Transfer vinter 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
WBW

Re: Transfer vinter 2016

Indlæg af WBW »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... e-spillere

Der er jo også altid muligheden for at hente transferfrie spillere ind. Umuligt finder jeg det ikke realistisk, da jeg tror klubben satser på Riis og Paul slår til.

Men på tipsbladets liste, popper der dog to interessante navne op, efter min mening.

Angriberen Valmir Berisha og midterforsvareren Vegard Forren.

Brugeravatar
JEP

Indlæg af JEP »

WBW skrev:
1. feb 2017, 15:18

Der er jo også altid muligheden for at hente transferfrie spillere ind. Umuligt finder jeg det ikke realistisk, da jeg tror klubben satser på Riis og Paul slår til.

Men på tipsbladets liste, popper der dog to interessante navne op, efter min mening.

Har man stadig mulighed for at registrere spillere på "a-listen" efter vinduet er lukket? Jeg læste at Viborg havde nået 25 spillere, og derfor ikke kunne registere Stankov og Bruhn.
Hvor mange spillere har vi på vores liste?
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:
11. dec 2016, 22:56
Ud: Pusic, Olsson, Marco Larsen, Halsti og Banggaard + et par udlejninger af 97'ere
Ind: klassecenterforsvarer + klasseangriber (medmindre Bruninho pludselig tager tingene seriøst).
Ovenstående citat er hvad jeg skrev i denne tråd ved slutningen af efteråret ift hvad jeg mente, der burde ske i transfervinduet.

På ud-siden synes jeg faktisk, at jeg ramte meget fornuftigt, og man kunne næsten mistænke mig for at hedde Steinlein til efternavn, hvis ikke Ind-siden i den grad ikke var blevet opfyldt.

På den baggrund bliver jeg nødt til at vurdere vinduet som værende dumpet. For mig at se, havde man to overskyggende problemer i efteråret: manglende kvalitet i centerforsvaret samt på frontangriberen. De to problemer har man ikke løst, tværtimod har man fjernet bredde og kvalitet på de to positioner. Det er ikke godt nok. Rent faktisk har vi for tredje vindue i træk svækket os på netop de to positioner! Det er ganske enkelt dårligt arbejde af CS og Ankersen.

Det er i felterne, at kampe afgøres, men det afspejles ikke i vores transfere. Tværtimod overbefolkes vi med midtbanespillere, som skaber unødvendig stor bredde på disse positioner. Jeg kunne sagtens have undværet de 3 SE-spillere og så i stedet have brugt pengene på en god centerforsvarer. Det giver mere mening for mig, at have smidt 1-2 mio mere efter Zsolt i stedet for at hente Drachmann og Dal Hende ind nu.

Vi står nu tilbage og skal krydse alt hvad der overhovedet kan krydses for, at Paul eller Kian ikke bliver skadede. Og jeg kan godt huske, da skader til Izu og Erik kostede os et mesterskab. Samtidig skal vi håbe på at Riis og Bruninho slår til. På trods af at Jess længe har sagt, at han ønsker et ekstra angrebsalternativ, så har vi ikke givet ham noget som helst at arbejde med, udover varm luft om at spille med falsk 9'er. Jess er stort set spillet skakmat ift taktiske muligheder i front og i forsvaret.

Jeg håber, at Paul for alvor slår igennem i foråret (jeg har stor tiltro til ham på den lange bane, men mener ikke, at han er klar til at skulle bære holdet på sine skuldre endnu) samt at Riis viser sig som den næste store centerforsvarer i rækken. Men jeg må også indrømme, at det er mange år siden, at jeg har været så pessimistisk før en forårssæson. Der er for mange usikkerhedsmomenter til min smag,

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

WBW skrev:
Forren har jeg selv holdt lidt øje med i vinduet, da jeg tænkte han kunne være en kandidat til os. Virker dog til at gå efter pengene og den sidste store kontrakt, og derfor ikke sikkert han er relevant for os. Dog kan forskerskatten måske hjælpe lidt, hvis mulighederne rundt omkring i de mere attraktive ligaer lukker sig.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

JEP skrev:
1. feb 2017, 15:32
WBW skrev:

Har man stadig mulighed for at registrere spillere på "a-listen" efter vinduet er lukket? Jeg læste at Viborg havde nået 25 spillere, og derfor ikke kunne registere Stankov og Bruhn.
Hvor mange spillere har vi på vores liste?
Til ligaen ja, i europæisk fodbold er der cut-off.
Den her er ikke helt opdateret, men du kan følge den hvis du er nysgerrig.

Husk der er 3 regler, max. 25, men hvoraf mindst 4 skal være klubuddannede og mindst 4 skal yderligere være fra Danmark, dvs. Maks 17 udlændige, der ikke er klub trænet. Ingen af disse bør dog blivw noget problem for FCM.
https://www.dbu.dk/turneringer_og_resul ... lister/fcm

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
1. feb 2017, 15:34
Kent skrev:
Ud: Pusic, Olsson, Marco Larsen, Halsti og Banggaard + et par udlejninger af 97'ere
Ind: klassecenterforsvarer + klasseangriber (medmindre Bruninho pludselig tager tingene seriøst).
Ovenstående citat er hvad jeg skrev i denne tråd ved slutningen af efteråret ift hvad jeg mente, der burde ske i transfervinduet.

På ud-siden synes jeg faktisk, at jeg ramte meget fornuftigt, og man kunne næsten mistænke mig for at hedde Steinlein til efternavn, hvis ikke Ind-siden i den grad ikke var blevet opfyldt.

På den baggrund bliver jeg nødt til at vurdere vinduet som værende dumpet. For mig at se, havde man to overskyggende problemer i efteråret: manglende kvalitet i centerforsvaret samt på frontangriberen. De to problemer har man ikke løst, tværtimod har man fjernet bredde og kvalitet på de to positioner. Det er ikke godt nok. Rent faktisk har vi for tredje vindue i træk svækket os på netop de to positioner! Det er ganske enkelt dårligt arbejde af CS og Ankersen.

Det er i felterne, at kampe afgøres, men det afspejles ikke i vores transfere. Tværtimod overbefolkes vi med midtbanespillere, som skaber unødvendig stor bredde på disse positioner. Jeg kunne sagtens have undværet de 3 SE-spillere og så i stedet have brugt pengene på en god centerforsvarer. Det giver mere mening for mig, at have smidt 1-2 mio mere efter Zsolt i stedet for at hente Drachmann og Dal Hende ind nu.

Vi står nu tilbage og skal krydse alt hvad der overhovedet kan krydses for, at Paul eller Kian ikke bliver skadede. Og jeg kan godt huske, da skader til Izu og Erik kostede os et mesterskab. Samtidig skal vi håbe på at Riis og Bruninho slår til. På trods af at Jess længe har sagt, at han ønsker et ekstra angrebsalternativ, så har vi ikke givet ham noget som helst at arbejde med, udover varm luft om at spille med falsk 9'er. Jess er stort set spillet skakmat ift taktiske muligheder i front og i forsvaret.

Jeg håber, at Paul for alvor slår igennem i foråret (jeg har stor tiltro til ham på den lange bane, men mener ikke, at han er klar til at skulle bære holdet på sine skuldre endnu) samt at Riis viser sig som den næste store centerforsvarer i rækken. Men jeg må også indrømme, at det er mange år siden, at jeg har været så pessimistisk før en forårssæson. Der er for mange usikkerhedsmomenter til min smag,
Enig vinduet er dumpet.

Hvorfor henter man ikke ham fra Ungarn I starten af vinduet, saa hans klub har god tid til at finde en afloser.

Jeg mener at huske, at JT udtalte vedr. evaluering af efteraaret, at man ikke havde vaeret skarpe nok I begge felter, og ja saa tynder man guddomme ud I begge felter uden replace.

Poul og Riis kommer hurtig i problemer hvis de ikke slaar til, dark horse er Bruninho.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
Kent skrev:

Skulle til at skrive mit første indlæg i umindelige tider men læste så dette indlæg der dækker det ret godt for mit vedkommende. Jeg er dog knap så optimistisk med Paul, men det er bestemt muligt at Paul vil gøre min beskedne tro på ham til skamme.

Vi kommer fra en beskæmmende efterårssæson med et point snit på ikke meget over 1,5 hvis jeg husker rigtigt. Så skal man altså som ledelse være toptunet og parat lige så snart vinduet åbner. Ret skal være ret, Steinlein og co kan jo godt have lavet et fantastisk arbejde i dette vindue, fiskene har bare været umulige at få i nettet, men så synes jeg det ville være forfriskende at kalde en spade for en spade og sige at man ikke er tilfredse, i stedet for at stå for åbent TV og kalde det et tilfredsstillende vindue. Når man så vælger at gøre det, så må vi jo som iagttagere tage det for gode varer og bedømme FCM ud fra at dette udkomme er præcis det som viljen var til. Jeg er iøvrigt ret træt af den grammofonplade-spin hvor vi berømmer "vores yngre årgange og at de nu skal have en chance" hver gang vi (formodentlig) ikke er lykkedes med at få de spillere vi ønskede.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM2000 skrev:
1. feb 2017, 18:08
Kent skrev:
Kent skrev:

Enig vinduet er dumpet.

Hvorfor henter man ikke ham fra Ungarn I starten af vinduet, saa hans klub har god tid til at finde en afloser.

Jeg mener at huske, at JT udtalte vedr. evaluering af efteraaret, at man ikke havde vaeret skarpe nok I begge felter, og ja saa tynder man guddomme ud I begge felter uden replace.

Poul og Riis kommer hurtig i problemer hvis de ikke slaar til, dark horse er Bruninho.

De er faerdige i FCM hvis de ikke slaar til nu.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Måske lige vel hårdt at dømme Riis færdig i FCM hvis han ikke slår til i foråret?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Riis er jeg slet ikke bekymret for. Har ikke set ret meget til ham men jeg vil ikke blive overrasket hvis han er fast mand i 2017 og profil i 2018
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCMInside

Indlæg af FCMInside »

Steffen am skrev:
31. jan 2017, 16:51
FCMInside skrev:
31. jan 2017, 10:20
Inside siger at Johan Dahlin rigtig gerne vil hjem til Sverige.
Der er skrevet en 1,5 årig kontrakt med en ny nigerianer på U19. Navnet er Uzo, spændende højreback som allerede nu er en af de hurtigste på U19 holdet.
De gange jeg så Mike fra Ghana, var han ikke specielt meget værd.
Der forlænges ikke med Raahauge og Simon Brogaard.
Så et godt bud næste år ville være Oliver og Enock på U19, og Valdemar og Nicklas på U17.
Kan være det så alligevel lader plads til Andersen.

Simon Brogaard, er det målmand Dimon Petersen?
Hvordan med Mike, ved man noget der?
Jeg tvivler på Mike. Han så ikke imponerende ud, og hvad jeg har hørt var de ikke imponeret. Men man ved aldrig. Men Uzo skal i glæde jer til! Spillerne internt roser ham også meget.

FCMInside

Indlæg af FCMInside »

Der er også sagt, at der var et bud på Christian Tue i sommers. Skulle angiveligt være fra PSV Eindhoven og være flere penge end vi fik for Banggaard...

THenry

Indlæg af THenry »

Noe skrev:
1. feb 2017, 10:54
THenry skrev:
1. feb 2017, 02:48
Alt i alt er vi ikke svækket antalsmæssigt, og har fået nogle forstærkninger på venstre back, den defensive midt og til kanten. Omvendt står vi med nye store risici i midterforsvaret (hvis Riis, Halsti eller Nicolaisen ikke slår til, eller Kian bliver skadet) og i angrebet (hvis Bruninho ikke kommer i omdrejninger og rammer sit niveau). Der er et klart element af lotteri over nogle af (de manglende) beslutningerne i dette vindue. Særligt på den korte bane, mens vi har lavet nogle fornuftige indkøb på lang sigt. Særligt Bruninho, men også Riis skal gerne ramme et godt niveau i foråret.
Overordnet en meget fin analyse, som jeg grundlæggende er enig i (ikke bare det citerede).

Jeg er alligevel meget mere pessimistisk end jeg var før vinduet(s sidste dag), og end jeg har været tidligere. Det er virkelig blevet udstillet, at vi er en lille fisk, der må gå efter smulerne, når andre har taget for sig. Det går nogenlunde, når vi opportunistisk udnytter en pludselig opstået mulighed (som de tre fra Sønderjyske, Kadlec eller VdV). Skal vi købe til en bestemt position, ser det straks værre ud. Det her er tredje vindue, hvor vi prøver at erstatte Erik - uden held. Vi står uden kvalificeret topangriber efter salget af Duncan, Kadlec og Pusic. Som resultat har vi nu en skævvredet trup: Topklasse på midten, tynde i forsvar og i angreb.

Jeg er desuden meget overrasket - chokeret - over den sportslige ledelse på den sidste dag. Hvordan man kan afhænde Pusic og Banggaard uden at have en direkte afløser 100% klar i stedet, er i mine øjne meget svagt arbejde. Det må bare ikke ske, og slet ikke to gange på et vindue. Resultatet er, at vi har svækket os yderligere på positioner, hvor vi i forvejen stod svagest. Argumentet vil være, at risikoprofilen er ændret. Vi skal sælge, før vi kan købe. Jeg vil omvendt hævde, at transferoverskuddet i sidste vindue var så stort, at der var luft til at agere proaktivt i dette vindue.

Nu må vi se, om vi kan humpe os igennem foråret. Riis skal nok gøre det godt, og jeg tror faktisk, at Paul får lavet sine mål. Problemet er bare, at vi ikke må få skader eller karantæner på de to positioner. Ellers er der kontant afregning i pointregnskabet. Og vi SKAL i Europa. Og endnu værre: Det er det her hold som er fundamentet for at kvalificere os til gruppespillet næste år, foruden byde FCK op til dans i næste sæson.
THenry skrev:
1. feb 2017, 02:48
Derudover er det bemærkelsesværdigt, at vi igen kommer ud af et transfervindue med overskud. Spørgsmålet er om det skyldes den ændrede og lavere risikoprofil hos Benham, tilfældigheder, at FCK alligevel vinder mesterskabet i år, hvorfor det er bedre at gemme økonomien til næste vindue samt at se, hvad vi har i vores unge stoppere og lejesvende?
Problemet er bare, at der ikke er noget der tyder på, at vi kan "overføre" penge til næste vindue. Pengene fra Sisto og Kadlec har i hvert fald ikke været i spil i dette vindue.
Jeg er ikke enig i, at de 3 fra Sønderjyske er en pludselig opstået mulighed. Jeg mener de faktisk dækker et behov.

Rømer og Halsti har ikke slået til på sekseren, og Sparv har været ude med en drilsk skade, der kan koste en del kampe igen (Vi har set med Dahlins springerknæ, at det er en alvorlig og drilsk skade). Derfor er Drachmann et fornuftigt køb.

Novak er formentlig væk til sommer, og i det lys er det forudseenhed at hente Dal Hende (som vi i øvrigt kaprere for næsen af vores nærmeste konkurrenter som Brøndby og Randers). Derudover har garderingen for Novak i efteråret været et 17-årigt talent eller smide Nissen på den modsatte back, så vi er uden tvivl klart blevet styrket her på den korte bane samtidig med at vi allerede har fundet vores kommende startende back.

Man kan måske diskutere om Kroon for nuværende er et stort behov, da vi har en del kanter, men han kan forhåbentlig bringe noget af den kreativitet, som de øvrige kanter i høj grad manglede (med undtagelse af Wikheim) omkring modstandernes felt i efteråret. Derudover kan Gustav være væk til sommer (hvis ikke købsoptionen aktiveres) eller måske Rilwan får opfyldt sit ønske om statsborgerskab og en større klub opfyldt til sommer.

Jeg er enig i, at det er kritisk (at vi ikke har fået reinvesteret de tjente midler på Banggaard og Olsson) i særligt en angriber, da Bruninho lyder som et usikkert kort pt. Forhåbentlig kan den fysiske sektor få ham i gear snart. Bruninho blev reelt set hentet som Pusic' afløser (Og vi valgte vel i et omfang at satse på Pusic i stedet for Duncan for et år siden) i sommerens vindue (hvor Pusic handel til Belgien glippede), men desværre har brasilianeren ikke ramt formen. Så indtil videre må han betegnes som en fejlinvestering, men forhåbentlig får vi gang i ham i foråret, og sker det ikke, så har CS floppet stort på den lejeaftale. Det er i den forbindelse bekymrende, at Thorup har ønsket en ny angriber, da det indikerer, at han ikke har fuld tillid til de to angribere, som vi har.

På kort sigt er vi klart svækket med Banggaards afgang, men jeg tror Riis bliver bedre og en større profil end ham (har så heller ikke været den store Banggaard fan) på lang sigt. Spørgsmålet er bare om Riis er klar allerede nu, eller om han skal bruge mere tid.

THenry

Indlæg af THenry »

FCMInside skrev:
1. feb 2017, 22:48
Der er også sagt, at der var et bud på Christian Tue i sommers. Skulle angiveligt være fra PSV Eindhoven og være flere penge end vi fik for Banggaard...
I givet fald lyder det som den rigtige beslutning. Tue er en af dem, jeg virkelig tror på.

De 4,5 mio. kr. som vi fik for Banggaard kan vi ofte sælge (og har også tidligere solgt unge akademitalenter for). FCK er angiveligt også ved at sælge en 16-årig til FC Köln for 4 mio. http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... -fire-mio/

FCMInside

Indlæg af FCMInside »

Det skulle angiveligt være på 9 millioner. Rigtig rigtig godt bud. Kender dog ikke nogen fra U17, så det er andre kilder som jeg har det fra.

Låst