SL R14: Lyngby - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: SL R14: Lyngby - FC Midtjylland

Indlæg af THenry »

tatoo skrev:
29. okt 2017, 15:07
Kent skrev:
29. okt 2017, 14:54
mousebreaker skrev:
29. okt 2017, 14:46
Nu viste de lige straffesituationen igen. Den så sgu da seriøst tynd ud??
Jep. George burde have fået sit andet gule for film. Forskellen på 2-1 og 0-1 med en mand i overtal. Håber vi kan få det vendt i anden, for ellers har manglende udvisninger af Lyngby-spillere kostet os 5 point i denne sæson.
Korrekt. Men der er også kun 6 i gult så det er da ikke så mærkeligt at ingen af dem så det !!!. Og det var endda Tykgård, hvis eneste opgave er at se på George, der kaldte den. Mega dårligt dommerarbejde igen, og ja George burde have haft gult for film og dermed ud.

Vi mangler grusomt meget hjælperedskaber til dommerne.
Ja. Det er ved at være tåkrummende hvor mange og afgørende dommerfejl, der bliver begået i øjeblikket i Superligaen.

Jeg stod vel 15 meter længere fra banen end Tykgaard, og i ca. samme vinkel, og det var desværre yderst tydeligt, at Jesper forsøgte at trække både arme og ben til sig, og undvige George, der lade sig falde yderst teatralsk, mens bolden er på vej ud over baglinjen...katastrofalt dømt, og hvis dommerne er så meget i tvivl, så skal du jo ikke dømme noget. Der gik i øvrigt flere sekunder før dommeren pegede på pletten, hvilket klart indikerer, at ingen havde styr på, hvad der skete, selvom der i øvrigt for første gang var 5 dommere på banen til en kamp i Lyngby, som stadionspeakeren så energisk fik bekendtgjort inden kampen...Suk. Suk. Suk.

Håber bare snart vi får indført videoteknologi, så dommeren kan kigge på en TV-skærm e.l. som i NFL eller ishockey (og andre sportsgrene, hvor man ikke ønsker fejldomme skal afgøre tingene) i de kampafgørende situationer i stedet for at dommeren foretager en fejldom, der afgør en fodboldkamp, fordi ingen rigtig så, hvad der skete!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Nogen gange skal man også have tillid til sine spillere. Korcsmar bør ikke tage det andet gule kort - det første var i orden. Halsti ville stå bedre taktisk da han heller ikke er noget lyn - han havde dog ikke noget gult kort at slås med - men skal man skifte ud hver gang en spiller får et gult kort? Jeg synes det har været i orden de gange Sparv er været off mentalt at hive ham ud fordi man vidste det røde kort ville komme. Korcsmar lod ikke til at være off mentalt, man kan dog sige han var overmatchet i dag, men det ville Halsti også være og han ville måske give flere farlige muligheder fra sig. I bakspejlet så ja - så skulle han være skiftet ud. Jeg har dog intet imod at Korscmar blev på banen.

Det eneste jeg err skuffet over ved kampen i dag er at man taber sutten da man bliver reduceret til 10 mand. Mange gange ser man hold rejse sig - det gjorde vi bestemt ikke. Vi stillede os alt for dybt og havde ingen vilje til at skabe noget eller holde på bolden. Ingen proaktive aktioner. Som om at mentaliteten var at med 10 mand skal vi bare overleve i stedet for at sige at vi stadig ville gå efter sejren. Den kunne vi sagtens have nappet. Viljen var der bare ikke.
På den baggrund er det lidt ligegyldigt med dommerkendelsen der gik imod, fordi skuffelsen er så stor over de sidste tyve minutter. Men ja - dommeren fratog os klart to point som nemt kan blive afgørende for et mesterskab. Cest la vie
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mnm123

Indlæg af mnm123 »

HKP skrev:
29. okt 2017, 16:50
Ikk nogen katastrofe at få et point med hjem fra Lyngby.... men måden????

Det piner altså mit intellekt det der sker idag for vores to højt betalte trænere samt Koschmar...!! Nøj hvor demonstrerer de da dumhed af værste skuffe!! Koschmar pga hans hjerneblødninger i forbindelse en vanvittig overmatchning under hele kampen, specielt den han ryger ud på...

Trænerne fordi man bare ikke fatter at det er så svært at få øje på når man har set 10 situationer hvor angriberen reagerer på 1/10 sekund mens hans modspillers reaktionsevne er ca. 4 sekunder pr gang...!! Hvad mere skal der til for at trænerne skal kunne se at dette ender galt?? Hvor meget mere?????

Og så underbygger træneren så sin intellekt på at snakke om videobevis efter kampen.... I mine øjne var der straffe og udvisningen var også helt ok!! Og havde det så ikke været rigtige domme, så behøver du alligevel ikke vise denne tabermentailtet... Men man KAN bare ikke lade være.....

Du kan ikke mene med alvor at der er straffe, det er så tydeligt film.og havde han fået sit andet gult der så var det nok set anderledes ud

Jo, træneren har efter ca 2 år fundet et fornuftigt koncept. Det er rigtig godt!! Men hold da op hvor er der mange mangler....

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@HKP
Du er formodentlig den eneste der mener at der er straffe i den situation i DK - måske bortset fra dommer sekstetten. De ser sjældent egne fejl. Måske derfor de ikke bliver bedre!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg synes ikke det var dumt af Koscmar, der aldrig var gult. Latterlig dommer indsats. To kamp afgørende fejl - til fordel for Lyngby.

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
29. okt 2017, 18:07
Det eneste jeg err skuffet over ved kampen i dag er at man taber sutten da man bliver reduceret til 10 mand. Mange gange ser man hold rejse sig - det gjorde vi bestemt ikke. Vi stillede os alt for dybt og havde ingen vilje til at skabe noget eller holde på bolden. Ingen proaktive aktioner. Som om at mentaliteten var at med 10 mand skal vi bare overleve i stedet for at sige at vi stadig ville gå efter sejren. Den kunne vi sagtens have nappet. Viljen var der bare ikke.
På den baggrund er det lidt ligegyldigt med dommerkendelsen der gik imod, fordi skuffelsen er så stor over de sidste tyve minutter. Men ja - dommeren fratog os klart to point som nemt kan blive afgørende for et mesterskab. Cest la vie
Der er ingen tvivl om at udvisningen ændre kampen, og det er et under, at Lyngby ikke får scorer efter den, men synes egentlig ikke, at man kan pege fingre af indstillingen. Der blev knoklet røven ud af bukserne, og mange spillere så trætte ud til sidst, hvilket også gav mere plads til Lyngby.

Jeg synes også Lyngby steppede meget op, og fik ny energi efter Korcsmars udvisning, og spillede bolden rigtig godt rundt, som de er gode til, og derved formåede at holde bolden på jorden, og dermed eliminere vindens betydning. Vi var ikke i nærheden af scoring i de sidste 20 minutter, men det skyldes ikke manglende vilje, som jeg så kampen. Vi var bare ikke bedre og virkede tømt for energi til sidst.

Desværre er det svært ikke at være indebrændt over dommerkvinteten katastrofale fejl i første halvleg. Det havde været 3 vigtige point på kontoen, hvis de havde ramt den korrekte dom der også selvom vi ikke spillede godt. Det er sgu det, der fylder lige nu :shock:

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Min anke er at vi er ugidelige og dovne idag. Er sikker på at vi alle har set Fck idag. De kæmper en hvis del ud af bukserne og formår at få et point. Det kalder jeg hårdt arbejde mod Horsens som spillede godt. Når en spiller bliver indskiftet idag som Wikheim så SKAL han arbejde benhårdt og ikke have en slapper, for så er der andre der skal have chancen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
Vi spillede bestemt ikke godt med 10 mand. Men forstår godt, at vi stiller os ned. Inden da var Lyngby stort set kun farlige, når de spillede George i bagrummet. Derfor ville det i mine øjne være hovedløst at fortsætte med at presse højt, og dermed give endnu mere bagrum væk. Indskiftningen af Wikheim indikerer jo også, at vi gik efter at spille på omstillinger, men det lykkedes overhovedet ikke for os. Lyngby havde overraskende let ved at spille sig igennem i den periode.
Det er let at sige, at vi skulle gå efter sejren. Men hvor ofte sker det reelt, at et hold der er i undertal formår at vende en kamp? Det er altså ikke ofte. Nogle gange skal man bare tage det point, man kan få. Det var i de 70 første minutter, at vi skulle have vundet kampen - ikke de sidste 20.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

HKP skrev:
29. okt 2017, 17:40
Ok, måske er det en kraftig formulering... sorry

Men Koschmar spillede idag en tro kopi af Rømers kamp på Old Trafford... Synes han skuffer konstant.

Og så er det altså skuffende at trænerne ikke snart lærer af deres fejl fra tidligere... DE skal spotte sådan noget... ikke mig...
Fair nok at følelserne tager over i en kamptråd, og jeg er helt enig i, at Zsolt spillede en katastrofekamp. Er også sikker på, at trænerne var opmærksomme på det, men alternativet var en pivlangsom Halsti, hvilket også ville være en katastrofe. Når Zsolt ender med at blive smidt ud, så burde man naturligvis have skiftet, men synes også man burde kunne forvente, at en rutineret spiller som Zsolt ikke rager det andet gule kort til sig.

Nu skriver du selv, at jeg åbenbart ikke er opmærksom på, at du også er her når du vinder. Når jeg ser på din indlægshistorik, så har du lavet 3 indlæg på 50 min efter dagens kamp. Det er det samme antal indlæg, som du har lavet den sidste 1,5 måned, hvor vi har vundet 7 sejre i træk. Før det havde du 8 indlæg på ca. 3 timer i kamptråden efter nederlaget mod FCK.
Så ved nederlag eller uafgjort får vi ca 3 indlæg i timen fra din hånd, mens der går ca 360 timer mellem dine indlæg, når vi vinder. Så du er ca. tusind gange så meget herinde når det går skidt. :shock: ;)

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Kent skrev:
29. okt 2017, 19:15
HKP skrev:
29. okt 2017, 17:40
Ok, måske er det en kraftig formulering... sorry

Men Koschmar spillede idag en tro kopi af Rømers kamp på Old Trafford... Synes han skuffer konstant.

Og så er det altså skuffende at trænerne ikke snart lærer af deres fejl fra tidligere... DE skal spotte sådan noget... ikke mig...
Fair nok at følelserne tager over i en kamptråd, og jeg er helt enig i, at Zsolt spillede en katastrofekamp. Er også sikker på, at trænerne var opmærksomme på det, men alternativet var en pivlangsom Halsti, hvilket også ville være en katastrofe. Når Zsolt ender med at blive smidt ud, så burde man naturligvis have skiftet, men synes også man burde kunne forvente, at en rutineret spiller som Zsolt ikke rager det andet gule kort til sig.

Nu skriver du selv, at jeg åbenbart ikke er opmærksom på, at du også er her når du vinder. Når jeg ser på din indlægshistorik, så har du lavet 3 indlæg på 50 min efter dagens kamp. Det er det samme antal indlæg, som du har lavet den sidste 1,5 måned, hvor vi har vundet 7 sejre i træk. Før det havde du 8 indlæg på ca. 3 timer i kamptråden efter nederlaget mod FCK.
Så ved nederlag eller uafgjort får vi ca 3 indlæg i timen fra din hånd, mens der går ca 360 timer mellem dine indlæg, når vi vinder. Så du er ca. tusind gange så meget herinde når det går skidt. :shock: ;)
Respekt for din grundige research!

Nu er det jo altså sådan - og her håber jeg at vi kan være enige - at der jo nok ikke er så meget at diskutere når man vinder og det bare kører, som når man sætter point til imod bundhold.... eller ser du det anderledes...?

Nu kaldes det jo for et debatforum og når vi henter tre points er der sikkert mindre at debattere end, når vi ikke gør...

desuden så er der den faktor der kaldes "tilfældighed".... Såfremt du ikke kender den, så går det ud på lysten til at debattere, rejser udenlands, generel tid samt den generelle interesse for fcm.. når jeg så godt gider debattere herinde, så betyder det i sidste ende, at jeg dog trods alt går op i hvad der sker for fcm.... at jeg ikke jubler over alt hvad hver enkelt spiller eller træner gør, betyder dog ikke, at jeg ikke holder med fcm.....

Fint nok hvis du mener at trænerteamet ikke på en eller anden måde skal reagere når en spiller bare spiller en enorm gang amatørbold.... men jeg er bare af en anden mening... sorry.....

Desuden... så synes jeg det er rystende hvor svage vi er, fordi vi bliver 10 imod 11 i det 70' minut.... sjovt nok plejer vi også at blive ringere, hvis vi kommer i overtal... måske vi godt kunne bruge noget psykologhjælp på holdet omkring det her tema...?

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Så lige en ting mere til din statistik.... Når man skriver "Juhhhuuuuu" efter en sejr, eller lignenede, så kommer der jo sikkert ikke så mange uenige svar der ønsker at debattere denne mening.... på den måde vil der automatisk blive lavet flere indlæg, når tingene ikke er så rosenrøde som idag og man skriver lidt mere kritisk.... det er sådan verden er strikket sammen..... det er svært at ændre på.... og derfor kommer du nok frem til den statistik du gør....

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
29. okt 2017, 18:48
mousebreaker skrev:
Vi spillede bestemt ikke godt med 10 mand. Men forstår godt, at vi stiller os ned. Inden da var Lyngby stort set kun farlige, når de spillede George i bagrummet. Derfor ville det i mine øjne være hovedløst at fortsætte med at presse højt, og dermed give endnu mere bagrum væk. Indskiftningen af Wikheim indikerer jo også, at vi gik efter at spille på omstillinger, men det lykkedes overhovedet ikke for os. Lyngby havde overraskende let ved at spille sig igennem i den periode.
Det er let at sige, at vi skulle gå efter sejren. Men hvor ofte sker det reelt, at et hold der er i undertal formår at vende en kamp? Det er altså ikke ofte. Nogle gange skal man bare tage det point, man kan få. Det var i de 70 første minutter, at vi skulle have vundet kampen - ikke de sidste 20.
Kan læse af dit indlæg at jeg har formuleret mig dårligt. Jeg synes det er ok at stille sig mere kompakt, men ikke 5-10 meter foran eget felt med midtbanen. Det var helt sygt at se på - og vi var mere end heldige med at holde hjem. Vi havde mere end svært ved at komme frem i banen selv derfra. Lykkedes vel nærmest kun i overtiden at få bolden flyttet op.

Selvflg er vilkårene sværere for en sejr med en spiller udvist, men det var altså "kun" i 20 minutter. Hvis man tror på at man er det bedste hold 11 vs 11 bør man også kunne spille med med ti mand i 20 minutter. Jeg husker da et hold i parken der vandt 4-2 efter at have været bagud med 2-0 med tyve minutter igen og en mand i undertal (ikke 100% på alle tal men du ved nok hvilken kamp jeg tænker på). Brøndby vandt vist også for nylig med en mand i undertal og har endnu tidligere i år domineret kraftigt med en mand i undertal hvis jeg husker rigtigt. Kan ikke se hvorfor vi ikke skal kunne tro på egne evner i stedet for at stille alle ned foran feltet og bede til guderne om at modstanderne ville være uskarpe. Der bliver også alt for langt op til målet i den anden ende.

Jeg håber at Steinlein og co så hvor vigtigt det er at vi får en forsvarsspiller med fart i stængerne til foråret. Vi har kun skildpadder til bagerste geled.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Vi er da heldige at FCK også sætter point til. Jeg så ikke kampen i dag. Overordnet set er det jo for det meste ok at få et enkelt point på udebane, selvom det havde været rart at holde gang i sejrsstimen.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ja FCK satte point til. Super vigtigt. De fik Verbic smidt ud efter 38 minutter. Kom bagud i anden halvleg. De spillede altså 52 minutter i undertal. Havde mest boldbesiddelse og ca ligeså mange afslutninger. Bare til sammenligning så var vi 20 minutter i undertal. Vi gik fra en skudstatistik på 11-3 i vores favør til 11-11.
Retfærdigvis skal det høre med at Horsens og Lyngby er to helt forskellige hold. Det er naturligt at få det sværere mod Lyngby end mod Horsens. Men forskellen er alligevel voldsom. Det er tiden i undertal dog også. Men tak herfra til Horsens

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

I øvrigt har vi nærmest et sjællandsk kompleks. I denne sæson har vi ude mod Brøndby, Helsingør, FCK og Lyngby hentet et point. Det er ikke prangende. Jeg har dog ikke været længere tilbage, men jeg husker heller ikke, at vi havde meget succes sidste sæson.

Besvar