DBU Pokalen 17/18

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: DBU Pokalen 17/18

Indlæg af Kent »

CasperBW skrev:
7. dec 2017, 08:56
UlvenFraNord skrev:
6. dec 2017, 21:46
Super lodtrækning, vi tager the double denne sæson :lol:
Tjah, så god var den vel heller ikke.

Alle holdene hjemme undtaget FCK/BIF havde været at foretrække. FCK/BIF hjemme havde måske ikke været at foretrække isoleret set mht. At nå finalen, men ifht. At vinde turneringen havde det nok været den bedst mulige lodtrækning.

Ligeledes må Fredericia, Silkeborg, Randers, AaB og Sønderjyske betragtes som dårligere spillende end Hobro i år, hvorfor de alle havde været at foretrække.

For mig at se har vi fået den 3-4. Værste lodtrækning af 14 mulige scenarier(7 hold ude/hjemme).

Dog en kamp vi kan og skal vinde, men at kalde den super er en overdrivelse imo. Det jeg glæder mig mest over er, at FCK/BIF skal møde et Superliga hold ude, så de kan risikere at ryge ud.
Hjemmebane havde været det vigtigste at få, da vi vil være favoritter mod alle på hjemmebane. Hvorvidt Hobro er en bedre eller dårligere lodtrækning end de andre SL-hold (minus BIF/FCK) synes jeg, er svært at sige på nuværende tidspunkt. Det kommer meget an på, hvordan formen er i april måned. Under alle omstændigheder er det en kamp vi bør kunne vinde, selvom der er den udfordring, at den (og de resterende pokalkampe) ligger oveni slutspillet og der dermed kan blive nogle prioriteringsmæssige ting, der gør at vi spiller med en del rotation.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Vi har det normalt meget nemmere mod jo Hobro end Sdr, AaB måske Silkeborg på kunst. Randers er ubekendt fordi at de kan være forvandlet til den tid.

For mig at se bedste lodtrækning FOR OS pånær Fredericia.

THenry

Indlæg af THenry »

CasperBW skrev:
7. dec 2017, 08:56
UlvenFraNord skrev:
6. dec 2017, 21:46
Super lodtrækning, vi tager the double denne sæson :lol:
Dog en kamp vi kan og skal vinde, men at kalde den super er en overdrivelse imo. Det jeg glæder mig mest over er, at FCK/BIF skal møde et Superliga hold ude, så de kan risikere at ryge ud.
Jeg synes dette er en væsentlig pointe. Næstefter at møde vinderen af FCK/Brøndby ville en udekamp i Haderslev eller måske Aalborg (selvom vi efterhånden har en god tradition for at vinde til sidst der) være den værst mulige lodtrækning, så det passer mig fint at FCK/Brøndby får turen til Haderslev, der kan drille alle hold på hjemmebane. Forhåbentlig kan de eliminere den største konkurrent til pokaltitlen.

Jeg har det fint med, at vi skal møde Hobro. Jeg tror aldrig vi har tabt til dem, og de står ret fornuftigt til os. Havde klart foretrukket en hjemmekamp mod dem, men vi skal ganske enkelt også kunne vinde i Hobro. Vi kommer igen til at dominere massivt på tribunen, så der får vi til gengæld "hjemmebanefordelen" ;)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
13. dec 2017, 01:43
Jeg synes dette er en væsentlig pointe. Næstefter at møde vinderen af FCK/Brøndby ville en udekamp i Haderslev eller måske Aalborg (selvom vi efterhånden har en god tradition for at vinde til sidst der) være den værst mulige lodtrækning, så det passer mig fint at FCK/Brøndby får turen til Haderslev, der kan drille alle hold på hjemmebane. Forhåbentlig kan de eliminere den største konkurrent til pokaltitlen.

Jeg har det fint med, at vi skal møde Hobro. Jeg tror aldrig vi har tabt til dem, og de står ret fornuftigt til os. Havde klart foretrukket en hjemmekamp mod dem, men vi skal ganske enkelt også kunne vinde i Hobro. Vi kommer igen til at dominere massivt på tribunen, så der får vi til gengæld "hjemmebanefordelen" ;)
Helt enig :)

Og ja, man må da sige historien er med os
https://www.bold.dk/fodbold/kamp/hobro- ... /20419993/

Med det sagt, har Hobro selvfølgelig gang i noget fornuftigt og skal ikke undervurderes.
Men det kunne umiddelbart have været værere

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Mon ikke at Fcm har lært af tidligere tiders nederlag i pokalen og derfor kan vi være sikre på, at der stilles med et meget kompetent hold, vil jeg formode. Selvfølgelig skal 1 pladsen forsvares voldsomt til foråret, men the dobble ville være extremt fedt, tænker jeg. Sikken en fest.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Fint resultat for os, at BIF vandt over FCK. Dermed er der ikke noget hold med hjemmebanefordel i finalen, ligesom BIF nu også kan se frem til flere kampe oveni slutspillet.
Jeg tænker, at det bliver interessant at se, hvordan FCK reagerer motivationemæssigt. Kan de forvænte spiller motivere sig for at spille om 4. pladsen? Kan publikum? Det bliver interessant at følge. Jeg er ikke i tvivl om, at de vil være mere motiveret mod BIF end mod os, så ser egentlig gerne,at de kommer med i slutspillet. Dog vil det også være fantastisk, hvis de misser det - så ren win-win.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
4. feb 2018, 16:55
Fint resultat for os, at BIF vandt over FCK. Dermed er der ikke noget hold med hjemmebanefordel i finalen, ligesom BIF nu også kan se frem til flere kampe oveni slutspillet.
Jeg tænker, at det bliver interessant at se, hvordan FCK reagerer motivationemæssigt. Kan de forvænte spiller motivere sig for at spille om 4. pladsen? Kan publikum? Det bliver interessant at følge. Jeg er ikke i tvivl om, at de vil være mere motiveret mod BIF end mod os, så ser egentlig gerne,at de kommer med i slutspillet. Dog vil det også være fantastisk, hvis de misser det - så ren win-win.
Enig i at det resultat ikke er det værste for os :)

Bliver spændende at følge med FCK, både på og uden for banen. Hverken spillerne eller fansene virkede skræmmende i dag.
20.000 i hovedstaden til et derby, i relativ godt fodboldvejr, er heller ikke i sig selv imponerende.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

det er bare altid fedt når FCK taber. Det bliver dog en underlig fornemmelse i slutspillet når de møder Brøndby og muligvis FCN, at man skal holde med dem! Det har jeg vist ikke gjort før - svært, tæt på umuligt, at finde noget at holde af i den klub.

Det vil også bare være fedt se dem misse europæisk bold i næste sæson, selvom jeg er helt på det rene med at det vil være skidt for dansk fodbold. De har bare bedre muligheder for at lave gode point til ranglisten som er til gavn for de andre klubber der kunne tænkes at skulle spille europæisk indenfor de næste fem år.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Benzo

Indlæg af Benzo »

Kent skrev:
4. feb 2018, 16:55
Jeg tænker jo flere jyske/fynske hold i slutspillet jo bedre, så ville ikke gøre mig noget hvis FCK misser det :)

SimonH

Indlæg af SimonH »

Det kunne i øvrigt være sjovt hvis vi og AaB gik videre og trak hinanden. Det ville betyde at vi skulle mødes 3 gange på 7 dage.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

SimonH skrev:
6. apr 2018, 20:46
Det kunne i øvrigt være sjovt hvis vi og AaB gik videre og trak hinanden. Det ville betyde at vi skulle mødes 3 gange på 7 dage.
AaB trækker med 100% sikkerhed Silkeborg og vi (såfremt vi slår Hobro) får æren at Brøndby i semifinalen. Alle ved at det er sådan det bliver:-)
Mike80

Everybody hates us we don't care...

974

Indlæg af 974 »

Mike80 skrev:
6. apr 2018, 21:41
SimonH skrev:
6. apr 2018, 20:46
AaB trækker med 100% sikkerhed Silkeborg og vi (såfremt vi slår Hobro) får æren at Brøndby i semifinalen. Alle ved at det er sådan det bliver:-)
NOPE !

du tager helt fejl :-)

Det bliver naturligvis sådan at Brøndby og FCM skal mødes i finalen, således at FCK kan kvalificere sig til europæisk fodbold :oops: :lol:

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Fredericia sendte Aab ud af pokalturneringen med en 3-1 sejr.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

TrueWolfMidt skrev:
11. apr 2018, 19:59
Udover at det naturligvis altid er sjovt, når nordjyderne kvajer sig, så er det faktsk lidt skidt for os. Pokalsemifinalen ligger mellem vores dobbeltopgør mod AaB, så hvis de var gået videre, havde de måske sparet nogle spillere i kampenen mod os, for at fokusere på pokalen.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
11. apr 2018, 20:28
TrueWolfMidt skrev:
11. apr 2018, 19:59
Udover at det naturligvis altid er sjovt, når nordjyderne kvajer sig, så er det faktsk lidt skidt for os. Pokalsemifinalen ligger mellem vores dobbeltopgør mod AaB, så hvis de var gået videre, havde de måske sparet nogle spillere i kampenen mod os, for at fokusere på pokalen.
Tja.. men hvis det var deres A-hold, så ved jeg ikke hvor bekymret man skal være.
Man må selvfølgelig forvente de kan sætte sig bedre op til FCM end de tilsyneladende gjorde mod FCF,
men hold nu op hvor er det ringe.

De er sikrer på overlevelse og de er også pænt sikrer på at de ikke kan nå andet, end at gøre det godt i pokalen, og så taber man 3-0 mod et 1. divsionshold. Det er utroligt at de kan være SÅ ringe.

Men ja, kun en idiot undervuderer sin modstander.

Besvar