Hvilket bør være en stor fordel for osSteffen am skrev: ↑4. aug 2017, 14:19Kan tilføjes at de vandt pokalen i en finale mod APOEL med 1-0
På onsdag spiller de i øvrigt Super Cup mod APOEL,
som er deres sidste kamp inden vores indbyrdes kamp.
Så de har i hvert fald ikke helt samme behov for at rotere spillere med en kamp i ugen,
indtil som du nævner hviid, at deres liga starter i mellem de 2 opgør.
Europe League kampagnen 17/18
-
mousebreaker
Re: Europe League kampagnen 17/18
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
Steffen am
Kan ikke blive helt klar på UEFA's karantæne regler.
Esteban Sachetti fra Apollon fik rødt kort og har afsonet en karantæne dag. Så er han klar igen til at spille mod os?
I øvrigt kan det fortælles Jakob Poulsen ligger øverst i EL kval med flest assist med 6 (de næste er på 4)
Og Rilwan fører flest skud uden for målrammen med 14 skud.
Paul er nr. 2 i flest lavede frispark med 20.
Det er selvfølgelig en blanding af at FCM er blandt de få hold der har spillet 6 EL kval kampe indtil videre, men tænker også det siger noget om dommerne ikke kan finde ud af at dømme på en høj mand, ligesom vi ser i den danske liga. Kan ikke se at han spiller mere svinsk end alle andre.
http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/se ... index.html
Esteban Sachetti fra Apollon fik rødt kort og har afsonet en karantæne dag. Så er han klar igen til at spille mod os?
I øvrigt kan det fortælles Jakob Poulsen ligger øverst i EL kval med flest assist med 6 (de næste er på 4)
Og Rilwan fører flest skud uden for målrammen med 14 skud.
Paul er nr. 2 i flest lavede frispark med 20.
Det er selvfølgelig en blanding af at FCM er blandt de få hold der har spillet 6 EL kval kampe indtil videre, men tænker også det siger noget om dommerne ikke kan finde ud af at dømme på en høj mand, ligesom vi ser i den danske liga. Kan ikke se at han spiller mere svinsk end alle andre.
http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/se ... index.html
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Vi må gå ud fra, at Benham's datacentre kan forsyne Fcm med brugbar data.
Forresten tak til alle på CC for at yde en fantastisk opbakning igår. Spitzenklasse.
Forresten tak til alle på CC for at yde en fantastisk opbakning igår. Spitzenklasse.
Det er ikke utænkeligt, specielt når nu ham som har lavet flest frispark også er en høj angriber (1.95).Steffen am skrev: ↑4. aug 2017, 14:54Paul er nr. 2 i flest lavede frispark med 20.
-
Steffen am
Poulsen er ok tilfreds med lodtrækningen.
Men får han ikke fortalt sig her, så vidt jeg ved kan MCH Arena ikke holde 10.000 til Europa kampe
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... traekning/
Men ok, hvis det så er 9.500 er det vel også en ting.
Men får han ikke fortalt sig her, så vidt jeg ved kan MCH Arena ikke holde 10.000 til Europa kampe
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... traekning/
Men ok, hvis det så er 9.500 er det vel også en ting.
-
mousebreaker
Danske spil har os til godt 54/46 for at videre.
Hvis vi antager at vi før lodtrækningerne til runde 1 fik tilbudt at vi skulle igennem, Derry, Ferencvaros, Gdynia og Limassol så tror jeg vi alle ville have sagt: Ja tak!!
Så iflg bookmakerne har vi efter lodtrækningen haft ca 99%, 62%, 80%, 54% runde for runde.
Det giver set fra før runde 1 en sandsynlighed på 26,5% for deltagelse i gruppespillet - hvilket bare understreger hvor overambitiøs målsætningen fra klubben på en deltagelsesfrekvens i gruppespillet på 50% er. Da målsætningen blev offentlig FØR vores første gruppespil og vi på det tidspunkt var langt væk fra seedninger i Q4, så kan man kun tilskrive dem midlertidig sindsyge. De var i gang med godt og grundigt endnu en gang at pumpe et luftkastel op.
Kommer vi igennem til et gruppespil i år så har vi altså tre år til at komme i gruppespil een gang til for at få opfyldt denne rablende vanvittige målsætning om tre gruppespil inden 2020, men selv da, så er vi ikke engang med odds... men absolut mere sandsynligt end da målsætningen blev lavet. Formodentlig i en ordentlig koger af en brandert
Hvis vi antager at vi før lodtrækningerne til runde 1 fik tilbudt at vi skulle igennem, Derry, Ferencvaros, Gdynia og Limassol så tror jeg vi alle ville have sagt: Ja tak!!
Så iflg bookmakerne har vi efter lodtrækningen haft ca 99%, 62%, 80%, 54% runde for runde.
Det giver set fra før runde 1 en sandsynlighed på 26,5% for deltagelse i gruppespillet - hvilket bare understreger hvor overambitiøs målsætningen fra klubben på en deltagelsesfrekvens i gruppespillet på 50% er. Da målsætningen blev offentlig FØR vores første gruppespil og vi på det tidspunkt var langt væk fra seedninger i Q4, så kan man kun tilskrive dem midlertidig sindsyge. De var i gang med godt og grundigt endnu en gang at pumpe et luftkastel op.
Kommer vi igennem til et gruppespil i år så har vi altså tre år til at komme i gruppespil een gang til for at få opfyldt denne rablende vanvittige målsætning om tre gruppespil inden 2020, men selv da, så er vi ikke engang med odds... men absolut mere sandsynligt end da målsætningen blev lavet. Formodentlig i en ordentlig koger af en brandert
Nu afhænger graden af vanvid jo markant af, hvor mange runder, man skal igennem. Første år med Benham indtrådte vi jo i playoff-runden (mod Panathinaikos), og hvis vi/danske hold havde holdt fast i vores placering på ranglisten, så kunne vi jo stadig nøjes med 1 runde i stedet for 4 (eller ligefrem direkte kvalifikation). Så ville regnestykket jo se markant anderledes ud.mousebreaker skrev: ↑4. aug 2017, 15:26Danske spil har os til godt 54/46 for at videre.
Målsætninger skal jo være ambitiøse, og så længe man sørger for, at der er sammenhæng mellem målsætning og ressourcer/kompetencer, så er det fint, at man stiler højt. Det er jo heller ikke fordi, at det vil være en katastrofe, hvis vi kun når 2 gruppespil inden 2020.
-
mousebreaker
Det er en rigtig god pointe med antallet af kvalifikationsrunder, som jeg ikke havde tænkt over. Men på det tidspunkt Benham overtog klubben var vi allerede laaangt ude af det gode selskab i top 15. Så pointen holder ikke men jeg kan godt lide den alligevel.
Der er ikke noget galt i at have en ambitiøs målsætning, hvis bare den er realistisk. Det bør man have i et elitemiljø.
Man kunne frygte lidt at det er en målsætning fremsat for at få driften til at hænge sammen - og således ville 2 gruppespil ikke være godt nok.
I min bog ville to gruppespil på 6 år være ensbetydende med at vi har overpræsteret. Så det er vi tæt på at have opnået
Der er ikke noget galt i at have en ambitiøs målsætning, hvis bare den er realistisk. Det bør man have i et elitemiljø.
Man kunne frygte lidt at det er en målsætning fremsat for at få driften til at hænge sammen - og således ville 2 gruppespil ikke være godt nok.
I min bog ville to gruppespil på 6 år være ensbetydende med at vi har overpræsteret. Så det er vi tæt på at have opnået
Det handler ikke kun om, hvorvidt DK er i top-15 ift. seedning. Det handler jo også om, hvilken placering FCM får i den hjemlige liga. Hvis vi får 2. pladsen, kommer vi ind i turneringen en runde senere, end vi gjorde i år (som Brøndby).mousebreaker skrev: ↑4. aug 2017, 18:38Det er en rigtig god pointe med antallet af kvalifikationsrunder, som jeg ikke havde tænkt over. Men på det tidspunkt Benham overtog klubben var vi allerede laaangt ude af det gode selskab i top 15. Så pointen holder ikke men jeg kan godt lide den alligevel.
-
mousebreaker
Det er korrekt, men runde 1 er mere eller mindre blot to træningskampe som giver spillerne 1 uges ferie mindre. I odds sætningen fra tidligere havde jeg sat os til 99% mod DerryEsbenVest skrev: ↑5. aug 2017, 12:07Det handler ikke kun om, hvorvidt DK er i top-15 ift. seedning. Det handler jo også om, hvilken placering FCM får i den hjemlige liga. Hvis vi får 2. pladsen, kommer vi ind i turneringen en runde senere, end vi gjorde i år (som Brøndby).mousebreaker skrev: ↑4. aug 2017, 18:38Det er en rigtig god pointe med antallet af kvalifikationsrunder, som jeg ikke havde tænkt over. Men på det tidspunkt Benham overtog klubben var vi allerede laaangt ude af det gode selskab i top 15. Så pointen holder ikke men jeg kan godt lide den alligevel.
Det er ikke helt rigtigt.
2. Pladsen indtræder i 1. runde, dette år var det dog FCK som både vandt mesterskabet og pokalen, derfor gik den senere indtræden til 2. pladsen.
2. Pladsen indtræder i 1. runde, dette år var det dog FCK som både vandt mesterskabet og pokalen, derfor gik den senere indtræden til 2. pladsen.
Hvis der er nogen, som overvejer at tage turen til Cypern til udebanekampe, så vil jeg lige henvise til dette skriv, jeg lavede da der var cl kval mod APOEL omkring rejsemuligheder etc: http://cypernguiden.dk/fcm-champions-le ... ia-cypern/
Den bliver ikke opdateret, men tingene går sgu så langsomt på Cypern, at tingene stadig er de samme.
Den bliver ikke opdateret, men tingene går sgu så langsomt på Cypern, at tingene stadig er de samme.
-
Steffen am
det er jo netop hvad jeg skriverSteffen am skrev: ↑7. aug 2017, 14:02Man kan jo sige i begge har lidt ret, alt efter om der er et hold der vinder the double eller ej.