SL: Silkeborg vs. Midtjylland
Re: SL: Silkeborg vs. Midtjylland
Jeg er ligesom mange af jer utrolig skuffet ikke bare over resultatet, men også i den grad spillet.
Det er helt sikkert, at selvom jeg gerne ville det!! så kan jeg ikke give Thorup hele skylden! Med det sagt, så er jeg sikker på at dette må og i det hele taget sådan som vi har spillet i denne sæson, må sætte spørgsmålstegn ved Thorup!
Jeg mener de to største problemer er.
1. En taktik der er alt for defensivt i udgangspunkt og ofte for os til, at trille bolden stille og rolig rundt. Jeg synes også, at taktikken fejler i forhold til den type spillere vi har og i sidste ende synes jeg faktisk, at vi er gået fra at være et sprudlende offensivt hold med direkte spil, til en defensivt bold trillende hold.
2. Motivationen. Jeg synes der mangler motivation og spillerlyst hos spillerne! Jeg skal ikke gøre mig klog på om problemet ligger hos spiller eller Thorup. Hvis vi antager Thorup har andel eller er skyld i det, så synes jeg stadigvæk det er for dårligt, at nogle af spillerne (ikke alle) ikke viser mere gejst! Det kan man godt selvom man føler noget af galt!
Jeg holder dig stadigvæk fast i, at resultatmæssigt så er jeg fint tilfreds i denne sæson, så længe vi bliver top6 og det er fordi vi er i en opbygningsfase og mange af vores bærende kræfter og kulturholdere er væk. Det er dog stadigvæk synd, at man ikke får mere ud af sådan et talentfuld hold også selvom der er opbygning i gang.
Min vurdering er, at Thorup nok er fortid efter nytår! Jeg tror ledelsen kan se man skal have nyt blod ind også selvom, at Thorup ikke nødvendigvis har fejlet eller at man kan få en af samme kaliber. Nogle gange har man bare behov for en ændring (det har vi jo se hos et par andre klubber)
Det er helt sikkert, at selvom jeg gerne ville det!! så kan jeg ikke give Thorup hele skylden! Med det sagt, så er jeg sikker på at dette må og i det hele taget sådan som vi har spillet i denne sæson, må sætte spørgsmålstegn ved Thorup!
Jeg mener de to største problemer er.
1. En taktik der er alt for defensivt i udgangspunkt og ofte for os til, at trille bolden stille og rolig rundt. Jeg synes også, at taktikken fejler i forhold til den type spillere vi har og i sidste ende synes jeg faktisk, at vi er gået fra at være et sprudlende offensivt hold med direkte spil, til en defensivt bold trillende hold.
2. Motivationen. Jeg synes der mangler motivation og spillerlyst hos spillerne! Jeg skal ikke gøre mig klog på om problemet ligger hos spiller eller Thorup. Hvis vi antager Thorup har andel eller er skyld i det, så synes jeg stadigvæk det er for dårligt, at nogle af spillerne (ikke alle) ikke viser mere gejst! Det kan man godt selvom man føler noget af galt!
Jeg holder dig stadigvæk fast i, at resultatmæssigt så er jeg fint tilfreds i denne sæson, så længe vi bliver top6 og det er fordi vi er i en opbygningsfase og mange af vores bærende kræfter og kulturholdere er væk. Det er dog stadigvæk synd, at man ikke får mere ud af sådan et talentfuld hold også selvom der er opbygning i gang.
Min vurdering er, at Thorup nok er fortid efter nytår! Jeg tror ledelsen kan se man skal have nyt blod ind også selvom, at Thorup ikke nødvendigvis har fejlet eller at man kan få en af samme kaliber. Nogle gange har man bare behov for en ændring (det har vi jo se hos et par andre klubber)
- UlvenFraNord
Årh mand, har bare måtte gå væk fra den her kamp og tænke på noget andet. Hvorfor? Fordi vi selv er skyld i ikke at vi står med 0 point efter denne kamp. Første halvleg er spillemæssig god, men hvad hjælper det hvis man ikke kan profitere af det? Med mål!
Anden halvleg var som OB kampen, vi dør helt ud og lukker modstanderen ind.
Der er et eller andet helt galt..
Anden halvleg var som OB kampen, vi dør helt ud og lukker modstanderen ind.
Der er et eller andet helt galt..
Det mest alarmerende ved holdet er dets manglende udvikling og manglende gnist og gejst.
Thorup har i sine 1.5 år ikke udviklet holdet, eller vist hvordan konceptet skal være.
Er meget bekymret og tænker vi må gøre noget.
Thorup har i sine 1.5 år ikke udviklet holdet, eller vist hvordan konceptet skal være.
Er meget bekymret og tænker vi må gøre noget.
Hvilket bredere perspektiv? Økonomisk? Der har det også set mere sort ud. Hvilket område tænker du?JBT skrev:Jeps og du smider tabellen direkte ind i regnestykket. Så på det fra et noget bredere perspektiv ;0)
Vores forretningsmodel og de værdier vi står for
jeg er nervøs dette fører til et seriøst knæk i bestræbelserne på hvor man gerne vil hen, og ser sig selv.
-
Steffen am
Jeg glæder mig til at høre det er JT's skyld at Banggaard og Kian dummer sig og de offensive spillere ikke kan scorer på deres chancer.EnSurUlv skrev:Jeg venter med glæde på alle kommentarende om hvordan det ikke er JT's skyld.
Vi dominere og kan ikke score
http://www.superliga.dk/kamp/2016-2017/ ... idtjylland
Kan du så hjælpe os, når du blot siger det er historisk ringe,JBT skrev:Jeps og du smider tabellen direkte ind i regnestykket. Så på det fra et noget bredere perspektiv ;0)
når vi tidligere har kæmpet for livet i superligaen?
Så det alligevel imponerende at Silkeborg kun har tabt 2 ud af de sidste 14 kampe nu de er så ringe,JBT skrev:Jeg har på intet tidspunkt nævnt at det er historisk skidt ligge nr. 3
Men med det materiale vi har, er det sådan set MEGA skidt på alle måder at ligge nr. 3 med det antal point vi kunne ha haft. Alle hold havde slået SIF i dag, dog undtaget Esbjerg eller OB måske.
begge på udebane i øvrigt.
Og halvdelen af truppen tog videre....JBT skrev:Det spillemæssige har haltet siden Glen sagde stop.
Det er ikke fordi jeg er uenig, enig i i dag er for dårlig,
men når man kommer med bombastiske udtryk må man også kunne bakke dem op.
Efter min mening, så spiller holdet faktisk utroligt fint i 60-70 minutter i alt
Hvis ikke der var kommet det afbræk i kampen, da Moro slog sig, tror jeg bestemt også at vi havde fået mindst uafgjort...
Der er nogle perioder i 2. halvleg (igen..) hvor holdet dog præsterer langt under middel
Vil sådan set sige at vores topniveau er ganske blændende, også set flere gange idag..
Men de udsving der kommer er totalt uforståeligt!
Er pisseærgerlig over at VdV skal tage det frispark med sin venstrefod i stedet for Poulsens højre
Idag svigter vores 2 midterforsvarere på fejl - de fleste mål opstår jo på fejl af en eller anden slags
Det kan vel ikke undgås i større målstok?
Hvis ikke der var kommet det afbræk i kampen, da Moro slog sig, tror jeg bestemt også at vi havde fået mindst uafgjort...
Der er nogle perioder i 2. halvleg (igen..) hvor holdet dog præsterer langt under middel
Vil sådan set sige at vores topniveau er ganske blændende, også set flere gange idag..
Men de udsving der kommer er totalt uforståeligt!
Er pisseærgerlig over at VdV skal tage det frispark med sin venstrefod i stedet for Poulsens højre
Idag svigter vores 2 midterforsvarere på fejl - de fleste mål opstår jo på fejl af en eller anden slags
Det kan vel ikke undgås i større målstok?
-
Steffen am
Negativt: Nederlag :/
Positivt: Masser af chancer
Negativt: Ikke effektivt
Positivt: For 4. gang i træk, ganske acceptabel 1. halveg
Negativt: For 3. gang i træk, forfærdelig 2. halveg
Positivt: Debut til Andreas Poulsen og Mikael Anderson, der vel begge gjorde det på det godkendte uden at være pragende.
Negativt: Gult kort til Kian (karantæne dag)
Positivt: Gult kort til Kian (ikke længere 2 midterforsvar der er i karantæne fare på samme tide)
Negativt: Starter igen i medvind og bliver straffe;t i modvinden (2. halveg), var dog knap så markant som i Haderslev
Positivt: Lært af skade, forhåbentlig lært at starte i modvind næste gang der er markant vind og vi vinder lodtrækning
Negativt: Nu er Sparv ikke skadet igen vel?
Positivt: Masser af akademi minutter
Negativ: Nederlag
Positivt: Debut til Andreas Poulsen og Mikael Anderson, der vel begge gjorde det på det godkendte uden at være pragende.
Positivt: Gult kort til Kian (ikke længere 2 midterforsvar der er i karantæne fare på samme tide)
Negativt: Starter igen i medvind og bliver straffe;t i modvinden (2. halveg), var dog knap så markant som i Haderslev
Positivt: Lært af skade, forhåbentlig lært at starte i modvind næste gang der er markant vind og vi vinder lodtrækning
Det er uanstændigt at tabe 2-1 i silkeborg og spille sådan en forfærdelig gang bold......
Hvad der er endnu mere forfærdeligt er at klubbens ledelse er tilfredse med denne gang nedrykkerattitude vi viser..... hvis nogen tror at FCM er et tophold, så er det fordi de ikke ser vore kampe.... vi er simpelthen en skændsel af et fodboldhold og har været det i halvandet år nu....
FCM's ringeste er vel duelund (absolut minus gejst og fremadrettethed) samt vores midterforsvar... og træneren.... ja sorry, men har vel nævnt det tyve tredive gange herinde.... han er slet slet ikke en træner for nogen der har ambitioner om at være et tophold..... det bliver vi så ikke foreløbigt, men anyway....
Hvad der er endnu mere forfærdeligt er at klubbens ledelse er tilfredse med denne gang nedrykkerattitude vi viser..... hvis nogen tror at FCM er et tophold, så er det fordi de ikke ser vore kampe.... vi er simpelthen en skændsel af et fodboldhold og har været det i halvandet år nu....
FCM's ringeste er vel duelund (absolut minus gejst og fremadrettethed) samt vores midterforsvar... og træneren.... ja sorry, men har vel nævnt det tyve tredive gange herinde.... han er slet slet ikke en træner for nogen der har ambitioner om at være et tophold..... det bliver vi så ikke foreløbigt, men anyway....
Øhhh, det var da lige omvendt i dag? Modvind i 1. og medvind i 2.....Steffen am skrev:Negativt: Nederlag :/
Høvdingen af Herning
-
fcmguld2015
Personligt synes jeg egentlig Duelund lavede mange fine aktioner. Jeg er mere skuffet over JP. Han gør det fint i medgang - men når detHKP skrev:Det er uanstændigt at tabe 2-1 i silkeborg og spille sådan en forfærdelig gang bold......
går holdet lidt imod, så er han den der falder dybest. Han burde trække holdet op qua rutine m.m. Derudover var Nissen langt fra vanligt niveau.
Mht forsvaret - så er jeg delvist enig. Synes egentlig der gør det nogenlunde hver for sig - men der mangler en leder. Kunne godt tænke mig at se Sparv i en overgangsfase(sidste 2 kampe) spille stopper sammen med Kian. Han har lederegenskaberne - og tror ro i forsvaret vil give mere end det at have ham på midten i den nuværende situation.
Helt seriøst Steffen hvis det er tanken og niveauet som FCM fan er jeg nervøs. Forresten nævner jeg lige igen det ikke er meningen man skal skrive bøger hver gang man besøger sitet, det meste taler for sig selv efter en sort aften som i går, hvor det meste efterhånden nu bløder.Steffen am skrev:Jeg glæder mig til at høre det er JT's skyld at Banggaard og Kian dummer sig og de offensive spillere ikke kan scorer på deres chancer.EnSurUlv skrev:Jeg venter med glæde på alle kommentarende om hvordan det ikke er JT's skyld.
Kan du så hjælpe os, når du blot siger det er historisk ringe,JBT skrev:Jeps og du smider tabellen direkte ind i regnestykket. Så på det fra et noget bredere perspektiv ;0)
Så det alligevel imponerende at Silkeborg kun har tabt 2 ud af de sidste 14 kampe nu de er så ringe,JBT skrev:Jeg har på intet tidspunkt nævnt at det er historisk skidt ligge nr. 3
Men med det materiale vi har, er det sådan set MEGA skidt på alle måder at ligge nr. 3 med det antal point vi kunne ha haft. Alle hold havde slået SIF i dag, dog undtaget Esbjerg eller OB måske.
Og halvdelen af truppen tog videre....JBT skrev:Det spillemæssige har haltet siden Glen sagde stop.![]()
Jeg har fortalt mit synspunkt vedr. den historiske måde for krisen denne gang. Næst efter siger du at SIF ikke har tabt så, og så meget - men hvor fanden sammenligner du FC Midtjylland med de hold de har fået point med!!? Vi skal da netop sammenligne os selv med de hold de har tabt til ! Jeg forstår ikke den tanke med at det hele nok skal gå, og forsøget i at fremtvinge et defensivt argument (hvis du da prøver på det). Vi skal altid slå SIF (og det skal mange af de andre hold også), lidt ligesom Madrid altid skal slå Betis. For vores vedkommende flyder koppen dog over denne gang, da det har luret længe, i og med vi har været kønsløse siden Glen - og egentlig også før det. Det er noget pis at sige truppen nu ikke er ligeså god som dengang, uanset type af taktik og spillere og de altså efterhånden sammen tømret.
Jeg forstår ikke vi ikke har hørt mere snak siden i går, det eneste træneren har sagt er det sædvanlige mundlort og ”det er vi selvfølgelig ikke tilfredse med.” Jamen man bliver jo sindssyg.!!!
Det er fint nok at støtte hold i med og modgang men det er jo meningsløst hvis ikke der også bliver lytte til os som fans, ind i mellem. Vi har vores del af kagen i klubben, ligeså vel som alle mulige andre hængerøve.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Undskyld mig, men mange af os herinde er en flok evindelige tudefjæser. Hvor står der skrevet at vi skal være top 3 hvert år / skal vinde alle kampenge , måske undtagen mod Bif og Fck en gang imellem. Ja der er udfald som Jess skal sørge for ikke sker. Dem af jer som så kampen Ob vs Efb vil nok give mig ret i, at hvis vi var uheldige i går mod Sif, ja så var Ob endnu mere uheldige / ellers var Efb svine heldige og det var de. Sådan er fodbold også. I skal vide at det smerter mit sind hver gang at vores hold taber, især i kampe som mod Sønderjyske og nu her som mod Sif. Hvis man taber mod et betydeligt bedre spillende hold , kan jeg bedre acceptere et nederlag. I stedet for altid at give Jess Thorup skylden for alt det dårlige og samtlige nederlag, skulle vores spillere måske snart begynde at steppe op og kikke på om de kan være deres indsats bekendt. I kampen mod Sif kender jeg godt de 2 syndere som kostede os point, men lad nu det ligge. Vi / vores hold burde kunne spille lige så offensivt som Ob gjorde i går, og det burde vi kunne gøre i alle kampe, for det er sådan vi spiller og derudover er vi betydeligt mere målfarlige end de er lige pt. Noget jeg er spændt på er det kommende transfervindue, her burde vi kunne konstatere om klubben lytter lidt til vores ønsker. Vi skal vinde næste kamp mod Agf og spillerne kan så på den måde, sige undskyld for deres ikke prangende indsats mod Sif.
JBT skrev:Helt seriøst Steffen hvis det er tanken og niveauet som FCM fan er jeg nervøs. Forresten nævner jeg lige igen det ikke er meningen man skal skrive bøger hver gang man besøger sitet, det meste taler for sig selv efter en sort aften som i går, hvor det meste efterhånden nu bløder.Steffen am skrev:Jeg glæder mig til at høre det er JT's skyld at Banggaard og Kian dummer sig og de offensive spillere ikke kan scorer på deres chancer.EnSurUlv skrev:Jeg venter med glæde på alle kommentarende om hvordan det ikke er JT's skyld.
Og halvdelen af truppen tog videre....JBT skrev:Det spillemæssige har haltet siden Glen sagde stop.![]()
Jeg har fortalt mit synspunkt vedr. den historiske måde for krisen denne gang. Næst efter siger du at SIF ikke har tabt så, og så meget - men hvor fanden sammenligner du FC Midtjylland med de hold de har fået point med!!? Vi skal da netop sammenligne os selv med de hold de har tabt til ! Jeg forstår ikke den tanke med at det hele nok skal gå, og forsøget i at fremtvinge et defensivt argument (hvis du da prøver på det). Vi skal altid slå SIF (og det skal mange af de andre hold også), lidt ligesom Madrid altid skal slå Betis. For vores vedkommende flyder koppen dog over denne gang, da det har luret længe, i og med vi har været kønsløse siden Glen - og egentlig også før det. Det er noget pis at sige truppen nu ikke er ligeså god som dengang, uanset type af taktik og spillere og de altså efterhånden sammen tømret.
Jeg forstår ikke vi ikke har hørt mere snak siden i går, det eneste træneren har sagt er det sædvanlige mundlort og ”det er vi selvfølgelig ikke tilfredse med.” Jamen man bliver jo sindssyg.!!!
Det er fint nok at støtte hold i med og modgang men det er jo meningsløst hvis ikke der også bliver lytte til os som fans, ind i mellem. Vi har vores del af kagen i klubben, ligeså vel som alle mulige andre hængerøve.
Seriøst JBT, du slynger jo så mange påstande ud og underbygger ingen af dem. Når du samtidig ligger ud med det her citat
hvorfor skriver du så overhovedet herinde? Altså det er sgu da rimelig nemt at diskutere, hvis man kun vil bekræftes i sin forhåndsindstilling.Jeg håber folket er enige, forsøg på forklaringer her modtages overhovedet ikke.
Det er jo nærmest Nationen! tilstande herinde.
Hvad vil du gøre ved det levis du bidrager jo ikke selv med noget interessant ved bare at gå i forsvar og ved ikke at forstår hvor man vil hen? Det hele drukner jo i de mest platte samtaler, på hvorfor det ene og det andet - men det er en indelukket kreds der diskutere det, og det drukner i uret set i forhold til hvad resten af Danmark tænker om vores hold. Jeg kunne godt undlade at skrive herinde, desværre for en som dig mener jeg det er på sin plads.