SL R5: Midtjylland - Nordsjælland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

SL R5: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af Steffen am »

Superligaens runde 5 og
11. gældene kamp i sæsonen.

Lidt splittet omkring, at der faktisk er en hel uge mellem kampene denne gang.
Ville være fint hurtig at glemme sidste kamp, men måske ok at få lidt tid på træningsbanen.

Man kan snakke om et udehold i overraskende god form og et hjemmehold i 'blandet' form.

Det Praktiske:
Tid: Søndag d. 13/08 kl. 13.00
Sted: MCH Arena
Dommer: Michael Johansen
Medie: Eurosport, Dplay og radions P3

Karantæner:
Midtjylland: Ingen
Nordsjælland: Ingen

Skader:
Midtjylland: Nicolaisen skadet - Falke og Duelund tvivlsomme
Nordsjælland: Frese M. og Gregor P. skadet

Bud på start XI'er
Forventer noget der ligner kampen mod Apollon Limassol

Mit bedste bud:
4-2-3-1
Billede

Bænk: Ottesen, Halsti, Dal Hende, Kraev, Kroon, Wikheim, Sørloth

Sidste opgør mod Nordsjælland:
20.05.17 SL FC Nordsjælland FC Midtjylland 2 : 3
29.04.17 SL FC Midtjylland FC Nordsjælland 3 : 1
19.03.17 SL FC Midtjylland FC Nordsjælland 1 : 2
24.07.16 SL FC Nordsjælland FC Midtjylland 0 : 4
29.05.16 SL FC Midtjylland FC Nordsjælland 4 : 1

Sidste gældende kamp
Vanvittig kamp, som flere formentlig godt kan huske, noget med nogle røde kort og en tavs fløjte.
http://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-nord ... /16571448/

Forudsigelses leg
Reglerne er således:
Fra trådens oprettelse til 1 time før kampstart gives der bud,
og en time før kampstart, hvor startformationen bliver offentliggjort lukkes der for bud.

Vinderen bliver den der har gættet rigtig med højst mulig detaljegrad,
f.eks. stilling, målscorer, minuttal for mål, kort, kampbillede osv.

God Kamp

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Re: SL R5: Midtjylland - Nordsjælland

Indlæg af Arff »

Falke tvivlsom, hvor ser du det henne?
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Arff skrev:
9. aug 2017, 00:38
Falke tvivlsom, hvor ser du det henne?
Basere det på at Falke var ude af truppen mod Nordsjællland, hvor Ottesen tog plads + at Ottesen stod mod Horsens.
Hvor slemt det er og om han er tilbage ved jeg intet om.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Er nervøs for det her opgør. Hvs FCN formår at spille deres hurtige spil ved fødderne, vil vores nuværende forsvar få ørene i maskinen. Er bange for vi får en snitter på hjemmebane. Beklager at være negativ og vil da også HÅBE vi tager 3 point, men som tingene står lige nu, så ser jeg det som mest sandsynligt at vi taber.

/Cortez

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Jeg er bange for vores dårlige stime forsætter og taber 1-2 til nordsjælland som giver os kontrakniven.

Asante og Poulsen scorer begge.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Jeg forholder mig til statistikkerne, der siger at vi er stærke på hjemmebane, også i denne sæson. Tror vi vinder 3-1 efter en overbevisende præstation. Rafael van der Vaart gør comeback.

oros

Indlæg af oros »

Vi taber 1-3. Lange Paul scorer i begge ender. Van der Vart gør ganske rigtig comeback og er med et boldtab på midten oplægger til FCNs første mål.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

hviid skrev:
9. aug 2017, 10:13
Jeg forholder mig til statistikkerne, der siger at vi er stærke på hjemmebane, også i denne sæson. Tror vi vinder 3-1 efter en overbevisende præstation. Rafael van der Vaart gør comeback.

Åh jeg vil ønske hvis du får ret.
Tror det måske ikke selv, men kunne være fedt, hvis han er der hvor han kan bidrage positivt,
Og det bliver til en sejr.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Steffen am skrev:
9. aug 2017, 11:28
hviid skrev:

Tror det måske ikke selv, men kunne være fedt, hvis han er der hvor han kan bidrage positivt,
Det er i hvert fald svært for Thorup at overse vdv efter en periode, hvor vores opbyggende spil har set skidt ud, mens han tilsyneladende har gjort det fornuftigt på reserveholdet og endda spillet 90 minutter. Det afhænger meget af, om Thorup står stejlt på, at han skal være i topform for at spille, og om de to ikke længere kan sammen efter sidste sæson. Håber inderligt at de har fået den kop forsoningskaffe i Esbjerg Storcenter...

Efter min mening er Thorup nødt til at reagere på en eller anden måde for at få vendt bøtten, så der bør komme nogle ændringer i startopstillingen i forhold til Helsingør-kampen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

hviid skrev:
9. aug 2017, 12:14
Efter min mening er Thorup nødt til at reagere på en eller anden måde for at få vendt bøtten, så der bør komme nogle ændringer i startopstillingen i forhold til Helsingør-kampen.
Det gør der jo helt sikkert, da vi jo spillede med 1/2 reservehold mod Helsingør :-)
Det kan godt være, at Rafa kommer i truppen, men han starter helt sikkert ikke inde. Vi har haft et godt tag på FCN i et stykke tid, og det har været grundet fysisk overtag og et stort arbejde i presspillet. Ikke lige Rafas kop the.

Jeg tror vi vinder. Det gør jeg baseret på vores gode tag på FCN. Samtidig overpræsterer FCN en smule i øjeblikket, og er knap så dominerende i table of justice som i den rigtige tabel. Desuden har vi ikke tabt en eneste kamp i ligaen, når vi spiller med A-kæden. Så i table of A-kæde ligger vi nr. 1. Sammenlagt er der overvældende statistisk belæg for at vi vinder :shock: ;)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

hviid skrev:
Steffen am skrev:
9. aug 2017, 11:28
hviid skrev:

Det er i hvert fald svært for Thorup at overse vdv efter en periode, hvor vores opbyggende spil har set skidt ud, mens han tilsyneladende har gjort det fornuftigt på reserveholdet og endda spillet 90 minutter. Det afhænger meget af, om Thorup står stejlt på, at han skal være i topform for at spille, og om de to ikke længere kan sammen efter sidste sæson. Håber inderligt at de har fået den kop forsoningskaffe i Esbjerg Storcenter...

Kan godt se din pointe,
men med fare for at spille djævlens advokat, var det trods alt også Horsens reserver han spillede 90 min i mod.
Og selv der så han haltende ud. FCN's A hold må forventes både at løbe mere og hurtigere, hvor VdV desværre hurtig kan blive sat af.

Måske skal Thorup gør noget, men for mig at se er det lidt af en lotto kupon at sætte VdV på banen, og det ved jeg ikke om det er det rigtige at gøre. Trænerteamet har måske en ide om hvor længe han kan spille, men på hvilket nvieau og med hvilken intensitet?
Jeg vil understrege, jeg har ingen ide, men jeg ser det som et sats, men håber og ønsker at han er i bedre end jeg mistænker ham for at være.

Hvis vi tager de næste 5 kampe under et (indtil landsholdspausen), tror jeg vi spiller med et rimelig kontinuerligt hold.
Måske bliver OB kampen solgt, men de 4 andre (FCN, 2x Limasol og Lyngby) forventer jeg noget der ligner en kontinuerlig 'galla' opstilling.

Hvis man kigger på kampene indtil videre, har vi ok stats når vi ikke laver for mange ændringer og specielt på hjemmebane.

Vil gerne være glasset er halvt fyldt typen, og tror på at med en sjælden uge på træningsbanen + stærkeste startopstilling, at vi har en ok chance.
Jeg kalder en 2-1. 1 mål på dødbold og 1 mål af en kantspiller.
Deres mål kommer desvære på en kontra.

Kent skrev:
9. aug 2017, 12:28
Jeg tror vi vinder. Det gør jeg baseret på vores gode tag på FCN. Samtidig overpræsterer FCN en smule i øjeblikket, og er knap så dominerende i table of justice som i den rigtige tabel. Desuden har vi ikke tabt en eneste kamp i ligaen, når vi spiller med A-kæden. Så i table of A-kæde ligger vi nr. 1. Sammenlagt er der overvældende statistisk belæg for at vi vinder :shock: ;)
Haha, den skal du simpelthen have et "like" for den der. :lol: :fcm:

SimonH

Indlæg af SimonH »

vi vinder 3-1 på mål af paul og sørloth

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg tror det bliver et målrigt opgør, hvor begge hold har nogle styrker, som det andet ikke kan dæmme op for.

Vi har så meget fysik på holdet, så FCN får svært ved at dæmme op for et luftbombardement anført af Paul og Borring. Vi bør kunne udnytte, at Marxsø ikke længere er i FCNs midterforsvar.

På den anden side har Hjulmand også opdaget de store huller, der er bag vores backs og at vores midtforsvar i øvrigt er rystende usikkert, så udeholdet vil spille meget direkte og udnytte deres fart i front.

Jeg forventer, at vi får et tændt hjemmehold at se, der vil vaske blamagen fra Helsingør væk, og vinder en chancerig kamp med 3-2. Målene scores af Paul (2 styks) og et af Borring, mens Donyah og Asante er på pletten for FCN.

THenry

Indlæg af THenry »

Kent skrev:
9. aug 2017, 12:28
hviid skrev:
Det gør der jo helt sikkert, da vi jo spillede med 1/2 reservehold mod Helsingør :-)
Det kan godt være, at Rafa kommer i truppen, men han starter helt sikkert ikke inde. Vi har haft et godt tag på FCN i et stykke tid, og det har været grundet fysisk overtag og et stort arbejde i presspillet. Ikke lige Rafas kop the.

Enig. Rafa starter i hvert fald ikke inde, hvis han er med i truppen. Håber dog efterhånden, at han er klar til at bidrage til førsteholdet som indskifter.

Synes også det lyder som om Kraev spillede en god kamp, og byder sig til, og spørgsmålet er vel om han ikke er foran VDV pt (de konkurrerer jo lidt om samme plads).?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ingen VdV.

Men 20 mand udtaget,
2 tvivlsomme,
Duelund og en modterforsvar?

https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/tr ... dsjaelland

Edit:
Bliver alligevel usikker nu.
Kraev er ikke med i truppen, men det er 4 backs

Besvar