SL: Midtjylland vs. De Muggrønne
- UlvenFraNord
Re: SL: Midtjylland vs. De Muggrønne
Den er nu lidt morsom den "had" debat der kører. Det var jo kun Viborg der havde et had. Deres "konfirmander" der var efter Thomas Frandsen dengang. Jeg synes det bliver lidt overdrevet fra vores side af, vi har jo dybest set ikke haft meget mere end hovedrysten til overs for alt det.
Det er simpelthen bare en kamp som skal vindes. Spændende hvor holdet er, om der er forbedringer efter den lange pause.
Det er simpelthen bare en kamp som skal vindes. Spændende hvor holdet er, om der er forbedringer efter den lange pause.
Jeg er uenig - personligt hader jeg Viborg, selvom de ikke er en konkurrent. Jeg hader måske nok deres fans mere end jeg hader selve klubben, da de som sagt er ret ligegyldige. Men mit had stammer nok også fra nogle af de oplevelser jeg har haft 'med dem' gennem tiderne, og nogle af de ting jeg ved de (deres fans) har gjort. For mig personligt er Viborg-kampene de største hver eneste sæson, og de kampe jeg ser klart mest frem til.UlvenFraNord skrev:Den er nu lidt morsom den "had" debat der kører. Det var jo kun Viborg der havde et had. Deres "konfirmander" der var efter Thomas Frandsen dengang. Jeg synes det bliver lidt overdrevet fra vores side af, vi har jo dybest set ikke haft meget mere end hovedrysten til overs for alt det.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
-
mousebreaker
Jeg har altid haft samme opfattelse og var faktisk i aftes ved at skrive et længere indlæg om hvorfor dette opgør bare er et af de mest ligegyldige opgør. Jeg endte med at slette hele lortet da det gik op for mig at jeg bare sad og skrev det samme som jeg altid har gjort når det var tid til de her opgør.UlvenFraNord skrev: ↑19. feb 2017, 01:38Den er nu lidt morsom den "had" debat der kører. Det var jo kun Viborg der havde et had. Deres "konfirmander" der var efter Thomas Frandsen dengang. Jeg synes det bliver lidt overdrevet fra vores side af, vi har jo dybest set ikke haft meget mere end hovedrysten til overs for alt det.
I stedet har jeg valgt at dykke lidt ned i det.
I hunbold er jeg helt med på at der er en rivaliseren. Den går mange år tilbage. Helt tilbage dengang begge klubber var i næstbedste række og kæmpede om oprykning. Man kæmpede om at få Wilbek som træner. Ikast smed Anja Andersen ud som Viborg så tog imod med åbne arme (og siden også måtte smide ud).oros skrev: ↑14. feb 2017, 15:18Rivaliseringen mellem Ikast fS og VFF (Ikast og Viborg) er en gammel sag. Det kommer også tydeligt frem i hunbold.
Herning ligger så meget længere mod vest, at jeg ikke rigtig kender til det.I forne tider - inden FCM opstod - var IfS og Herning Fremad vel hinandens største rivaler, når de ellers spillede i samme division.
"Ny mod gammel rivalisering" ses vel nærmere mod EfB og AaB. Hverken IfS eller Herning Fremad har været i nævneværdig rivalisering med dem. De var storebrødre. Nu er vi EfB jævnt overlegne, mens AaB jævnligt overhaler os - desværre!
FCM - SIF: et lokalopgør vi må prøve at puste lidt liv i, når de Vissengrønne holder pause i første division!
Aktuel retrolæsning: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... hed-og-had
Målt på trofæer vandt Viborg klart over Ikast de første mange år, mest af alt fordi Wilbek valgte Viborg, men klubberne mødtes i et utal af finaler. Det var og er en ægte rivalisering med Viborg som ”storesøster”.
Fodbold delen – not so much efter min mening. Men det er måske på vej til at blive det, eftersom medierne har købt – nogle vil sige skabt - præmissen ”hadets kamp”, hvor det i starten kun er enkelte tosser fra begge fangrupper der laver lidt ballade forud for opgørene (startende med Thomas Frandsens skifte i 2003.)
Viborg har ganske enkelt aldrig været i en klasse hvor de har kunnet byde FCM trods i tabellen og derfor er det kun drengestreger/hærværk fra enkelte individer der har tændt en gnist hos andre. Primært på grund af at medierne har givet disse drengestreger medieplads og som journalister ofte gør, ser de en stor historie i små ting når de har ledig spalteplads.
Klubberne har dygtigt grebet denne mulighed for at transformere en kamp helt i bunden af ”opmærksomhedsbarometeret” til en kamp der kommer op i toppen. Det er lykkedes over alt forventning ifht til medierne – se bare omtalen af opgøret som det næststørste derby i dansk fodbold. De må korse sig i Århus og Ålborg. Det bør også give udslag på tilskuertallene – men har det det?
Her er et link til FCMs hjemmekampe mod Viborg
http://www.superstats.dk/sog/hold-res?i ... antal=1000
Der et stort spring lige efter Thomas Frandsens skifte hvor "hadets kamp" reelt blev født. Jeg tænkte at det da godt nok var vildt lige indtil det gik op for mig at MCH Arena blev åbnet 27/3 2004
Så jeg måtte kigge anderledes på det for at komme frem til en konklusion om "hadets kamp" er reel, for så burde det kunne ses på tilskuertallene.
Så jeg besluttede at lave lidt nørderi.
Her er rangeringen af det gennemsnitlige tilskuertal for de besøgende klubber siden MCH Arena's åbning
1) FCK 10426
2) BIF 9818
3) VIF 8248
4) Aab 8070
5) AGF 7948
6) ESB 7580
7) OB 7494
8) RAN 7215
9) FCN 6882
10) SIF 6453
11) SDR 6277
Hvad med ”hadets kamp” set med Viborg briller?
Viborg stadion blev efter hvad jeg kunne finde af oplysninger senest renoveret helt tilbage til 2002. Jeg har valgt at tage samme tidsrum som jeg tog med FCMs kampe – dvs skæringsdato 27/3 2004.
1) BIF 7202
2) FCK 5711
3) FCM 5642
4) Aab 5442
5) AGF 5095
6) RFC 4441
7) SDR 4237
8) SIF 4076
9) ESB 3959
10) OB 3921
11) FCN 3567
Synd at en by som Viborg ikke kan skabe bedre tilskuertal.
Ikke overraskende kan vi konstatere at københavnerklubberne er et stort trækplaster. Jeg vil gætte på at man i Herning bliver lokket til af topkampene og at man i Viborg mere ser at det er folk der blev Brøndby fans i 90érne der kommer for at det hold de holder med og at Viborg ikke rigtig betyder noget for dem. Markant stignigng når BIF kommer på besøg. Min holdning har altid været at Viborg er en af de mest ligegyldige klubber i ligaen og deres egne tilskuertal underbygger dette
Konklusion:
Når man tager i betragtning at Viborg notorisk er i den nederste halvdel og Aab er i top kan det vist ikke diskuteres at ”hadets kamp” har en stor effekt. Det er flot at en Viborg kamp i Herning kan trække flere tilskuere i snit end kampe mod Aab hvor vi har haft mange medaljekampe.
I Viborg trækker ”hadets kamp” også flere tilskuere end det andet lokalopgør mod Aab – og nærmest ligeså mange som FCKs kampe.
Jeg tror stadig på at min indledning er korrekt. At klubberne har været dygtige til at sælge disse opgør som hadeopgør via medierne på et nærmest ikke eksisterende grundlag og at det så har fået en snebold effekt. I samme åndedrag må jeg dog også konstatere at ”hadets kamp” helt sikkert er kommet for at blive og det vil med tiden også rodfæste sig i regionerne uden for fodbolden.
Jeg må i hvert fald æde mine egne ord om at disse opgør er totalt ligegyldige.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- UlvenFraNord
Fantastisk gennemgang mousebreaker!
Tilskuertallene er interessante. Jeg tror også at selvom det her startede med at være nærmest latterligt og infantilt fra de unge VFF fans, som i flere år også var meget aktive herinde på graven - så har opgøret med de to klubbers store kommercielle interesse i det, vokset sig fra intet til et derby. Jeg synes sådan set det er ok at begge klubber forsøger at tale kampen op.
Men jeg kan ikke svinge mig op til at hade VFF, jeg har nærmest lidt ondt af dem, de er så ligegyldige og dårlige at det må være træls at være fan af dem...
Efter al den polemik på ungdomsområdet, synes jeg vores kampe mod Brøndby har vokset sig til noget andet og mere interessant. Her er virkelig tale om en værdig konkurrent.
Det samme kan til en vis grad siges om Aab, som jo hader os af et rent hjerte, hvilket jo er en kæmpe kompliment
De har vundet mesterskaber og er trods alt i en vægtklasse som giver en konkurrence et formål.
Det er bedre at konkurrere med nogen som har noget pondus, end med no-bodys som Viborg
Man kan også spørge, hvad dælen har Viborg som vi kan sammenligne os med, andet end en geografisk placering? Vi har intet at vinde på at dyste med dem, da vi skal vinde over dem 10 ud af 10 gange med den forskel der er på klubberne..
Tilskuertallene er interessante. Jeg tror også at selvom det her startede med at være nærmest latterligt og infantilt fra de unge VFF fans, som i flere år også var meget aktive herinde på graven - så har opgøret med de to klubbers store kommercielle interesse i det, vokset sig fra intet til et derby. Jeg synes sådan set det er ok at begge klubber forsøger at tale kampen op.
Men jeg kan ikke svinge mig op til at hade VFF, jeg har nærmest lidt ondt af dem, de er så ligegyldige og dårlige at det må være træls at være fan af dem...
Efter al den polemik på ungdomsområdet, synes jeg vores kampe mod Brøndby har vokset sig til noget andet og mere interessant. Her er virkelig tale om en værdig konkurrent.
Det samme kan til en vis grad siges om Aab, som jo hader os af et rent hjerte, hvilket jo er en kæmpe kompliment
Det er bedre at konkurrere med nogen som har noget pondus, end med no-bodys som Viborg
Senest rettet af UlvenFraNord 19. feb 2017, 12:28, rettet i alt 1 gang.
Godt indlæg mousebreaker - og rigtig fint med tilskuersnittene, der klart viser værdien af disse rivalopgør. Sportslig har de sjældent den store betydning, men kommercielt og brandingmæssigt er de en stor succes.
Med til historien hører jo, at der aldrig har været tale om topopgør eller afgørende opgør (nu ser jeg bort fra pokal-semien). Det er den dimension, som mangler i kampene, og som kunne trække de sidste 2-3.000 tilskuere. Men det er Viborg desværre for ringe til. Kampene bør sammenlignes med kampene mod SIF og Esbjerg ift attraktivitet, hvis ikke det var for 'had'-faktoren. Især Silkeborg-opgørene er det skuffende, at der ikke kan skabes mere hype om. Silkeborg-fansene havde ondt i røven over FCM inden det blev moderne, og var jo en stor klub i en periode fra midten og 90'erne frem til vi snuppede den plads.
Det kan koges ned til, at Silkeborg ikke har nogen fankultur. Det fede ved Viborg-kampene er jo det udenom kampene, hvor Viborg reelt yder modstand, mens Silkeborg kan stille op med 100 evnesvage fra EngesvangKent skrev:Godt indlæg mousebreaker - og rigtig fint med tilskuersnittene, der klart viser værdien af disse rivalopgør. Sportslig har de sjældent den store betydning, men kommercielt og brandingmæssigt er de en stor succes.
Med til historien hører jo, at der aldrig har været tale om topopgør eller afgørende opgør (nu ser jeg bort fra pokal-semien). Det er den dimension, som mangler i kampene, og som kunne trække de sidste 2-3.000 tilskuere. Men det er Viborg desværre for ringe til. Kampene bør sammenlignes med kampene mod SIF og Esbjerg ift attraktivitet, hvis ikke det var for 'had'-faktoren. Især Silkeborg-opgørene er det skuffende, at der ikke kan skabes mere hype om. Silkeborg-fansene havde ondt i røven over FCM inden det blev moderne, og var jo en stor klub i en periode fra midten og 90'erne frem til vi snuppede den plads.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres
-
Fodboldfan
Lortedommer.
Fuck Michael Johansen. Det havde været 3 point mod en pivhamrende ringe modstander, hvis ikke dommeren skulle smadre det hele med et ekstremt tyndt rødt kort!
Man kunne også bare have scoret inden dommeren fik lov at spille en rolle. Selv med 10 mand var Viborg ikke særlig farlige. Jeg begræder i langt højere grad, at man ikke får et mål på hjemmebane mod Viborg.
-
mousebreaker
Rigtig god indsats over hele linjen synes jeg. Meget uheldige med ikke at få tre point på trods af det røde kort Sparv fik for to helt forkerte gule kort. Helt vildt så mange dårlige dommerpræstationer der er i superligaen. I dag mister han fuldstændig kontrollen.
Selvfølgelig kan man sige at vi skal score, men bottom line er at havde vi spillet i efteråret som vi gjorde i dag, så havde det set meget anderledes ud i tabellen.
Sønderjyske afgav 3 af deres aller aller bedste spillere til os - nul minutter i første kamp.... så kan man lige tænke over det
Selvfølgelig kan man sige at vi skal score, men bottom line er at havde vi spillet i efteråret som vi gjorde i dag, så havde det set meget anderledes ud i tabellen.
Sønderjyske afgav 3 af deres aller aller bedste spillere til os - nul minutter i første kamp.... så kan man lige tænke over det
"There is a disconnect in what we know and what we do!
enig
Alarmerende at man ikke formår mere målmæssigt, Paul er for nem at læse, hovedstød er han farlig, men til alt det andet skal han bruge alttttt for mange forsøg.
Undre mig over at man ikke sætter Buhninho ind før i stedet for Duelund der intet fik ud af kampen.
enig dommeren var ikke god, synes ham her har en evne til at sætte sig selv i fokus
Skandaler!!!
Fcms koncept fungere slet intet!
Thorup styrer holdet til katastrofe.
Holdet fungerer ikke længere under thorup!
Jeg er ligeglad med om det er skodhold vi spiller nod eller dårlig dommer. Det er simpelthen ingen undskyldning for at spille så skidt Iaften!
Jeg er ligeglad med om det er skodhold vi spiller nod eller dårlig dommer. Det er simpelthen ingen undskyldning for at spille så skidt Iaften!
henker skrev: ↑19. feb 2017, 20:06Skandaler!!!
Nu må det da snart stoppe henker
Du er kedeligt at høre på.974 skrev: ↑19. feb 2017, 20:15henker skrev: ↑19. feb 2017, 20:06Skandaler!!!
Jeg er ligeglad med om det er skodhold vi spiller nod eller dårlig dommer. Det er simpelthen ingen undskyldning for at spille så skidt Iaften!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ved godt hven jeg synes der er den kedelige her...henker skrev: ↑19. feb 2017, 20:20Du er kedeligt at høre på.974 skrev: ↑19. feb 2017, 20:15henker skrev: ↑19. feb 2017, 20:06Skandaler!!!
Jeg er ligeglad med om det er skodhold vi spiller nod eller dårlig dommer. Det er simpelthen ingen undskyldning for at spille så skidt Iaften!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
/Cortez