Transfer vinter 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noerum

Re: Transfer vinter 2016

Indlæg af Noerum »

Jeg er enig i, at de sidste par transfervinduer ikke har været gode, men mon ikke Steinlein får den drejet om.. Jeg håber virkelig vi kigger på de mange profiler i superligaen, hvis kontrakt snart udløber. Jeg synes der er mange gode navne i mellem, også flere der ville forstærke vores hold. Følgende spillere mener jeg vi bør overveje:

Mads Fenger
Pierre Kanstrup
Robert Skov
Jeppe Andersen
Mikael Ishak

Ishak kan måske diskuteres, man han scorer mange mål. De andre synes jeg er rigtig spændende!

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Noerum skrev:Jeg er enig i, at de sidste par transfervinduer ikke har været gode, men mon ikke Steinlein får den drejet om.. Jeg håber virkelig vi kigger på de mange profiler i superligaen, hvis kontrakt snart udløber. Jeg synes der er mange gode navne i mellem, også flere der ville forstærke vores hold. Følgende spillere mener jeg vi bør overveje:

Mads Fenger
Pierre Kanstrup
Robert Skov
Jeppe Andersen
Mikael Ishak

Ishak kan måske diskuteres, man han scorer mange mål. De andre synes jeg er rigtig spændende!
Jeppe Andersen har næsten ikke spillet i denne sæson. Tror han bliver nødt til at stoppe i en ung alder - trist for han er et talent, men han har haft mange længerevarende knæskader. Han ville bare blive en ny Petter Andersson.

JBT

Indlæg af JBT »

.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Det omtalte vindue du snakker om, hvad vi egentlig snakker om.
- Kadlec, trænerteamet ville gerne have beholdt ham, men fik et flot tilbud og slog til. (Godkendt)
- Singh, hjemve, svært at gøre noget ved (pas)
- Kaan Kairinen, talent svært at sige endelig, men har gjort det fornuftigt u19 og liga, men uheldig med skader (godkendt og lovende)
- Bodurov på leje, gjort det godt og stabilt (godkendt)
- Bödvar Bödvarsson, leje, talent man ville se an og ikke vurderede god nok (under godkendt, men med utrolig lav omkostning)
- Daniel O'Shaughnessy, leje, lappeløsning, ikke præsteret højt, men var billig lappeløsning (pas)

Så hvis din kritik bare går på det vindue, stiller jeg mig i hvert fald uforstående.

Dette vindue,
- VdV, helt sindsygt, kan man umuligt være utilfreds med (fedt fedt fedt)
- Wikheim (leje med købsoption), skadet, men synes har vist noget ganske lovende (godkendt og lovende)
- Bruninho (leje), helt sikkert dårligere form end ventet, skadet, ja måske pga. det. (under godkendt, har svært ved at se forlængelse)
- Halsti, ja, indtil videre har det ikke virket lovende, men hvis man husker tilbage er der flere hvor der er gået ca. et halvt år inden de slog til f.eks. Novak og Kadlec (indtil videre knap godkendt)
- Borring, ja, der vidste man vel rimelig hvad man fik. Synes man har fået det man kunne forvente. Ikke en der løfter holdet i sig selv, men god og stabil spiller til en god pris. (godkendt)
- Zacharias (leje med købsoption), gjort det godt i u19 liga, YL og reserveliga (godkendt og lovende)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Nogen der kender norsk fodbold, der kan sige om Vegard Forren er den hurtige og duelstærke midterforsvarer som vi søger? http://www.vg.no/sport/fotball/tippelig ... /23855857/

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Har set ham et par gange, minder faktisk en del om Sviatchenko i og med at han er hurtig og duelstærk, men også på grund af sin højde (og hår) :D

Han var en overgang sat i forbindelse med Manchester United men havnede i stedet i Southampton, hvor han dog ikke var god nok. Om han er den vi søger? Det kunne han godt være, men han har aldrig præsteret noget udenfor Norge, så det måske er lidt et sats.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

hviid skrev:Har set ham et par gange, minder faktisk en del om Sviatchenko i og med at han er hurtig og duelstærk, men også på grund af sin højde (og hår) :D

Han var en overgang sat i forbindelse med Manchester United men havnede i stedet i Southampton, hvor han dog ikke var god nok. Om han er den vi søger? Det kunne han godt være, men han har aldrig præsteret noget udenfor Norge, så det måske er lidt et sats.
Tak for info. Lyder jo umiddelbart interessant. Klart at floppet i Southampton trækker ned, men sidste vindue var vi tæt på at hente et flop i Aston Villa :-). Bliver interessant at se, hvad der sker. Den norske turnering er jo slut for et stykke tid siden, så hvis han skulle til Rosenborg eller forlænge med Molde, ville man tro at det var offentliggjort nu. Vi kan naturligvis ikke melde noget ud om en ny midtstopper før efter sidste kamp (da det jo ellers ville signalere mistillid til Banggaard). Men eftersom han jo er fri per 31.12., så kan der hurtigt ske noget.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Kent skrev:
hviid skrev:Har set ham et par gange, minder faktisk en del om Sviatchenko i og med at han er hurtig og duelstærk, men også på grund af sin højde (og hår) :D

Tak for info. Lyder jo umiddelbart interessant. Klart at floppet i Southampton trækker ned, men sidste vindue var vi tæt på at hente et flop i Aston Villa :-). Bliver interessant at se, hvad der sker. Den norske turnering er jo slut for et stykke tid siden, så hvis han skulle til Rosenborg eller forlænge med Molde, ville man tro at det var offentliggjort nu. Vi kan naturligvis ikke melde noget ud om en ny midtstopper før efter sidste kamp (da det jo ellers ville signalere mistillid til Banggaard). Men eftersom han jo er fri per 31.12., så kan der hurtigt ske noget.
Synes nu Sparv har gjort det fint for os og han er vel også et såkaldt "flop" fra Southampton. Jeg synes også at vores midterforsvar er alt for dårligt, jeg mener faktisk at både Kian og Banggaard er for dårlige, synes Riis viser fine takter når han får chancen og så gerne han fik mere spilletid. Jeg tror det ville være fornuftigt at acceptere et bud på enten Kian eller Banggaard hvis det måtte komme og så hente en ny CB med lidt mere klasse og erfaring, er stadig ærgerlig over Okore glippede.
Derudover så jeg gerne at man skipper Olsson afsted, det er simpelthen for meget nips med ham og for lidt effektivitet. Og så skal man have hentet en ny midtbanespiller, Polle svinger meget og VdV er skrøbelig så vi har brug for en 3.mand med højere niveau end Olsson.
Kan godt li Rilwan men han er bare heller ikke effektiv nok og mister for mange bolde med for lange træk og ukontrolleret boldbehandling.
Er stadig træt af at vi fik Borring tilbage og at se ham i start11, men han har gjort det ok med hensyn til mål og assists indtil nu, han er bare ikke synlig nok i mine øjne og er ikke en klassespiller der løfter holdet. Savner et par nye kanter, havde håbet på Vikheim men med hans skadeshistorik in mente begynder jeg at tvivle på at han er manden, Mads DT virker spændende så han kunne eventuelt blive rykket frem i køen til spilletid, han har i hvert fald gjort det flot i YCL. Angrebet skal der ske noget markant med. For min skyld måtte både Poul og Pusic gerne smutte, de er simpelthen ikke dygtige nok, tror faktisk min egen teknik er bedre end deres, og de scorer ikke nok. Vi skulle have holdt på Kadlec.
Så selvom klubben selv melder et stille vindue ud så håber jeg alligevel på et par ændringer i truppen, jeg vil i ikke bitche over trænerteamet for det er der nok andre der gør og jeg er ikke sikker på der er bedre alternativer i øjeblikket, skulle jeg vælge et par navne jeg gerne så i spidsen for holdet så ville jeg vælge J.Michelsen eller D.Nielsen.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Sniper, ved du om Wikheim har været meget skadet tidligere, eller er det hans FCM tid du tænker på?

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Største ønske ville være en målmand fra øverste hylde til holdet. Så må der gerne skippes noget af alt det overskydende væk som ikke kommer i nærheden af spiletid, spillere som Marco-Pusic-Gemmer-David. Olsson udlejes og forlængelse af kontrakt med ham.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Steinlein tror på et stille vindue
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... uarvindue/

Det er vel så semi søgt, tænker at der i hvert fald må ske noget på angriber positionen med enten Pusic eller Zacharias bliver.
Selvom det er selvfølgelig er en kort nyhed hvis Pusic bliver og Zacharias rejser, men tror mest på det omvendte.

Ser godt nok Robert Skov som en spændende mulighed, og lukke han vil heller ikke helt ned for hvis muligheden dukker op, men umiddelbart fornuftigt med kontinuitet. (og spilletid til 97'erne)

Sniper

Indlæg af Sniper »

Steffen am skrev:Sniper, ved du om Wikheim har været meget skadet tidligere, eller er det hans FCM tid du tænker på?
Jeg må blankt erkende at jeg ikke ved andet om ham end at han var meget skadet i Belgien, men var en stor stjerne i tippeligaen så der må han trods alt have spillet kontinuerligt. Men hans skader fortsætter åbenbart her hos os og nu havde vi lige fået ryddet lidt op i glasbenene i truppen. Jeg synes han er spændende men hvis ikke han snart bliver fit og spiller kontinuerligt så synes jeg man skal kigge andre steder. Men vi har ham jo hele sæsonen så der er tid endnu.

Jakla

Indlæg af Jakla »

Mabil sindsygt god hjemme mod Brøndby. En mega-fejl at han ikke pt. spiller for FCM. Han skal tilbage...

JBT

Indlæg af JBT »

Vi mangler vel en ny klasse keeper, ny midterforsvar (siger vist sig selv), kanter med teknisk snilde, fart og gennembrudskraft og en angriber med mål i støvlerne. Derudover en back up på både 6eren og 10eren hvis ikke man rykker Rafael længere frem. Ret komisk at det er sandheden af mangler, eftersom Jess har haft sin famøse proces til at bygge holdet op. Faktum er at det blot er smuldret og gledet mere og mere fra hinanden.

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

JBT skrev:Vi mangler vel en ny klasse keeper, ny midterforsvar (siger vist sig selv), kanter med teknisk snilde, fart og gennembrudskraft og en angriber med mål i støvlerne. Derudover en back up på både 6eren og 10eren hvis ikke man rykker Rafael længere frem. Ret komisk at det er sandheden af mangler, eftersom Jess har haft sin famøse proces til at bygge holdet op. Faktum er at det blot er smuldret og gledet mere og mere fra hinanden.
Det er vel mere eller mindre et helt hold du vil købe?

IMO så har vi spillerene med de færdigheder der skal til, men ikke en træner der formår at få disse spillere til at udleve potentialet.
Vi har en tidligere superliga topscorer der er gået fuldstændig død. Vi har Duelund som har et gudsbenådet talent der er gået død. Vi har Van Der Vaart som for pokker har spillet i Tottenham og Real Madrid som er gået død. Det samme gælder Polle og jeg kunne blive ved.

Jeg tror ærlig talt ikke nye spillere er vejen frem, men en ny træner der rent faktisk har visioner og ideer med nuværende trup i stedet.

Låst