Dennis Sørensen Sagaen fortsætter

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mike McD

Dennis Sørensen Sagaen fortsætter

Indlæg af Mike McD »

Så er det Mandag igen og endnu engang undlader jeg at læse diverse medier og gider ikke diskutere bold med nogen på arbejdet!

Det er ok at mange af jer optimistiske men jeg ser lidt anderledes på det. Jeg er ked af at sige det her men jeg er åbenbart en af de eneste der kan se at vi har et kæmpe indstillings problem på holdet og ja i har gættet det, min kritik går (ikke udelukkende men for det meste) på Dennis Sørensen. Kampen igår er lidt mærkelig for det første fordi vi var foran et par gange og kom så bagud og kæmpede os derefer frem til en udligning.

For at undlade at lyde for negativ overfor Dennis vil jeg helt lade være med at kommentere hans kamp igår, for jeg ved at i alle glemmer de 93 minutter og 45 sekunder hvor han spillede elendigt (eller i ryk var hvor bolden var!!) bare pga af hans oplæg til det udlignende mål. Men seriøst hvad sker der?? frustrerende er ikke ordet for hans indsats og halvhjertede driblinger, ryk, afleveringer og nej jeg gider ikke nævne tacklinger for det gør han ikke engang halvhjertet!

For at dette ikke skal lyde som et personligt angreb vil jeg da også gerne stille spørgsmålstegn ved mange andre af truppens spillere, som er efter min mening er gået hen og bleven lidt for forvante. En træner, som efter min mening har en stor opgave foran sig... for det her kan godt gå hen og blive en lang sæson. Erik R er "my man" og jeg er stor tilhænger af ham og alt hvad han har præsteret med truppen. Men 3-3 tyve minutter før tid, en sulten poku ude på bænken og 3 point indenfor rækkevidde. jeg siger ikke at den kanonspillende david skal ud, endda heller ikke "farlige"... men hvem ellers end Dennis!! DEM ANGRIBER SKAL IND OM SÅ HAN KUN HAR SCORET ÉN GANG!! hvorfor har du ham ellers med på bænken??

Som altid vil jeg gerne rose nogle spillere... Kristian bak styrede for det meste alt i forsvaret. Femi er virkelig fremtidens mand i mine øjne men vi har jo ca 10 midtmidt spillere i truppen, så det bliver sjovt at se hvad han kommer frem til. traore beviste at han hører hjemme på midten... david spillede en af hans beste kampe i den sorte trøje og simon poulsen velkommen til klubben vi glæder os allerede til alle de store kampe du kommer til at spille for os...
Senest rettet af Mike McD 26. aug 2005, 12:46, rettet i alt 1 gang.

jj

Re: Dennis Sørensen Sagaen fortsætter

Indlæg af jj »

Jeg synes nu personligt du er for hård i din kritik af Dennis Sørensen. Han havde måske ikke en af hans bedste kampe, men at kalde hans indsats for halvhjertet er forkert. Efter min mening kæmper han altid en vis legemesdel ud af bukserne, at han så ikke spiller godt er en anden sag.

Jeg kunne også godt tænke mig, at have set lidt mere aktion fra bænken omkring poku....

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg stod nede på sidelinien og kunne se Dennis arbejde tæt på. Han og Daugaard er da forrygende sammen på den kant. De er gode til at overlappe, og der bliver virkelig produceret en masse. Jeg kan ikke se nogen grund til specielt at skulle kritisere Dennis Sørensen, han gør et fint stykke arbejde og skaber en del chancer.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Lige netop opspillet i den side var det som der blev fokuceret på i den sidste træning, så det skulle også gerne køre.

Mose

Indlæg af Mose »

Hekler: Du ser en del til træning og jeg kunne godt tænke mig din vurdering af, hvem du finder bedst til højrekanten, når Madsen er i kampform igen.

Personligt er jeg klart mest til Madsen, men erkender at det er ustabilt med hans helbred.

Kent

Indlæg af Kent »

Mike McD skrev:
-------------------------------------------------------
>Men 3-3 tyve minutter før
> tid, en sulten poku ude på bænken og 3 point
> indenfor rækkevidde. jeg siger ikke at den
> kanonspillende david skal ud, endda heller ikke
> "farlige"... men hvem ellers end Dennis!!

Grunden til at Poku ikke kom ind, skal måske ses ift hvordan kampen udviklede sig. De sidste 20 min stod GF langt tilbage på banen, og der skulle satse på lange bolde frem i feltet og indlæg mod det kompakte forsvar.

I den situation er Poku altså ikke en spiller man sætter ind. Der er der brug for alle de høje hovedstødsstærke spillere vi har (deriblandt Dennis). Poku var nærmere et alternativ, hvis man var foran og skulle satse på hurtige kontraer. I et tæt felt med hårde nærkampe tror jeg ikke han ville komme frem til meget,

>hvorfor har du ham ellers med på bænken??

Til den ovenfor skitserede situation. Det var vel også ufrivilligt? - egentlig var det vel Pimpong, der skulle være på bænken, men han må være blevet skadet under opvarmningen??? Poku spillede jo kamp fredag.

Kent

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Mose skrev:
> Hekler: Du ser en del til træning og jeg kunne
> godt tænke mig din vurdering af, hvem du finder
> bedst til højrekanten, når Madsen er i kampform
> igen.
>
> Personligt er jeg klart mest til Madsen, men
> erkender at det er ustabilt med hans helbred.

Nu skal jeg sige at jeg dårligt kan vurdere kampen fra igår, fordi jeg jo som sædvanligt stod med ryggen til, og ikke har set kampen. Men! Jeg synes dog ikke det er svært at komme med et par generelle kommentare til kampen igår.
I opspillet er en af angrebsåbningerne en række kombinationer der fra Bak eller Daugaard skal spille Dennis i en fordelagtig situation til indlæg fra kanten. Opspillet er designet til at suge opmærksomhed fra backen og spille på Dennis styrker. Det har været et gennemgående ting i forårets kampe og såmen også tidligere. Jeg går ud fra at lige netop denne form for angrebsåbninger i forskellige variationer har stået for ca. 1/3 af alle opspil hvor vi er startet fra 0. Er det en nogenlunde beskrivelse af situationen fra igår?

Claus Madsen i topform vil give en dimention mere, fordi han med bolden alene kan gå forbi en mand. Dennis kan også men det kræver oftest at den direkte modspiller er i uballance eller der er medspillere til at hjælpe ham til en fordel. Dennis er på den måde en holdspiller hvor Madsen er individualist.

Jeg synes ikke man kan sige den ene er bedre end den anden. det kommer meget an på modstanderen, hvem jeg ville bruge. Mod Brøndby ville jeg bruge Madsen, evt ville jeg vælge Krægaard i stedet for David eller Frank. Jeg synes de er sårbare overfor løb gennem midten mens de er relativt stærke overfor indlæg fra fløjen.
Mod FCK vil jeg vælge versionen med Dennis på kanten, fordi de er lidt svagere over kanterne, spiller med tyngde på midten, og jeg mener vi tidligere har bevist at vi kan få dem til at falde fra hinanden ved at spille helt ud på kridtstregerne og lave hyppige sideskift. I den sammenhæng vil jeg ummidlbart vælge Pimpong mod FCK og Simonaldo mod BIF, selvom jeg ikke kender Simon helt godt nok endnu.

Jeg ved ikke om det giver mening det jeg skriver, altså for jer andre, men eller så må i spørge lidt mere.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kent skrev:
> Til den ovenfor skitserede situation. Det var vel
> også ufrivilligt? - egentlig var det vel Pimpong,
> der skulle være på bænken, men han må være blevet
> skadet under opvarmningen??? Poku spillede jo kamp
> fredag.

Pimpong blev testet inden kampen, han stod opført på pressematerialet med Poku som reserve hvis han ikke bestod testen.

FCH

Indlæg af FCH »

Dennis Sørensen bliver et større og større problem for FCM, men tilsyneladende ikke for Erik Rasmussen, som jeg har den dybeste respekt for, men hvordan han kan vudere Dennis Sørensen som førstevalg på kanten er en stor gåde for mig......
I AGF-kampen som i stort set alle andre kampe jeg har set ham i, virker han som om han ikke hellere ikke kan forstå han er med, han virker uden tro på egne evner...

Problemet er primær i vores opspil hvor Dennis Sørensen har en alt for stor spildprocent....hans førsteberøringer hopper ofte fra ham, og når han endelig for kontrol over bolden, har han med fødderne alt for store problemer med at skille sig fornuftig af med den!! Alf for meget opspil går i stå eller bliver spildt på ham.....Når det lykkes for ham er det stort set altid fordi han har en medspiller at ligge bolden af til lige ved siden af ham.....og både i AGF-kampen og alle andre for den sags skyld har vi brug for kantspillere der kan holde fast i bolden og evt.lave en dribling på egen hånd, så vi kan få flyttet spillet over på modstanderens halvdel, og det er ikke just Dennis Sørensens spidskvaliteter...

En anden ting der irritere mig grænseløst som tilskuer, er hans indsats nærkampene! man skal have nogen helt specielt briller på for at synes det er bare nogenlunde okay.....medmindre det er en hovedstødsduel(som han dog vinder lidt over halvdelen af), så trækker han sig alt for meget, og udstråler som oftes en halvhjertet indsats, og det er bare ikke godt nok, især i de perioder hvor vores spil ikke kører....jeg kunne godt acceptere at Dennis Sørensen aldrig går forrest i denne del af spillet, hvis han samtidigt havde nogen spilmæssige kvaliteter som kompenserede for dette(som en Zidan) men det har han bare ikke....og alt for ofte spiller han alibifodbold, hvor han lunter rundt og gemmer sig...

Det her er ikke bare sur galde over en enkelt dårlig kamp eller to, men noget jeg har set over længere tid, ja faktisk siden han kom til klubben fra Farum(hvor han jo ikke var fast mand).....og Dennis Sørensen er jo ikke uden evner, han er absolut hovedstødsstærk(især i afslutningerne) og virker faktisk som en okay intelligent spiller, men jeg tror Erik R. gør ham en bjørnetjenste ved at bruge på kanten , jeg mener klart hans plads er på toppen hvor FCM kan ligge boldene op på ham og han kan ligge dem af til midtbanespillerne....og bliver han brugt alt for meget, han skal som ung spiller også lære at det kræver max. indsats hver gang ellers ryger man på tribunen eller bænken...det er fint med tillid, men pas nu på spillerne ikke bliver forvænt med at kunne yde en alibiindsats....Desværre ser det ikke ud til at Erik Rasmussen deler mine synspunkter, for denne Dennis "1 god kamp ud af 10" Sørensen, virker efterhånden som det sikreste kort i startopstillingen...glæder mig til at se hvem han vælger på kanterne, når både Madsen, Kærgård, Pimpong og Simon P. er klar....

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Du nævner så én AGF-kamp som eksempel..

Jeg kan nævne at i FCN-kampen gjorde han en yderst strålende indsats, og tilsyneladende har han næsten været Man of the Match på Færørerne igår med både oplæg og mål...

Jeg har selv ytret den mening at jeg troede at han vil falde lidt ned i efteråret i forhold til det fantastiske forår, og det mener jeg sådan set også at han har !
Men jeg tror at man som træner og som hold godt kan acceptere at en spiller der har vist et højt niveau, i en periode spiller lidt dårligere - det gælder bare om at vise tillid og at tro på at spilleren kommer op på niveau igen !

Dette er noget som man vel også kan sige om mange andre spillere, David Nielsen og Michael Hansen er i mine øjne spillere som har været igennem den tur..

Hvis/når Claus Madsen bliver klar igen så tror jeg at man vil bruge den spiller som på dagen er bedst alt efter hvilken modstander man møder, og vi skal jo møde mange...

Amby

Indlæg af Amby »

Og det skriver du så lige efter, at DS har været den afgørende faktor for, at vi gik videre i UEFA-cuppen. Det kan vist bare stå for sig selv...

/Amby

FCH

Indlæg af FCH »

Altoriso skrev:
> Du nævner så én AGF-kamp som eksempel..
>
> Jeg kan nævne at i FCN-kampen gjorde han en yderst
> strålende indsats, og tilsyneladende har han
> næsten været Man of the Match på Færørerne igår
> med både oplæg og mål...
>
>
> Jeg har selv ytret den mening at jeg troede at han
> vil falde lidt ned i efteråret i forhold til det
> fantastiske forår, og det mener jeg sådan set også
> at han har !
> Men jeg tror at man som træner og som hold godt
> kan acceptere at en spiller der har vist et højt
> niveau, i en periode spiller lidt dårligere - det
> gælder bare om at vise tillid og at tro på at
> spilleren kommer op på niveau igen !
>
> Dette er noget som man vel også kan sige om mange
> andre spillere, David Nielsen og Michael Hansen er
> i mine øjne spillere som har været igennem den
> tur..
>
> Hvis/når Claus Madsen bliver klar igen så tror jeg
> at man vil bruge den spiller som på dagen er bedst
> alt efter hvilken modstander man møder, og vi skal
> jo møde mange...

jeg vil selvfølgelig kun udtale mig om kampe jeg har set, men AGF-kampen var en, og så synes jeg ikke engang den var så dårlig som Horsens-kampen, hvor han var ganske anonym og nærmest trak ind i banen for at gemme sig, da vi virkelig havde brug for ham.....og alligevel spillede han fuld tid! at du så synes han havde et fantastisk forår, kan vi vist aldrig blive enige om....men at han virkede bedre, hænger nok sammen med at han spillede en del som angriber

FCH

Indlæg af FCH »

Amby skrev:
> Og det skriver du så lige efter, at DS har været
> den afgørende faktor for, at vi gik videre i
> UEFA-cuppen. Det kan vist bare stå for sig
> selv...
>
> /Amby

Nu har hverken du eller ej set kampen, men jeg klapper i mine små hænder over at han laver mål og assist......især mod en klassemodstander som B36, det beviser virkelig hans evner...ligesom målene mod Horsens i pokalen!!

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Du virker som en af de her typer der ser sig ond på en spiller, og så kun ser deres fejl, og ellers har skyklapper på overfor alt andet !

Ja det var da en forholdsvis ringe modstander, men det er da så tankevækkende at han som holdets dårligste spiller er den der gør det bedst !!!

Var det ikke en idé hvis du begyndte at svine Frank, David, Hansen, Bak, Tidman osv osv til også - det virker til at du kan li´ det...;

Kent

Indlæg af Kent »

FCH skrev:
> Nu har hverken du eller ej set kampen, men jeg
> klapper i mine små hænder over at han laver mål og
> assist......især mod en klassemodstander som B36,
> det beviser virkelig hans evner

Ja, hvad siger det som om alle de andre spilleres evner, at de ikke scorede?

>...ligesom målene mod Horsens i pokalen!!

... og de 2 mod Brøndby!!!

Nu er Dennis ikke den eneste spiller, der er faldet i niveau siden foråret. Hele holdet er faldet gevaldigt i niveau. Thyge + MH har heller ikke fået det til at fungere som det gjorde i slutningen af sidste sæson. Pimpong har været væk, ligesom KBN, Mikkelsen og Ulrik samtidig med at traore ikke for alvor ar vist hvad han blev købt for.

Jeg synes det er helt forkert at udpege Dennis som syndebuk. Det handler om holdet.

Kent

Besvar