FCM2000 skrev: ↑19. maj 2017, 15:57
mousebreaker skrev: ↑19. maj 2017, 15:47
Mhb på kommentarerne om at stille det bedste hold. Kontraktligt er der indgået en bonusaftale med JT, der giver ham ham større incitament til IKKE at stille det bedste hold. Opfylder han klubbens mål om at 40% af spilleminutterne skal være af spillere af egen avl, så udløser det en bonus.
Så hvis valget står mellem RvdV og Duelund eks på midten så er valget let selvom om Rafael måske vurderes til at være 10% bedre. Det må jo være ideen med at lave sådan en bonusaftale. Det kan sagtens give anledning til frustrationer hos erfarne spillere og i sidste ende være en dealbreaker.
Den kritik KOM Martin Albrechtsen med da han var i FCM og blev bænket, spillerne selv må jo også vide hvor de står, da de træner hver dag.
Så jeg er fuldstændig enig med dig i at den der 40 % aftale den er giftig, FCM leder efter en der kan presse Paul til at blive bedre

men Paul bliver jo ikke bedre af at sidde på bænken, der er da ingen der vil skrive med FCM med den udsigt, at de måske er bedre en Paul, men at Paul vælges fordi han høre til 40 pct gruppen og at han skal opfylde målet om det største salg.
Jeg mener virkelig, at FCM med den aftale har skudt sig selv i foden. "FOR VÆLGERE THORUP DET BEDSTE HOLD ???"
Det korte svar er: JA. Det gør han.
Thorup bliver målt på 2 parametre. Det ene er sportslig succes (defineret som europæisk gruppespil hvert andet år), og det andet er målsætningen om akademispillere spiller 40% af spilminutterne. I hvilket tilfælde tror du JT er mest fyringstruet?
Er det hvis vi underperformer i ligaen og bliver nr. 10 eller 12, men kan sige, at 40%, 80% eller 100 % af spilminutterne blev gennemført af akademispillere, eller er det hvis vi vinder ligaen, men spilminutterne af akademispillere kun ligger på 0, 5 eller 10 %?
Hvis Thorup har store økonomiske incitamenter til at stille med akademispillere fremfor det bedste hold, så kan jeg i øvrigt hurtigst pege på 11 akademispillere, der burde spille hver uge! Alt andet er sgu sørgelig konspirationsteori. Undskyld mig. Jeg synes det er helt fair, at skyde efter Thorup(jeg skal ikke gøre mig til hans største forsvarer), men brug nu lødige argumenter!
Husk derudover at Thorup er i en meget performencepræget verden, hvor gode resultater i FCM kan bringe ham højere op i hierarkiet f.eks. til udlandet (hvilket vil give ham en endnu bedre løn, hvis han er så økonomisk tænkende), hvorimod en fyring i FCM ikke ser godt ud på CV'et (i den forbindelse vil det være et meget lille plaster på såret, at han kan fremvise mange spillede akademiminutter).
Ang. MA så er det jo bare en situation, der sker ofte sker, når en spiller er på vej ud af klubben. Der vælger man at satse på hans afløser, der faktisk har en fremtid i klubben(har ofte oplevet det samme på det ganske almindelige arbejdsmarked). Det samme skete f.eks. for Boilesen i Ajax, det samme sker vist også med vores kommende Zsolt Korscmar, og der er masser af eksempler på dette. Jeg kan godt forstå, at det er irriterende for den spiller det går udover (når han selv føler, at han er den bedste), og at han kan være fornærmeret, men synes ikke, at du kan bruge Albrektstens eksempel til så meget. Han ville i øvrigt gerne hjem til Sjælland med familien, og var på vej ud af klubben. Derudover skal Thorup vel hellere ikke lastes for, at en anden træner bænker Martin A en gang i fortiden?
Ift. en bonus til JT for at bruge akademispillere, så giver det god mening, da dette er et af klubbens 2 målsætninger. Denne type af KPI'er er meget anvendt på det øvrige arbejdsmarked, så hvorfor skal fodboldtrænergerningen være så stokkonservativ, at man ikke må bruge det her?
Jeg synes faktisk den del af det er fint nok. Der hvor kæden hopper af for mig ift. denne bonus er at RA går ud og fortæller om det offentligt. Jeg ville sgu blive sur, hvis min chef fortæller offentligheden ville bonusaftaler, som jeg har min kontrakt! Det er noget man holder internt i organisationen. Alt andet virker uprofessionelt i min verden.