest iøjnefaldende aktioner.
Jeg synes, at kritikken af Wikheims (manglende) produkt er al for voldsom. Den er ikke grundlæggende uberettiget, men jeg sidder med fornemmelsen, at hans evner med bolden nærmest ansporer mere kritik. Wikheim spiller med en meget stor risiko og derfor meget spild, men når han producerer, så er det kampafgørende driblinger og afleveringer.
Kommentatorerne burde rose Wikheim, han er noget af det, som jeg synes, der mangler mere af i Superligaen. Det er kvalitet i boldomgangen, bevægelighed i små rum, god mod pres og gode pasninger. I stedet så hælder de ham af brættet, fordi han ikke er et kæmpe jern, der excellerer i kick and rush. Øv.
Wikheim producerer en assist og et mål. Han har derudover tre meget store muligheder, der dels skyldes gode afleveringer fra Duelund men også gode løb fra Wikheim. Og det er altså bare de mest iøjnefaldende aktioner.
Jeg synes, at kritikken af Wikheims (manglende) produkt er al for voldsom. Den er ikke grundlæggende uberettiget, men jeg sidder med fornemmelsen, at hans evner med bolden nærmest ansporer mere kritik. Wikheim spiller med en meget stor risiko og derfor meget spild, men når han producerer, så er det kampafgørende driblinger og afleveringer.
Kommentatorerne burde rose Wikheim, han er noget af det, som jeg synes, der mangler mere af i Superligaen. Det er kvalitet i boldomgangen, bevægelighed i små rum, god mod pres og gode pasninger. I stedet så hælder de ham af brættet, fordi han ikke er et kæmpe jern, der excellerer i kick and rush. Øv.
Jeg ser også positivt på Wikheim. Hans afslutninger igår var ikke alle uden kvalitet, men nogle var også bare godt målmandsspil som jeg så det.
Havde Kraev været skarpere havde der været 2 assists til Wikheim.
Som jeg sagde med Dovbyk efter Silkeborg: hellere en angriber der kommer frem til og brænder 5 chancer end en der ikke kommer frem til nogle. Wikheim uskarphed var tæt på at koste, men alternativet, at han slet ikke kommer frem til noget er i mine øjne langt værrer.
Havde Kraev været skarpere havde der været 2 assists til Wikheim.
Som jeg sagde med Dovbyk efter Silkeborg: hellere en angriber der kommer frem til og brænder 5 chancer end en der ikke kommer frem til nogle. Wikheim uskarphed var tæt på at koste, men alternativet, at han slet ikke kommer frem til noget er i mine øjne langt værrer.
- UlvenFraNord
Wikheim gør det skide godt. Der mangler jo en rigtig angriber at levere arbejdet til, det kan man dårligt bebrejde Wikheim.
Hvis der er nogen af bebrejde, må det være at vi ikke fik hentet en erstatning for Sørloth, som kunne gå direkte ind i startopstillingen. Det har i den grad svækket os.
Hvis der er nogen af bebrejde, må det være at vi ikke fik hentet en erstatning for Sørloth, som kunne gå direkte ind i startopstillingen. Det har i den grad svækket os.
Jeg mener ikke, at man kan bebrejde FCM, 1) at man ikke har en erstatning for både Sørloth og Paul - altså, forventer medierne, at FCM skal være tre mand dyb med kvalitets 9'ere? Og 2) at det overhovedet skulle være muligt at finde en med Sørloths niveau (med så kort varsel oveni). Hvis Dovbryk inden 2 år kommer bare i nærheden af Sørloth, så ville det være helt uhørt - jeg forventer ikke, at FCM med det første, andet eller tredje skud finder/udvikler en ny Sørloth (udvikling, performance, købs-/salgspris).UlvenFraNord skrev: ↑19. mar 2018, 11:29Wikheim gør det skide godt. Der mangler jo en rigtig angriber at levere arbejdet til, det kan man dårligt bebrejde Wikheim.
Jeg er faktisk ret imponeret over, hvordan FCM har erstattet (alle) de solgte spillere. Døhr, Sanneh, Svia var alle solide eller rigtige gode i går fx.
Det er bare et kæmpe problem, at vi ikke har erstattet Sørloth. Dovbyk og Kraev virker ikke som nogle særligt farlige spillere. Jeg tilslutter mig Stig Tøftings kritik af især Kraev. Han har intet vist indtil videre. Det kan godt være han er købt som et stort talent, men det skal han i mine øjne gerne snart til at vise.Jeg er faktisk ret imponeret over, hvordan FCM har erstattet (alle) de solgte spillere. Døhr, Sanneh, Svia var alle solide eller rigtige gode i går fx.
-
Willigenburg
Det er måske lidt for meget at forvente en spiller som har spillet 9 superligakampe, hvoraf 8 har været som indskifter, at han skal gå direkte ind og vinde kampene for os. Manden har kun spillet 220 minutter. Til sammenligning spillede Sørloth de først 304 superligaminutter uden at scorer eller lave assists.Noerum skrev: ↑19. mar 2018, 14:26Det er bare et kæmpe problem, at vi ikke har erstattet Sørloth. Dovbyk og Kraev virker ikke som nogle særligt farlige spillere. Jeg tilslutter mig Stig Tøftings kritik af især Kraev. Han har intet vist indtil videre. Det kan godt være han er købt som et stort talent, men det skal han i mine øjne gerne snart til at vise.Jeg er faktisk ret imponeret over, hvordan FCM har erstattet (alle) de solgte spillere. Døhr, Sanneh, Svia var alle solide eller rigtige gode i går fx.
Jeg ved godt han har været i klubben længere, men det vil altid tage lidt tid at komme ordentligt ind på holdet og i kamp form.
Jeg synes det er ufatteligt at vi har så god en pointhøst her i foråret når man ser på udskiftningerne i truppen og hvordan spillet har været, det er flot og fantastisk at vi har så mange point, men hvor længe holder det?-jeg kan godt frygte lidt for hvordan slutspillet bliver hvis nu Fck kommer i gang, vi har KÆMPE problemer med at spille lige op med både Fcn og Bif, så hvis ikke spillet begynder at hænge sammen og vores angribere ikke kommer tilbage så frygter jeg de kommende måneder med slutspil. Håber selvfølgelig spillet bliver bedre.
Er det kun mig der så småt begynder at irritere mig over 3+´s negative vinklinger på fcm?- jeg synes der hver eneste gang bliver vinklet på noget negativt i fcm-indslag på 3+. Eller er det kun mig der ligger mærke til det?
Er det kun mig der så småt begynder at irritere mig over 3+´s negative vinklinger på fcm?- jeg synes der hver eneste gang bliver vinklet på noget negativt i fcm-indslag på 3+. Eller er det kun mig der ligger mærke til det?
Jeg er enig i, at det så let ud ved det sidste mål, men jeg så det ikke som et udtryk for, at de "forærede" et mål væk, da jeg så kampen på TV. Det lignede mere, at de kastede alt frem til sidst for at score og komme i top 6, og så åbnede de derved rigtig meget op bagtil. Dog bringer Grekos i øvrigt opsigtsvækkende interview naturligvis tvivl hos mig, om jeg alligevel ikke har set rigtigt...I øvrigt direkte tåbeligt og tåkrummende tweet, som de fik sendt ud i går!UlvenFraNord skrev: ↑19. mar 2018, 01:32Jeg synes vi pludselig havde "overraskende" mange friløbere/åbne chancer, tror Sønderjyske forærer os et mål til sidst ved helt at slippe markeringerne....mousebreaker skrev: ↑18. mar 2018, 18:51Hvad fanden sker der i hovedet på Thorup. Skifter Drachmann ind i stedet for Due ved stillingen 1-1 og få minutter tilbage. Duelund så ikke skadet ud
Uanset hvad så skyldes det sidste mål den nye struktur. Havde vi spillet kampen mod Sønderjyske et sted mellem 1. og 25. spillerunde, så er jeg overbevidst om, at kampen havde endt 1-1, da sønderjyderne i givet fald havde stillet sig ned efter 1-1 målet, og været lykkelige for 1 point, og det udstiller med alt tydelighed svagheden og den strukturelle fejl, der er i den nye struktur.
Jeg skal ikke brokke mig over, at vi fik en ekstrem vigtig sejr på den konto, men det er tydeligvis noget, som man må se på og lave om i fremtiden, da det er points, der potentielt enten kan afgøre mesterskaber eller nedrykning, og det burde der ikke være nogle voksne mennesker i dansk fodbold, der kan leve med!
-
mousebreaker
Nu havde vi jo Paul. Ingen kunne vide han ville gå i stykker. Desuden var der ikke meget tid at agere i. Med de penge vi fik for Sørloth er det noget vi må og kan leve med. Jeg synes det er et noget større problem at man ikke fik hentet en god erstatning for NK. Vi mangler nu både kvalitet og bredde på den positionUlvenFraNord skrev: ↑19. mar 2018, 11:29Wikheim gør det skide godt. Der mangler jo en rigtig angriber at levere arbejdet til, det kan man dårligt bebrejde Wikheim.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
lad os nu også glæde os lidt over at vi ligger solidt til i TOP 2 
Jeg håber som sikkert alle andre FCM-fans naturligvis at vi vinder guld - isoleret set så er en 2. plads altså også rigtigt flot!
Jeg håber som sikkert alle andre FCM-fans naturligvis at vi vinder guld - isoleret set så er en 2. plads altså også rigtigt flot!
Det er klart, at hvis AC Horsens kom bagud igen, så ville SønderjyskE kunne bruge en sejr.HKP skrev: ↑19. mar 2018, 00:51Og hva så hvis Horsens igen var kommet bagud til sidst....? Jeg kan ikke se hvad Sønderjyske skal spekulere så meget i fremfor at spille fodbold...
Faktum er vel at de pt. er 1 point længere fra en mulig Europa league end hvis de havde lavet et ordentligt tilbageløb....
Eller har jeg misforstået noget.....?
Men SønderjyskE var ikke kommet tættere på Europa, hvis de havde fået uafgjort.
I de to puljer går de to øverste i playoff om Europa, mens de to nederste skal spille playoff om nedrykning.
Hvis SønderjyskE var endt som 7'er havde de haft fire point ned til Silkeborg på den anden side af skillelinjen, mens de med et nederlag har ti point ned til skillelinjen.
Jeg tror oprigtigt ikke, at SønderjyskE lod os score til sidst. Men det er tydeligt, at det kan diskuteres.
Jeg tror, at SønderjyskE gik efter et førende mål, og så blev ramt af vores kontra.
Til gengæld havde SønderjyskE ingen interesse i at score efterfølgende. Et uafgjort kunne de intet bruge til, og det ville være meget svært at få en sejr, som måske kunne være gavnligt. Det kan også være, at det er det Greko henviser til i interviewet efter kampen. At han er utilfreds med, at der ikke skulle gåes efter sejren efterfølgende.
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
-
mousebreaker
Jeg kigger ikke så meget på placeringerne når man skal evaluere sæsonen (eller grundspillet)
Jeg kigger mere på antallet af point opnået. Vi har nu 2,3 point per kamp. Det er fænomenalt. Ender vi på anden pladsen med 2 point eller derover i snit så kan sæsonen aldrig være andet end godkendt uanset udfald.
"There is a disconnect in what we know and what we do!