Transfer vinter 2018
-
mousebreaker
Re: Transfer vinter 2018
Vi mangler vel heller ikke transferkroner i kassen 
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Det her kommer ikke til at handle om økonomi. Det kommer til at handle om hvad Sparv vil. Hvis han presser på, fordi han ser en unik mulighed for en sidste stor kontrakt i en stor skandinavisk klub, så kan det blive svært at holde på ham. Jeg kan ikke forestille mig, at vi slipper ham frivilligt.
-
mousebreaker
Hvis Sparv allerede er transferfri til sommer, så er der vel ingen grund til at han skulle have travlt. Men jeg er enig, det bør være den eneste grund til at klubben tillader et skifte af respekt for det arbejde Sparv har udført, men selv da synes jeg det ville være en MEGET forkert beslutning.
Kent du er ikke kommet godt fra land i årKent skrev: ↑10. feb 2018, 15:38Det her kommer ikke til at handle om økonomi. Det kommer til at handle om hvad Sparv vil. Hvis han presser på, fordi han ser en unik mulighed for en sidste stor kontrakt i en stor skandinavisk klub, så kan det blive svært at holde på ham. Jeg kan ikke forestille mig, at vi slipper ham frivilligt.
Men igen, jeg ser ikke Drachman i Sparv klasse, og her synes jeg FCM har sovet i timen i det her vindue, man har haft penge til at købe en klasse 6'er i det her vindue, Poulsen og Sparv synger på sidste vers.
-
Steffen am
Det kan vel måske godt give mening for ham, hvis han gerne vil have opstarten med i MFF, der har lang opstart nu.mousebreaker skrev: ↑10. feb 2018, 15:45Hvis Sparv allerede er transferfri til sommer, så er der vel ingen grund til at han skulle have travlt. Men jeg er enig, det bør være den eneste grund til at klubben tillader et skifte af respekt for det arbejde Sparv har udført, men selv da synes jeg det ville være en MEGET forkert beslutning.
Og hvis MFF er desperate nu og mangler en spiller, ala Crystal Palace.
Det er rigtig nok, en 30 årig, med 5 måneder tilbage af sin kontrakt, er nok svært at få mange penge for, men det skulle være hvis han gerne selv vil afsted så.
Tænker en faktor kan være lønnen. Han er den 2. højest betalte i FCM, og er ikke længere så vigtig som han har været, så hvis han forlænger med FCM vil han formentlig gå ned i løn. Gider han det? Kan MFF måske matche lønnen har får nu?
En bekymring kunne måske også være om det vil rykke for meget i hierkariet at putte en mand som Sparv på bænken, hvis han ikke længere er den bedste. Men med det der kommer ud af truppen om stemning og en sund konkurrence, er det nok ikke noget problem.
-
Steffen am
Nu hævder artiklen som skaber debatten om dette skifte jo faktisk at der ER kontakt mellem de 3 parterFCM2000 skrev: ↑10. feb 2018, 15:49Kent du er ikke kommet godt fra land i årKent skrev: ↑10. feb 2018, 15:38
Det her kommer ikke til at handle om økonomi. Det kommer til at handle om hvad Sparv vil. Hvis han presser på, fordi han ser en unik mulighed for en sidste stor kontrakt i en stor skandinavisk klub, så kan det blive svært at holde på ham. Jeg kan ikke forestille mig, at vi slipper ham frivilligt.han kan presse på lige så meget han vil, det er FCM der bestemmer, og helt ærligt, det handler jo om lidt mere end 4 mdr. det kommer han nok over.
Så mon ikke FCM har haft nogenlunde samme tanker som Kent;
At såfremt Sparv også er interesseret, så er det ikke noget de kategorisk vil sige nej til
Du fortsætter bare som du plejer FCM2000...
-
mousebreaker
Det kan godt være det ikke er noget de kategorisk vil sige nej til, men det krafteddeme fandme og sgu noget de BØR kategorisk sige nej til.
Vi har solgt alvorligt ud af vores start 11’er uden nævneværdige erstatninger. Der er grænser for hvir mange procenter vi kan sælge ud af. De salg vi har foretaget har været fantastiske for kasseren, nu er det på tide at sætte hælene i til fordel for det sportslige. Jeg er skuffet over at klubben ikke hentede en afløser for NK. Det kan sagtens være at Døhr går hen og viser sig at være en fuldgod erstatning, men risikoen for at han IKKE er, er erter min mening høj og der er ikke nogen med erfaring og kvalitet til at dække ind.
Så på den position afgiver vi en del procenter selvom vi havde masser af tid til at finde en afløser. Så ender vi med at afgive en fandens masse yderligere med salget af Sørloth - en fandens flot handel vi aldrig kunne sige nej til.
Så nu er vi tyndt besatte i angrebet og på højre wingback. Vi har ikke råd til at gøre det samme på 6’er positionen. Endda for småpenge.
Jeg har tillid til at ledelsen ikke sælger Sparv. Maskinrummet på midten er bare for vigtig i fodbold og det er også en position hvor jeg vil tro skader og karantæner er meget frekvente
Vi har solgt alvorligt ud af vores start 11’er uden nævneværdige erstatninger. Der er grænser for hvir mange procenter vi kan sælge ud af. De salg vi har foretaget har været fantastiske for kasseren, nu er det på tide at sætte hælene i til fordel for det sportslige. Jeg er skuffet over at klubben ikke hentede en afløser for NK. Det kan sagtens være at Døhr går hen og viser sig at være en fuldgod erstatning, men risikoen for at han IKKE er, er erter min mening høj og der er ikke nogen med erfaring og kvalitet til at dække ind.
Så på den position afgiver vi en del procenter selvom vi havde masser af tid til at finde en afløser. Så ender vi med at afgive en fandens masse yderligere med salget af Sørloth - en fandens flot handel vi aldrig kunne sige nej til.
Så nu er vi tyndt besatte i angrebet og på højre wingback. Vi har ikke råd til at gøre det samme på 6’er positionen. Endda for småpenge.
Jeg har tillid til at ledelsen ikke sælger Sparv. Maskinrummet på midten er bare for vigtig i fodbold og det er også en position hvor jeg vil tro skader og karantæner er meget frekvente
At der er kontakt mellem FCM og Malmö, tror jeg ikke, at man skal lægge så meget i. Hvis Malmö er interesseret i at tilknytte Sparv nu, er der jo i sagens natur kontakt. Det er trods alt ikke det samme som, at de er i en forhandling, der er bare nogenlunde tæt på.
Tilbyder Malmö et uforholdsmæssigt stort beløb, sælger vi selvfølgelig. Sandsynligheden for at Malmö vil sprænge banken for en 30-årig spiller, der har et halvt år tilbage af kontrakten, må dog anses som værende minimal.
Jeg tror heller ikke, at man lader sig presse af hvad Sparv vil på samme måde som man gjorde da Borring ville til Horsens. Sparv kan presse på så meget han vil - kommer MFF ikke med et økonomisk MEGET lukrativt tilbud, skal Sparv ingen vegne.
Tilbyder Malmö et uforholdsmæssigt stort beløb, sælger vi selvfølgelig. Sandsynligheden for at Malmö vil sprænge banken for en 30-årig spiller, der har et halvt år tilbage af kontrakten, må dog anses som værende minimal.
Jeg tror heller ikke, at man lader sig presse af hvad Sparv vil på samme måde som man gjorde da Borring ville til Horsens. Sparv kan presse på så meget han vil - kommer MFF ikke med et økonomisk MEGET lukrativt tilbud, skal Sparv ingen vegne.
MFF är inte på något sätt desperata i den här frågan. Man har ett riktigt bra innermittsfältspar (Lewicki/Bachirou). Men det vi saknar, eller som i alla fall en del tycker att vi saknar är bredd på den positionen. En annan värvning har inte presterat på en nivå man tycker räcker, det har varit tal om att låna ut den spelaren och troligtvis är det därför MFF söker alternativ. Troligtvis skulle man klara sig under våren när det är bara Allsvenskan att tänka på men längre fram kommer ju även kval till CL och då kommer det att behövas bredd och gärna erfarenhet av den typen av matcher. Men jag har ändå svårt att tro att MFF skulle vilja vänta till sommaren, man vill ju gärna ha spelat in en spelare i laget innan det är allvar.Steffen am skrev: ↑10. feb 2018, 15:52Det kan vel måske godt give mening for ham, hvis han gerne vil have opstarten med i MFF, der har lang opstart nu.mousebreaker skrev: ↑10. feb 2018, 15:45Hvis Sparv allerede er transferfri til sommer, så er der vel ingen grund til at han skulle have travlt. Men jeg er enig, det bør være den eneste grund til at klubben tillader et skifte af respekt for det arbejde Sparv har udført, men selv da synes jeg det ville være en MEGET forkert beslutning.
Og hvis MFF er desperate nu og mangler en spiller, ala Crystal Palace.
Nu är detta ju bara mina tankar och spekulationer. Men jag får ju erkänna att detta är ganska spännande för en MFF supporter som dessutom följer FC Midtjylland.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.
Sparv fortæller han stortrives i FCM, er i dialog om forlængelse og ellers fokuserer på guldkampen: https://www.fotbollskanalen.se/danmark- ... rlangning/
Godt at høre, og lyder ikke som en spiller, der er på vej væk nu og her.
Godt at høre, og lyder ikke som en spiller, der er på vej væk nu og her.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ktisk-spil
Malmø-rygtet er angiveligt blot en måde for Sparv at stå lidt bedre ved kontrakt-forhandlingerne med FCM. Kunne godt tyde på at en forlængelse er på trapperne.
Malmø-rygtet er angiveligt blot en måde for Sparv at stå lidt bedre ved kontrakt-forhandlingerne med FCM. Kunne godt tyde på at en forlængelse er på trapperne.
Enligt Expressen så har MFF varit intresserade av Sparv, men bara fram tills att man värvade Bachirou i början av januari.Benzo skrev: ↑20. feb 2018, 12:56https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ktisk-spil
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.
-
Jesper BW1100
https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... nd-spiller
Viktor Torp har været til prøvetræning i FC Barcelona. Det er der i sig selv ikke noget revolutionerende i.
Men hvis det på sigt skulle ende ud i et salg. Hvad beløb snakker man så for en gut som ham til en klub som Barcelona. 20 mio?
Viktor Torp har været til prøvetræning i FC Barcelona. Det er der i sig selv ikke noget revolutionerende i.
Men hvis det på sigt skulle ende ud i et salg. Hvad beløb snakker man så for en gut som ham til en klub som Barcelona. 20 mio?
-
Steffen am
Er ikke en ørn til at lave værdisættelser af fodboldspillere.Jesper BW1100 skrev: ↑16. mar 2018, 16:14https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... nd-spiller
Men med FCM's strategi og seneste salg i mente, håber jeg ikke at FCM sælger til det beløb eller under.
Torp har potentiale til at blive rigtig god og mange penge værd. Der står i artiklen at Torp kan lære af Messi. Det kan helt sikkert på rigtig mange områder, men lige frispark er jeg næsten ved at tro det er omvendt, Messi kan lære af Torp.
Fodbold er selvfølgelig mere end frispark, men håber i hvert fald ikke FCM sælger for et bud under 40.