Som jeg tidligere har argumenteret for, er den målsætning med EL hvert andet år håbløs. Det er fint at være ambitiøs og det kan da også godt lade sig gøre. Det er bare ikke sandsynligt. Jeg ser det dog som bekymrende hvis den målsætning er skabt for at få budgetterne til at balancere. Stærkt bekymrende hvis det ikke var fordi vi nu er ejet af en mand med dybe lommer, men hvor længe vil han punge ud?Steffen am skrev: ↑19. jun 2017, 17:35I forhold til de mulige hold der kunne trækkes var hverken 1. eller 2. runde det bedste vi kunne trække, men kunne også have været værre.
Kampen mod Ungarne er bestemt ikke givet på forhånd, men selvfølgelig en kamp vi skal vinde, hvis vi mener det med Europa seriøst.
Godt med hjemmebane til sidst![]()
I forhold til de 3 hold der har højere koefficient end os, har Maccabi Tel-Aviv og Astra fået ret nemme lodtrækninger,
Östersund - Galatasaray til gengæld, må være dårligst mulige lodtrækning for begge hold.
Lige for at summere op hvorfor det er usandsynligt at nå EL hvert andet år.
Vi skal klare 4 runder for at komme i gruppespil. I hver runde har vi en matematisk chance for at komme igennem. Lad os antage at vi klarer at komme igennem første runder 98 af 100 gange. Anden runde 85% af gangene, 3 runder 70% af gangene og 4 runde 55% af gangene.
alle 4 runder er efter min mening alt for høje, specielt runde 3 og 4. Vi skal iøvrigt også huske på at målsætningen blev lavet FØR vi kom igennem til gruppespil første gang og skaffede os en ofte forekommende seedning hele vejen. Uden det gruppespil skulle vi igennem hold som Southampton i runde 4 og så ser procenterne stensikkert anderledes ud.
Men ganger vi de nævnte sandsynligheder med hinanden så har vi altså 32% chance for at ramme et gruppespil og vores målsætning er 50%. Derfor er det en bekymrende -eller rettere, decideret tåbelig - strategi hvis klubbens økonomi hænger på det.
Iøvrigt - hvis vi antager at vi i runde 4 som useedet vil have ca 35% i snit så er vi nede på et gruppespil 20% af gangene. Det var sådan tingene så ud da man lavede denne målsætning.