Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
PH1978

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af PH1978 »

hviid skrev:Ifølge Folkebladet vil Hamid til DK, da han har en dansk kæreste. Ser desuden ud til, at det er Alan Hvedehave, der er hans agent. Minder det om noget? ;-)
Og netop Hvedehave troede jeg ikke ville noget med klubben [emoji15]

Sent from my iPhone using Tapatalk

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

PH1978 skrev:
20. okt 2017, 20:40
hviid skrev:Ifølge Folkebladet vil Hamid til DK, da han har en dansk kæreste. Ser desuden ud til, at det er Alan Hvedehave, der er hans agent. Minder det om noget? ;-)
Og netop Hvedehave troede jeg ikke ville noget med klubben [emoji15]

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hm, er ikke helt med, har Hvedehave sagt det i et interview?

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Da jeg så Hvedehave og Mikkel Beckmann med Bill Hamid gav det lidt tanker tilbage til en vis signing. Den eneste man ikke så var Steinlein. Man må da håbe at han ikke får samme behandling som VdV.

Synes det er helt i orden at vi signer en klassemålmand. Det har vi manglet i lang tid. Jeg synes ikke JH overbeviser med sine aktioner i feltet, og virker til tider langsom med fødderne. Hamid ser ud til at være reaktionsstærk, og er ikke bange for at komme i feltet.

Så mangler vi bare en klassestopper for jeg synes ikke Korcsmar er overbevisende.

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
20. okt 2017, 19:26
Vanvittig transfer at lave hvis ikke enten Falkesgaard eller Hansen ryger afsted. Vi skal ikke have tre keepere i den klasse efter min mening. Mit gæt er at Falkesgaard gerne vil væk. Han blev hentet før Jesper Hansen og har garanteret troet han skulle være hentet som første keeper da han i lang tid havde stået fremragende for OB - hvorefter Hansen kommer til.
Målmandsposten er ikke et sjovt sted at være medmindre man er førstevalg.
Jeg synes det minder lidt om, da vi hentede Arek Onyszko, da han pludselig blev fri på markedet, selvom vi allerede havde Heinze og Lössl, hvilket førte til, at Heinze blev lejet ud til Silkeborg.

Jeg antager, at det er en meget dygtig og gratis keeper, som man er ved at signe, selvom Jesper Hansen har spillet godt på det seneste (og i sommers var en drømmesigning eller, hvad der nu blev udtalt) og en kæmpe profil i Lyngby. Jeg tror også Falkesgaard ryger videre i systemet, selvom jeg er godt tilfreds med ham som andetvalget, men der er sket meget, siden han underskrev med os sidste vinter.

Jeg forventer, at han var indforstået med, at han ville blive reserve i udgangspunktet for Dahlin, men en del forudsætninger har så ændret sig siden, at han skrev kontrakt med os.

Jeg gætter på, at Falkesgaard på daværende tidspunkt også havde luret, at svenskeren var meget skadet, og i flere omgange var blevet slået af holdet af Mikkel A. Så der var en reel chance for en del førsteholdsminutter, og efterfølgende betød Grytebusts skade, at Falkesgaard pludselig fik chancen i OB i foråret, og bevidste, at han sagtens har niveau til at være første valg i en superligaklub. Det giver derfor mening, at man finder en løsning, så han kan finde en ny klub, hvor han kan kæmpe med om en startplads, hvis Bill Hamid som alt tyder på kommer til klubben. Det er spil af talent, hvis Falkesgaard skal være tredjevalg efter Jesper og Bill.

THenry

Indlæg af THenry »

hviid skrev:
20. okt 2017, 20:26
Ifølge Folkebladet vil Hamid til DK, da han har en dansk kæreste. Ser desuden ud til, at det er Alan Hvedehave, der er hans agent. Minder det om noget? ;-)
Ja. Det ser bestemt ud til, at Hvedehave og Bechmann er ved at skabe sig en nichekarriere på, at finde spillere med en dansk kæreste, som de kan skaffe til FCM :lol:

Det ser i øvrigt ud til, at Hamid har James Grant Sports Management som agent https://www.transfermarkt.co.uk/james-g ... erater/641

hviid

Indlæg af hviid »

THenry skrev:
21. okt 2017, 00:27

Det ser i øvrigt ud til, at Hamid har James Grant Sports Management som agent https://www.transfermarkt.co.uk/james-g ... erater/641
Hvedehave var vist heller ikke van der Vaarts normale agent (ifølge Transfermarkt er det en hollænder), så jeg tror, at han af og til bliver hyret til at være en ekstra agent i forhandlingerne qua sine erfaringer med danske klubber.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Tænker lidt højt, kunne / må man/altså en anden klub, komme med et forhåndsbud til Fcm på Jesper Hansen eller Michael Falkesgaard og kunne det være en årsag til at Hamid er signet. Det er jo ofte sagt, at de udenlandske klubber kikker mod topklubberen i Danmark og der ligger vi jo godt placeret og der er ganske givet nogle klubber som klarer sig mindre godt. Kunne Werder Bremen evt. have interesse for Jesper ligesom de var interesseret i Paul Onuachu også. De ligger rigtig dårligt placeret og der skal virkelig ske noget på banen /transferfronten hvis de skal væk fra bunden.

hviid

Indlæg af hviid »

TrueWolfMidt skrev:
21. okt 2017, 09:23
Tænker lidt højt, kunne / må man/altså en anden klub, komme med et forhåndsbud til Fcm på Jesper Hansen eller Michael Falkesgaard og kunne det være en årsag til at Hamid er signet. Det er jo ofte sagt, at de udenlandske klubber kikker mod topklubberen i Danmark og der ligger vi jo godt placeret og der er ganske givet nogle klubber som klarer sig mindre godt. Kunne Werder Bremen evt. have interesse for Jesper ligesom de var interesseret i Paul Onuachu også. De ligger rigtig dårligt placeret og der skal virkelig ske noget på banen /transferfronten hvis de skal væk fra bunden.
Er da en mulighed, men hvorfor skulle en klub lave et forhåndsbud på en spiller, specielt en målmand, der ikke er specielt meget rift om? Al respekt for Jesper, så findes der mere attraktive keepere i Superligaen, f.eks. Rønnow.

Tror mere på den om, at Falkesgaard gerne vil væk på grund af ændrede forudsætninger for ham. Samtidig har han været en del skadet.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

THenry

Indlæg af THenry »

TrueWolfMidt skrev:
21. okt 2017, 09:23
Jeg tror mere det handler om, at man har kunne hente en spiller, som man har fulgt i lang tid, og mener vil være en forstærkning, og som samtidig kan hentes ganske gratis nu. Derefter må vi finde en klub, som vi kan afsætte en af vores nuværende målmand til. Jeg tror ikke vi ser en Bundesligaklub hente en af vores nuværende målmand. Gætter på at Werder Bremen sigter mod en højere hylde.

Christian

Indlæg af Christian »

Velkommen til Hamid.

Professionel fodbold er en hård branche og måske især på målmandsposten, hvor det nærmest er alt eller intet.
Jeg ser selvfølgelig gerne at vi gør holdet så godt som muligt, men mon ikke det her kommer lidt bag på Jesper Hansen?
Jeg synes ikke Jesper Hansen er en opgradering i forhold til Mikkel Andersen, som jeg var ret glad for, men jeg synes han har gjort det bedre på det sidste.

Jeg håber at det er fordi man ser det som en væsentlig opgradering at man køber Hamid og at det ikke bare er fordi man kan.

Jeg har ikke overblik over akademiet og ved derfor ikke om man der dræber et håb hos en målmand med ambitioner.

Jeg synes vi skal passe lidt på hvordan vi virker ud af til, i forhold til talenter vs køb af "stjerne"-spillere. Lige nu kan jeg godt forstå, hvis man som stort talent hellere vil til FCN end til FCM. På den anden side må brugen af talenter heller ikke koste et mesterskab.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Fra bold.dk

Sv: Avis: FCM vil have amerikansk keeper

Inden FCM landede Jesper Hansen, så havde de forsøgt sig i flere ombæringer på AaB´s Jacob Rinne, men ville ikke betale hvad han kostede. Da prisen på ham så røg ned, så havde FCM hentet Jesper Hansen. Måske de ikke er helt tilfreds med den nuværende besætning.

Hvis dette er rigtigt tyder alt jo på at vi har været på udkig efter en klassekeeper (Jacob Rinne er en dygtig keeper), og at JH så var det bedste man kunne finde da begge vore målmænd rejste.

THenry

Indlæg af THenry »

Ja. Velkommen til Hamid https://www.instagram.com/p/Bak4oVsAYi8/

Han virker som en meget spændende spiller, selvom jeg egentlig er godt tilfreds med de nuværende målmænd. Spørgsmålet er om denne signing kan ses som, at Benham vælger at satse i et år, hvor vi selv er startet stærkt, og hvor FCK ikke er kommet godt fra start?

Sidst det skete blev bl.a. Dahlin og Pusic hentet i et vintervindue.

Jeg synes egentlig Jesper har spillet stærkt(og ikke altid fået kredit for de væsentlige redninger, som han har præsteret i sin korte FCM-tid), og leveret kampafgørende redninger (han har naturligvis også kostet mål som et dumt straffe i Gdynia), som Dahlin i øvrigt sjældent præsterede. Frisk i hukommelsen er bl.a.:

- En kæmpe redning på et skud fra Greco i Haderslev ved stillingen 0-0
- Amini får en stor chance alene igennem ved stillingen 0-0 mod AGF
- Han leverede en vanvigtig redning ved venstre stolpe i de sidste minutter mod Ferencvaros ude ved stillingen 3-2. Paul scorer til 4-2 kort efter, og hjemmekampen blev en overkommelig opgave.
- En vigtig redning på et afrettet spark (tror det er NK, der snitter et langskud) i anden halvleg mod Arka hjemme.
- Stor redning af straffespark mod Apollon med 10 minutter igen. Vi havde i den grad snakket om den redning, hvis vi havde scoret i kampens døende minutter.

Rinne ligner da et spændende køb i Aab, men jeg vil nu ikke bytte ham for Jesper, som i øvrigt passer godt ind i vores system, og har en god boldomgang og coolness med bolden, som jeg godt kan lide. Husker særligt Mikkel, der altid virkede febrilsk, når bolden blev spillet tilbage til ham. Det kan blive en meget spændende og ligeværdig kamp mellem Jesper og Bill, og jeg håber bestemt Jesper bliver og kæmper for sin plads i det, der kan blive en spændende sæson, selvom han sikkert ikke har bedt om denne signing af Bill.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Hmm, spændende transfer og håber de har set noget godt.
Han skal ikke hentes medmindre man mener det er en førstekeeper. Har hele tiden været modstander af JH, og synes egentlig Falkesgaard er bedre end JH.
Dette må betyde, at Bill bliver førstekeeper pr. januar.

hviid

Indlæg af hviid »

Spændende med Hamid! Kan se, at han står til at veje 102 kg (Hansen og Falkesgaard står til omkring 80 kg) og 191 cm, men bedømt ud fra videoerne er han enormt smidig og reaktionsstærk. Det er nok det blandt andet det, som klubben ser et stort potentiale i, selvom han nok skal tabe sig lidt ;-)

Tror dog ikke han kommer til at slå Jesper Hansen af med det samme, hvis Hansen fortsætter med at være ligeså stabil, som han har været de seneste kampe. Er jo også et (lille) spring op for ham fra den amerikanske liga til den danske, så han kan heller ikke forvente at blive førstevalg fra start.

Låst