SL (S): Midtjylland vs. Lyngby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: SL (S): Midtjylland vs. Lyngby

Indlæg af THenry »

JBT skrev:
21. maj 2017, 14:49
Satme også vigtig vi vandt i går efter dette resultatet i dag. Ellers hedder den nok i endnu højere grad bye bye Jess og Claus : )
Det var underordnet om vi vandt eller fik uafgjort i går, men vi skal vinde over Lyngby. Det bliver en fed kamp med gang i den på tribunen (håber folk møder op for at støtte drengene).

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

2 kampe på hjemmebane, mod en oprykker eller et fornuftigt midterhold.
1 sejr og vi er i Europa og vi nøjes med en skodsæson fremfor en katastrofesæson
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Så er den sikker, med at Boyesen er ude
https://www.dbu.dk/turneringer_og_resul ... lid=254519
THenry skrev:
21. maj 2017, 15:17
Det var underordnet om vi vandt eller fik uafgjort i går, men vi skal vinde over Lyngby. Det bliver en fed kamp med gang i den på tribunen (håber folk møder op for at støtte drengene).
Ja hvis vi kan stå bag holdet og leverer samme stemning på samme måde som mod FCK,
Er vi langt. Det var en fed kamp på tribunen.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Det bliver tv3 sport2 og viaplay man kan se den på,
hvis solen falder ned og man ikke kan komme på stadion ;)

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Vi er favoritter, vi har en bedre trup og er på hjemmebane. Det vil være en fadæse hvis vi ikke vinder den kamp, men det tror jeg nu også at vi gør.
Hvor kunne det være godt at se Rafael fra start, det kan simpelthen ikke passe at vi endelig får en spiller af den kaliber, og så ikke gider indstille taktikken til at have ham på holdet..

JBT

Indlæg af JBT »

Tror udelukkende han kommer ind hvis vi kommer bag ud. Han arbejder ikke nok eller nærmere for langsomt, og Lyngby spiller sgu for god fodbold langs jorden denne sæson til at han kan klare den defensive del.

Synes slet ikke han er der i hans fysik og løbe arbejde, uanset om modstanderen er Brøndby, Sønderjyske eller Esbjerg. Lidt en luksus spiller, og som andre nævner var det muligt på et Madrid hold, fordi det er helt andre normer og måder at spille på, hvor man lukker ned anderledes, og er utrolig direkte frem ad banen.
Polle og duelund er for Guds skyld begyndt at arbejde og løbe meget mere for holdet. I sidste ende giver det resultater.

Offensivt er en anden snak, evt som 10er med duelund på kanten, men lad os se. Hvad ikke er i stykker pt. , skal vel heller ikke fikses.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg forstår ikke det argument med at han er for langsom. Jeg synes tværtimod spillet bliver hurtigere når han er på banen, fordi han ikke varmer bolden, men er rigtig god til at slå hurtige afleveringer i en standard vi normalt ikke ser i ligaen. Der kommer jo netop fart i spillet.

Hvis vi ikke kan bruge ham på hjemmebane mod Lyngby, så fejler det hele da.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

UlvenFraNord skrev:
22. maj 2017, 23:05
Jeg forstår ikke det argument med at han er for langsom. Jeg synes tværtimod spillet bliver hurtigere når han er på banen, fordi han ikke varmer bolden, men er rigtig god til at slå hurtige afleveringer i en standard vi normalt ikke ser i ligaen. Der kommer jo netop fart i spillet.

Hmm.. tror i snakker forbi hinanden.
Det er når han skal flytte han sig selv han er langsom, men det er rigtig nok med bolden er han god.
Hele humlen er jo hans evner uden bold, som er til debat. Tror ikke der er nogen der tvivler på hans evner med bolden.
Opvejer hans evner med bolden de mangler uden bold?

Om han skal spille mod Lyngby?
Synes det er svært at sige absolut, det er vel hvis han passer til kampbilledet.
Han skal i hvert fald ikke starte inde og vi risikere at skulle bruge en udskiftning efter 30 min. Ligeledes hvis vi er foran og skal forsvare giver det ikke mening. Lige her kan det måske godt give mening i forhold til at vi skal have en sejr. Uafgjort er ubrugeligt, det ved Lyngby selvfølgelig godt og vil formentlig parkere bussen.

Kan hans pasninger så 'dirke' Lyngbys forsvar op, eller vil han komme til kort for Lyngbys fysik?
Pas herfra, men følger gerne med i jeres debat :)

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Så må de 10 andre være gode uden bold. Når man har en spiller af hans kaliber må de andre arbejde mere for det.

JBT

Indlæg af JBT »

Steffen am skrev:
22. maj 2017, 23:29
UlvenFraNord skrev:
22. maj 2017, 23:05

Hmm.. tror i snakker forbi hinanden.
Det er når han skal flytte han sig selv han er langsom, men det er rigtig nok med bolden er han god.
Hele humlen er jo hans evner uden bold, som er til debat. Tror ikke der er nogen der tvivler på hans evner med bolden.
Opvejer hans evner med bolden de mangler uden bold?

Om han skal spille mod Lyngby?
Synes det er svært at sige absolut, det er vel hvis han passer til kampbilledet.
Han skal i hvert fald ikke starte inde og vi risikere at skulle bruge en udskiftning efter 30 min. Ligeledes hvis vi er foran og skal forsvare giver det ikke mening. Lige her kan det måske godt give mening i forhold til at vi skal have en sejr. Uafgjort er ubrugeligt, det ved Lyngby selvfølgelig godt og vil formentlig parkere bussen.

Kan hans pasninger så 'dirke' Lyngbys forsvar op, eller vil han komme til kort for Lyngbys fysik?
Pas herfra, men følger gerne med i jeres debat :)
Spot on Steffen. Det er bevægelsen og uden bolden hvor der simpelthen sker for lidt. Om vi så snakker la liga eller suppen er lige meget for mig.

På bolden er den en af de bedste i ligaen, men synes ofte han ligger alt for lavt i det opbyggende hvor han ikke bliver nok kamp afgørende. Og det fungere ikke med 2,5 mand af samme type groft skåret. Rafael, Polle og til dels due.

Om det opvejer hinanden? Næppe lige nu, for så spillede han. Og de andre er bare lige det bedre på banen for tiden. Nogle vil måske sige hans forståelse kontra resten af holdet er overdygtigt og det derfor går galt når Paul, borring eller andre ikke fanger de hjernedøde aflevering han ligger i små rum. Men så på man jo se på hvorfor det er, eller finde andre løsninger der virker. Og det der virker ser vi måske efterhånden nu - uden Vdv på banen. Det ikke fordi jeg kalder ham ringe, men han må også se indad selvom det er svært som den stjerne man altid har været. Hvem er vigtigst af ham og trænerne? Ikke at jeg tror de er uvenner overhovedet.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

UlvenFraNord skrev:
23. maj 2017, 00:04
Så må de 10 andre være gode uden bold. Når man har en spiller af hans kaliber må de andre arbejde mere for det.
Det holder bare ikke. Hvis vi mangler en mand i presset, så kan de gode hold let spille sig ud af det. Det er jo derfor den klassiske 10'er en uddød race på fodboldbaner. Jeg kan sagtens se kampe og scenarioer, hvor vi kan få brug for Rafas kvaliteter - fx hvis vi skal bryde en massiv Lyngby-defensiv op de sidste 30 min på søndag. Men hvis han ikke i højere grad bliver i stand til at deltage i presspillet, så ser jeg ham ikke som en starter i de store kampe.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

JBT skrev:
23. maj 2017, 08:23
Nogle vil måske sige hans forståelse kontra resten af holdet er overdygtigt og det derfor går galt når Paul, borring eller andre ikke fanger de hjernedøde aflevering han ligger i små rum.
Fedt ord, overdygtig :mrgreen:

Men god analyse/godt beskrevet :)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
23. maj 2017, 09:03
UlvenFraNord skrev:
23. maj 2017, 00:04
Det holder bare ikke. Hvis vi mangler en mand i presset, så kan de gode hold let spille sig ud af det. Det er jo derfor den klassiske 10'er en uddød race på fodboldbaner. Jeg kan sagtens se kampe og scenarioer, hvor vi kan få brug for Rafas kvaliteter - fx hvis vi skal bryde en massiv Lyngby-defensiv op de sidste 30 min på søndag. Men hvis han ikke i højere grad bliver i stand til at deltage i presspillet, så ser jeg ham ikke som en starter i de store kampe.
Ryster på hovedet

Hvordan kan man dele en kamp op på den måde, netop tidligere spillere som Graulund og Thygesen ser ham bedst til de store kampe, og hvem vægter så højest ? Kent eller tidligere topspillere ?

Duelund er en klassisk 10'er da han ikke har meget at byde ind med defensivt så ?

Igen vdv kommer fra en hylde, der uagtet vil gøre FCM stærkere.

VDV har aldrig været presspiller uagtet det har han indgået på hold der kan praktisere det, og det er det værste gang vrøvl jeg længe har hørt, for for at presse de andre i bund / i defensiven, så kræver det netop et højt pres.

vdv har spillet på hold som Ajax, Tottenham, Real M og HSV i første periode, hvor netop de her hold lagde et højt pres og pressede modstanderen i defensiven.

Kent har du nogensinde befundet dig på en fodboldbane ? til din oplysning så kan jeg fortælle dig, at jeg har spillet på både Ikast og Herning stadion og med tilskuere

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

FCM2000 skrev:
23. maj 2017, 11:57
Kent har du nogensinde befundet dig på en fodboldbane ? til din oplysning så kan jeg fortælle dig, at jeg har spillet på både Ikast og Herning stadion og med tilskuere
Er det dig, Steinlein? ;-)

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

hviid skrev:
23. maj 2017, 12:10
FCM2000 skrev:
23. maj 2017, 11:57
Er det dig, Steinlein? ;-)
Hahaha :D :D :D

Besvar