SL: SønderjyskE vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: SL: SønderjyskE vs. Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev: Vedrørende kritik af Thorup, her vil jeg gå diplomatisk frem, og formulere det på den måde, """ Steinlein mener at FCM snart igen vil vinde mesterskabet, men er Thorup manden der kan gør FCM til mestre??? """
Har du en kilde på at Steinlein mener mesterskabet snart kommer i hus igen?
Derimod har jeg hørt Steinlein ikke er tilfreds med trupsammensætningen og dermed det han giver Thorup og arbejde med. Det tager i hvert fald noget internt pres af Thorup.

Generelt, er det for billigt at tage en vanvittig kamp med tydelig vanvittig vind i 2. halveg, og gøre det til noget generelt og status på tingenes tilstand.

Jo, det var et ærgerligt, irreterende, måske/måske ikke et unødvendigt 1-0 nederlag i vanvittig vejr til måske superligaens formstærkeste hold på deres bane.

Men bortset fra denne kamp, synes jeg egent p ig det peger fremad, og synes måske det virker lidt skinger og hult den monotone kritik af Thorup.

Sahl

Indlæg af Sahl »

FCM2000 skrev:Igen viser kampen, at FCMs forsvar absolut ikke ikke hører til i top 5.

Igen har Nissen en afgørende fod med i målet til modstanderen.

Ved udvisningen svigter FCMs forsvar totalt, Sønderjyske er på det tidspunkt 10 mand på banen, FCM har en dødbold, men guddømme om ikke det lykkes at rive FCMs defensiv over, Hassan kommer forsent ind til at stoppe et raid op ad banen, og ja en spiller fra Sønderjyske overløber Rømer, og spiller på rødtkort.

Men fuldstændig uacceptabelt.

Ved målet står en flok FCM spillere og sover.

FCM spillerne virkede ikke motiveret fra starten af, det virkede nærmest som om de ikke havde trænet i flere måneder, set i forhold til at Sparv går ind i 2.halvleg og virker som bedste spiller på dagen.

Poulsen virkede elendig og rollerne mellem Poulsen og Vaart virker uafklaret, for mig virker Vaart langt mere boldsikker end Poulsen, poulsen smider alt for mange bold væk i den her kamp.

Holdet virker usammenhængende og der er ikke noget spilkoncept.

Vedrørende kritik af Thorup, her vil jeg gå diplomatisk frem, og formulere det på den måde, """ Steinlein mener at FCM snart igen vil vinde mesterskabet, men er Thorup manden der kan gør FCM til mestre??? """
Selvom jeg er enig i at spiller sjældent virker motiveret til, at vinde og at vi har en svag defensiv, halv lunken træner, så ville vi have været nr. 1 i superligaen hvis fejldomme, unfair bias og helt igennem åbenlys "hjælp" til især 2 hold. Nogle gange kan jeg blive i tvivl om fodbold er på niveau med boksning, når man taler om korruption og manipulation.

Man kan så sige, at så længe vi spiller med Thorup's spillestil, som jeg gerne indrømmer kan virke fint i nogle tilfælde, at så er der en større risiko for, at vi kan blive fejldømte uden at det kan helt afvises. Jeg savner nogle gange Riddersholm, ikke fordi jeg synes han var meget bedre som træner, men fordi han havde udtalt sig langt mere omkring situationen og han havde med sikkerhed presset medierne med det (det anser jeg for en af grundende til, at vi blev mestre! I mesterskabssæsonen havde vi mange flere dømme med os end i mod os)

Der er et åbenlyst problem i Dansk fodbold når man snakker.

Dommer niveau/bias
Mediedækning

Men selv med ovenstående, så burde man stadigvæk kunne stille noget god fodbold (jeg holder stadigvæk ved min top 6 er godkendt, pga. opbygningsfase) men derfor kan man godt forvente noget kvalitet.

Jeg synes personlig, at VDV var god og han har også den personlighed vi mangler så meget af!! han vil ikke finde sig i, at blive behandlet unfair og det skal han nok vise. Derudover så spiller han med hjertet synes jeg! håber det kan smitte af på nogle af vores andre spillere.

Hvis i spørger mig, så var der mange fejldomme og inden det røde kort! men det røde kort var det eneste "udover vejr" der gjorde vi tabte i går!

JBT

Indlæg af JBT »

Usmageligt nederlag! Vores niveau i år er som vinden blæser... hvilket også er konstateret tidligere. På bold.dk bliver FCM og Jess endnu engang slagtet, og det med rette. Vi slår slet ikke til hvor andre hold fejler, og det bliver mere og mere uinteressant at se på.

Jeg har sagt det før, men mener mange af spillerne i truppen ikke har niveau til at spille for FCM, hvis vi for en stund lader som om vi igen er et vedvarende tophold. Ret beset har hele midtsektionen af suppen ligeså gode mandskaber til at slå hinanden. Vågn nu op i bestyrelsen og få smidt både Jess og Steinlein på porten!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
FCM2000 skrev: Vedrørende kritik af Thorup, her vil jeg gå diplomatisk frem, og formulere det på den måde, """ Steinlein mener at FCM snart igen vil vinde mesterskabet, men er Thorup manden der kan gør FCM til mestre??? """
Derimod har jeg hørt Steinlein ikke er tilfreds med trupsammensætningen og dermed det han giver Thorup og arbejde med. Det tager i hvert fald noget internt pres af Thorup

http://tb01.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -guld-igen

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kan stadig ikke helt komme over det her, man kan i hvert fald ikke se på 2. halveg og basere særlig meget på det. https://www.youtube.com/watch?v=6nCuANCKSPg

Elsker også de her lidt længere evalueringer efter kampen. Og man kan igen virkelig ønske sig videoteknologi
https://www.youtube.com/watch?v=BOOmn6Yris4
FCM2000 skrev:
Steffen am skrev:
Derimod har jeg hørt Steinlein ikke er tilfreds med trupsammensætningen og dermed det han giver Thorup og arbejde med. Det tager i hvert fald noget internt pres af Thorup

http://tb01.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -guld-igen
Det er rigtigt, den havde jeg glemt.
Han siger dog ikke noget om at det bliver i denne sæson eller den næste.
Denne sæson mener jeg er væk, (i forhold til mesterskabet), men der bør selvfølgelig være rimeligt at håbe på næste sæson. :)
Forhåbentlig med mere spilletid til akademisterne (i hvert fald mit håb) og et lidt svagere FCK

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Sahl skrev:
Selvom jeg er enig i at spiller sjældent virker motiveret til, at vinde og at vi har en svag defensiv, halv lunken træner, så ville vi have været nr. 1 i superligaen hvis fejldomme, unfair bias og helt igennem åbenlys "hjælp" til især 2 hold. Nogle gange kan jeg blive i tvivl om fodbold er på niveau med boksning, når man taler om korruption og manipulation.

Man kan så sige, at så længe vi spiller med Thorup's spillestil, som jeg gerne indrømmer kan virke fint i nogle tilfælde, at så er der en større risiko for, at vi kan blive fejldømte uden at det kan helt afvises. Jeg savner nogle gange Riddersholm, ikke fordi jeg synes han var meget bedre som træner, men fordi han havde udtalt sig langt mere omkring situationen og han havde med sikkerhed presset medierne med det (det anser jeg for en af grundende til, at vi blev mestre! I mesterskabssæsonen havde vi mange flere dømme med os end i mod os)
Det er sku noget bullshit at mene, at det er dommerfejl, der gør vi ikke ligger nummer 1. FCK og Brøndby (som jeg tror du mener) er ikke udsat for mere dommerhjælp end andre hold. Og det er ikke på grund af korruption og manipulation!

Igår var dommeren vandvittig ringe og havde tre kampafgørende fejl. Sønderjyske kunne i første halveg have fået et straffespark, da Novak sparker foden væk under Marc Pedersen. Det røde kort var i bedste fald tvivlsomt, og kunne være blevet alt fra gult for film, til ingenting og til rødt til Rømer. Derudover skulle Sønderjyskes første mål ikke være underkendt. Der var også en tvivlsom situation, hvor Onuachu har hånd på i feltet, men der bliver dømt frispark til ham inden.

Derudover taler du jo åbenbart for dommerfejl, når du mener, at det var derfor vi vandt mesterskabet og vi burde være bedre til at italesætte det, så vi kunne få fordelen ved fremtidige fejl.

Så du mener, at så længe fejlene går med os, så er det helt fint med en masse fejl! Så hvis vi følger din logik, skal vi bare betale mere for dommerhjælp, så vi udnytter korruption og manipulation bedst muligt ?!? Det er jo fuldstændig vandvittig udmelding!!!
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg tænkte ved udvisningen, at hold med en mand udvist ofte ofrer sig endnu mere og kæmper, og nogle gange endda bliver bedre. Mens vi, ja vi reagerede sådan man altid håber modstanderne vil reagere på en udvisning. Vi gik helt tilbage, i et patetisk forsøg på at holde nullet, vi formåede ikke at skabe noget som helst. Utal af dårlige afleveringer. Ja vi spillede i modvind, men det gjorde sønderjyske altså også i 1. halvleg, uden vi fik noget ud af det.
Øv hvor var det bare en dårlig kamp fra os.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Tror ikke vinden i de to halvlege kan sammenlignes.

Hvis du kan komme til det prøv at kig på et Sønderjyske målspark i 1. Halveg og sammenlign med et Dahlin udspark i 2.

Cortez

Indlæg af Cortez »

http://www.fcm.dk/nyheder/fcm-tv/jess-t ... r-sje-kamp

Flere ting der undrer mig i dette interview. 1. vores træner mener at vi spillede godt - momentvis - i første halvleg. Personligt havde jeg svært se, at vi var på banen. 2. Dahlin kender ikke fodboldloven for sit eget lille område (målmandsposten). Hvordan kan man som professionel spille varetage sit job, hvis man ikke kender til de rammer hvori man skal udføre det? 3. Hvis man havde snakket om, hvilken banehalvdel man skulle vælge i forhold til vejrsituationen, hvorfor vælger vores anføre så det stik modsatte, når vi nu rent faktisk vinder lodtrækningen og dermed må vælge først?

Jeg synes, der foregår alt for mange tilfældige ting i og omkring holdet, specielt i kampene, som gør at jeg er utryk i forhold til om alle trækker på samme hammel. Vores spil ser usammenhængende ud og der mangler et tydeligt koncept.

/Cortez

Sahl

Indlæg af Sahl »

tubbe93 skrev:
Sahl skrev:

Det er sku noget bullshit at mene, at det er dommerfejl, der gør vi ikke ligger nummer 1. FCK og Brøndby (som jeg tror du mener) er ikke udsat for mere dommerhjælp end andre hold. Og det er ikke på grund af korruption og manipulation!

Igår var dommeren vandvittig ringe og havde tre kampafgørende fejl. Sønderjyske kunne i første halveg have fået et straffespark, da Novak sparker foden væk under Marc Pedersen. Det røde kort var i bedste fald tvivlsomt, og kunne være blevet alt fra gult for film, til ingenting og til rødt til Rømer. Derudover skulle Sønderjyskes første mål ikke være underkendt. Der var også en tvivlsom situation, hvor Onuachu har hånd på i feltet, men der bliver dømt frispark til ham inden.

Derudover taler du jo åbenbart for dommerfejl, når du mener, at det var derfor vi vandt mesterskabet og vi burde være bedre til at italesætte det, så vi kunne få fordelen ved fremtidige fejl.

Så du mener, at så længe fejlene går med os, så er det helt fint med en masse fejl! Så hvis vi følger din logik, skal vi bare betale mere for dommerhjælp, så vi udnytter korruption og manipulation bedst muligt ?!? Det er jo fuldstændig vandvittig udmelding!!!
Jeg tror vi er gået lidt fejl af hinanden på nogle af punkterne!
For det første, så synes jeg ikke man skal forsøge at få kendelser med sig! Men jeg tror det er vigtigt, at man siger fra når man kan se åbenlys forskelsbehandling og ja det vil jeg påstå der har været i visse perioder.

Det er ikke udelukkende dommerkendelser/bias mod os eller andre hold der ultimativt er grunden til, at vi og andre ligger hvor de gør. Det har dog en hvis indflydelse og en større statistik undersøgelser viser altså, at hold der ofte bliver favoriseret af dommere ofte også er dem som vi ser i toppen af tabellen og det er i sig selv ikke så mærkeligt.

Jeg har det helt ok med visse fejldomme, da vi jo har med mennesker at gøre. Men nogle af de åbenlyse favoriserede domme og hvor et hold og/eller specifikke spillerer får lov til, at gøre mere end andre, det mener jeg ikke er i orden og det skal man forsøge, at bekæmpe.

Jeg ved ikke hvor mange kampe du har set denne sæson og om det kun er FC Midtjyllands kampe, men jeg har set alle vores og en masse af de andre kampe! Jeg vil stadigvæk vove, at påstå der er en skævvridning iht hvad nogle hold får lov til og hvad andre gør og det er af samme dommere vel, at mærke.

Besvar