SL R11: Midtjylland - AaB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Poulsgaard

Re: SL R11: Midtjylland - AaB

Indlæg af Poulsgaard »

Hej Mike,

Vil du tage det anderledes, hvis det var een med 8 års anciennitet der skrev nøjagtig det samme?
Godt nok ikke med 500+ indlæg, men nok lige så mange konstuktive som du selv?
Mvh.
Peder Poulsgaard
--------------------------------------------
Festbyen - Alt til din børnefødselsdag

Due

Indlæg af Due »

Hej Mike
Nej jeg ikke debatbetjent. Og du må undskylde. Jeg ved bare at der er mange herinde der synes det er lidt pinligt det du laver på debatsiden. Jeg var nok lidt hurtig på tasterne, iforhold til dit indlæg, da jeg frygter at om lidt kommer Jonas og andre fra debatsiden og så vil denne tråd ryger ud i samme spor som deroppe.
Igen undskyld. Jeg er jo ny med at skrive herinde og har kun lavet 19 indlæg.

Mvh Due

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Poulsgaard skrev:
24. okt 2017, 14:29
Hej Mike,

Vil du tage det anderledes, hvis det var een med 8 års anciennitet der skrev nøjagtig det samme?
Godt nok ikke med 500+ indlæg, men nok lige så mange konstuktive som du selv?
Nej, jeg ville ikke tage det anderledes. Jeg synes det ynkeligt ikke, at kunne ignore trangen til at påpege fordi man synes noget burde være anderledes på et offentligt debatforum. Ytringsfrihed frem for ytringspligt tak:-)

Du generelt i din gode ret til at ignorer en bestemt bruger såfremt du ikke kan lide det han skriver, ligesom alle burde kunne rumme og ignore de indlæg, man ikke synes har relevans for sig selv herinde. Du kan også altid skrive en personlig besked, hvis du absolut ikke kan ignorere trangen til at udtrykke sig. Din offentlige holdning til indlægget (og debatører) gavner ihvertfald heller ikke debatten.

Tror du vi får et bedre forum hvis alle (ligesom Due) havde samme behov for at bedømme og udtrykke om indlæg lever op til det han synes er retteligt for dette debatforum? Jeg synes hurtigt det kunne blive en glidebane...
Mike80

Everybody hates us we don't care...

oros

Indlæg af oros »

Mike80 skrev:
24. okt 2017, 09:00
Så er det Nordjyske hylekor fra verdens mest rigtige klub i gang igen. Efter at have været den ene part i sæsonens ringeste superliga kamp valgte dommeren, at dømme et frispark 15 sek. Efter de MINIMUM 4 minutters overtid var færdigspillet! AAB gad ikke dække op og den udlignende scoring efter 4.45 sek. Overtid har forventeligt resulteret i en ensidig fokus på dommertyveri og skandale præstation fra dennes side.

Okoro fremhæver scoringen i det 6. Minutsovertid som Fakta og Risgård besindiger sig til kun at gøre sandheden til et mål scoret 90sek. Efter de 4 forlængede minutters overtid. Begge udsagn falder helt i tråd men den måde man fremlægger Fakta i Nordjylland, hvor FCM-KØGE faktisk også beviseligt er et noget større opgør end dem vi spiller mod Fodsports foreningen (I shit you not)

Det var bare det! God dag;-)
Tak for sangen Mike80.
Jonas har i den grad fået lov at tilsvine FCM under dække af slet tilsløret "interesse". Han kunne ikke tåle, at vores opgør med VFF, fik fortjent mediebevågenhed. Vi havde jo noget, åb ikke havde. Hans agenda var den at bevise, at det ikke var "noget". Det "beviste" han så ved at udelade fakta, der pegede i en anden retning end den, han ønskede. Han kunne godt bruge oplysninger om små tilskuertal på det gamle Ikast Stadion, men kasserede oplysninger om årelang rivalisering på samme stadion. Jonas er nemlig ikke i stand til at tænke længere tilbage end 1999. Jeg forestiller mig også, at han er født efter millenium - eller kort inden.
Er dette et personligt angreb på Jonas? Ja, det kan man vel sige. Og bliver jeg bandet for det, tager jeg det såmænd med oprejst pande. Jonas burde i den grad være smidt ud fra dette forum i forbindelse med sin "undersøgelse"

Det sagt: Lad os lave en tråd, hvor vi frit og uden restriktioner kan tilsvine åb.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Udover jeg tror, at du forveksler mig med Sulakvelidze (det var ham der bragte tallene og havde den diskussion med Mike på debatsiden), så giver det altså virkelig ringe mening at inddrage historien fra før 1999, alene af den årsag at FCM ikke fandtes før. I oprettede en ny klub, og starter altså derfor fra 0. At du og andre fulgte med fra andre klubber er fint nok, men FCM og Herning/Ikast er bare helt forskellige ting. FCK har jo heller ikke +25 mesterskaber, selvom KB har vundet 15. KB er en helt anden klub end FCK, ligesom FCM er en anden klub end både Ikast og Herning.

Hvis jeg husker rigtigt, så bragte du herinde en anekdote om en spiller der skiftede fra Ikast(?) til Viborg engang i 70'erne. De to klubber spillede ikke engang spillede i samme division på pågældende tidspunkt. Det var en lidt søgt pointe du bragte, men fred nu være med det. At du ikke fangede pointen i kritikken dengang er selvfølgelig også helt fair. Jeg kan forstå du er lidt oppe i årene, så det er jo helt ok at demensen begynder at melde sig (se, jeg kan også). Pointen i kritikken var, at man hos FCM fik det talt op til at være landets næststørste opgør, og det var (mener jeg og andre) skudt over målet. Primært fordi Viborg og FCM dårligt har spillet i samme division mens FCM har eksisteret og derudover var i (fanklubben) da også nødt til at fortælle jeres spillere, at Viborg altså var den RIGTIGE rival, Glenn var ude ved fansene for lige at minde jer om, at næste kamp (mod Viborg) altså var virkelig vigtig, for viborg var RIVALEN! Selv jeres kamptråd herinde (da VFF kom op i suppen) startede med "Jeg kan forstå, at Viborg åbenbart er vores store rival" (frit fra hukommelsen), så det var altså åbenbart ikke så klart for alle (heller ikke FCM fans), at Viborg skulle være så stor en rival. Som jeg også skrev dengang, så forstår jeg sagtens, at man i Viborg har det endda voldsomt svært med FCM. FCM har på alle måder sat sig på talentmarkedet i området, og derudover markedsfører i jer ganske kraftigt som "regionens hold", primært igennem jeres navn, hvilket jeg godt kan forstå man som Viborg fan kan blive provokeret af. Men for FCM, har Viborg jo maksimalt været en parantes i klubbens levetid.
At det så blev et rigtig fint opgør nu hvor VFF kom op benægter jeg ikke, og jeg synes bestemt også, at man har gjort et fint stykke arbejde med at bygge opgøret op. Jeg synes oprigtigt der har været god tænding på opgørene, og de har da også været en berigelse for suppen.

Jeg håber iøvrigt ikke du bliver bannet. Jeg tager det ikke så tungt. Det er et FCM forum, så selvfølgelig skal der være førsteret for FCM fans. Det giver sig selv.
Jeg havde iøvrigt besluttet mig for ikke at deltage mere i hverken den her tråd, eller i din "åb" tråd, men ellers, så har Mike lavet en tråd der hedder debatside.dk, hvor du og andre kan lufte jeres mindreværd overfor landets eneste ægte fodboldklub.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Selvfølgelig er Viborg vores største rival, og har været det hele tiden. Og der har kørt det spil længe. Helt tilbage fra da vores maskot kneppede en badedyrs-krokodille samt en flok Viborg-tosser hærgede Thomas Frandsens private bopæl. Og så op til de seneste år, hvor der virkelig er kommet smæk på lægterne.
Nu hvor du snakker om demens lå Viborg altså i Superligaen fra 1998 til 2008. Så der var rigelig med rivalopgør i starten af FCMs levetid.
At de så har været elevatorhold de seneste 10 år er en anden sag.
Mht din tilstedeværelse herinde er det altid en ære at have besøg af fans fra ægte fodboldklubber. Det har vi sjældent herinde. Husk at skrive i gæstebogen inden du smutter!

Mike80

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
27. okt 2017, 20:23

Jeg havde iøvrigt besluttet mig for ikke at deltage mere i hverken den her tråd, eller i din "åb" tråd, men ellers, så har Mike lavet en tråd der hedder debatside.dk, hvor du og andre kan lufte jeres mindreværd overfor landets eneste ægte fodboldklub.
Og i den tråd findes allerede 12 siders målbart mindreværd, som selvfølgelig ikke skal sammenlignes med 271 sider i en tilsvarende tråd hos superligaens moralske førerhold.. ;-)

For god ordens skyld, så var det ganske rigtig ikke Jonas der redegjorde for Køge-FCM opgøret, som noget større end FCM-Viborg. Jonas er Jonas men den form for ynkeligt forsøg på "bevisførelse" skal han alligevel ikke have hængende på sig..
Mike80

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det HB Køge-argument var virkelig sjovt. Hvis jeg ikke husker meget galt, var udebaneafsnittet sløjfet til de kampe, og tribunerne var fyldt op med samarbejdsklubbernes fodboldbørn på fribilletter.

Men vi bevæger os vist ret off topic her.

974

Indlæg af 974 »

Acebone skrev:
27. okt 2017, 22:23
ja... men hvordan pokker var det nu SL R11 gik ? ;-)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

974 skrev:
28. okt 2017, 00:15
Acebone skrev:
27. okt 2017, 22:23
ja... men hvordan pokker var det nu SL R11 gik ? ;-)
Jeg kan ikke huske det. Men der render en forvirret herre ved navn Jakob Blaabjerg rundt ude på MCH Arena endnu :lol:

oros

Indlæg af oros »

KB er en helt anden klub end FCK, ligesom FCM er en anden klub end både Ikast og Herning.
Det er så forkert, som det kan blive:
IfS og Herning Fremad er hele det fundament, som FCM hviler på. Tilsvarende gælder for FCK, at de intet ville være uden KB og B1903.
AaB ville heller ikke være AaB uden en flok engelske ingeniører, der startede en cricketklub i 1885. På samme vis ville Danmarkshistorien være fattig uden fortællingerne om Slesvig, Norge, Skåne, Halland og Blekinge.
I modsætning til bevidst manipulation og udeladelse af uønskede fakta er en aldersbetinget hukommelsesreduktion vist undskyldelig.
Din største fejl består imidlertid i, at du ikke vil anerkende FCMs rødder!

Min "åb-tråd" fik den skæbne, jeg forventede - og selv havde givet den, havde jeg siddet som moderator. Det græder jeg tørre tårer over. Til gengæld undrer jeg mig stadig over, at man ikke lukkede munden på dig. Din "undersøgelse" havde ikke andet formål end at nedgøre FCM.
Imidlertid er Ulvegraven er et pænt sted. Vi finder os i meget og sviner ikke andre til. Heller ikke AaB.

I øvrigt: FCM kalder sig "hele regionens hold". AaB kalder sig "hele Nordjyllands hold". Hvad er egentlig forskellen? Er Vendsyssel enige?

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

oros skrev:
28. okt 2017, 13:41
KB er en helt anden klub end FCK, ligesom FCM er en anden klub end både Ikast og Herning.
IfS og Herning Fremad er hele det fundament, som FCM hviler på.
Hvilede på..

Det jo lang tid siden, FCM Klubsamarbejdet har skabt et langt større fundament ;)

oros

Indlæg af oros »

UlvenFraNord skrev:
28. okt 2017, 15:50
oros skrev:
28. okt 2017, 13:41
IfS og Herning Fremad er hele det fundament, som FCM hviler på.
Hvilede på..

Det jo lang tid siden, FCM Klubsamarbejdet har skabt et langt større fundament ;)
Åh ja... Det er dog ikke anderledes end, FCM stadig spiller på IfS's licens. Hvis jeg ikke tager fejl, spiller FCK på samme vis på KBs licens. RØDDERNE, ikke..
Jeg vil også tillade mig at bemærke, at FCM jo ikke ejer alle disse klubber. Det er netop et samarbejde, som vel er enestående i Danmark - tror jeg. Jeg ved ikke, hvor mange klubber "Hele Nordjyllands hold" samarbejder med.
Jeg tillader mig at nøjes med at være begejstret over det, der sker i Herning/Ikast og omegn. Sådan er det..

oros

Indlæg af oros »

@Jonas
https://www.youtube.com/watch?v=KYDvlhXp9zE
Bemærk, at det vi fejrer her er et vundet mesterskab. Vi har ikke behov for at udstille AaBs elendighed. En væsentlig forskel efter min mening!

Mike80

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
27. okt 2017, 20:23
Udover jeg tror, at du forveksler mig med Sulakvelidze (det var ham der bragte tallene og havde den diskussion med Mike på debatsiden), så giver det altså virkelig ringe mening at inddrage historien fra før 1999, alene af den årsag at FCM ikke fandtes før. I oprettede en ny klub, og starter altså derfor fra 0. At du og andre fulgte med fra andre klubber er fint nok, men FCM og Herning/Ikast er bare helt forskellige ting. FCK har jo heller ikke +25 mesterskaber, selvom KB har vundet 15. KB er en helt anden klub end FCK, ligesom FCM er en anden klub end både Ikast og Herning.
Rigtig fint argument Jonas. Jeg kan læse i historien på jeres egen hjemmeside at Aalborg Cricket klub fra 1985 i år 1906 FUSIONEREDE med Aalborg Fodboldklub og sammen stiftede klubben Aalborg Boldklub, Aab. Vi kan se at Danmarks mestrene i den moralske liga alligevel har valgt at beholde 1885 i deres rigtige fodboldklub logo.

I oprettede altså en ny klub og starter derfor fra år 0 eller hvordan var det du formulerede det? Det gælder altså kun rigtige fodboldklubber, at man kan medregne tidligere klubbers historie eller hvordan kommer dit rygsvømning til at tage sig ud? Hvis du altså har lyst til at forsøge at svare for dig?! -Sker næppe..
Mike80

Besvar