SL: Brøndby vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo

Re: SL: Brøndby vs. Midtjylland

Indlæg af tatoo »

974 skrev:Lad os nu få en god kamp på søndag, og så må der være andre der tager de tunge beslutninger :-)
Synes at det er intetsigende IKKE at bakke op om holdet uanset hvad!
Nå det mener du. Hvis man er jubeloptimist kan jeg godt forstå hvorfor du skriver dette. Men os der har en mening/holdning til hvordan vi spiller og afvikler kampene, kan jo se at der intet sker, og hvorfor så ikke råbe vagt i gevær. Ja vi har været i modgang før også under Riddersholm, men som jeg tidl. har skrevet fik vi det vendt.

Netop nu ser jeg ingen forbedringer i noget som helst, og vi skræmmer tilskuerne væk, og jeg kan godt sige at der bliver diskuteret krise blandt de mennesker der før har set os som et sprudlende hold. Selv journalister er begyndt at tale om Thorup og hvad han udretter.

Tag ikke fejl jeg ønsker også kun det bedste for holdet, men lige nu er det sgu opad bakke.

974

Indlæg af 974 »

O skrev:
974 skrev:Lad os nu få en god kamp på søndag, og så må der være andre der tager de tunge beslutninger :-)
Man skal vel ikke bakke op om noget, man ikke længere kan stå inde for?
Du mener ikke at du vil bakke op om holdet?

Fair nok........

Jeg tager ikke på stadion for ikke at bakke holdet op, og sådan vil det altid være!
Med mindre at hele holdet laver eks. noget ulovligt, slår en ihjel eller lignende :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

20 mand udtaget
Sparv ude, Kian, Wikheim og Andreas Poulsen tilbage.
Vildt nok med 17 årige Andreas Poulsen hvis han i hans 2. superligakamp lige skal starte inde mod Brøndby i Brøndby

http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/tru ... roendby-if

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg er sgu ligeglad med hvem der er træner, sportsdirektør, formand eller massør.... Støtter altid FCM 100% i med- og modgang. Håber inderligt vi vinder i morgen! Det vil lette presset en del, lukke hullet op til Brøndby, give julefreden mulighed for at sænke sig.... :mrgreen:

974

Indlæg af 974 »

Steffen am skrev:20 mand udtaget
Vildt nok med 17 årige Andreas Poulsen hvis han i hans 2. superligakamp lige skal starte inde mod Brøndby i Brøndby

Er det da noget der indikerer at Novak ikke er med?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

974 skrev:
Steffen am skrev:20 mand udtaget

Er det da noget der indikerer at Novak ikke er med?
Både ja og nej.
Hans navn står der selvfølgelig, men med 20 mand udtaget, kunne man fristes til at tro mindst en spiller er tvivlsom

At der så er en u19 back (Poulsen) med, der normalt ikke er det
kunne man fristes til at tro Novak er tvivlsom.

Men det er gætterier, og Novak er selvfølgelig med i truppen :)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Så det fandme game-day.

Selvom begge holdene spiller kamp nr. 3 i sæsonen, er der noget der siger mig at begge hold er "pumped", klar til spil,
meget gerne med det resultat at Brøndby kommer ned derfra.

Talenterne har vist hvordan det skal gøres: :)
http://www.fcm.dk/nyheder/akademi/u-hol ... ed-bravour

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

En kamp hvor det resultat jeg frygter mest er uafgjort.

Vinder vi er det godt på den korte bane. Lidt ligesom at tisse i bukserne. Vi får bedre chancer for at nå Europa i år, men Thorup redder velsagtens livet som træner i FCM

Taber vi er det skidt på kort sigt men efter min mening super på lidt længere sigt, da Thorup i så fald BØR være fortid, uanset hvor meget Steinlein og Ankersen har hængt deres hatte på ham

Uafgjort rykker derimod formodentlig ikke rigtig ved noget.

Jeg ser nu at Randers er bagud mod Esbjerg ved halvleg. Taber Randers den kamp så overvintrer vi på tredjepladsen uanset hvad. Det vil måske redde Thorup uanset resultatet i Brøndby. Det er selvflg ren spekulation ligesom alt det andet, men Steinlein og Ankersen vil helt sikkert gribe det halmstrå og strø om sig med at vi trods alt ligger nr 3 og det er fint ifht målsætning.

Kan ikke lade være med at drømme om en tid UDEN Thorup ved roret. Han har været lige nøjagtig den katastrofe som flere af os mente han ville blive da han blev ansat. En ny træner er ingen garanti for at det bliver bedre, men vi ved hvad vi har og det vi har er bestemt ikke godt.

Det er mange år siden at Brøndby har fået succes. De har ligesom fremstillet sig selv som ynkelige i over et årti og jeg har helt glemt at hade dem undervejs gennem alle de sjove stunder de har givet os. I år har de fået en opblomstring sportsligt. Tillykke med det og tillykke til Troels Bech som for første gang ser ud at få succes med et hold som er i den sjove ende af tabellen - bare ikke som træner. De har hevet sig ud af ligegyldigheden og ved at blive værd at hade igen :)

Jeg vil aldrig kunne glæde mig over et nederlag, men i aften kommer godt nok tæt på - hvis det altså kunne garanteres at Thorup fik en tåhyler med spidse sko i måsen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974

Indlæg af 974 »

Jeg gentager gerne mig selv!

Jeg kan simpelthen ikke klare den mentalitet der siger "Håber at vi taber"

Det er lige præcis ikke den mentalitet holdet har brug for

I mine øjne er sådanne kommentarer lige så intetsigende som de holdninger folk SÅ har til Thorup

Hvis I helst vil undvære Thorup - så vil jeg lige så gerne undvære de fans der siger sådan!

Mht. til kampen, så tror jeg det bliver svært, specielt set i lyset af at vi mangler Sparv, som giver den styrke og ro som holdet tit har manglet

Jeg tager dog som vanligt på stadion for at bakke holdet op til sidste minut, og tror og håber på at vi kan lave et fint resultat der
For mig vil uafgjort være et meget fint resultat :-)

Er iøvrigt ellers enig med Mousebreaker vedr. Brøndby for tiden - de har næsten været glemt de sidste par år fordi de har været sunket så dybt :-)
Mit "had" ligger mere hos FCK!

O

Indlæg af O »

974 skrev:
O skrev:
Man skal vel ikke bakke op om noget, man ikke længere kan stå inde for?
Du mener ikke at du vil bakke op om holdet?

Fair nok........

Jeg tager ikke på stadion for ikke at bakke holdet op, og sådan vil det altid være!
Med mindre at hele holdet laver eks. noget ulovligt, slår en ihjel eller lignende :-)
Havde ikke troet det var nødvendigt at udpensle, men ak ja: Jeg bakker ikke op om den retning vi går i som klub. Vi har udviklet os til noget, som på ingen måde harmonerer med det FCM jeg kender, og derfor bakker jeg ikke op om det der sker. Tattoo beskriver det egentlig ret godt. I din optik, skal man holde sig væk, medmindre man er et blåøjet får med sølvpapirshat på. I min verden hedder det at være en ukritisk jubeloptimist og det synes jeg sgu egentlig er mere skadeligt for klubben, end kritiske fans, som signalerer deres utilfredshed.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

974 skrev:Jeg gentager gerne mig selv!
Jeg kan simpelthen ikke klare den mentalitet der siger "Håber at vi taber"
Det er lige præcis ikke den mentalitet holdet har brug for
I mine øjne er sådanne kommentarer lige så intetsigende som de holdninger folk SÅ har til Thorup
Hvis I helst vil undvære Thorup - så vil jeg lige så gerne undvære de fans der siger sådan!
Tag ikke fejl. Taber vi som jeg forventer i aften, så er humøret på nulpunktet hos undertegnede - som altid når der kommer dårlige resultater fra FCM. Munder det efterfølgende ud i at Thorup får sparket derimod så er det kun min blufærdighed der vil afholde mig fra at løbe nøgen gennem strøget i Århus midt i myldretiden med hænderne over hovedet. Hvorfor? Fordi jeg er megatræt af at komme i dårligt humør pga FCM og med Thorup ved roret er jeg overbevist om at der er alt for mange af sådanne aftener i vente, til at jeg kan holde til det. Jeg er 90% sikker på at vi med en ny træner vil få flere positive stunder og ende ligaen med et bedre pointgennemsnit end med Thorup ved roret. Også i denne sæson. Hvorfor er jeg kun 90% sikker? Fordi Jonas Dahl render rundt derude uden job og der er en pæn stor risiko for at han i så fald vil blive ansat - og så er jeg sgu alligevel ikke så sikker på at jeg vil skifte træner.....

argghh, gør sgu helt ondt at tænke den tanke at skifte til Jonas Dahl.. for det vil vi jo gøre medmindre Steinlein ryger med i faldet. Det er jeg overbevist om. Nu sidder jeg i en henstand af resignation efter det går op for mig at det ville være det langt mest sandsynlige scenarie. Vi er vist fucked uanset hvad. Ved sgu ikke engang om jeg ønsker Thorup fyret længere.....

Godt der er vinterpause nu.
974 skrev: Er iøvrigt ellers enig med Mousebreaker vedr. Brøndby for tiden - de har næsten været glemt de sidste par år fordi de har været sunket så dybt :-)
Mit "had" ligger mere hos FCK!
Vi kan vist godt hæve det til et årti :)

FCK og åb er så afgjort mine to største hadeklubber - med stor afstand til de næste
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

JBT

Indlæg af JBT »

Helt enig med O og tato, se nu igennem skoven af træer og forestil hvordan vi kunne ha haft det med en international træner af det snit klubben sådan set forestiller sig, men alligevel ikke gør noget ved.

Et nederlag i aften vil sætte punktum på et miserabelt halvanden år hvor vi hverken som hold eller klub har flyttet os. Og det er der snart nogle mennesker på de indre gang arealer der må gøre noget ved, når man ikke holder hvad man lover.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Tag heller ikke fejl af det jeg skrev. Jeg ser intet lys forude med Thorup, hvilket jeg virkelig er ked af. Men når det er match day er jeg bedøvende ligeglad med alt sådan noget, så skal vi bare vinde!
En enkelt sejr freder ikke Thorup, for det er ikke enkeltstående resultater der er problemet, men det store billede.

Jeg håber virkelig gutterne overrasker i dag. Mavefornemmelsen er ikke god, for Brøndby er langt bedre kørende pt. end vi er. Men måske er det stolpe ind i aften, måske scorer Paul tre mål, måske shiner Rafa for alvor igennem og viser at han er en klassespiller.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Pis. Tæt på en super start med Halsti som målscorer.
Apropos Halsti så håber jeg virkelig han endelig spiller en brandkamp

JBT

Indlæg af JBT »

Vi kan ikke følge med til tempoet. Som ventet, deres midtbane virker mere kvikke og sultne, og kombiner bare bedre, er teknisk bedre og kommer med en anden agresivitet. Vores forsvaret er måske top 10 værdigt, pinligt at se på.

Det skal nok blive en interessant julefrokost. Jeg håber der rulles hoveder så snart kampen er færdigspillet..

Besvar