Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: Jess Thorup.

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
FCM2000 skrev:hvorfor sætter han unge spillere ind i stedet for en landsholdsspiller som Halsti ?
Fordi de er bedre. Halsti startede sæsonen som Sparvs reserve, men blev jo klart slået af, af Rømer. Halsti har intet vist, der skulle berettige ham til at spille.
Jeg undre mig over, at han så udtages til det finske landshold.

Man må sige, at det er et dårligt scoud der er lavet, og ja jeg vil faktisk kalde det for satset at hente en spiller der egentlig var taget på feriebold i USA, hvor han heller ikke var i ilden.

Der har været for mange af den slags indkøb, hvor det slet ikke har holdt, set over de 2 sidste vinduer.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
Jeg undre mig over, at han så udtages til det finske landshold.

Man må sige, at det er et dårligt scoud der er lavet, og ja jeg vil faktisk kalde det for satset at hente en spiller der egentlig var taget på feriebold i USA, hvor han heller ikke var i ilden.

Der har været for mange af den slags indkøb, hvor det slet ikke har holdt, set over de 2 sidste vinduer.
Ja, det siger jo en del om kvaliteten af det finske landshold. Halsti var hentet som rutineret gardering for Sparv. Han var aldrig tiltænkt en start-plads. Sparvs skade gjorde så, at han fik mere spilletid end planlagt. Men han var hentet til en reserve-rolle.

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg er delvist uenig i kritikken af det finsk landshold og at han er slået af Rømer. Finland er ikke langt fra Danmarks niveau selvom materialet ikke er prangende, men dog under, desuden har manden behov for en indkørselsfase det betyder minutter på banen kontinuerligt og ikke engang i mellem. Reserve rollen passer heller ikke helt da halsti også kunne spille forsvar og have be gjort sig på den plads hvis man havde tiltænkt sig den ide. Han er desværre ikke faldet ordentlig til på nogle punkter, men kan i min verden ligeså være Jess thorups skyld. Deraf den manglende spilforståelse når han så har fået lov.

974

Indlæg af 974 »

Udover at jeg tidligere har skrevet lidt om den her akutte måde Thorup kom ind på, da proces-træneren skred...

Så har jeg også tænkt lidt på, at man nok dengang gjorde sig nogle tanker om, at vores kommende træner også/især skulle formå, at stille et hold der kunne klare sig bedre europæisk end tidligere set..
Som jeg ser det, så lykkedes det vel egentligt meget godt?

I starten husker jeg det som, at vi spillede meget mere defensivt klogt, og senere hen har man så bygget på i det offensive, da det jo specielt herhjemme har en større betydning typisk pga svagere modstandere.

Det virker så bare som om at udviklingen er gået lidt i stampe...Selv om jeg faktisk godt af og til kan se at der bygges på i det offensive spil!
Her har det vel også betydning, hvilke type spillere der har været til rådighed

For ikke at blive kaldt jubeloptimist og alt det der som Thorup-haters efterhånden bruger, så synes jeg faktisk godt, at jeg kunne bruge et halvt år mere for at se hvor det bærer hen af :-)
Som minimum så tager vi vintertræningen og de første kampe i slutspillet, og kommer der en fyring, så kan den nye træner få de sidste kampe i turneringen til at lære holdet at kende osv.

Jeg tror stadig på at vi kommer i Europa næste år, og det er vel en af hovedmålsætningerne i den store overordnede strategi for FCM

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

974 skrev: Jeg tror stadig på at vi kommer i Europa næste år, og det er vel en af hovedmålsætningerne i den store overordnede strategi for FCM
Helt sikkert.
Det ser jeg i hvert fald klart som et vind eller forsvind kriterier.

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg tror ikke vi lander i Europa medmindre det sker gennem en pokal eller 7. Plads i ligaen og en kamp mod nr 3 eller 4. Pt. Er alle muligheder åbne i tabellen. Det er ikke optimistisk nej, men vi er slet ikke i den forfatning både Thorup og truppen delvist forventer at komme tilbage i. Og det bliver vi heller ikke medmindre vi ser hans afgang eller får nogle klasse spillere ind der kan vende skuden, selvom det bliver yderst svært med et kønsløst koncept.
Senest rettet af JBT 12. dec 2016, 22:35, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

http://www.tipsbladet.dk/blog/fcm-krise ... -malmoe-ff

Ja de har sgu nosser i Malmø. Vi er jo i den samme situation, hvor JT ikke magter at bringe os videre. Vores taktik og spillestil er ligeså uklar som Malmø`s er beskrevet i artiklen.

I Malmø har spillerne været så gode at de har kunnet vinde kampene uden taktisk hjælp fra Kuhn. Vore spillere er knap så gode, og derfor skal vi have en trænerkapacitet.

974

Indlæg af 974 »

tatoo skrev:http://www.tipsbladet.dk/blog/fcm-krise ... -malmoe-ff

Ja de har sgu nosser i Malmø. Vi er jo i den samme situation, hvor JT ikke magter at bringe os videre. Vores taktik og spillestil er ligeså uklar som Malmø`s er beskrevet i artiklen.

I Malmø har spillerne været så gode at de har kunnet vinde kampene uden taktisk hjælp fra Kuhn. Vore spillere er knap så gode, og derfor skal vi have en trænerkapacitet.
Artiklen??

Det er jo bare en blog, som alle og enhver kunne have skrevet

Der står jo ikke andet end en opsummering af hvad der er sket de sidste 1½ år, krydret med en mening fra en fan, der åbenbart har fået lov til at lave en blog på tipsbladet.dk...
Så kunne jeg bedre lide Oliver Okstrøms blogs om FCM

Og jeg kan også bedre lide diverse indlæg fra mange debattører herinde :-)

En artikel er det dog ikke :-)

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Ja det er "bare" en blog. Men det er nu ganske godt skrevet.

Benjamin97

Indlæg af Benjamin97 »

Uden diskussion...Jess Thorup skal væk! Han er simpelthen ikke dygtig nok, og er ALT for dårlig til at få det bedste ud af spillerne og holdet i sig selv. At en Vaclav Kadlec ikke kom til at fungere, og at spillere som Van der Vaart og Olsson heller ikke skinner, det er ikke godt nok. Især når man har brugt som mange kræfter på Van der Vaart. Jeg vil se en mere AUTORITÆR og PROFESSIONEL træner...og dem finder vi desværre bare ikke særlig mange af i DK. Derfor synes jeg vi skal kigge mod speciel England. En Stuart Pearce som har haft Manchester City, Nottingham Forrest, assistent på Englands landshold + U21 landstræner....For hvis vi VIRKELIG vil være en del af top 3 i Superligaen bliver vi simpelthen nødt til at komme videre, og være mere kyniske på transfermarkedet og valg af træner...

For at en spiller som Vaclav Kadlec kalder FCM for uprofessionelle eller amatører...det gør ondt. Og det værste er, at manden har ret. Synes simpelthen, at indstillingen med Jess Thorup virker så slap desværre.

Sander

Indlæg af Sander »

Jeg er bange for at vi beholder thorup.

Ledelsen må vurdere, at thorups præstationer er unikke, for et hold der hvert år skal udfordre FCK.
1. Thorups præstation med Esbjerg.
2. Thorups u21 til EM.
3. Han præstere dårligt spil med det bedste u21 hold nogensinde.

Vi er over 20 point efter FCK. Vi udfordrer.

Behold ham. Ledelsen ser noget vi ikke ser.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Taget fra bold.dk om udtalelsen fra Ankersen om at vi ikke er dygtige nok til at erstatte profiler.

"Ved fra en tidligere U21 spiller under Thorup at de dengang kritiserede træningen.
Øvelserne var på u14 niveau, så tilsidst var der ingen gejst på til træningen.
Måske det samme er tilfældet i FCM?"

Tankevækkende, men alle på bold.dk er vel ikke for kloge !!

JBT

Indlæg af JBT »

Sander skrev:Jeg er bange for at vi beholder thorup.

Ledelsen må vurdere, at thorups præstationer er unikke, for et hold der hvert år skal udfordre FCK.
1. Thorups præstation med Esbjerg.
2. Thorups u21 til EM.
3. Han præstere dårligt spil med det bedste u21 hold nogensinde.

Vi er over 20 point efter FCK. Vi udfordrer.

Behold ham. Ledelsen ser noget vi ikke ser.
Indsæt Claus Steinlein og du er bestået. Jess Thorup er en sag for sig, men det er "Se mig, legenden" så sandelig også. I min verden er han endnu mere udsat. Havde det været i en top 5 liga var han røget på porten for længe siden, i sær med tanke på vores nuværende ejerskabs set up. Der er sgu noget der slet ikke fungere øverst oppe.

Jeg kan forresten let se billedet for mig af hvad bolds brugere beskriver - det er jo så absolut det vi alle bekræfter i hvad vi ser og har set over lang tid, om thorup så kun er nikkedukke eller den er givet ud på flere, kan vi vel kun gisne om indtil sandhederne kommer frem.
Senest rettet af JBT 14. dec 2016, 22:09, rettet i alt 1 gang.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Sander skrev: 3. Han præstere dårligt spil med det bedste u21 hold nogensinde.
Det var altså et hold der alligevel nåede semifinalen.
https://en.wikipedia.org/wiki/2015_UEFA ... ampionship

Det eneste der kan sammenlignes er da det samme hold var u17 og u19.

u17 em var også en fornuftig semi finale
https://en.wikipedia.org/wiki/2011_UEFA ... ampionship

u17 vm skidt fiasko med sidstepladsen i gruppespillet
https://en.wikipedia.org/wiki/2011_FIFA ... _Cup#Teams

u19 em kom "det bedste u19 hold nogensinde" slet ikke med
https://en.wikipedia.org/wiki/2013_UEFA ... lification

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
Sander skrev: 3. Han præstere dårligt spil med det bedste u21 hold nogensinde.
Det var altså et hold der alligevel nåede semifinalen.
https://en.wikipedia.org/wiki/2015_UEFA ... ampionship
Ja, det var et hold der sejlede rundt men på forunderlig vis alligevel fik resultaterne til at komme i semifinalen mod et semi-svagt svensk hold der intet kunne offensivt. Der fik man så gigantiske klø. Man kom dog i semifinalen som var et historisk resultat for Danmark - og så kiggede fodbolddanmark på resultatet i stedet for nuancerne og så var Thorup desværre klar for FCM.

Nu ligger vi nummer tre og så forsøger ledelsen lige nu at skærme for presset på Thorup ved at pege på dem selv. Vi ligger jo nummer tre så helt skidt kan det ikke være, vel ... Thorup må absolut være en topklassetræner. :evil: :evil:

Jeg gik i selvsving da han blev ansat fordi det bare forekom at være en katastrofal signing - en holdning jeg havde udelukkende baseret på U21 slutrunden - indrømmet, det er ikke meget at ligge til grund for så hård en bedømmelse og holdet havde ikke gode forberedelsesmuligheder, men Thorups brug af spillere og holdets forfatning i kampene var skræmmende. Desværre er jeg ikke blevet "skuffet". Ret skal dog være ret - det har ikke været dårligt det hele i FCM, men det er godt nok tæt på og jeg ser absolut ingen bedring forude, når man kigger på det store billede. Jeg håber og tror da bestemt at det er muligt for Thorup at rette op på de rædselsfulde 1,52 point i snit, men godt tror jeg aldrig det bliver. Så mange penge har vi ikke - for under Thorup skal der i den grad være kvalitetsforskel mellem holdene, for at Thorup får succes.

Vedr den bemærkning fra bold.dk hvor en tidligere spiller angiveligt har kritiseret Thorups træning. Jeg kan ikke tage den seriøst.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Låst