SL (EL PO): Midtjylland vs. Randers

Om FC Midtjylland og Black Wolves
EsbenVest

Re: SL (EL PO): Midtjylland vs. Randers

Indlæg af EsbenVest »

Steffen am skrev:
2. jun 2017, 15:35
hviid skrev:
2. jun 2017, 13:46
Den nye brand og marketingschef erstatter vel Søren Märcher, der havde den position indtil for et års tid siden? Det ser vel nærmest ud til, at klubben skærer ned på kommunikationsafdelingen, da Martin Dons erstattes af Jacob Nørgaard, og der bliver ikke hyret en ny til at erstatte Jacob. Det er lidt ærgerligt, men omvendt er det nok ikke der, at klubben får mest for pengene.
Det er måske der det er sværrest at måle hvad man får for pengene.
Men kommunikation er jo også marketing og forøgelse af awareness.

Uheldigt sted at spare, når der nu gerne skulle være mere fokus på at få folk på stadion.
Selvfølgelig er det vigtigt at få folk på stadion, men vi har trods alt stort set samme tilskuersnit som sidste sæson. Og det i en sæson, hvor alle hold undtagen AGF og Brøndby har oplevet kæmpestore fald i tilskuertallet. Så på det område har vi klaret os ret godt. Nu skal vi bare have folk til ikke at udvandre i det 85. minut hver gang ;-)

Jeg tror, at en af de store opgaver for en ny brand- og marketingschef bliver at sælge de gode historier om FCM til potentielle nye sponsorer (såvel som tilskuere). For på sponsorsiden ligger vi et stykke efter de store, så vidt jeg ved.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

EsbenVest skrev:
2. jun 2017, 16:23
Steffen am skrev:
2. jun 2017, 15:35
hviid skrev:
2. jun 2017, 13:46
Den nye brand og marketingschef erstatter vel Søren Märcher, der havde den position indtil for et års tid siden? Det ser vel nærmest ud til, at klubben skærer ned på kommunikationsafdelingen, da Martin Dons erstattes af Jacob Nørgaard, og der bliver ikke hyret en ny til at erstatte Jacob. Det er lidt ærgerligt, men omvendt er det nok ikke der, at klubben får mest for pengene.
Det er måske der det er sværrest at måle hvad man får for pengene.
Men kommunikation er jo også marketing og forøgelse af awareness.

Uheldigt sted at spare, når der nu gerne skulle være mere fokus på at få folk på stadion.
Selvfølgelig er det vigtigt at få folk på stadion, men vi har trods alt stort set samme tilskuersnit som sidste sæson. Og det i en sæson, hvor alle hold undtagen AGF og Brøndby har oplevet kæmpestore fald i tilskuertallet. Så på det område har vi klaret os ret godt. Nu skal vi bare have folk til ikke at udvandre i det 85. minut hver gang ;-)

Jeg tror, at en af de store opgaver for en ny brand- og marketingschef bliver at sælge de gode historier om FCM til potentielle nye sponsorer (såvel som tilskuere). For på sponsorsiden ligger vi et stykke efter de store, så vidt jeg ved.
Heh, det er lige før den snak skal have sin egen tråd.

Men synes de sidste ting jeg hørt er mere fokus på tilskuere og stadion oplevelsen, og så sponsorne følger med.
Bl.a. med udgangspunkt i en Brøndby sponsor der snakker om at de ikke sponsor for at støtte Brøndby, men for at 'købe' stemning og opmærksomheden på stadion.

Udover det, så mere fokus på branding af fællesslab. støtte og stemningen på stadion,
og sælge kampene på det, i stedet for at sælge kampene på det sportslige med hvor vigtig kampen er og hvordan det er gået i de sidste par kampe.

Det fede er så at Jakob Jørgensen, den kommercielle direktør i FCM selv understrege det, og slutter 442 udsendelsen af på at sige man skal tage på stadion fordi den er sportslig vigtigt.

Kan anbefales video og podcast
Halv time video fra 442
https://www.tvmidtvest.dk/fodboldmagasi ... y=1#player
En time podcast med fokus på stadionoplevelsen.
https://fan.mediano.nu/home/2017/5/29/f ... odt-vendes

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Stoffer skrev:
2. jun 2017, 08:23
JBT skrev:
2. jun 2017, 07:42
En anden ting er at Claus går ud og blåstempler sæsonen for åben skærm og underløber de mål klubben inkl. ham selv, har sat. Det da fint nok alle internt er glade, men prøv nu lige endnu engang at stoppe det der røvslikkeri på hinanden (de samme folk i FCM og trænerstab) og erkende at samlet set har det IKKE været godt nok og enhver kan jo se vi har underpræsteret på det groveste.

Det er sådan noget der virkelig må ryste de fans der ikke går og digger FCM uanset hvad de gør. Hvis man kan være i ekstase over en hjemmesejr mod Randers har man for lidt og flytte med, i forhold til hvad forventingerne og ambitionen var. Så kan man snakke strategi nok så meget, men det er et for følsomt emne herinde.

Bortset fra det - igen en glimrende kamp af kollektivet. Nikolaj score, hvilket er godt for ham - men han er rystende usikker bag til. Riis bliver kanon i fremtiden, som var det en ny Erik S. og igen så taler historien om Vdv vist for sig selv som enhver kan se.
Nu har jeg kun læst udtalelsen i referat her til morgen. Men jeg er fuldstændig enig - man kan ikke blåstemple sæsonen nu, når man ikke har indfriet sine egne mål fra tidligere. Det er for useriøst.

Lad mig starte med at sige, at jeg ikke selv mener, at jeg er en sort/hvid Thorup kritiker. (Jeg er tilgengæld sort/hvis CS kritiker - han skal ud, men det er en anden snak), og måske leder jeg for meget efter hår i suppen, for jeg forstår, at Thorup og Bach er lettet, det er naturligt. Men det er altså en smule ynkeligt med den glædesrus, der opstod i forbindelse med 2. og 3. mål (jeg slukkede, da kampen sluttede). Denne sæson er ikke dumpet, men det er altså kun med nød og næppe tilfældet. - Det havde jeg gerne set lidt forståelse for og ydmyghed omkring.
Kan kun tilslutte mig 100% hvad du skriver.... det er direkte tabermentalitet af værste skuffe den fejring der var efter kampen og så ovenikøbet går man nu ud og blåstempler sæsonen....!!!

Hvor mange points var det nu lige vi sluttede efter nummer 1 og 2?? Ja og efter oprykkerne på 3. Pladsen....?

Hvis det er den almindelige holdning i FCM at vi lige har set en super sæson, så kommer de snart til at stå med betydeligt færre tilskuere inde på stadion og betydelige lavere sponsorater...

Vi skal glæde os over EL i en direkte rædselssæson, ja.... men det her er bare ynkeligt... der må man bare sige at man har en professionalisme i FCK der er mange klasser over FCM's nu pludselige helt ændrede provins-tankegang... sorry, men jeg kan IKKE identificere mig med det....

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

HKP skrev:
2. jun 2017, 19:51
Kan kun tilslutte mig 100% hvad du skriver.... det er direkte tabermentalitet af værste skuffe den fejring der var efter kampen og så ovenikøbet går man nu ud og blåstempler sæsonen....!!!
Taber mentalitet og fejrer man har vundet?
Jamen come on. Sæsonen er forbi, man har vundet 3-0 og vundet adgang til EL Kval. Selvfølgelig skal det da for helvede fejres.
Og i øvrigt fedt med noget bonding mellem fansene på stadion og spillerne.

Om sæsonen kan blåsæsonen kan diskuteres frem og tilbage, men for helvede da, efter en sæson der har været op og ned og slutte sæson sådan. Det sku da fedt. Og det er da klart, hvis man har lagt ned, er det sku da endnu federe at komme op og stå og præstere.
HKP skrev:
Hvis det er den almindelige holdning i FCM at vi lige har set en super sæson, så kommer de snart til at stå med betydeligt færre tilskuere inde på stadion og betydelige lavere sponsorater...
Der er vel forskel på at blåstemple og så på at sige det er en super sæson.
Du får ikke mere ret af at fordreje sandheden.
HKP skrev:
Vi skal glæde os over EL i en direkte rædselssæson, ja.... men det her er bare ynkeligt... der må man bare sige at man har en professionalisme i FCK der er mange klasser over FCM's nu pludselige helt ændrede provins-tankegang... sorry, men jeg kan IKKE identificere mig med det....
EL i en direkte rædselssæson.
Så bliver det godt i bare en mellemsæson ;)

Vi er i provinsen, så er ked af hvis det er en skidt ting?
Hvad mener du der er ændret i forhold til tidligere, har jeg lidt svært ved at se?

Ja, det må du så selv finde ud af, ingen kan bestemme hvad du synes og føler.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Steffen am skrev:
2. jun 2017, 20:10
HKP skrev:
Taber mentalitet og fejrer man har vundet?
Jamen come on. Sæsonen er forbi, man har vundet 3-0 og vundet adgang til EL Kval. Selvfølgelig skal det da for helvede fejres.
Og i øvrigt fedt med noget bonding mellem fansene på stadion og spillerne.

Om sæsonen kan blåsæsonen kan diskuteres frem og tilbage, men for helvede da, efter en sæson der har været op og ned og slutte sæson sådan. Det sku da fedt. Og det er da klart, hvis man har lagt ned, er det sku da endnu federe at komme op og stå og præstere.
HKP skrev:
Der er vel forskel på at blåstemple og så på at sige det er en super sæson.
Du får ikke mere ret af at fordreje sandheden.
HKP skrev:
EL i en direkte rædselssæson.
Så bliver det godt i bare en mellemsæson ;)

Vi er i provinsen, så er ked af hvis det er en skidt ting?
Hvad mener du der er ændret i forhold til tidligere, har jeg lidt svært ved at se?

Ja, det må du så selv finde ud af, ingen kan bestemme hvad du synes og føler.
Hvad jeg mener der er ændret i forhold til tidligere?:

Ambitionsniveauet.... vi ville presse FCK, i top 2 osv... nu fejrer vi en fjerdeplads med 30 points!! op til FCK som om vi havde vundet CHL...

FATTER du ikke at det med provinsen er overført betydning?? Det betyder at tænke små tanker....

Det med om det var en mellemsæson eller rædselssæson, det er mundkløveri.... men med 30 points op til FCK og en misset pokalfinale fra et helt vildt udgangspunkt nemlig én semifinale på hjemmebane....og så noget forfærdeligt usammenhængende spil i stort set alle kampe i sæsonen..... ja, der skal sandelig ikke meget til for at tilfredsstille dig....

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Så bør Ridderen vel også komme ud og blåstemple GF's sæson... ville i top 6, men endte lidt under....

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

En 4 plads og EL kval er simpelthen en direkte rædselssæson....
Gud nåde trøste os hvis det for alvor går skidt engang. Så skal hele ledelsen vel halshugges på Herning Torv....?
Dette her har været en sløj mellemsæson, hvor vi har været alt for svingende og ofte har skuffet. Men at redde EL til sidst er trods alt vigtigt.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

HKP skrev:Så bør Ridderen vel også komme ud og blåstemple GF's sæson... ville i top 6, men endte lidt under....
Hvilket han også gør i seneste udgave af Fodbold Med Hurup.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Jesper BW1100 skrev:
2. jun 2017, 21:45
Gud nåde trøste os hvis det for alvor går skidt engang. Så skal hele ledelsen vel halshugges på Herning Torv....?
Dette her har været en sløj mellemsæson, hvor vi har været alt for svingende og ofte har skuffet. Men at redde EL til sidst er trods alt vigtigt.
Okay, hvis du ikke vil være saglig....

30 points efter FCK...rigtig?
Enormt skidt Europa league... rigtigt?
Misset pokalfinale... rigtigt?
4 points efter opykkerne fra Lyngby...

For mig er det ikke særligt godt af en klub der blev mestre for to år siden og siden har ment at "nu skal vi rigtigt dominere ligaen.... "

Sorry, men du får ikke mig til at falde på halen over de facts....

Derudover har vi det meste af sæsonen leveret spil, der ikke var værd at kigge på

Men er da glad for at vi klarede os med i Europa....

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

HKP skrev:
3. jun 2017, 00:35
Jesper BW1100 skrev:
2. jun 2017, 21:45
Okay, hvis du ikke vil være saglig....

30 points efter FCK...rigtig?
Enormt skidt Europa league... rigtigt?
Misset pokalfinale... rigtigt?
4 points efter opykkerne fra Lyngby...

For mig er det ikke særligt godt af en klub der blev mestre for to år siden og siden har ment at "nu skal vi rigtigt dominere ligaen.... "

Sorry, men du får ikke mig til at falde på halen over de facts....

Derudover har vi det meste af sæsonen leveret spil, der ikke var værd at kigge på

Men er da glad for at vi klarede os med i Europa....
Igen der er ingen der har sagt at vi skal dominere ligaen.
Du opfinder citater.

Til gengæld har vi haft enorm udskiftning og skåret 30 % af spillerbudgettet, siden mesterskabet.
Det er en anden scenarie vi er i nu.

og nej, der er ingen der falder på halen over den her sæson, men vi efterspørger bare nuancer.
Det hele er ikke lort, det hele er til gengæld selvfølgelig heller ikke godt.

Undrer mig både over de sportslige præstationer, kommunikationen om hvor FCM som klub er, og de mange skader.
Men nuancer.

Besvar