Bruninho

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
UlvenFraNord

Bruninho

Indlæg af UlvenFraNord »

Ja han skal også have sin egen tråd, og velkommen :-)

Det overrasker mig lidt at han ikke er god til engelsk, eller kan lidt dansk, efter hans tid i HB Køge og FCN: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... idtjylland
- Bruninho taler stort set kun portugisisk, men kan forstå en del engelsk. Han kan dog have svært ved at give sine udtryk videre på engelsk, så vi er i gang med at sætte nogle tiltag i gang, der kan hjælpe både Bruninho, men også vi andre her i klubben, siger FCM-træner Jess Thorup til aoh.dk.
Men lyder til der tages hånd om det :-)

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Re: Bruninho

Indlæg af Flodisar »

UlvenFraNord skrev:Ja han skal også have sin egen tråd, og velkommen :-)

Det overrasker mig lidt at han ikke er god til engelsk, eller kan lidt dansk, efter hans tid i HB Køge og FCN: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... idtjylland
- Bruninho taler stort set kun portugisisk, men kan forstå en del engelsk. Han kan dog have svært ved at give sine udtryk videre på engelsk, så vi er i gang med at sætte nogle tiltag i gang, der kan hjælpe både Bruninho, men også vi andre her i klubben, siger FCM-træner Jess Thorup til aoh.dk.
Bra att de tar tag i det direkt. Det är något som överraskar mig, hur ofta man hör spelare som spelat i ett land många år men inte lärt sig språket alls och knappt heller engelska. Det förvånar mig att man från klubbarnas sida inte prioriterar detta mer och ställer hårdare krav.

Att åtminstone behärska ett språk underlättar ju inte bara på planen men också i det sociala med lagkamrater. Känns som det också borde vara i spelarens eget intresse.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Flodisar skrev:

Bra att de tar tag i det direkt. Det är något som överraskar mig, hur ofta man hör spelare som spelat i ett land många år men inte lärt sig språket alls och knappt heller engelska. Det förvånar mig att man från klubbarnas sida inte prioriterar detta mer och ställer hårdare krav.

Att åtminstone behärska ett språk underlättar ju inte bara på planen men också i det sociala med lagkamrater. Känns som det också borde vara i spelarens eget intresse.
Ja, lige præcis. Det sociale har stor betydning for, hvor hurtigt man falder til i en ny klub, ny kultur og trup, så derfor er det vigtigt at kunne tale sammen. Kadlec talte engelsk som en 10-årig franskmand, og det er helt sikkert også en del af grunden til, at han aldrig blev en succes.

Men generelt ved jeg, at man har skærpet kravene til nye spillere, som ikke taler sproget - de skal lære dansk, og det er ligemeget om man er Van der Vaart eller en ung nigeriansk spiller. Jeg synes det er fornuftigt, men også skræmmende, at det ikke har været et krav før nu. Rilwan er den eneste af vores udenlandske spillere som taler nogenlunde dansk, og flere af dem har efterhånden været i Danmark flere år.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Arff skrev: Men generelt ved jeg, at man har skærpet kravene til nye spillere, som ikke taler sproget - de skal lære dansk, og det er ligemeget om man er Van der Vaart eller en ung nigeriansk spiller. Jeg synes det er fornuftigt, men også skræmmende, at det ikke har været et krav før nu. Rilwan er den eneste af vores udenlandske spillere som taler nogenlunde dansk, og flere af dem har efterhånden været i Danmark flere år.
For dem der hverken kan dansk eller engelsk, eller også for de der kan engelsk skal også lære dansk?

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Steffen am skrev:
Arff skrev: Men generelt ved jeg, at man har skærpet kravene til nye spillere, som ikke taler sproget - de skal lære dansk, og det er ligemeget om man er Van der Vaart eller en ung nigeriansk spiller. Jeg synes det er fornuftigt, men også skræmmende, at det ikke har været et krav før nu. Rilwan er den eneste af vores udenlandske spillere som taler nogenlunde dansk, og flere af dem har efterhånden været i Danmark flere år.
For dem der hverken kan dansk eller engelsk, eller også for de der kan engelsk skal også lære dansk?
Langt de fleste kan engelsk, der er vel kun Bruninho som ikke kan det. Alle skal have dansk undervisning, hvilket også er grunden til, at Rafa er startet på danskkurser, sammen med bla. Paul og David.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Arff skrev:
Steffen am skrev:
Langt de fleste kan engelsk, der er vel kun Bruninho som ikke kan det. Alle skal have dansk undervisning, hvilket også er grunden til, at Rafa er startet på danskkurser, sammen med bla. Paul og David.
Ah. det er fedt nok. :)
Selvom er overrasket over VdV alligevel bliver sat til at lære dansk og undrer mig lidt over når der alligevel flittigt bliver talt engelsk på træningsbanen. Det sker jo også højst sandsynlig fremover at der kommer nogle nye ind i truppen, som skal bruge noget tid på at lære dansk.

Men tror også helt sikkert det er positivt.
At David og Paul ikke har fået undervisning allerede overrasker mig dog, da man fra starten må have forventet de er her i nogle år.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Steffen am skrev:
Arff skrev:
Steffen am skrev:
Ah. det er fedt nok. :)
Selvom er overrasket over VdV alligevel bliver sat til at lære dansk og undrer mig lidt over når der alligevel flittigt bliver talt engelsk på træningsbanen. Det sker jo også højst sandsynlig fremover at der kommer nogle nye ind i truppen, som skal bruge noget tid på at lære dansk.

Men tror også helt sikkert det er positivt.
At David og Paul ikke har fået undervisning allerede overrasker mig dog, da man fra starten må have forventet de er her i nogle år.
Jeg ved intet om det med undervisningen, men mener da, at Paul taler en smule dansk. Et indslag på Discovery kunne de tage den indledende snak på dansk, men slog over i engelsk for at undgå misforståelser og lignende?
FCM!
FCM!
FCM!

Flodisar

Indlæg af Flodisar »

Arff skrev:
Flodisar skrev:

Ja, lige præcis. Det sociale har stor betydning for, hvor hurtigt man falder til i en ny klub, ny kultur og trup, så derfor er det vigtigt at kunne tale sammen. Kadlec talte engelsk som en 10-årig franskmand, og det er helt sikkert også en del af grunden til, at han aldrig blev en succes.

Men generelt ved jeg, at man har skærpet kravene til nye spillere, som ikke taler sproget - de skal lære dansk, og det er ligemeget om man er Van der Vaart eller en ung nigeriansk spiller. Jeg synes det er fornuftigt, men også skræmmende, at det ikke har været et krav før nu. Rilwan er den eneste af vores udenlandske spillere som taler nogenlunde dansk, og flere af dem har efterhånden været i Danmark flere år.
Det låter ju väldigt bra! Hoppas man lär av detta i Malmö.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Flodisar skrev: Det låter ju väldigt bra! Hoppas man lär av detta i Malmö.
Det burde hvert fald være et minimumskrav, at samtlige udlændinge lærte at tale engelsk, og også havde noget undervisning i dansk (svensk, norsk, tysk ect.). Tillykke med sejren i aften, btw! :D

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det vil være naturligt som ung nigerianer der kommer til landet og skal have sin opvækst på akademiet, at lære dansk. De bliver tilmed indkvarteret privat. Men en Rafael eller Bruninho. Glem det. Når man er en fodboldklub med spillere fra alverdens lande så skal selvflg kunne begå sig på et fælles sprog, det naturlige valg er engelsk. Dansk tager alt for lang tid at lære og er enormt svært.

Jeg synes da det er fedt hvis de vil forsøge at lære sproget, men for en spiller som har en 1-årig eller 2-årig kontrakt - så giver det ikke meget mening hvis du spørger mig. Længerevarende kontrakter som en 4-5-årig - så virker det mere naturligt at forsøge at lære sproget.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Flodisar

Indlæg af Flodisar »

mousebreaker skrev:Det vil være naturligt som ung nigerianer der kommer til landet og skal have sin opvækst på akademiet, at lære dansk. De bliver tilmed indkvarteret privat. Men en Rafael eller Bruninho. Glem det. Når man er en fodboldklub med spillere fra alverdens lande så skal selvflg kunne begå sig på et fælles sprog, det naturlige valg er engelsk. Dansk tager alt for lang tid at lære og er enormt svært.

Jeg synes da det er fedt hvis de vil forsøge at lære sproget, men for en spiller som har en 1-årig eller 2-årig kontrakt - så giver det ikke meget mening hvis du spørger mig. Længerevarende kontrakter som en 4-5-årig - så virker det mere naturligt at forsøge at lære sproget.
Kan absolut hålla med om att man kan ha engelska som arbetsspråk parallellt med danska. Men att det skulle vara för svårt att lära sig danska köper jag inte riktigt. Och då menar jag alltså på en nivå att man klarar sig i vardagen.
I Sverige märker man en enorm skillnad mellan herr- och damallsvenskan. I damlagen (i alla fall i Malmö o Umeå som är dom jag följt mest) lär spelarna sig alltid svenska och rätt snabbt, och det är alla möjliga nationaliteter.

Så visst går det, sen är det frågan om vilken vikt man lägger vid det.

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Status på Bruninho?? Er han skadet - eller dårlig form?
Nu ved jeg godt at Football Manager kun er et spil, men i den nye version FM17 - har vi IKKE en købsklausul i hans lejekontrakt? Nogen der ved om det stemmer overens med hans virkelige kontrakt?

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

Rasmus A. har svaret i fanforum:
Bruninho
Bruninho tog vi, fordi vi har brug for flere målfarlige spillere, fordi han har en proven track record i ligaen, og fordi han giver os noget af den fysiske power og eksplosivitet, som vi føler, at vi mangler lige nu. Samtidig har vi gode muligheder for at tilknytte ham permanent, hvis vi ønsker det efter sæsonen, og vi har desuden sikret os en stor upside på den næste transfer, hvis han bliver solgt til sommer på baggrund af sine præstationer i FCM

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Synes jeg har læst et andet sted at der skulle findes en købsoption, men er nu også mest overbevist om det Holger referere til her.
Altså at der ikke findes en købsoption, men der ligger en aftale der gør at FCM er i en favorable forhandlingsposition.

Men lønnen her kan selvfølgelig overhovedet ikke sammenlignes med den i Kina. Så enten skal der laves en aftale lignende det VdV er på, eller Jakob Poulsen da han kom fra Monaco ellers skal han gå markant ned i løn.

Ifølge HF/Kent skulle han have fået et trælår, hvorfor han var ude i sidste kamp.

Besvar