SL (S): Midtjylland vs. FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: SL (S): Midtjylland vs. FCK

Indlæg af Steffen am »

Fra danskfodbold.com‏
Det var 4. gang i #sldk at @fcmidtjylland vandt efter at have været bagud 0-2. Første 3 gange vs AGF (2004), RFC (2007) og Vejle (2009)
og fra Gracenote Denmark
Gårsdagens nederlag var blot tredje gang i historien, at #FCK tabte en #sldk-kamp efter at have ført med to mål (senest 2-3 i Viborg i 04').

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hold kæft jeg stadig har en fest over det.
Fed kamp og hvor er det fedt at FCKs eneste våben er en høj bold op til Cornelius og Santander som Nico og Riis bare piller. :D :D

Normalt kan jeg godt finde på at se hele eller dele af kampen igen, men kan ikke når det ikke er på viaplay.

Men vil lige høre #ulvegravehjernen (er det ikke det de unge gør i dag?)
- 0-1 målet - Ser ud til at vi mangler en mand. Er der en der er skvatet eller kommer til at se fodbold og kommer ikke med tilbage?
- 0-2 målet - Godt sparket ind af Ankersen, men dem jeg stod med diskuterede om der overhovedet var frispark. Jeg havde svært ved at se den, men tror måske den var ok?

- Straffe på Paul. Den havde jeg lidt sværrere ved at ske, der skete vist også flere ting i forbindelse med et hjørne, FCK arm i luften der rammer bolden? Og nogle andre FCK ben der tager Pauls balance og så vælter ham. Der skete mange ting og er glad for jeg ikke var dommer, men har svært ved at forstå hvis der ikke er straffe?
- Straffe på Borring der slipper igennem. Kan være svært at se, men den kan jeg ikke se anderledes end det var forkert dømt.

Kan desværre ikke huske minuttallet for de episoder med 'måske' straffe, men var i hvert fald i 1. halveg.

Thorups nedtakt:
https://www.youtube.com/watch?v=yeJxFj1D-m0

ThygeM skrev:
18. maj 2017, 07:08
Vijen skrev:
17. maj 2017, 21:59
VIGTIG SEJR!!

Nu skal Lyngby bare slåes så er der bronze og Europa.
Vi skal nok nakke Lyngby i aften - fantastisk flot kamp af jer! Dejligt når nu andre ikke kunne/ville slå FCK at især Borring og Rømer lige giver den gas :lol:
Meget gerne. Nu var vi det første danske hold der slog FCK i sæsonen, så må i meget gerne være det andet.
Og meget gerne varme op og slutte af med at vinde i aften og runde 36 :)

Sniper

Indlæg af Sniper »

mousebreaker skrev:
18. maj 2017, 05:56
Sniper skrev:
18. maj 2017, 02:33
Det fedeste ved denne sejr må uden tvivl være at vi fik stoppet Fck´s stime og ødelagt deres "invisibles". Virkelig ynkeligt hvordan de står og bagatalisere nederlaget efter kampen som om det var noget der ikke betød noget. tsk :roll:
Invisibles? Oversat: de usynlige :lol:
Mon ikke du mener invincibles: de uovervindelige.
Undskyld Mouse, troede en mand som dig ville fange pointen alligevel, men jeg retter gerne for din skyld :geek: :D

Sniper

Indlæg af Sniper »

Sniper skrev:
18. maj 2017, 02:33
Virkelig en fed kamp at overvære. Må indrømme jeg troede vi fik en røvfuld da vi var bagud 0-2 efter 20 min. Men hvilken moral drengene viser idag, fantastisk simpelthen. :fcm:

Er specielt imponeret af de to unge i midterforsvaret, Riis og Nico, dem vil jeg gerne se starte sammen igen næste kamp. Flere gange i kampen forsøgte Fck at spille op på angriberne hvor de bare blev taget ud af de to, vi snakker altså Santander, Pavlovic og Corner, virkelig stærk indsat.
Paul var en kæmpe udfordring for Fck forsvaret.
Wikheim spillede en god kamp.
Og må bare bøje mig i støvet for en manden jeg før har været efter, Borring, han spiller fantastisk for tiden, med assists i næsten hver kamp.
Rømer var også rigtig god og hvilken fantastisk historie at han igen scorer(og hvilken kongekasse) imod Fck på den samme dato som den legendariske for 2 år siden.
Polle og Drachmann spillede også begge en god kamp selvom ikke alt lykkedes.
Jeg synes det er tydeligt at Duelund udvikler sig i takt med han får mere spilletid, han gør nogle kloge ting selvom heller ikke alt lykkedes for ham idag.
Dahlin solid.
Novak solid indtil han måtte udgå. Men synes til gengæld Dal Hende gjorde det rigtig godt da han kom ind.

Det fedeste ved denne sejr må uden tvivl være at vi fik stoppet Fck´s stime og ødelagt deres "inviNcibles". Virkelig ynkeligt hvordan de står og bagatalisere nederlaget efter kampen som om det var noget der ikke betød noget. tsk :roll:

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

I øvrigt vandt vi kampen med 45,45 % af spilletiden til akademister :)

JBT

Indlæg af JBT »

Det ligner ikke vi får hjælp af Brøndby, og det bliver måske et mindre godt FCK hold der sendes på banen i Lyngby næste runde pga pokalen rundt om hjørnet - så sidste runde må afgøre fremtiden for nogle stykker i FCM. Håber dog ikke Jess fortsætter uanset. Klogt at Ståle lige at "give" Jess lidt tid, så har han ham at jorde igen næste sæson ; )

God sejr med FCK, og kæmpe ros for det, blandt de bedste i sæsonen - men det ændre ikke glansbilledet for hverken mig eller flere andre. Bundniveauet har været skræmmende lavt og bør få konsekvens. Især ved alt andet end 3. Pladsen .

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Hvad er der sket med Hekler...?

Sent from my iPhone using Tapatalk

JBT

Indlæg af JBT »

Han sidder på min skulder... men kan du jo tydeligvis ikke se : ) kom med noget nyt hvis den hentydning fra møntet på mit helt og aldeles fair indlæg!

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

JBT skrev:Han sidder på min skulder... men kan du jo tydeligvis ikke se : ) kom med noget nyt hvis den hentydning fra møntet på mit helt og aldeles fair indlæg!
Det var ingen lunde vendt mod dit indlæg.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

PH1978 skrev:
18. maj 2017, 20:43
Hvad er der sket med Hekler...?

Han fik karantæne på graven efter en tilsvining af anden bruger.
Ved ikke hvor længe
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Hekler har ikke karantæne. Henker derimod har karantæne.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Administrator skrev:Hekler har ikke karantæne. Henker derimod har karantæne.
Naturligvis.

I stand corrected.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nu vil jeg langt fra påstå at jeg er mestrer i at læse disse.

Men lige lidt løse tanker.

Billede

2-1 som fair resutlat, tja..
Interessant at se 2-0 og 2-2 målene ikke slår mere ud i "expected goals", men det er selvfølgelig også derfor vi snakker om det var nogle vanvittige mål.

Men lækkert med en fortjent sejr, der faktisk holder hjem.

Billede

Billede

Gang i Borring :D
og selvfølgelig Poulsen som god fordeler :D

Billede

Er lidt overrasket over hvor lidt spil FCK tilsyneladende havde på midten.
Ved ikke om det er fordi Delaney og Kvist manglede, men at det var så baseret på backsene, overrasker mig lidt.

Willigenburg

Indlæg af Willigenburg »

Steffen am skrev:
23. maj 2017, 13:06

Interessant at se 2-0 og 2-2 målene ikke slår mere ud i "expected goals", men det er selvfølgelig også derfor vi snakker om det var nogle vanvittige mål.

Mit umiddelbare gæt på hvorfor de ikke bliver behandlet som større expected goals efter at have set dem igen:

Frisparket er et stykke udenfor feltet og dertil skal lægges at vinklen i forhold til de to stolper er mindre end hvis det havde været mere midtfor. Derudover er det Ankersen som sparker og han har indtil da *kun* scoret 4 mål i sæsonen.

Rømers tror jeg igen det har en del at gøre med både vinklen til stolperne og spilleren. Vinklen bliver forholdsvis spids og Rømer har på daværende tidspunkt kun scoret 1 mål.

Der kan dog være mange andre faktorer som spiller ind. 11Tegen11s model burde være ret stor og tage mange parametre med, så det kan fint være der er andre ting som spiller ind.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Steffen am skrev:
23. maj 2017, 13:06
Er lidt overrasket over hvor lidt spil FCK tilsyneladende havde på midten.
Ved ikke om det er fordi Delaney og Kvist manglede, men at det var så baseret på backsene, overrasker mig lidt.
Nu har Delaney jo "manglet" i et stykke tid. At backs er meget vigtige for FCK's spillestil bør egentlig ikke være så overraskende. Augustinsson-Cornelius-opskriften eller variatoner deraf har vel været FCK's varemærke i noget tid.

Besvar