Superliga sæsonen 17/18

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SorteUlve

Re: Superliga sæsonen 17/18

Indlæg af SorteUlve »

Jeg tror, at den nye struktur kommer til at vise sig som en fordel for FCK. Med Mesterskabsslutspillet får de mulighed for at hente point fra de direkte konkurrenter i hver runde. Til den tid vil de være færdige i Europa ligesom de sikkert har købt 1-2 spillere til +15 mio stykket. Desuden vil deres nuværende trup være spillet bedre sammen.
Umiddelbart har vi det også svært mod topholdene mens vi kører bundholdene over. Det hjælper os ikke just i et mesterskabsslutspil.
Så skulle jeg smide penge på det lige nu, ville jeg nok stadig smide dem efter FCK.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Lidt sjovt at Ståle mener at de ikke har fået point som fortjent i denne sæson. Han mener de burde have 5-6 point mere. Jeg tror at de har fået flere point end de burde have. Vi er måske lidt oppe på det punkt men kan ikke være meget. Brøndby må være nede og FCN langt oppe ifht fortjeneste.

Er der nogen der har en statistik på det.?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Benzo

Indlæg af Benzo »

Kunne have været fedt hvis han havde sagt 'table of justice' efter alt det lort vi har måttet høre for, siden Ankersen sagde det.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

SorteUlve skrev:
15. okt 2017, 20:47
Jeg tror, at den nye struktur kommer til at vise sig som en fordel for FCK. Med Mesterskabsslutspillet får de mulighed for at hente point fra de direkte konkurrenter i hver runde. Til den tid vil de være færdige i Europa ligesom de sikkert har købt 1-2 spillere til +15 mio stykket. Desuden vil deres nuværende trup være spillet bedre sammen.
Umiddelbart har vi det også svært mod topholdene mens vi kører bundholdene over. Det hjælper os ikke just i et mesterskabsslutspil.
Så skulle jeg smide penge på det lige nu, ville jeg nok stadig smide dem efter FCK.
Tror også det kræver et heftigt forspring - er både FCM og BIF 9-11 point foran tror jeg til gengæld ikke de henter guld - det vil kræve at de skal forbi begge og selv vinde alt!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

ThygeM skrev:
15. okt 2017, 23:56
SorteUlve skrev:
Tror også det kræver et heftigt forspring - er både FCM og BIF 9-11 point foran tror jeg til gengæld ikke de henter guld - det vil kræve at de skal forbi begge og selv vinde alt!
Egentlig en god pointe. At både FCN, FCM og BIF præsterer så godt lige nu, gør det selvfølgelig ikke lettere for FCK at skulle forbi alle 3. Holder alle niveau og FCK forbedrer deres, kan det blive en historisk tæt afslutning!

Fenris

Indlæg af Fenris »

SorteUlve skrev:
Vi har dog også kun mødt FCK og Brøndby på udebane i denne sæson indtil videre.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Fenris skrev:
16. okt 2017, 10:37
SorteUlve skrev:
Valid pointe. Det betyder dog også, at vi er tvunget til at vinde på hjemmebane for ikke at sætte point til i det indbyrdes forhold, ligesom vi skal vinde point på dem i de øvrige kampe. Tætte mesterskabsdueller afgøres ofte i de indbyrdes kampe, og kan vi ikke tage en sejr på udebane i ny og næ, bliver det svært.

Cortez

Indlæg af Cortez »

mousebreaker skrev:
15. okt 2017, 22:52
Lidt sjovt at Ståle mener at de ikke har fået point som fortjent i denne sæson. Han mener de burde have 5-6 point mere. Jeg tror at de har fået flere point end de burde have. Vi er måske lidt oppe på det punkt men kan ikke være meget. Brøndby må være nede og FCN langt oppe ifht fortjeneste.

Er der nogen der har en statistik på det.?
Tap In Fodbold er iflg. deres opgørelse efter 11. runde i hvert fald ikke enig med Ståle - tværtimod:

/Cortez
Vedhæftede filer
Image-1.jpg

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Benzo skrev:
15. okt 2017, 22:58
Kunne have været fedt hvis han havde sagt 'table of justice' efter alt det lort vi har måttet høre for, siden Ankersen sagde det.
Det er vel sådan set det han siger, han bruger bare nogle andre ord,
og nogle blødere ord, som er nemme at bøje af på, hvis der skulle ske at være nogle journalister der faktisk går til ham.

Haha, men kunne have været fedt, hvis han brugte ordet table of justice.

Men 'den' table of justice vi har adgang til (hos tap in)
bekræfter i hvert fald ikke Ståle.
https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 9665460224

Som Cortez også påpeger.

Men når det er sagt, er sæsonen stadig lang og FCK kommer ofte styrket ud til foråret,
og den nye struktur gør intet er afgjort, med yderligere 3 interne opgør.

974

Indlæg af 974 »

SorteUlve skrev:
16. okt 2017, 12:33
Fenris skrev:
16. okt 2017, 10:37

Valid pointe. Det betyder dog også, at vi er tvunget til at vinde på hjemmebane for ikke at sætte point til i det indbyrdes forhold, ligesom vi skal vinde point på dem i de øvrige kampe. Tætte mesterskabsdueller afgøres ofte i de indbyrdes kampe, og kan vi ikke tage en sejr på udebane i ny og næ, bliver det svært.
Nu har vi også lige et slutspil med nye ude og hjemme kampe
Men principielt behøver vi jo ikke konkret at tænke på de indbyrdes kampe i et samlet pointregnskab

Så fører vi med et vist antal point, når sæsonen afsluttes kan et uafgjort hjemmeresultat sagtens kunne forsvares, da der jo så ikke hentes ind på os -samlet set :-)

Jeg tænker dog bestemt heller ikke at det er nogen ulempe at vi har de 2 hold på hjemmebane i grundspillet :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Og endnu en runde hvor dommerne tiltrækker sig opmærksomhed, mange mærkelige kendelser.

Og endnu en forkert dømt offside, hvor tvivlen IKKE kommer angriberen til gode, som fodboldloven foreskriver.
Man bliver sku træt.

Og så I Århus, hvor man bliver smidt ud for at sparke til en stol, når man skubber den.
Endnu en gang bliver vi bekræftet i at dommerne skal have mere hjælp. og appel systemet ikke virker.

974

Indlæg af 974 »

Kirkevold med endnu en scoring idag mod FCN (indtil videre her ved pausen - hvor den står 1-0)
Kom så Hobro - vind I bare den kamp :-)

David Boysen får karantæne, hvis han får gult kort i Lyngbys hjemmekamp mod OB - det krydser jeg gerne mine fingre for :-)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Sikke en snitter til Fcn. Super flot af Hobro og mange tak.

Treco

Indlæg af Treco »

Så kan vi vel godt begynde at synge at vi ligger nummer et. Hold nu op det fcn laver er ikke godt.

tgjensen

Indlæg af tgjensen »

Hvordan er det med tv-penge - bliver de fordelt efter 13. runde? I så fald var det jo et meget godt tidspunkt, FCN valgte at falde fra hinanden.

Besvar