Transfer vinter 2016
Re: Transfer vinter 2016
Helt ærligt så har Rafael vel aldrig rigtigt været igang siden sin ankomst .. :0)
Klart man ikke skifter et helt hold men derimod træneren og sportsdirektøren. Jeg mener bare det er to skridt frem og et tilbage altid for tiden - også på indkøbssiden.
Klart man ikke skifter et helt hold men derimod træneren og sportsdirektøren. Jeg mener bare det er to skridt frem og et tilbage altid for tiden - også på indkøbssiden.
- UlvenFraNord
Altså når holdet ikke fungerer og vi har mistet vores spillemæssige identitet og famler lidt i blinde efter en ny, så har jeg forståelse for at end ikke Rafael van der Vaart kan gøre den store forskel.
Vi har jo masser af gode spillere, som heller ikke præsterer særligt godt, fordi der er noget grundliggende galt. Jeg mener ikke vores trup fejler noget, som Glen sagde i optakten så er FCMs trup den andenbedste i superligaen.
Så ja, pilen peger på både træner og sportsdirektør. Men også på fx. Rasmus Ankersen som bestyrelsesformand. Da alt gik godt under Glen, og med mesterskabet, var der ingen grænser for hvad SmartOdds og det nye ejerskab betød i den forbindelse. Det er ikke meget man hører til det nu?
Vi har jo masser af gode spillere, som heller ikke præsterer særligt godt, fordi der er noget grundliggende galt. Jeg mener ikke vores trup fejler noget, som Glen sagde i optakten så er FCMs trup den andenbedste i superligaen.
Så ja, pilen peger på både træner og sportsdirektør. Men også på fx. Rasmus Ankersen som bestyrelsesformand. Da alt gik godt under Glen, og med mesterskabet, var der ingen grænser for hvad SmartOdds og det nye ejerskab betød i den forbindelse. Det er ikke meget man hører til det nu?
Efter det jeg hører i hjørnerne skal der sælges for at der kommer nyt blod ind på holdet, der arbejdes med at finde løsninger for Marco og Jonas samt David, der skal udlejes et par af de unge til 1. div hold, så spillere der skal sælges og gives kroner i kassen som der snakkes om er Nowak og Pusic fra de etableret spilleres side.
Af de unge har Herenveen kigget på både Riis og Mads, Fcm er ikke afvisende hvis salgs prisen er 2 mill Euro for dem begge, det er fra både Bak og Allan bak som siger dette.
Af de unge har Herenveen kigget på både Riis og Mads, Fcm er ikke afvisende hvis salgs prisen er 2 mill Euro for dem begge, det er fra både Bak og Allan bak som siger dette.
Vil det ikke være direkte imod alt hvad ledelsen har sagt? Netop at fordi vi blev nød til at sælge unge spillere, inden de kom på førsteholdet, var vi nødsaget til at købe ind? Det virker på mig som om, at klubben ikke helt ved hvad den vil. Skal vi være udfordrer til FCK, eller skal vi være talentudvikler? Jeg savner udmeldinger og handlinger der passer sammen..Af de unge har Herenveen kigget på både Riis og Mads, Fcm er ikke afvisende hvis salgs prisen er 2 mill Euro for dem begge, det er fra både Bak og Allan bak som siger dette.
Situationen er vel lidt den, at vi i øjeblikket har en del talenter, der presser sig på, og vi ikke kan spille dem allesammen ind på holdet på samme tid, da der også kræves erfarne kræfter og modne spillere på et hold. Hvis man sælger Riis, har man Nicolaisen, der kan få chancen, og Thychosen kan erstattes af Andersson. Der er desuden talenter på U19, som i løbet af ½-1 år har potentiale til at blive rykket op. Jeg siger ikke, at det nødvendigvis er en god idé at sælge dem, men det er vel værd at overveje at få nogle penge i kassen, hvis man har et overskud af spillere, og alternativet er at leje dem ud i en sæson uden en sikker gevinst.Vil det ikke være direkte imod alt hvad ledelsen har sagt? Netop at fordi vi blev nød til at sælge unge spillere, inden de kom på førsteholdet, var vi nødsaget til at købe ind? Det virker på mig som om, at klubben ikke helt ved hvad den vil. Skal vi være udfordrer til FCK, eller skal vi være talentudvikler? Jeg savner udmeldinger og handlinger der passer sammen..
Dette er i øvrigt klubbens målsætning (jævnfør Rasmus Ankersens indlæg for nogle måneder siden):
1. Vi skal kvalificere til europæisk gruppespil tre gange inden 2020.
2. Og vi skal gøre det, mens der står akademispillere bag min. 35% af alle spilleminutter.
Synes faktisk, at de målsætninger flugter udemærket i forhold til de handlinger, man foretager sig. Resultaterne halter, ja, men syntes faktisk at det ser ret fornuftigt ud med henblik på fremtiden med de unge spillere, der kommer op.
Bare fordi Glen siger det, er det jo ikke nødvendigvis sandt. Han er sikkert stadig bitter over bruddet med FCM, og ved måske godt at en sådan udtalelse kan skabe lidt uro i klubben.UlvenFraNord skrev:Vi har jo masser af gode spillere, som heller ikke præsterer særligt godt, fordi der er noget grundliggende galt. Jeg mener ikke vores trup fejler noget, som Glen sagde i optakten så er FCMs trup den andenbedste i superligaen.
-
Steffen am
Med 0,5 år tilbage betyder Marco nok ikke alverden, men lidt har selvfølgelig også ret.mnm123 skrev:Efter det jeg hører i hjørnerne skal der sælges for at der kommer nyt blod ind på holdet, der arbejdes med at finde løsninger for Marco og Jonas samt David, der skal udlejes et par af de unge til 1. div hold, så spillere der skal sælges og gives kroner i kassen som der snakkes om er Nowak og Pusic fra de etableret spilleres side.
Jonas? Gemmer eller Borring?
Vi kan måske godt nå de 35 % alligevel, men ville da være en skam.Af de unge har Herenveen kigget på både Riis og Mads, Fcm er ikke afvisende hvis salgs prisen er 2 mill Euro for dem begge, det er fra både Bak og Allan bak som siger dette.
Så har Benham virkelig lukket kassen i, da sidste transfervindue vel gav cirka 80 mio i plus,
og ledelsen har snakket om at man skulle holde på talenterne i længere tid.
Mener CS på tv lovede et "skvulp" fra Midtjylland.
Mener ikke at han vil sige sådan uden der er en eller anden form for aftale på plads allerede.
Steffen am skrev:Med 0,5 år tilbage betyder Marco nok ikke alverden, men lidt har selvfølgelig også ret.mnm123 skrev:Efter det jeg hører i hjørnerne skal der sælges for at der kommer nyt blod ind på holdet, der arbejdes med at finde løsninger for Marco og Jonas samt David, der skal udlejes et par af de unge til 1. div hold, så spillere der skal sælges og gives kroner i kassen som der snakkes om er Nowak og Pusic fra de etableret spilleres side.
Jonas? Gemmer eller Borring? Gemmer
Vi kan måske godt nå de 35 % alligevel, men ville da være en skam.Af de unge har Herenveen kigget på både Riis og Mads, Fcm er ikke afvisende hvis salgs prisen er 2 mill Euro for dem begge, det er fra både Bak og Allan bak som siger dette.![]()
Så har Benham virkelig lukket kassen i, da sidste transfervindue vel gav cirka 80 mio i plus,
og ledelsen har snakket om at man skulle holde på talenterne i længere tid.
Mener CS på tv lovede et "skvulp" fra Midtjylland.
Mener ikke at han vil sige sådan uden der er en eller anden form for aftale på plads allerede.
Vi har tre problemer på holdet.
1. Vi mangler en klassemidtstopper
2. De to centrale på 33 år mangler nærkampsstyrke
3. En klasse angriber
Holdet skal designes efter Van der Vaart, hvis han skal lyse. Vi så dog i hans første kampe, at han har niveauet, hvis han spilles korrekt.
Jeg foreslår at vi skifter system til 4-2-3-1, hvor VdV bruges på 10'eren, hvor Duelund skal agere backup, så når VdV stopper i klubben tager Duelund over.
--------------------------Johan Dahlin
Rasmus Nissen, Kian Hansen, Kristian Riis, Filip Novak
----------------------Andre Rømer, Tim Sparv
Rilwan Hassan-----Rafael Van der Vaart---Gustav Wikheim
-----------------------------Bruninho
Riis må bruges i stedet for Banggaard, da Patrick ikke har et stort nok potentiale, også i tilfælde af, at man ikke kan finde en ny.
De to 6'ere skal bruges, da VdV ikke bidrager defensivt, men det er et acceptabelt tab, da vi gerne skulle vinde på hans offensive kvaliteter.
Bruninho må bruges i håb om at han kan finde tidligere niveau, og så vil tre bevægelige spillere som Rilwan, Wikheim og Bruninho være guld værd for VdV's blik og sukkerbolde.
1. Vi mangler en klassemidtstopper
2. De to centrale på 33 år mangler nærkampsstyrke
3. En klasse angriber
Holdet skal designes efter Van der Vaart, hvis han skal lyse. Vi så dog i hans første kampe, at han har niveauet, hvis han spilles korrekt.
Jeg foreslår at vi skifter system til 4-2-3-1, hvor VdV bruges på 10'eren, hvor Duelund skal agere backup, så når VdV stopper i klubben tager Duelund over.
--------------------------Johan Dahlin
Rasmus Nissen, Kian Hansen, Kristian Riis, Filip Novak
----------------------Andre Rømer, Tim Sparv
Rilwan Hassan-----Rafael Van der Vaart---Gustav Wikheim
-----------------------------Bruninho
Riis må bruges i stedet for Banggaard, da Patrick ikke har et stort nok potentiale, også i tilfælde af, at man ikke kan finde en ny.
De to 6'ere skal bruges, da VdV ikke bidrager defensivt, men det er et acceptabelt tab, da vi gerne skulle vinde på hans offensive kvaliteter.
Bruninho må bruges i håb om at han kan finde tidligere niveau, og så vil tre bevægelige spillere som Rilwan, Wikheim og Bruninho være guld værd for VdV's blik og sukkerbolde.
Jeg hørte CSs udtalelse som om, at han ikke vil afvise et "skulp". Han lovede på ingen måde et "skulp".Steffen am skrev:Mener CS på tv lovede et "skvulp" fra Midtjylland.
Min tolkning af udtalelsen er klart, at hvis der dukker en mulighed op, der er for god at lade gå fra sig, så slår man til.
Vi har i de senere vinduer fået mulighed for at tilknytte spillere, som vi normalt ikke kunne lande enten på lejekontrakt (Bodurov med løntilskud fra Fulham, og Wilkheim og Bruninho bliver forhåbentlig skadesfri i foråret og beviser at samme prædikat bør sættes på dem) eller faste kontrakter (VDV, Singh og ligatopscorer Pusic til hvad er på daværende tidspunkt lignede en spotpris og havde vi fået lukket den aftale med Okore havde jeg også placeret ham her). Jeg tror på ingen måde, at der er en aftale på plads pr. dags dato, men kræmmeren Steinlein vil ikke udelukke muligheden, hvis en fristende mulighed dukker op.
Ift. talenter fra ungdomsholdene så er talentmassen helt enorm i øjeblikket. Vi har allerede skrevet lange kontrakter med en masse U-19 spillere i de seneste år, og flere må være på vej. Jeg tænker bl.a. på Andreas Poulsen og Frank m.fl. Derudover har vi spændende spillere som Mabil og Munksgaard, der er udlejet, og som man forhåbentlig ikke har opgivet. Det betyder også, at vi ikke kan satse på dem allesammen, så derfor giver det god mening, hvis vi kan få 2 mio. euro for f.eks. Thychosen. Undervurderer ikke kommentaren for Mads har bestemt talent (og vist sig flot frem i Youth CL), men vi har masser af talent på de offensive midtbanepositioner med unge spillere som bl.a. Anderson, Duelund og Wilkheim (hvis vi lander en permanent kontrakt med ham til sommer), og det kan blive svært at tilfredsstille dem alle med spillertid.
Er der nogen, der har hørt noget om, hvad planen er ift. Zacharias?
Ift. det kommende transfervindue håber jeg mest af alt, at vi lander en stærk stopper (Det er ved at være tid til at komme videre fra Banggaard, der forhåbentlig kan give lidt mønter i kassen ved et salg, eller vi kan finde en spændende spiller på lån e.l. free transfer). Der er behov for en stærk spiller med fart i stængerne, der giver mere kvalitet i start 11. Vi har som sædvanligt masser af talent til bredden på denne position med Riis, Nicolaisen og hvem ved om f.eks. Murbeck eller måske Damkjær kan blive den næste stopper, der har talent til at blive rykket op som breddespiller indenfor kortere tid.
Det er tydeligt baseret på de seneste kampe, at vi har problemer foran mål. På papiret (desværre ser det anderledes ud i praksis pt.) har vi egentlig masser af kvalitet i front. Pusic startede fantastisk i FCM, men må være og ligner en færdig mand (selvom han har for vane at spille et stærk forår!), og Bruninho har desværre været skadet stort set hele efteråret. Jeg har forhåbning til, at vi kan bruge en lang vinterpause til at få Bruninho (og Wilkheim) op i gear, og lykkedes dette, så burde vi være fornuftigt stillet i front i forårssæsonen med Bruninho som starter og Paul som backup. Dermed får vi et halvt år til at vurderer, om vi skal satse på brasilianeren fremadrettet eller kigge os efter en anden angriber med kvalitet. Jeg antager i øvrigt, at Bruninho får en ganske fin løn, og er købt til at være i start 11. Han blev jo købt som direkte erstatning for Pusic, der baseret på løn, CV og tidligere præstationer må have været udset til at være manden, der skulle spille fra start og scorer kasserne.
-
Steffen am
Ja ok, og giver selvfølgelig også mening i forhold til "skulpen"
Udemærket pointe omkring Riis og Thycosen, jeg forstår argumentet men er dog ikke helt overbevist
Bruninho er lejet formentlig med løntilskud så tror ikke han er voldsom dyr lige nu, måske hvis der forlænges,
men endnu har han i hvert fald ikke kostet så meget. Ham tror jeg nok ikke for alvor på.
Wikheim tror jeg til gengæld nok skal bevise sig i foråret.
Zacharias udløber nu her og har kun et halvt år tilbage af sin aftale med City.
Med købsoption er det selvfølgelig CS der har bolden, og for nuværende måske kun ham der kan svare på det.
Umiddelbart er det også angriber positionen jeg er mest spændt på hvad der sker i angrebet, kunne være fint at få forlænget med Zacharias så vi også har ham i YL.
Udemærket pointe omkring Riis og Thycosen, jeg forstår argumentet men er dog ikke helt overbevist
Bruninho er lejet formentlig med løntilskud så tror ikke han er voldsom dyr lige nu, måske hvis der forlænges,
men endnu har han i hvert fald ikke kostet så meget. Ham tror jeg nok ikke for alvor på.
Wikheim tror jeg til gengæld nok skal bevise sig i foråret.
Zacharias udløber nu her og har kun et halvt år tilbage af sin aftale med City.
Med købsoption er det selvfølgelig CS der har bolden, og for nuværende måske kun ham der kan svare på det.
Umiddelbart er det også angriber positionen jeg er mest spændt på hvad der sker i angrebet, kunne være fint at få forlænget med Zacharias så vi også har ham i YL.
-
Steffen am
Giveer mening
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... illetiden/
Overskriften kunne vel også være
"Marco Larsen bejler til andre klubber"
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... illetiden/
Overskriften kunne vel også være
"Marco Larsen bejler til andre klubber"
Ud: Pusic, Olsson, Marco Larsen, Halsti og Banggaard + et par udlejninger af 97'ere
Ind: klassecenterforsvarer + klasseangriber (medmindre Bruninho pludselig tager tingene seriøst).
Ind: klassecenterforsvarer + klasseangriber (medmindre Bruninho pludselig tager tingene seriøst).
Senest rettet af Kent 11. dec 2016, 23:06, rettet i alt 1 gang.
-
Steffen am
Gætter på du mener 97'ere? 
De eneste 95'ere er Olsson og Mabil
Hvad snakker du omSteffen am skrev:Gætter på du mener 97'ere?