SL R11: Midtjylland - AaB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: SL R11: Midtjylland - AaB

Indlæg af THenry »

Stoffer skrev:
27. sep 2017, 14:16
THenry skrev:
27. sep 2017, 11:08
Stoffer skrev:
27. sep 2017, 08:17
Vi møder ÅB på et skidt tidspunkt - de er kommet bedre i gang, og vi har det jævnligt svært med dem, men det er på MCH. Jeg ser kampen som meget mere lige ende tabellen antyder. Jeg tror, at ÅB kan gøre det onde ved os.

ÅB vinder 1 - 2, vores mål bliver et selvmål, som bliver scoret efter, at de kommer på 0 - 2.
Jeg har en helt anden følelse. Vi spiller godt i øjeblikket, laver masser af mål, og har vundet de sidste 3 kampe (Greve var dog nærmest som at spille en sommerkamp) stort, og jeg fornemmer stor optimisme omkring den nye spillestil.

Derudover har vi haft krammet på Aab de sidste mange gange vi har mødet dem. Vi skal helt tilbage til sommeren 2014 før de sidst slog os: http://www.bold.dk/fodbold/kamp/aab-vs- ... /17721627/

Aab er måske formmæssigt (de har spillet en del uafgjort på det seneste) blevet bedre efter en skidt sæsonstart, men de er altså stadigvæk tamme foran mål, og laver få kasser. Jeg har meget svært ved at forestille mig, at de kan holde Sørloth og Paul nede i 90 minutter, så vi skal nok komme på tavlen. Jeg tror og forventer bestemt sejr på søndag.
Alle er gode og rigtige pointer. Jeg vil så påpege, at vi omvendt har vist, at vi lukker mål ind nærmest uanset kvaliteten og målform hos modstanderen. Jeg håber, at udfaldet bliver anderledes end min forventning, og at MCH bliver tungen på vægtskålen.
Det er også helt fair ;)

Jeg tænker i øvrigt man kan finde et fint odds på 2-tallet.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

AaB anno 2017 er altså et sørgeligt sammenrend af transferflops og middelmådigt egenavl. De har været inde i en længere downperiode. Så kan man godt sige, at det er vendt lidt på det sidste og at de er holdet i SL med den længste ubesejrede stime. Men de har altså kun 5 SL-sejre i hele 2017 og har scoret 20 mål i 23 kampe. Det er ikke imponerende.

Generelt har de manglende mål været deres store problem. Det skyldes for det første manglende kvalitet på angriberfronten, hvor Pohls hurtighed modsvares af en lige så stor evne til at brænde direktører. For det andet skaber de stort set ikke noget offensivt. De er ligaens mindst afsluttende hold, og selvom de lavede 3 mål mod Lyngby, så var det misvisende. De producerede kun 6 afslutninger i alt i den kamp (heraf 4 på mål) og havde ikke et skud på mål i anden halvleg inden de scorer i overtiden.

Generelt blev de trykket ned i forsvarsposition i anden halvleg, af et Lyngbyhold, der ikke har samme offensive power som os. De stillede med Blåbjerg og Kasper Pedersen i det centrale forsvar (Okore var bænket). De havde problemer med at tøjle fattigmands-Onuachu'en Kim Ojo, da han kom på banen i anden halvleg. De vil få det rigtig svært overfor vores angribere.

Spørgsmålet er så, om de kommer i den samme defensive 3-5-2, som de brugte på udebane mod BIF. Det kunne godt tænkes - og det vil måske give mulighed for at få Okore ind med noget fysisk. Ellers bemærkede jeg, at de spillede mere direkte end normalt mod Lyngby, med bolde op gennem den centrale akse frem til Pohl/Safranko. Dette måske fordi de har fået Lesniak og Kaaketoo inde centralt i stedet for Risgård/Wurtz. De har lidt mere fart i fødderne end de gamle herrer, men mon ikke Polle og Sparv nok skal få pillet pynten af dem? Jeg tror det. Risgård er dog måske med mod os, men tror ikke Wieghorst smider ham direkte ind i start-11.

Sidste sæson havde vi godt styr på dem, hvor vi i ligaen vandt 2-0 på hjemmebane på hhv Banggards mål og Wikheim vip ind fra baglinien, mens vi spillede uafgjort på udebane, hvor Paul udlignede i sidste sekund. I pokalkampen udspillede vi dem på udebane, og som andre har nævnt, så har vi ikke tabt til dem i 3 år. Det ser jeg heller ikke ske denne gang.
Senest rettet af Kent 27. sep 2017, 21:24, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

slet - dobbeltpost.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Jeg kan se der har været snakket om et nyt system i FCM sammenhænge, er det noget i kan sætte et par ord på? Hvad er lavet om, og hvad kan jeg som AaB fan forvente at se fra FCM?

Og Thyge dit forsøg på at virke overskudsagtig virker ikke rigtigt. Din forsmåede personlighed skinner desværre igennem i alle dine indlæg.

Kent: Du har helt ret. De nye indkøb, fra denne sæson, ser dog noget mere lovende ud, end hvad vi ellers har været vant til. Safranko, Rinne og Lesniak er i den grad tiltrængte forstærkninger. Spillet er selvfølgelig ikke noget at råbe hurra for, men det bliver trodsalt bedre og bedre. Jeg tror dog i vinder, Sørloth er et godt køb. Ham får vi problemer med.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

jonas386 skrev:
28. sep 2017, 06:13
Jeg kan se der har været snakket om et nyt system i FCM sammenhænge, er det noget i kan sætte et par ord på? Hvad er lavet om, og hvad kan jeg som AaB fan forvente at se fra FCM?

Og Thyge dit forsøg på at virke overskudsagtig virker ikke rigtigt. Din forsmåede personlighed skinner desværre igennem i alle dine indlæg.

Kent: Du har helt ret. De nye indkøb, fra denne sæson, ser dog noget mere lovende ud, end hvad vi ellers har været vant til. Safranko, Rinne og Lesniak er i den grad tiltrængte forstærkninger. Spillet er selvfølgelig ikke noget at råbe hurra for, men det bliver trodsalt bedre og bedre. Jeg tror dog i vinder, Sørloth er et godt køb. Ham får vi problemer med.
Han var ikke helt dårlig i weekenden - i alt fald ifht. output. Kan du sætte nogle ord på ham og hvad han bringer?

Hvis jeg skal prøve og ubehjælpsomt sætte nogle ord på, så er det relativt simpelt: Holdet er nu - til forskel fra før sat op i 3-4-3.

Det giver særlig god mening, da Thorup spiller med meget offensive backs, som ikke bare kommer i overlap, men også kommer med i feltet og skaber overtals situationer. Det tillader, at Nissen og Dal Hende kan bruge deres anseelige løbepensum bedre end før, både offensivt og defensivt. Hvilket leder mig til næste pointe, at det ser ud til, at denne formation bedre beskytter Poulsen og Sparv centralt, da de selv med gode placerings evner ikke er de hurtigste. Videre så har det fået (mere, imo. ikke nok) ro på forsvaret, at de nu har Novak på line, da han er teknisk fornuftig sonderet, og derfor bidrager som et outlet for korte igangsætninger og ved højt pres.

De offensive tre er lidt mere uafklaret i øjeblikket. Vi har både set en CF med to kanter ved siden af (og hængende for den sags skyld) og så har vi set to CF's med en kant (mod AGF), dog med Paul som decideret 9'er og Sørloth mere flagrende.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

jonas386 skrev:
28. sep 2017, 06:13
Hvordan er det, I laver de der fancy holdopstillinger på debatsiden? Det ville måske visualisere det bedre. Men i korte træk skifter vi idealopstilling fra:

Onuachu

Borring - Poulsen - Drachmann - Hassan

Sparv

Novak - Korcsmar - Hansen - Nissen

Hansen

Til:

Sørloth - Onuachu - Hassan

Dal Hende - Poulsen - Sparv - Nissen

Novak - Korcsmar - Hansen

Hansen

Det nye system bruger wingbacker, fløjene er tættere på at agere angribere, så de giver plads til overlap. Tremandsforsvar, hvor Sparv kan falde ned og aflaste.

Helt konkret betyder det, at det er mere oplagt at benytte både Dal Hende og Novak, nu vi ikke fik skudt sidstnævnte af, og de egentlig begge fortjener spilletid. Fløjenes nye rolle giver også mulighed for, at den ene kan erstattes af f.eks. Sørloth, så vi kan bruge ham og Paul samtidig (igen, de fortjener begge spilletid). Ud af systemet falder så Drachmann (meget destruktivt at spille ham sammen med Sparv) og en af de sædvanlige fløje.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Det faktum, at ikke en eneste hos AaB ville starte inde hos os, er vel belæg nok for at forvente en sejr. Vi er på alle parametre et længere hold, og det kommer også til udtryk søndag.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Stoffer: Safranko bidrager primært med fysik i feltet, som vi i den grad har manglet. Et af de store problemer i starten af sæsonen, var at Pohl lå som ene-angriber, og selv om han på mange områder er en fremragende fodboldspiller, så er han bare ikke særlig kølig foran kassen. Var han det, så ville han heller ikke spille i AaB, og ville vel være en af de hotteste danske angribere i mange år. Ikke alene er han piv-hurtig, han er også god til at bruge sin fysik, er godt med teknisk og har et godt blik for spillet. Både ift det rigtige løb på afleveringen, men også til at se sine medspillere.
Han skal nok komme til en mega chance eller to mod jer, men han scorer formegentligt ikke.

Acebone:
Jeg ved ikke hvordan det udføres i praksis, men såvidt jeg kan forstå, så skulle det være relativt simpelt at kode ind, som et add-on i PhPBB (forum-formatet). Jeg er dog på ingen måde specielt teknisk anlagt, så jeg skal ikke kunne sige hvordan det konkret gøres.

Tak for svaret angående systemet (også til Stoffer). Er det ikke lidt spild af udmærket offensiv kvalitet, at benytte Novak i midterforsvaret?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

jonas386 skrev:
28. sep 2017, 18:04
Tak for svaret angående systemet (også til Stoffer). Er det ikke lidt spild af udmærket offensiv kvalitet, at benytte Novak i midterforsvaret?
Jeg tror man ser det som en fin måde at bruge Novaks tekniske færdigheder på også. Han er dygtig med bolden og god til at føre bolden op, samtidig med han er stærk defensiv.

oros

Indlæg af oros »

Er det ikke lidt spild af udmærket offensiv kvalitet, at benytte Novak i midterforsvaret?
Det kan man mene.. Men der skal trods alt være nogle tilbage i forsvaret. Siden omstillingen er målene høvlet ind. Jeg tror derfor, AaB skal score mindst tre mål for at få points med fra Herning. Det gør I næppe..
I øvrigt giver Novak udtryk for at være tilfreds med sin nye rolle.

I får smæk, Jonas!

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Oros: Jeg tror desværre også i vinder. Men jeg tror ikke der bliver tale om ydmygelse. Rinne er en klar opgradering ift Larsen og vi har endelig fået smidt en prop i defensiven. Vi er blevet sværere at spille imod, og selvom vi stadig skal vinde flere kampe, så taber vi i det mindste ikke. Og det er trodsalt en start.
Som sæsonen skrider frem, så tror jeg også at spillet bliver endnu bedre. Jeg forventet hvertfald vi er med i slutspillet til foråret.

Vi er blevet sværere at spille imod, og selvom jeres offensiv har fået tur i den, så tror jeg ikke i får specielt nemt ved at komme frem til de store chancer, da vores midtbane er blevet mere løbestærk (med Lesniak og Kakeeto), hvilket må gøre Jakob Poulsens job noget sværere.

Jeg tror på 2-1, men tager selvfølgelig gerne fejl.

oros

Indlæg af oros »

Jeg tror på 2-1, men tager selvfølgelig gerne fejl.
Det tror jeg også, du gør. FCMs forsvar er i bedring. Endelig!
Om patienten nu også er helt rask, får vi et fingerpeg om på søndag. Men det kan da godt være, I får en pind eller endda to. Det bliver bare ikke nok til at hente points.

Men lad os nu få en af de fantastiske kampe, vi ved, spillerne kan præstere.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Treco skrev:
26. sep 2017, 21:58
Haha Mike80. Det lyder jo som en ostereklame.
Nyd AaB som AaB bør nydes! AaB lidt bedre end andre danske klubber.
Værsgo, Tifo gruppen kan bare gå i gang :)

Vijen

Indlæg af Vijen »

Hold op et mål af Sørloth. det ligner jo noget kun de allerstørste stjerner laver. jeg tror vi kommer til at bryde 100 millioner i salg af en spiller.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Sparv bliver bare dårligere og dårligere. Han kommer godt nok meget for sent i alt for situationer i nær ved hver eneste kamp. Slet ikke i nærheden af at være den Sparv han var før skaden.
Han er stadig vigtig, men havde vi haft fornuftige dommere ville han også have haft et par røde kort på samvittigheden
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar