SL R17: Midtjylland - AGF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: SL R17: Midtjylland - AGF

Indlæg af 974 »

Helt enig Cortez - HELT enig :-)

Og undrede mig faktisk også over Egelunds artikel

Tror måske at det har noget at gøre med at man over noget tid har set et vældigt højt niveau fra vores side, som så gør, at når det lige sænkes lidt, så bemærkes det åbenbart..

Altså vi sætter spillet lige fra start - noget som de fleste forbereder sig meget på
Alligevel har vi skud på overliggeren, og ender så med at komme foran 2-0

Jeg kom da også til at tænke i 2. halvleg, at spillet manglede lidt og at jeg ville være glad for at komme foran med 3-0 - men det er nok også med tanke på at vi før har været foran og så blevet hentet til sidst
Men hey, vi scorede jo altså selv 2 mere og vandt en herlig 4-0 sejr, som trods alt var fuldstændigt fortjent :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ifølge Tap in var sejren måske også lidt større end spillet var til
https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 1374643200

Men helt enig. Sejren er aldrig rigtig i fare og vi kører dem over :)
Var AGF dårligere eller var det FCM der gjorde AGF dårlige?

Måske en blanding, men hold kæft hvor er det bare en fornøjelse med 4 sikrer mål, og rent bur i den anden ende.

Enig i Kian, Zsolt og JP var de bedste på dagen.
Fandme godt vi fik forlænget med JP.

Fornøjelse at følge og fedt at være FCM fan for tiden.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Rigtig god sejr i går. Banen var plaskvåd.. vi arbejdede for det og leverede en helstøbt indsats hvor vi også holdt nullet. Ros til Thorup og gutterne.

Samtidig lidt spøjst at se på AGF, vi har i lang tid haft det svært med dem, ja mens Glen var træner for dem slog vi dem vel ikke på MCH Arena? Nu ligner AGF en pose nødder, så kan man se hvor meget Glen betød.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

UlvenFraNord skrev:
28. nov 2017, 14:22
Rigtig god sejr i går. Banen var plaskvåd.. vi arbejdede for det og leverede en helstøbt indsats hvor vi også holdt nullet. Ros til Thorup og gutterne.

Samtidig lidt spøjst at se på AGF, vi har i lang tid haft det svært med dem, ja mens Glen var træner for dem slog vi dem vel ikke på MCH Arena? Nu ligner AGF en pose nødder, så kan man se hvor meget Glen betød.
Enig.
Glen Riddersholm 6 - 1 Jakob Nielsen

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Cortez skrev:
28. nov 2017, 08:45
Måske læser jeg indlægene forkert, men jeg fornemmer lidt "...jo, jo, 4-0 over AGF var da meget godt, MEN..."?

Det ligger lidt i tråd med kampreferatet fra Klaus Egelund her: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... st/6934686

Jeg synes, det er helt forkert. Vi smadrer AGF og er dem overlegne i alle aspekter i kampen. De kommer lidt med, når vi trækker håndbremsen, hvilket er nødvendigt for os i perioder, når vi spiller, som vi gør. Som jeg ser det, er vi i fuld kontrol hele kampen. Også takkeværende en solid defensiv, hvor Kian og Zsolt måske var de mest i øjnefaldende lige i går. Stærk kamp af begge - og Zsolt var min MoM, men kan snildt leve med at det blev Polle :D .

Mht. den "kritik" der er af vores angribere, så tror jeg desværre at Pauls blindtarmsbetændelse kostede ham efterårssæsonen. Det ser ikke ud til, han er på samme niveau som før den, men det regner jeg bestemt med han er, når kalenderen siger 2018. Sørloth har rigtig nok haft et lillebitte fald i niveau og scoringer, men han er fortsat for vild i sine vendinger og raids. Han er altså pisse god! Nu starter vi så med Duelund i går, og at dømme ud fra nogle af de kommentarer, jeg hørte omkring mig på stadion, så synes han lidt udskældt? Hvorfor? Fordi han forsøger det svære? Fordi han tør afslutte? Fordi han i den proces nogle gange taber bolden? Jeg forstår det ikke - eller jo, er da enig i at der stadig er noget arbejde med for Duelund (hvilket jeg også førhen har skrevet her på Graven), men lad nu knægten spille. Spil for he...., spil! Jeg hev mig også i håret over Sisto i sin tid. Lad nu Duelund få tilliden og opbakningen, så bliver han fantastisk!
Lidt mindre "find huller i osten", lidt mere begejstring, tak!
/Cortez
Der er intet galt i at se kritisk på tingene uanset hvor godt det går, man skal bare ikke være kritisk fordi man VIL være kritisk. Omvendt skal man heller ikke være blind bare fordi man vinder en kamp. Da Bach Bak blev spurgt undervejs i kampen var han meget utilfreds (vi førte 2-0) fordi der iflg ham nemt kunne have stået 2-2, så bænken har også set kritisk på tingene hvad jeg kun kan bifalde.

Vi spillede ikke specielt godt i perioden efter 2-0 scoringen i første halvleg. Vi så ret usikre ud i forsvaret og Duncan lignede en test. Han giver nu også de fleste problemer og banen var svær at spille på. Set over kampen var sejren fuldt fortjent om end en smule for stor. Jeg tænker at hvis vi havde ønsket det i går så kunne vi have gjort det meget værre sådan som AGF så ud i går. Vi kontrollerede kampen fuldstændig hele anden halvleg som jeg så det og det var super.

AGF var forfærdelige at se på. Deres tekniske kunnen eller mangel på samme hjalp dem på ingen måde. Juelsgaard lignede i perioder en mand der troede han stadig spillede i FCM med en masse fejlafleveringer. Det er dog deres og ikke vores problem.

Glædeligt at vi scoringsmæssigt kom i gang igen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Ja de ville nok ønske at de havde beholdt Glen...

https://www.bt.dk/superligaen/agf-lukke ... levet-foer

Benzo

Indlæg af Benzo »

UlvenFraNord skrev:
28. nov 2017, 14:22
Det skal nok lige med, at Glen nok kendte vores trup rigtigt godt, og vidste hvordan de ville spille qua hans tid i FCM.. Tror det har haft en positiv effekt på AGFs spil mod os.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

THenry skrev:
27. nov 2017, 22:19
4-0 og et sjældent clean sheet, så kan jeg egentlig ikke forlange mere, selvom det ikke var sprudlende og en halvkedelig kamp efter de 2 første hurtige scoringer. AGF var meget ringe, men trods alt rart, at sejren aldrig kom i fare efter vi har levet livet farligt i de sidste par runder.

Øhh, så sjældent er det da ikke.

De sidste 10 spillede kampe har givet 5 clean sheets, hvilket vel er meget fint.

Noe

Indlæg af Noe »

7 mål imod i de seneste ni kampe. Markant forbedring defensivt.

Besvar