Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Jess Thorup.

Indlæg af mousebreaker »

Jeg tror faktisk ikke at Thorups sæde er det mindste lunt. Selv ikke med en 4 plads, tidlig exit pokalen og nul Europa. Ledelsen har været så kontante med deres støtte til ham at det ligner en trods reaktion mod omverdenens kritik. Jeg er også bange for at en fyring slet ikke vil hjælpe noget som helst. Da Glen skred var Steinlein meget hurtig på aftrækkeren mhb på at hente Jonas Dal. Det kan jeg sagtens se ske igen og så vil jeg i den grad hellere have Thorup på trænerbænken uanset hvordan resten af sæsonen ser ud.

Er der derimod helt nye tanker på direktørgangen så er det straks en anden sag.

Men lad os nu se hvordan tingene udvikler sig - nu har vi prøvet at slå et andet hold i top 6, det er helt nye tider i FCM :o
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg er slet ikke enig. Steinlein gør et godt job, derudover er han den eneste tilbage i direktionen som har været med siden starten. Det er vildt så meget udskiftning der har været i klubben, hvis vi mister Steinlein er faren reel for at vi mister det sidste rigtige FCM DNA. Jeg synes faktisk at han fortjener noget opbakning og tillid..

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Der er fodbold jo en sjov sport, som Ankersen har nævnt et par gange med det er en "low-scoring game".
På den ene måde tror jeg også ledelsen er forholdsvis kølige og kigger på de statistikker i forhold til de interne målsætninger, spillestil osv.
Tror bl.a. Thorup vinder noget snor på at spillestilen er ændret til at være passende i europæiske kampe, indslusning af flere akademister osv.

Og så er der statistik delen, at jeg tror internt, Viborg kampen gavnede Thorup mere end Randers kampen,
der er selvfølgelig lidt specielt at nævne med resultaterne i mente, men Viborg kampen var djælvme fremragende, og det må betegnes som sort uheld vi ikke vandt den.

På den anden side er europæisk fodbold en høj rangeret målsætning og har svært ved at forestille mig Thorup fortsætter hvis det ikke hedder europæisk fodbold på den ene eller anden måde.
Men det konflikter selvfølgelig lidt med det første, så pas.

En ting er dog sikkert, med mindre han slår nogen ned eller ryger fjolletobak med nogle journalister, er han cheftræner indtil sommer.
Der er ikke noget/nogen cirkus/karussel her.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

UlvenFraNord skrev:
26. feb 2017, 19:38
Jeg er slet ikke enig. Steinlein gør et godt job, derudover er han den eneste tilbage i direktionen som har været med siden starten. Det er vildt så meget udskiftning der har været i klubben, hvis vi mister Steinlein er faren reel for at vi mister det sidste rigtige FCM DNA. Jeg synes faktisk at han fortjener noget opbakning og tillid..
Er faktisk også lidt fan er Steinlein,
Jo, der er nogle gange lidt rigelig fart på, men han lader sig djævlme ikke styre af nogen janteloven eller hvad andre mener.

Han har også vist utallige gange at han er fremragende forhandlings taktisk. Scouting, er vist en længere diskussion, men overordnet set vil jeg sige han er lidt over middel.

Der er noget kontinuitet og så er har han en fremragende humor. Prøv at tjek hans twitter også, med mindre man er typen der nemt får ondt i røven, er det super fedt. :D

EDIT: Der kan man da i hvert fald heller ikke brokker sig over der ikke er følelser ;)

Cortez

Indlæg af Cortez »

Steffen am skrev:
26. feb 2017, 19:47
UlvenFraNord skrev:
Jo, der er nogle gange lidt rigelig fart på, men han lader sig djævlme ikke styre af nogen janteloven eller hvad andre mener.

Han har også vist utallige gange at han er fremragende forhandlings taktisk. Scouting, er vist en længere diskussion, men overordnet set vil jeg sige han er lidt over middel.

Der er noget kontinuitet og så er har han en fremragende humor. Prøv at tjek hans twitter også, med mindre man er typen der nemt får ondt i røven, er det super fedt. :D

EDIT: Der kan man da i hvert fald heller ikke brokker sig over der ikke er følelser ;)
Hvad er hans tag på Twitter?

/Cortez

Brugeravatar
Stainalive
Geografisk sted: Herning Centrum

Indlæg af Stainalive »

UlvenFraNord skrev:
Må indrømme jeg er så pisse træt af Jess Thorup, træt helt ind til benet... hvor er VILDSKABEN i vores hold???
Jess er Esbjerg mand, og det ses tydeligt på vores spillere...

Der skal være ILD i øjnene hver gang vi går på banen, og hvad mener jeg så med det??
Se bare på Bach bak også er du ikke i tvivl om hvad jeg mener.
Fyr Jess og lad Bach Bak prøve kræfter som cheftræner, så er jeg sikker på vi får 11 vilde ulve på banen

Billede

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Cortez skrev:
26. feb 2017, 20:00
Steffen am skrev:
26. feb 2017, 19:47
UlvenFraNord skrev:

Hvad er hans tag på Twitter?

/Cortez
nvm. Havde glemt den var fake. :oops: :?
Men stadig sjov om ikke andet :lol:

https://twitter.com/claussteine

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

974 skrev:Man kan jo godt "ændre på sig selv" løbende, og især i arbejdssituationer kan man nogle gange med fordel tage "en anden sig selv" med på jobbet!
Det er jo meget almindeligt at vi i forskellige arenaer agerer på forskellige måder

Via coaching og eks. kommunikationsøvelser og -kurser kan der også ændres meget på den front

Da Glen startede slog han jo også fast at han var træner med træningsdragt på :-)
Det ændrede sig også siden
Han kommunikative evner ændrede sig også igennem årene

Så lige som ansatte spillere skal udvikle sig, så er det bestemt også møntet på mange trænere
Egentligt så udvikler de fleste af os dag for dag via de erfaringer vi gør os :-)
Jeg er helt på linje med dig, og er med på det faktum, at man ændrer sig hver eneste dag Billede Men jeg har vist ikke fået formuleret mig ordentligt, for min pointe er egentligt bare, at Jess ikke skal være en anden end sig selv, og han skal ikke agere på en bestemt måde, hvis det ikke er naturligt for ham.

Det lader til, at hans fremtoning og kommunikation er noget han har fokus på, og noget han arbejder med at forbedre. Han er blevet mere klar og tydelig i sine udtalelser, og det gør det også lettere for folk at vide, hvad der forventes af dem, hvilket i sidste ende gør konstruktiv kritik lettere, når man har et "konkret mål", og nogle klare opgaver at forholde sig til.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Synes det er lidt ærgerligt med den kritik der har været her og på facebook,
At der så ikke mødte nogle flere 'kritikere' op på det fantastiske fan forum arrangenent der var i går.
Det til trods for de mest kritiske spørgsmål, synes jeg det var nogle gode spørgsmål og gode svar.

Super fedt arrangement :D

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Steffen am skrev:
9. mar 2017, 12:55
Synes det er lidt ærgerligt med den kritik der har været her og på facebook,
At der så ikke mødte nogle flere 'kritikere' op på det fantastiske fan forum arrangenent der var i går.
Det til trods for de mest kritiske spørgsmål, synes jeg det var nogle gode spørgsmål og gode svar.

Super fedt arrangement :D
Steffen! Har du lyst til at smide et par ord om arrangementet inde i "Fan Forum"-tråden? Kunne være fedt at høre lidt om det :)

Sander

Indlæg af Sander »

Fyr ham nu. Fcm har aldrig før været så konstant dårlige.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Selvom jeg egentligt altid har været fortaler for kontinuitet fremfor trænerfyringer bliver min ideologi godt nok sat på prøve efterhånden.

Aab kampen var dråben i mit bæger. Vi skuffer på så mange parametre efterhånden, at jeg også må melde mig i koret, og nu ikke længere tror på projektet med Thorup. Vi mangler så meget vildskab og tro på tingene. Vores defensive pres virker uorganiseret, og når vi ikke presser kollektivt bliver det udstillet i specielt de kampe som idag mod boldspillende hold som Aab. Det nærmest en kliché men jeg synes, at man kan sige vi defensivt reagerer fremfor at agere, og derfor ligner et hold som konstant er på bagkant.

Offensivt spiller vi med superligaens bedste opspildsstation, hvilket selfølgelig er okay at udnytte. Men ingen formår jo at lave de løb rundt om Paul, som kan retfærdigøre den lange bold. Paul gør det egentligt rigtig fint men for søren hvor er der langt til næste bølge, og for søren hvor skal han kreerer meget alene med 2-3 forsvarer omkring sig.

Samtidigt synes jeg også snart at selv de individuelle præstationer er nedadgående. Har faktisk svært ved at se hvem som lige nu har en opadgående præstationskurve? Nissen? Duelund? Kian? Wiekheim? Hassan? Novak? Der godt nok langt til det der gennembrud, hvor man bare kan se spilleren tage afgørende skridt mod næste større FCM salg. Paul er vel bedste bud lige nu.

Jeg ikke i tvivl om Thorup taktiske kvaliteten er rigtig fine. Men ligesom Troels Bech var en fremragende taktiker men alligevel ikke formåede at få succes som superliga træner tror jeg desværre Thorups stil godt kan gøre han ender i samme båd. Jeg klar til at tage konsekvensen for det godt nok lang tid siden en FCM kamp mod Aab har kunne ophidse mig så lidt som tilfældet var iaften! Glemte faktisk helt at juble med den udligning til sidst..
Mike80

Everybody hates us we don't care...

EnSurUlv

Indlæg af EnSurUlv »

Hahah det er sjovt!!
Jeg glemte også at juble !!! :)

Sad bare og kunne ikke fatte at vi er så pisse ringe og at Jess Thorup stadig er vores træner!
Og da jeg så tænkte på at vi have scoret så kom jeg i tanke om at chancen for at Thorup ryger er meget lille.
De fyrer ham ikke nu og når sæsonen er ovre er pausen så kort at de ikke kan nå og fyre ham og få en ny ind.
Så vi har ham nok til vinterpausen :(

Shit shit shit shit!!!!

Jeg er dog meget glad for Poul O lige nu.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

EnSurUlv skrev:
13. mar 2017, 23:49
De fyrer ham ikke nu og når sæsonen er ovre er pausen så kort at de ikke kan nå og fyre ham og få en ny ind.
Så vi har ham nok til vinterpausen :(
Det tror jeg faktisk ikke.
Hvis ledelsen ikke mener at Thorup er den rigtige, fyres han 100 p i sommerpausen.
Hvis han fyres betyder det også at der ikke er europæiske kampe, hvorfor ferien er lidt længere.

Altså hvis det er sådan verden ser ud til sommer.

EnSurUlv

Indlæg af EnSurUlv »

Som vi spiller nu har vi hverken en chance eller noget real at gøre i Europa.
Så vi må håbe det bliver markant bedre i de sidste kampe her.
Ikke bare én men alle de sidste.
Det betyder ikke at vi skal vinde over FCK men at spillet skal forbedres makant.

Jeg kan ikke se hvor Thorup har flyttet spillet eller nogle enkelte spillere.

Låst