Elkjær langer ud efter FCM og samtidig roser AaB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hr: Larsen

Elkjær langer ud efter FCM og samtidig roser AaB

Indlæg af Hr: Larsen »

Tjaa overskriften siger det hele, tjek nyheden på onside her er linket :

http://www.onside.dk/main/index.phtml?a ... &id=116524

""Jeg synes, at AaB-ledelsen har sendt et godt og fornuftigt signal om, hvad man forventer og frem for alt ikke kan acceptere. Til gengæld er det katastrofalt, at FC Midtjylland ukritisk tager Zidan i forsvar. Han skulle allerede efter det første voldsdom have haft kniven i form af en længere karantæne," mener TV3’s Champions League-ekspert og henviser samtidig til de noget strengere krav i de udenlandske klubber. "

Senest rettet af Hr: Larsen 17. feb 2005, 20:11, rettet i alt 1 gang.

Crasher

Re: Elkjær langer ud efter FCM og samtidig roser AaB

Indlæg af Crasher »

Angående Hr. Elkjærs holdning til de unge spillere og det med opmærksomheden/stjernestatus, synes jeg alligevel han er inde på noget af det rigtige. Medierne er da ihvertfald ikke sene til at opråbe en ung spiller, som coming-man, alene af den grund hvis han netop har haft en god debut i SAS-ligaen (som vores egen Leon Jessen fx - hvis debut vitterligt også VAR god - uden tvivl)

Men ligefrem at pudse sko for de ældre spillere, er måske lidt for meget i den anden grøft, men de må da gerne mærke et vist form for pres og tvang til at yde deres allerbedste HVER gang, det udvikler dem selv, og det gør samtidig klubben godt...

/Kasper Madsen

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Den dag storken kom med Preben Elkjær må der have fløjet en papegøje ved siden af!!

Zidan var jo en ung naiv knægt der dummede sig gang på gang da vi modtog ham og hvis vi havde smidt sådan en ung knægt ud i ingenting istedet for at hjælpe ham på vej, så ville der have været en kæmpechance for at han virkelig var røget ud i noget lort. Istedet har man i FCM hjulpet gutten på rette vej og udviklet ham meget som menneske!

Egebjerg

Indlæg af Egebjerg »

Hold nu op med altid at forsvare Zidan´s handlinger, det han gjorde var forkert (alle tingene, dog nogle mere end andre)...
Elkjær har ret, FCM skulle nok have givet Zidan en karantæne, og på denne måde have signaleret at noget sådant ikke accpeteres.

Thomas

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Jeg forsvarer ikke altid Zidan, jeg synes også de 3 ting han lavede var noget lort. Jeg synes bare ikke at en lang karantæne eller at smide ham på porten havde været det rigtige.
Straf er ikke altid den rigtige måde at hjælpe mennesker på der dummer dig!

Mackay

David Nielsen til FCM?

Indlæg af Mackay »

Ja, i følge denne artikel, vil Ørgaard ikke udelukke det: http://herningfolkeblad.dk/index.asp?art_id=1289

Synes ikke han har noget at gøre i FCM. Vi skal ikke have sådan en voldelig spiller - hvis fodbold-kvaliteter slet ikke er gode nok, i forh. til dem der er i truppen nu.

Vi skal desuden slet ikke købe noget, med den økonomi, vi har nu.

Mvh Mackay

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hehe .. Elkjær skal da være den sidste til at moralisere. Han var da om nogen enhver sportsdirektørs mareridt, rendte i byen som en anden Mykland og foretog sig generelt en masse ting som ingen professionel fodboldspiller nu om dage får lov bare at komme i nærheden af (-;

Jeg synes nu ikke FCM har været ukritisk overfor Zidan, men Zidan er en ung fyr som skulle lære at leve i en anden kultur, den undskyldning har David Nielsen ikke.

HKP

Indlæg af HKP »

FCM har håndteret Zidan 100 % korrekt og var han først blevet smidt ud i en karantæne, så ville man have risikeret et bræk i den absolut bedste SAS-spillers spil!!! Og hvem ved om det var blevet til et salg eller om han overhovedet ville blive glemt i ingenmandsland......

Nu kan vi måske om et par år se en tidligere FCM spiller boltre sig i REAL eller Inter....

Det er da fair nok af Elkjær at have sin mening, men jeg mener da ikke at manden selv er verdens bedste til at drive forretning, for det handler det jo også om, og selvom han selv var en ustyrlig god spiller, behøver han da ikke at have recepten på hvordan man behandler unge naive spilleres småforseelser.

Er det ikke underligt at en meget velrenommeret klub som Werder B. overhovedet vil investere i sådan en gangster??

HKP

Re: David Nielsen til FCM?

Indlæg af HKP »

Jeg er ret sikker på at DN kunne blive en stor gevinst for FCM oppe foran. Også selv om han har slået en holdkammerat!! Det lærer han da forhåbentlig af!! David Nielsen er altså ikke den første spiller der har lavet noget lort. En sådan spiller finder du i næsten hver eneste europæisk storklub!!! Så drop nu bare din moral-glorie, Mackay!

Allan B.

Indlæg af Allan B. »

Elkjær har vist aldrig været i konflikt med loven, men hvad har det egentlig med denne sag at gøre?

Ørgaard brugte som begrundelse, at hvad Zidan foretog sig privat, det vedkom ikke hans arbejde i FCM. Jeg tror man er nødt til at være realistisk og indrømme, at det har en del at sige. Mon ikke man i AaB har set lige så meget på de fremtidige samarbejdsmuligheder i klubben som på det moralske aspekt?

Allan B.

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Jeg tror nu at der ligger mere i det end bare den situation der, det gør der ihvertfald fra mig.

Manden har jo de sidste par år vist ufattelig dumhed og lavet mange ting der går over stregen for normal opførsel.

Mange af hans taklinger i Superligaen har jo været temmelig stygge, jeg husker bl a en imod Barslund og der var vist også en i en TV kamp hvor han jordede trekvart banelængde bare for at slagte en, disse to står bare ikke alene, der har været flere.

Derudover gik manden på banen i en kamp mod os med det helt klare mål at slagte Thomasberg. Den slags er jo nærmest psykopatisk i fodboldverdenen og jeg forstår virkelig godt hvis mange får kløe i røven over manden pga dette.

Så var dr sagerne med hans ludomani. Ludomani er en sygdom og det kan manden vel egentlig ikke gøre ved, men det skaber sgu ikke den bedste stemning omkring en person og i en trup med sådanne sager og hvad sker der hvis manden ikke kan styre det endnu engang???

Den sidste ting er så voldssagen imod Gaarde.

Så jeg mener det er lidt som med BSN, en masse ting og ikke bare noget enkeltstående.

Btw : Så kalder man sgu heller ikke en kollegas dame for luder bare fordi hun er nøgenmodel!

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Ja det var også lige min tanke !!!

Bare fordi Elkjær er blevet "voksen" skal han da ikke komme her og spille kæphøj på den måde....

Det ses jo tydeligt at mange potentielle stjerneangribere og dem som er det, er nogle være fjolser af og til...

Det er jo heller ikke alle stjerner der har skruet hovedet på i samme stil som feks bogligt kloge mennesker :-)

Jan

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Mackay skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja, i følge denne artikel, vil Ørgaard ikke
> udelukke det:
> http://herningfolkeblad.dk/index.asp?art_id=1289
>
> Synes ikke han har noget at gøre i FCM. Vi skal
> ikke have sådan en voldelig spiller - hvis
> fodbold-kvaliteter slet ikke er gode nok, i forh.
> til dem der er i truppen nu.
>
> Vi skal desuden slet ikke købe noget, med den
> økonomi, vi har nu.
>
> Mvh Mackay

Jeg synes det er en ulækker indgangsvinkel du anlægger der.
Hvis bare en spiller er god nok, så vil vi finde os i alt, men hvis han ikke er god, så må han klare sig selv......
Det er altså mennesker vi snakker om!!!

Hvis David Nielsen havde knaldet en mand ned i byen var han jo heller ikke blevet fyret, men da det er en holdkammerart så er det jo umuligt at holde på ham.

Vi har en alt for lemfældig holdning til at smide folk væk hvis de begår fejltrin. Jeg mener helt klart at FCM i forhold til Zidan har forholdt sig rigtigt, i at støtte ham alt man har kunnet.

Iøvrigt skal man ikke være alt for fintfølende med hvad man betragter for uacceptabelt i en fodboldklub, for hvis det at spillere kommer i klammeri, til en træning er fyringsgrund, så bliver det sku nogle små trupper klubberne skal arbejde med. Måske var der nogen der ville have godt af at se nogle træningspas.

Jeg er ikke den store David Nielsen fan, og synes dagens udmeldinger om at man ikke vil udelukke at han kunne bliver FCM spiller er uhyggelig. Men det er ikke fordi han har slået Gaarde ned og sparket ham et par gange i sækken, men fordi jeg ikke bryder mig om ham som fodboldspiller, og mener det ville være tåbeligt hold sammensætnings mæssigt og socialt i truppen.

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Altoriso skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja det var også lige min tanke !!!
>
> Bare fordi Elkjær er blevet "voksen" skal han da
> ikke komme her og spille kæphøj på den måde....

> Jan

På den anden side set er det jo heller ikke ulovligt at blive klogere!
Hvor mange af os har ikke lavet en dumhed i vores ungdom som vi selv står og advarer ungdommen imod i dag???

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Synes det er flot at Hr. Elkjær nævner FCM, men ikke nævner BSN-sagen og AGF. Såvidt jeg kan tænke mig til så ligner den lidt mere sagen med DN end vores sag med Zidan gør

Besvar