Re: SL (S): Lyngby vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Re: SL (S): Lyngby vs. Midtjylland

Indlæg af Acebone »

Gang i Kian må man sige. Dumt, at vi ikke får brudt Lyngbys initiativ lige efter vores egen scoring, men det kan stadig vippe vores vej. Vi skal have iscenesat Paul.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Gad vide om FCM får 3 point på Ankersens tabel i dag :-) eller om han sætter den til 0 ??

Jeg synes virkelig der er mange spiller som burde se på sig selv i dag, Lyngbys 2 mål kommer af store fejl, jeg vil faktisk tillade mig at skrive, at Paul
er indblandet i begge Lyngbys mål.

Kampen viser at FCM mangler en klassespiller i midtforsvaret, Kian Hansen er ikke nogen støtte for de andre, derimod mangler han en ES til at hæve sit niveau på.

Drachman er ingen Sparv, Poulsen ja han kan det der med dødbolde, men heller ikke meget mere, synes der er flere der falder igennem i dag, Novak, Drachman, Hassan misbruger alt for mange chancer.

FCM får aldrig styr på den her kamp, midtbanen får ikke sat sig på kampen.

Der mangler en Bak i dag, til at råbe spillerne op, Poulsen er ikke den rigtige anfører.

Forstår heller ikke Rømer indskiftningen ?

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

FCM2000 skrev:
16. apr 2017, 18:02
FCM får aldrig styr på den her kamp, midtbanen får ikke sat sig på kampen.
Tja, jeg synes nu ellers vi har meget godt styr på dem. Lyngby er altså ikke noget dårligt hold - tjek tabellen - og indtil videre har intet hold i denne sæson formået at udspille Lyngby på deres hjemmebane (de har tabt 0-1 et par gange men ellers meget stabile).

Ærgerligt, at de får scoret lige efter 1-0, og desuden er vi for uskarpe på de mange kontraer vi får efter 2-1. Det burde vi have udnyttet bedre.

Edit: Randers slog dem faktisk 2-0 i Lyngby, husker dog ikke kampforløb.
Senest rettet af hviid 16. apr 2017, 19:27, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Skidt resultat og en kamp, hvor vi 100% kan takke os selv for, at vi står med 2 mistede point. Vi mangler fortsat skarphed i begge ender. Det var en kamp, som vi aldrig burde have lukket Lyngby ind i og som vi burde have lukket. Jeg er også helt uforstående over, at vi ikke får lov til at skifte ind ved Kians skade, så vi ender med at spille i undertal ved deres anden scoring. Det virker for mig som en klar dommerfejl.

Kians skade er en mindre katastrofe, og vil nok ikke hjælpe med at stabilisere vores vaklende defensiv, som er vores helt store problem.

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg er uenig - ser slet ikke en dommerfejl i den situation og ellers ikke heller i kampen, udover et manglende straffespark ørnskov laver på Poul.

Nikolajsen kommer ind ved næste spil stop og det er helt fair, og set 1000 gange før at spillet forsætter, så Novak, Poul og kompagni kan kun takke sig selv for ham den unge gut score et flot mål (han er forresten fri transfer til sommer - måske han skulle hentes).

Vi er uacceptabel dårlige i begge ender mod et hold vi nemt skal slå igen idag og lukke kampen, og mange (!) af spillerne får alt for lidt ud af det. Forstår fansene oven på endnu et skridt tilbage. Positivt dog, med lidt bedre flow i spillet og flere chancer. Negativt vi ikke score på bare et par af dem og at forsvaret fortsat er hullet som en si !

Jeg vil personligt gerne have Jess ud, derfor er det blot brænde på bålet og hr Ankersen kan sgu ikke hæve 3 forventet point på kontoen og hans egen tabel i dag. Resultatet var helt fair.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

JBT skrev:
16. apr 2017, 20:57
Jeg er uenig - ser slet ikke en dommerfejl i den situation og ellers ikke heller i kampen, udover et manglende straffespark ørnskov laver på Poul.

Nikolajsen kommer ind ved næste spil stop og det er helt fair, og set 1000 gange før at spillet forsætter, så Novak, Poul og kompagni kan kun takke sig selv for ham den unge gut score et flot mål (han er forresten fri transfer til sommer - måske han skulle hentes).
Duelund var også ude på samme tidspunkt, og hvis ikke jeg tager meget fejl, så er reglen, at hvis 2 spillere fra samme hold har været til behandling ved samme spilstop, så skal de ikke begge være ude (det giver for stor fordel med 11 mod 9) - så klar dommerfejl. Iøvrigt ser du også lige så tit, at hold får lov at skifte skadede spillere ud ved det spilstop hvor de bliver skadede - og ifølge FCM var alt klar til indskiftningen. Så tvivler på, at det var noget som dommeren fik ros for af bedømmeren. Men nu havde han allerede overset en kampafgørende situation ved straffesparket, så der var sikkert nok at tale om i forvejen.

Men hvis vi bare havde været skarpe nok, havde det været ligegyldige detaljer.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Træls point tab, og sikke mange muligheder i de første 15 min.

Gustav Wikheim fulgte jeg lidt ekstra i dag, og han ser altså mega dovn og lad ud i mange handlinger, i de omstillinger vi får i dag
er han involveret meget men desværre med alt for dårlige beslutninger og dårlig attitude, han er i mine øjne ikke fremtiden på dette hold.

Johan Dahlin er jeg ikke tilhænger af, han har en din redning i dag, men ser i mine øjne tung ud ved deres 2 mål og dårlige udspark.

Med Kian skadet ser vi ramt ud til næste kamp i parken hvis han ikke er klar.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Gustav Wikheim fulgte jeg lidt ekstra i dag, og han ser altså mega dovn og lad ud i mange handlinger, i de omstillinger vi får i dag
er han involveret meget men desværre med alt for dårlige beslutninger og dårlig attitude, han er i mine øjne ikke fremtiden på dette hold.

Johan Dahlin er jeg ikke tilhænger af, han har en din redning i dag, men ser i mine øjne tung ud ved deres 2 mål og dårlige udspark.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

FCM2000 skrev:
16. apr 2017, 18:02
Gad vide om FCM får 3 point på Ankersens tabel i dag :-) eller om han sætter den til 0
Flueknepperi, I know, men jeg nævner det alligevel.
Hvis de gør tingene korrekt med expected points vil det være stort set umuligt at få tildelt 3 point for en kamp på en expected points skala.

Sådan en situation som den her i dag hvor Lyngby får flere gigant chancer minuttet efter vi er kommet foran, er med til at bekræfte dem der mener at vi mangler ledere. Alle ved at man skal hive sig op igen efter en spændingsudladning efter en scoring. Man ser så ofte at folk er ukoncentrerede lige efter. Der skal være nogen til at råbe vagt i gevær, før bolden bliver sat i gang. I stedet står et helt hold på flade fødder og nyder stillingen på måltavlen. Jeg blive så edderspændt rasende hver gang jeg ser det ske. 2 point mod Lyngby i tre kampe. Bare ikke godt nok.

@mnm123
Prøv at poste dit indlæg een gang mere :) lol
Senest rettet af mousebreaker 16. apr 2017, 21:44, rettet i alt 1 gang.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT

Indlæg af JBT »

Kent skrev:
16. apr 2017, 21:17
JBT skrev:

Duelund var også ude på samme tidspunkt, og hvis ikke jeg tager meget fejl, så er reglen, at hvis 2 spillere fra samme hold har været til behandling ved samme spilstop, så skal de ikke begge være ude (det giver for stor fordel med 11 mod 9) - så klar dommerfejl. Iøvrigt ser du også lige så tit, at hold får lov at skifte skadede spillere ud ved det spilstop hvor de bliver skadede - og ifølge FCM var alt klar til indskiftningen. Så tvivler på, at det var noget som dommeren fik ros for af bedømmeren. Men nu havde han allerede overset en kampafgørende situation ved straffesparket, så der var sikkert nok at tale om i forvejen.

Du har vel nok ret i reglen du oplyser, men duelund blev på banen. Så korrekt bedømmelse at forsætte, og vi kan derfra godt blive enige om at det i sidste ende er lige meget, da det blev, som det nu engang er.

Gad vide, om det er det famøse held, man også kan opsøge i en sådan situation? Det taler vi jo meget om? Jess Thorup citat? Ej. Holdet skulle bare have holdt stand indtil, så slap både de og os, også for at gå og være mugne i en hel uge igen.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vildt at Paul er i stand til at brænde alle de der GIGANTISKE chancer, og så alligevel have scoret 12 gange i sæsonen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

JBT skrev:
16. apr 2017, 21:44
Kent skrev:
16. apr 2017, 21:17
JBT skrev:

Du har vel nok ret i reglen du oplyser, men duelund blev på banen.
Nu skal det ikke blive flueknepperi over detaljer, men det er altså ikke korrekt. Due er ikke på banen, da dommeren sætter spillet i gang, men bliver vinket ind af dommeren efter lidt tid. Det kan ses tydeligt på tv-billederne og FCMs protester kan høres. Derfor spillede vi fejlagtigt 9 mod 11 da Lyngby scorede.

JBT

Indlæg af JBT »

Uanset hvad blive due kaldt ind med det samme. Kian er skadet og det gøres klar til udskiftning, og hvis dommeren feks ikke vurdere man er klar til dette i spil momentet er det fair nok efter min mening at det hedder 10 mod 11 indtil næste spil stop. Jeg tror ligeså meget protesterne var et desperat opråb pga der blev en scoring ud af det, og mener stadig ikke dommeren plus påhæng på linjen gør noget forkert ved at vente til næste spil stop i forhold til situationen. Det sker hver weekend rundt omkring i fodbold Europa.

FCMJesper

Indlæg af FCMJesper »

Vi er alt for søde…

I første halvleg burde Paul være tildelt et klart straffespark, han blev det som bekendt ikke. Hverken han eller andre på holdet havde nogen som helst protester over det.

I anden halvleg kunne der gives et straffe til Jakob Poulsen, han fik det ikke, og heller ikke her var det protester over det.

Havde vi nu brokket os lidt over den første situation var den anden situation måske blevet dømt.

Jeg synes vi generelt er alt for lidt ærgerrige, krigeriske og sultne for at få de resultater vi ønsker.

FCK/BIF er for længst stukket af – vi roder selv rundt men omkring 1,45 point pr. kamp i denne sæson.

Vi vil det for lidt og er tilfreds med for lidt.

Besvar