SL: Lyngby vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
henker

Re: SL: Lyngby vs. Midtjylland

Indlæg af henker »

Alting peger altså på thorup, som ikke har løst det løbet af nu over 1 år.. Det bliver mere og mere værre for holdet.. Desuden har jeg giver op med at klage over hans inkompetent omkring opstilling.. Nu gider jeg bare ikke mere med thorup for han ændrer tilsyneladende ikke. Så det er op til steinlein og Ankersen om at lukket eller åbne øjne for det.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

JBT skrev:
Administrator skrev:
JBT skrev:
Ja da. Og jeg mener at sæddet efterhånden bør brænde for træneren, hver gang vi rammer denne type kampe, uden at tage point! Også som følge af tidligere. Lige nu snakker vi et skridt frem og to tilbage, men det har vi jo gjort længe!
Nu du lige er i gang, kan du så fortælle hvor mange kampe det drejer sig om?

Jeg er skam heller ikke tilfreds med spillet, men det er for billigt at smide argumenter op hvis de ikke het holder vand.
Denne sæson bare: Randers og Sønderjyske hjemme (nogle vil også sige Brøndby), Viborg og AGF ude. For ikke at tale om alle de europæiske hvor vi pissede det hele væk! Det burde vær argument nok i sig selv!
Tænk dernæst endnu yderligere tilbage på Jess og mærkbare sucesshistorier frem til nu, og overvej om der egentlig ikke er noget om snakken.
Jeg troede nu at vi spillede uafgjort imod de 5 hold.

JBT

Indlæg af JBT »

Administrator skrev:
JBT skrev:
Administrator skrev:
Nu du lige er i gang, kan du så fortælle hvor mange kampe det drejer sig om?

Jeg er skam heller ikke tilfreds med spillet, men det er for billigt at smide argumenter op hvis de ikke het holder vand.
Denne sæson bare: Randers og Sønderjyske hjemme (nogle vil også sige Brøndby), Viborg og AGF ude. For ikke at tale om alle de europæiske hvor vi pissede det hele væk! Det burde vær argument nok i sig selv!
Tænk dernæst endnu yderligere tilbage på Jess og mærkbare sucesshistorier frem til nu, og overvej om der egentlig ikke er noget om snakken.
Jeg troede nu at vi spillede uafgjort imod de 5 hold.
Hvis du mener det er godt nok, med ligaens måske næst bedste trup, er korthuset da i den grad væltet. Hvad er der blevet af ambitionerne og de mange løfter. Det er umuligt at skære gennem folks snæversyn herinde. Der er altid noget at forsvarer, uanset hvad man ser i FCM. Måske også derfor de fleste bare klapper i og lader Steinlein passe sig selv på heden, med alt hans mundlort. Det er gået op for menig mand, at holdet er ligeså svingende som ballongyngerne i Tivoli …

974

Indlæg af 974 »

Hvis holdet er så svingende som du fortæller, så er det vel heller ikke ligaens næstbedste trup??
Synes at det er ret selvmodsigende :-)
Jeg synes ikke bare man kan definere at vores hold skulle være det næstbedste (vi er jo nok enige om det bedste....)
Derefter skal man jo se på en masse forskellige parametre der kan gøre et hold godt:
Trupsammenhæng, erfaring, erfaring sammen, individuelle færdigheder, sammenspillede færdigheder, spillestil, spilforståelse, trænerforhold, opbakning af tilskuere, opbakning af ledelse osv osv

Der er et hav af forskellige faktorer der gør at et hold præsterer godt!
Vi så det med os selv for et par år siden, vi så det med Sønderjyske sidste år, FCN og Aab har også været igennem forskellige perioder

Jeg vil godt selv definere os som et top3 hold generelt, og så kan det variere lidt fra sæson til sæson hvor højt vi lige ender!

Jeg har ikke i lang tid hørt at vi skulle vinde mesterskabet eks. hver anden sæson eller noget...
Jeg har hørt en målsætning om at spille med hvor det er sjovest, og en målsætning om at komme i en række gruppespil i løbet af de næste 5-6 år (med det vi har været i)

Flere herinde synes jeg til gengæld har en tendens til at overfortolke holdets styrke og de samlede ambitioner, og så ellers skylde alt over på trænere og ledere......

O

Indlæg af O »

974 skrev:Hvis holdet er så svingende som du fortæller, så er det vel heller ikke ligaens næstbedste trup??
Jeg synes ikke bare man kan definere at vores hold skulle være det næstbedste (vi er jo nok enige om det bedste....)
Derefter skal man jo se på en masse forskellige parametre der kan gøre et hold godt:
Trupsammenhæng, erfaring, erfaring sammen, individuelle færdigheder, sammenspillede færdigheder, spillestil, spilforståelse, trænerforhold, opbakning af tilskuere, opbakning af ledelse osv osv

Vi så det med os selv for et par år siden, vi så det med Sønderjyske sidste år, FCN og Aab har også været igennem forskellige perioder

Jeg vil godt selv definere os som et top3 hold generelt, og så kan det variere lidt fra sæson til sæson hvor højt vi lige ender!

Jeg har ikke i lang tid hørt at vi skulle vinde mesterskabet eks. hver anden sæson eller noget...
Jeg har hørt en målsætning om at spille med hvor det er sjovest, og en målsætning om at komme i en række gruppespil i løbet af de næste 5-6 år (med det vi har været i)

Flere herinde synes jeg til gengæld har en tendens til at overfortolke holdets styrke og de samlede ambitioner, og så ellers skylde alt over på trænere og ledere......
Det vi ser på banen, som har været en tendens siden Thorups tiltræden, er vel ret beset fair at klandre ham for. Vi spiller dårligt og kedeligt, og vi skal gøre det bedre mod Lyngby og det har vi også truppen til. Det kan være man har et andet syn på sagen og det er selvfølgelig helt fair.

JBT

Indlæg af JBT »

974 skrev:Hvis holdet er så svingende som du fortæller, så er det vel heller ikke ligaens næstbedste trup??

Stop nu. På papiret har vi den bedste eller næst bedste trup, det er ikke til debat. Selv FIFA kan se det i et fodboldspil der netop er sendt på gaden, som heller ikke er for at starte en diskussion. Alt det du snakker om ligger uden for humlen af det hele. Kort sagt stemmer klubbens mål og forventninger ikke overens med niveauet på fodboldenbanen. Det er fortsat en vedblivende konstatering. Hvem der så bærer skylden i det går vel under kategorien "godt og blandet".

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Det var tæt på at være den ringeste kamp vi har spillet indtil videre (AGF var heller ikke godt). Mod Lyngby spiller vi godt i de første 20 minutter, og så var vi færdige. Lyngby var jo ikke just prangende, og er et hold vi SKAL slå uanset hvad. De kommer med ingenting, men vi er jo ikke det første hold der taber derovre, og det lader endda til at Thorup godt vidste det - surprise.

Hvorfor pakker Thorup tingene ind istedet for at sige rent ud at det er noget rod vi præsterer. Vi hører ham aldrig tale om hvad han vil gøre for at vi bliver bedre i både boldomgang, pasningsspil og presspil. Næh vi skal på træningsbanen og øve - det har vi nu gjort siden Thorup ankom, og han har ikke formået at forme en klar spillestil - det peger sgu da kun på en mand og det er træneren. Tværtimod synes jeg han er rigtig god til (ser det ud til udefra) at fratage flere spillere deres kreativitet istedet for at udvikle dem. Kadlec, Royer, Sisto og Urena er rejst af den ene eller den anden årsag. Olsson kunne være den næste.

Meen vi kan vel ikke blive dårligere end mod Lyngby - eller kan vi ?

PS - jeg ved godt at vi har præsteret stabilt og ikke tabt mange kampe, men det jeg anfægter er vores spil, gejst og fight. Kampen om top 6 bliver hård.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

JBT skrev: Stop nu. På papiret har vi den bedste eller næst bedste trup, det er ikke til debat. Selv FIFA kan se det i et fodboldspil der netop er sendt på gaden, som heller ikke er for at starte en diskussion. Alt det du snakker om ligger uden for humlen af det hele. Kort sagt stemmer klubbens mål og forventninger ikke overens med niveauet på fodboldenbanen. Det er fortsat en vedblivende konstatering. Hvem der så bærer skylden i det går vel under kategorien "godt og blandet".
JBT, du får efterhånden Henker til at lyde som en jubeloptimist :)

Vi er laangt efter FCK på truppens kvalitet. Sådan vil det naturligvis også være langt de fleste år, sådan er det. FCK skal lave et dårligt stykke arbejde for at de ikke har ligaens bedste trup hvert år. At have den bedste trup betyder dog ikke at de behøver at vinde mesterskabet hvert år. Ligesom at vi ikke kan vinde sølv hvert år vi har den bedste trup af de resterende 13 hold. Jeg er dog enig i at vi har den næstbedste trup, men vi præsterer ikke som det næstbedste hold. Grundene til det er mange og jeg er enig i at Thorup har en pæn del af ansvaret og personligt er jeg ikke en fan (sagt pænt). Vi er dog også nødt til kigge nuanceret på tingene. Svingdørspolitikken siden mesterskabet har ikke hjulpet men dét har været en nødvendighed. Flere af de sidst ankomne var ude af form da de kom og er ikke oppe i gear endnu. Uden dem så er vores trup ikke den næstbedste som jeg ser det. Bruninho, VdV og Wikheim i form kommer til at gøre en forskel. Trænerskiftet og det der fulgte med har vi ikke selv været herre over. Nu er vi tilmed også i gang med at at ændre spillestil fuldstændigt efter VdVs ankomst.

At vi engang imellem spiller uafgjort eller taber en kamp kan ikke undgås. Det vil ske oftere når omstændighederne er som de er. Jeg mener dog stadig at vi bør kunne nå ca 2 point i snit per kamp og så bliver vi også nummer 2. Vi bør se bedre ud i anden halvdel af sæsonen end i første pga de sene ankomster af nye spillere (ude af form) som bør være startere.

Jeg har problemer med Thorup primært fordi jeg mener at der ikke rigtig er nogle spillere der blomstrer under ham. Tværtimod. Samtidig med har vi mistet den aggressivitet som jeg ellers har elsket at oveervære i flere år.

Derudover var der lige en U21 slutrunde som jeg glædede mig til, men som jeg mener han helt og aldeles ødelagde
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT

Indlæg af JBT »

mousebreaker skrev:
JBT skrev: Stop nu. På papiret har vi den bedste eller næst bedste trup, det er ikke til debat. Selv FIFA kan se det i et fodboldspil der netop er sendt på gaden, som heller ikke er for at starte en diskussion. Alt det du snakker om ligger uden for humlen af det hele. Kort sagt stemmer klubbens mål og forventninger ikke overens med niveauet på fodboldenbanen. Det er fortsat en vedblivende konstatering. Hvem der så bærer skylden i det går vel under kategorien "godt og blandet".
JBT, du får efterhånden Henker til at lyde som en jubeloptimist :)
Ja da. Men den hat tager jeg gerne på, som du nok ved, det er udelukkende gjort i god mening, mest af alt pga sandheden i det. Realitets sansen kunne nu om dage godt trænge til et ekstra nyk op, hos nogle fans, tv-seere og jyden der tror han ved alt om sit fodboldhold … Som du nok også ved :)

Besvar