Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Steffen am »

Lupus1999 skrev:
6. jul 2017, 22:28
Øv!

AaB snuppede Jores Okore for 4 millioner.
Han bliver en kæmpe profil for dem og i Superligaen.
Ved man om han er gået ned i løn, eller FCK betaler?

THenry

Indlæg af THenry »

FCMInside skrev:
5. jul 2017, 18:08
Jeg lover selvfølgelig intet. Mange ting kan ske, det er bare hvad jeg hører. Kunne ellers godt se ham i en klub som Thisted til at hjælpe dem i 1. division.
Det er helt fair, hvis han ikke havner i Lyngby, og kilden ikke rammer denne gang, men fedt du deler din info. Vi må se, hvad det ender med.

Jeg tror også umiddelbart at Thisted eller et sted i 1. division er bedre for ham, og chancen for spilletid, hvilket må være årsagen til, at vi skulle leje Torp ud.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lupus1999 skrev:
6. jul 2017, 22:28
Øv!

AaB snuppede Jores Okore for 4 millioner.
Han bliver en kæmpe profil for dem og i Superligaen.
Jeg er ikke så sikker. Jeg har i den grad min tvivl om Okore kan ramme bare noget der ligner tidligere tiders niveau. Han var skræmmende dårlig i de relativt få kampe han fik for FCK.
Men er da en interessant signing. Og kan han ramme det niveau vi så i FCN bliver han god for AaB.
Er dog glad for det ikke blev os der tog chancen med ham

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Godt køb for åb. Det er en lille lotto kupon til 4 mio, men hvis han kan ramme et niveau som det han havde da han var bedst i Premier League så er han ligaens med afstand bedste forsvars spiller. Nogen gang er tillid og kampe i benene alt hvad der skal til, andre gange har skader og derpå manglende selvtillid begravet det høje niveau for altid.
Når FCK vælger at sælge til åb så fortæller det også lidt om hvilket niveau Ståle der åb have nu. Det er på ingen måde en trussel i nærmeste fremtid. Hverken Brøndby eller FCM ville have fået lov til at købe Okore er mit gæt.

Selvom jeg mener at det er et godt køb for åb, med den risiko og upside der nu ligger, så mener jeg stadig at det ville være en dårlig ide at købe ham til FCM, grundet argumenter jeg (og andre ) tidligere har fremført i denne tråd.

Good luck til Okore, jeg håber det går ham vel, det samme kan jeg så ikke sige om hans kommende holdkammerater og klub. Lad dem følge Viborg ned i elendigheden
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Jeg synes, mange overvurderer, hvor godt Okore spillede i Villa. Han var i en kortere periode fast mand på et bundhold i PL, fordi de så potentiale. Det potentiale blev aldrig forløst. Og ikke kun pga skader.
Han kunne muligvis have været god for os, og han kan sagtens blive en gevinst for AaB. Men han var jo ikke i nærheden af at spille sig på i FCK (selvom Zanka var på vej væk).

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Mon ikke også han hiver en pæn løn? I hvert falde et stykke over 100k om måneden kunne jeg tænke mig.
Så en lottokupon til 4mio er det jo ikke, hvis han skal have 4-6mio i løn over tre år

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Mazter81 skrev:
7. jul 2017, 08:45
Mon ikke også han hiver en pæn løn? I hvert falde et stykke over 100k om måneden kunne jeg tænke mig.
Så en lottokupon til 4mio er det jo ikke, hvis han skal have 4-6mio i løn over tre år
I FCK fik han ca. 3 mill om året.

Det kan AaB i hvert fald ikke bære, så enten er han gået ned i løn ellers betaler FCK en del.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Arff skrev:
6. jul 2017, 19:51
Jeg kan bekræfte Awer's skifte til Portugal, som jeg også smed små hint om i tråden om lejespillere :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Awer på plads i Pacos de Ferreira - 1-årig lejeaftale. https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/aw ... l-portugal
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
JEP

Indlæg af JEP »

Arff skrev:
Arff skrev:
Jeg kan bekræfte Awer's skifte til Portugal, som jeg også smed små hint om i tråden om lejespillere :-)

Awer på plads i Pacos de Ferreira - 1-årig lejeaftale. https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/aw ... l-portugal
Hvilke forventninger har du til Mabil? Bliver han nogensinde en spiller som vi bør satse på?
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Steffen am skrev:
7. jul 2017, 09:36
Mazter81 skrev:
7. jul 2017, 08:45
I FCK fik han ca. 3 mill om året.

Det kan AaB i hvert fald ikke bære, så enten er han gået ned i løn ellers betaler FCK en del.
Mon ikke han er gået ned i løn så. Hvis FCK alligevel skal betale en stor del af hans løn, kunne de jo lige såvel have ladet ham gå gratis.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

JEP skrev:
Arff skrev:
Arff skrev:

Hvilke forventninger har du til Mabil? Bliver han nogensinde en spiller som vi bør satse på?
Individuelt har han helt sikkert niveauet. Han er også blevet modnet meget af sit år i Esbjerg, men hans styrke er måske også hans største svaghed. Han mangler meget ift. relationer, hvilket man også så sidste sæson i Esbjerg. Han kan meget på egen hånd, men hvis han ikke kan spille sammen med de andre 10 spillere på banen er det jo ligegyldigt, at han kan sætte sin direkte modstander.

For at svare på dit spørgsmål, så ja - jeg tror på ham, hvis han forbedrer sine relationer.

Brugeravatar
JEP

Indlæg af JEP »

Arff skrev:
JEP skrev:
Arff skrev: Awer på plads i Pacos de Ferreira - 1-årig lejeaftale. https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/aw ... l-portugal
Individuelt har han helt sikkert niveauet. Han er også blevet modnet meget af sit år i Esbjerg, men hans styrke er måske også hans største svaghed. Han mangler meget ift. relationer, hvilket man også så sidste sæson i Esbjerg. Han kan meget på egen hånd, men hvis han ikke kan spille sammen med de andre 10 spillere på banen er det jo ligegyldigt, at han kan sætte sin direkte modstander.

For at svare på dit spørgsmål, så ja - jeg tror på ham, hvis han forbedrer sine relationer.

Tak for svaret. I den henseende er det vel ikke så smart at sende ham på lån og væk fra de spillere som han burde få nærmere relationer til?
Hvad nytter det at han sandsynligvis får relationer til spillerne i Portugal, hvis vi næste sommer står med samme problem i forhold til spillerne i FCM?
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

JEP skrev:
7. jul 2017, 13:39
Arff skrev:
JEP skrev: Hvilke forventninger har du til Mabil? Bliver han nogensinde en spiller som vi bør satse på?

Tak for svaret. I den henseende er det vel ikke så smart at sende ham på lån og væk fra de spillere som han burde få nærmere relationer til?
Hvad nytter det at han sandsynligvis får relationer til spillerne i Portugal, hvis vi næste sommer står med samme problem i forhold til spillerne i FCM?
Hvis han har et problem med relationer, så er det vel ikke nødvendigvis konkret funderet. Jeg forstår Arff sådan (det må man måske ikke), at han i højere grad skal "kigge op" efter afleveringer, når han har slået den første mand. Tracke tilbage i det defensive arbejde. Osv. De ting kan han fint arbejde på i et lejeophold, selvom det ikke konkret forbedrer hans relationer til truppen i FCM.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Stoffer skrev:
JEP skrev:
7. jul 2017, 13:39
Arff skrev: Individuelt har han helt sikkert niveauet. Han er også blevet modnet meget af sit år i Esbjerg, men hans styrke er måske også hans største svaghed. Han mangler meget ift. relationer, hvilket man også så sidste sæson i Esbjerg. Han kan meget på egen hånd, men hvis han ikke kan spille sammen med de andre 10 spillere på banen er det jo ligegyldigt, at han kan sætte sin direkte modstander.

Hvis han har et problem med relationer, så er det vel ikke nødvendigvis konkret funderet. Jeg forstår Arff sådan (det må man måske ikke), at han i højere grad skal "kigge op" efter afleveringer, når han har slået den første mand. Tracke tilbage i det defensive arbejde. Osv. De ting kan han fint arbejde på i et lejeophold, selvom det ikke konkret forbedrer hans relationer til truppen i FCM.
Relationer dækker over flere ting, men du er bestemt inde omkring nogle af dem. Relationer ift. Awer er måske mere i den forstand, at han har nogle mangler ift. at læse spillet, at forstå hvad medspillere gør i givne situationer - hvor løber han hen, hvor spiller jeg ham bedst og omvendt ect. Disse 'automatismer' kommer kun gennem kamptræning, i tællende kampe, hvor intensiteten er højere end i træningskampe og under træningerne - uanset, hvor godt og intensivt man træner.

Han er klart blevet bedre til de ting du er inde på, Stoffer. Han er blevet bedre til at spille for holdet, og er begyndt at arbejde stenhårdt - både offensivt og defensivt.

THenry

Indlæg af THenry »

Er der nogen, der har hørt noget nyt vedr. Bility Hosine, som vi havde til prøvetræning i sidste måned?

Han blev åbenbart kåret til den bedste forsvarspilller ved All Star Cup i Prag, hvor ganske kompetente hold deltog: http://www.allstarscup.cz/cup.asp?yy=2017

Låst