SL: Lyngby vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: SL: Lyngby vs. Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

Sisto har bragt Celta foran med 1-0 mod Barcelona

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Synes godt nok, at det er frustrerende at se, hvad et koncept, en taktik og en træner kan gøre ved Brøndby, AC Horsen og Lyngby. Samtidig er det foruroligende at se hvad Thorup får ud af vores hold.

Med de spillere, her menes deres høje bundniveau, så falder vi aldrig igennem, men det kunne enhver træner præstere. Vores topniveau skal en træner få ud af sit materiale. En træner i dag skal ikke længere træne spillerne til at blive bedre - det har han assistenter til, nej en træners opgave i dag er, at lære spillerne at spille sammen.
Må sige at Thorup i den grad fejler. Her knap 1.5 år efter hans ansættelse har vi ikke set det der ligner koncept. I hans første tid præsterede vi bare videre på det vi tidligere havde gjort og selv en serie 2 træner ville kunne levere den start og klare den EL kval.

Bliver vildt skuffet, hvis vi ikke klarer sølv medaljerne, da vi er ude af Europa, og truppen er den med afstand næst stærkeste i DK.
Havde fint kunne acceptere 3. pladsen hvis vi kom i EL, da jeg acceptere præmissen om at Europa koster point, hvilket netop er min anke om top 2, da FCK er med i CL. Dog har vi allerede spildt tre kampe, som kunne have gjort, at vi ville være på omgangshøjde med FCK.

JBT

Indlæg af JBT »

Administrator skrev:
JBT skrev:
Steffen am skrev:
Så du håner lige på forhånd hvis nogen skulle ske at være uenige.
Fremragende debat teknik.
Ja da. Og jeg mener at sæddet efterhånden bør brænde for træneren, hver gang vi rammer denne type kampe, uden at tage point! Også som følge af tidligere. Lige nu snakker vi et skridt frem og to tilbage, men det har vi jo gjort længe!
Nu du lige er i gang, kan du så fortælle hvor mange kampe det drejer sig om?

Jeg er skam heller ikke tilfreds med spillet, men det er for billigt at smide argumenter op hvis de ikke het holder vand.
Denne sæson bare: Randers og Sønderjyske hjemme (nogle vil også sige Brøndby), Viborg og AGF ude. For ikke at tale om alle de europæiske hvor vi pissede det hele væk! Det burde vær argument nok i sig selv!
Tænk dernæst endnu yderligere tilbage på Jess og mærkbare sucesshistorier frem til nu, og overvej om der egentlig ikke er noget om snakken.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

JBT skrev:
Administrator skrev:
JBT skrev:
Ja da. Og jeg mener at sæddet efterhånden bør brænde for træneren, hver gang vi rammer denne type kampe, uden at tage point! Også som følge af tidligere. Lige nu snakker vi et skridt frem og to tilbage, men det har vi jo gjort længe!
Nu du lige er i gang, kan du så fortælle hvor mange kampe det drejer sig om?

Jeg er skam heller ikke tilfreds med spillet, men det er for billigt at smide argumenter op hvis de ikke het holder vand.
Denne sæson bare: Randers og Sønderjyske hjemme (nogle vil også sige Brøndby), Viborg og AGF ude. For ikke at tale om alle de europæiske hvor vi pissede det hele væk! Det burde vær argument nok i sig selv!
Tænk dernæst endnu yderligere tilbage på Jess og mærkbare sucesshistorier frem til nu, og overvej om der egentlig ikke er noget om snakken.
Helt korrekt som du siger: Vi bliver ikke belastet af europæiske kampe i denne sæson og har et super godt hold. Vil også mene at vi helt klart burde bejle til sølvet. Nu bejler vi til et evt. slutspil og optræder uge efter uge som et usikkert nedrykkerhold medens ledelsen i klubben øjensynligt er tilfredse. Det er godtnok en forfærdelig deroute og en ufattelig ambitionsændring FCM er igang med.....

Christian

Indlæg af Christian »

Meget frustrerende kamp at følge, og alt for mange spillere virkede til at have en off-dag.
Ja Lyngby har nu vundet 4 kampe i træk, og alle med 1-0 og det er selvfølgelig tegn på en vis kvalitet og et forsvar som er svært at bryde igennem, men jeg havde alligevel forventet mere end hvad jeg så. Øv.
Jeg har set flere på dette forum, der gentagne gange har kritiseret Thorup for at rotere for meget, men efter sådan en kamp synes jeg bestemt at det er det han skal gøre. Lad os prøve en ny konstellation på midtbanen og se om det virker bedre.

Derudover kan jeg undre mig over at en 5-2 kamp mod Horsens kun genererer 34 indlæg, mens et 1-0 nederlag til Lyngby giver 64 indlæg (65 med dette og tæller). Deraf står JBT for de 7, mens han under og efter Horsens kampen ikke kom med et eneste indlæg.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Lupus1999 skrev:Synes godt nok, at det er frustrerende at se, hvad et koncept, en taktik og en træner kan gøre ved Brøndby, AC Horsen og Lyngby. Samtidig er det foruroligende at se hvad Thorup får ud af vores hold.

Med de spillere, her menes deres høje bundniveau, så falder vi aldrig igennem, men det kunne enhver træner præstere. Vores topniveau skal en træner få ud af sit materiale. En træner i dag skal ikke længere træne spillerne til at blive bedre - det har han assistenter til, nej en træners opgave i dag er, at lære spillerne at spille sammen.
Må sige at Thorup i den grad fejler. Her knap 1.5 år efter hans ansættelse har vi ikke set det der ligner koncept. I hans første tid præsterede vi bare videre på det vi tidligere havde gjort og selv en serie 2 træner ville kunne levere den start og klare den EL kval.

Bliver vildt skuffet, hvis vi ikke klarer sølv medaljerne, da vi er ude af Europa, og truppen er den med afstand næst stærkeste i DK.
Havde fint kunne acceptere 3. pladsen hvis vi kom i EL, da jeg acceptere præmissen om at Europa koster point, hvilket netop er min anke om top 2, da FCK er med i CL. Dog har vi allerede spildt tre kampe, som kunne have gjort, at vi ville være på omgangshøjde med FCK.
Nu har jeg hidset mig ned, så jeg i det hele taget kan overskue at tænke tilbage på kampen. Men du skriver alt det jeg tænker, Lupus1999.

Jeg er ikke længere interesseret i om Thorup rokerer meget, hvem han præcist bruger på hvilke positioner og hvordan han håndterer truppen. Det er detaljer i øjeblikket, da vi har helt grundlæggende problemer. Jeg har kun det helt simple ønske, at jeg vil se noget, der minder om et koncept.

Det er da klart at spillerne lukker for mange mål ind (mod AGF og Horsens), har off dage (mod Lyngby) og viser offentlig utilfredshed (mod AGF m.fl.). Der er jo ingen overordnet ramme, som de kan forholde sig til. Der er jo taktisk anarki, hvordan skal en spiller håndtere det?

Hvis Thorup og hans stab ikke evner klart at vise det, så håber jeg at ledelsen allerede nu begynder en lang og grundig process, hvor man overvejer alternativer, der kan overtage til sommer. Jeg kan slet ikke forstå, at Thorup selv ikke udtaler sig mere kritisk om hvordan tingene går. Er det nuværende niveau virkelig acceptabelt? Skal vi - med denne trup - acceptere ikke at slå Lyngby ude? Accepterer klubben det?

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Det er et sted også i sig selv et taktisk problem, at vi kan spille 90 minutters kamp mod Lyngby, et oprykkerhold med al respekt, uden at score. Vi har så mange gode offensive spillere. Men vi får dem bare slet ikke sat i scene, fordi vores opspil virker tilfældigt. Det skal være en enkelt spiller som lige træder ud af anonymiteten og gør noget usædvanligt, før vi kommer frem til noget.

Jeg er også modstander af at Thorup rokerer. Fordi det aldrig giver spillerne lov til kamp efter kamp, at opbygge nogle automatismer i spillet. Hver anden kamp, er det en ny spiller de står overfor. Men ja, fair nok, lad os lægge det til side for det større problem. Taktikken og selve spillet. I det henseende er det blevet standard at Thorup smider to mand på toppen efter 60 minutter, fordi vi indtil da intet har skabt. Det har i flere tilfælde fået hul på bylden, men det er jo en nødløsning fordi vi så blot tonser bolde op til Paul og håber på det skaber noget.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg synes at Thorup nailer den meget godt i det her interview dagen efter kampen

https://www.youtube.com/watch?v=b7hjKoD2U-w
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stainalive
Geografisk sted: Herning Centrum

Indlæg af Stainalive »

Få nu fyret JT Danmarks mest inkompetente træner, seriøst vi skaber INTET mod et oprykker hold? :oops: :evil:
Vi burde ligge og kæmpe med om første pladsen sammen med fck. :roll: 8-)

Heldigvis er der mange andre holder er også spiller dårligt :shock:

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:Jeg synes at Thorup nailer den meget godt i det her interview dagen efter kampen

https://www.youtube.com/watch?v=b7hjKoD2U-w
JT har jo ret, der er for mange boldflyttere og for få der løber nok.

O

Indlæg af O »

Som vanligt evner vi ikke, at føre lovende takter videre, men falder igennem. På nogle lød det til, at de anså kampen mod Horsens som et vendepunktet, men desværre skulle det ikke være sådan. I interviewet siger Thorup mange umiddelbart fornuftige ting, men i virkeligheden siger han jo nærmest ingenting. Han virker meget uafklaret omkring holdet og taktikken, da der spørges ind til dette. Selvfølgelig kan der ske meget, nu vi har en landsholdspause, men det vil vist være blåøjet at tilskrive denne, hans vaklen. Jeg er mildest talt imponeret over den tålmodighed der er med Thorup - i særdeleshed fra andre fans. Det er som om, at der hele tiden lige skal gives én landsholdspause mere, én måned mere, én halvsæson mere, find selv på flere. Problemet løser sig bare ikke. Thorup har haft oceaner af tid, men stadig har han intet positivt aftryk sat og vi spiller kønsløst. Nogle undskylder med, at vi har skadede spillere, men nu er vi jo ikke det eneste hold, som rammes af skader. I øvrigt skal en træner kunne præstere, til trods for, at idealopstillingen ikke er til rådighed.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

O skrev:Som vanligt evner vi ikke, at føre lovende takter videre, men falder igennem. På nogle lød det til, at de anså kampen mod Horsens som et vendepunktet, men desværre skulle det ikke være sådan. I interviewet siger Thorup mange umiddelbart fornuftige ting, men i virkeligheden siger han jo nærmest ingenting. Han virker meget uafklaret omkring holdet og taktikken, da der spørges ind til dette. Selvfølgelig kan der ske meget, nu vi har en landsholdspause, men det vil vist være blåøjet at tilskrive denne, hans vaklen. Jeg er mildest talt imponeret over den tålmodighed der er med Thorup - i særdeleshed fra andre fans. Det er som om, at der hele tiden lige skal gives én landsholdspause mere, én måned mere, én halvsæson mere, find selv på flere. Problemet løser sig bare ikke. Thorup har haft oceaner af tid, men stadig har han intet positivt aftryk sat og vi spiller kønsløst. Nogle undskylder med, at vi har skadede spillere, men nu er vi jo ikke det eneste hold, som rammes af skader. I øvrigt skal en træner kunne præstere, til trods for, at idealopstillingen ikke er til rådighed.
Tja synes han siger det rigtige, men som har været gældende i lang tid også i GRs tid.

Thorup har arvet en midtbanetrup, der er skruet forkert sammen, når man spiller med Sparv, Poulsen, Olsson (boldflytterne) , Hassan og f.eks. Duelund (driblerne) og der rigtig er nogle til at løbe i hullerne, så går det galt på sidste 1/3 del af banen. Poul løber jo ikke i hullerner.

O

Indlæg af O »

FCM2000 skrev:
O skrev:Som vanligt evner vi ikke, at føre lovende takter videre, men falder igennem. På nogle lød det til, at de anså kampen mod Horsens som et vendepunktet, men desværre skulle det ikke være sådan. I interviewet siger Thorup mange umiddelbart fornuftige ting, men i virkeligheden siger han jo nærmest ingenting. Han virker meget uafklaret omkring holdet og taktikken, da der spørges ind til dette. Selvfølgelig kan der ske meget, nu vi har en landsholdspause, men det vil vist være blåøjet at tilskrive denne, hans vaklen. Jeg er mildest talt imponeret over den tålmodighed der er med Thorup - i særdeleshed fra andre fans. Det er som om, at der hele tiden lige skal gives én landsholdspause mere, én måned mere, én halvsæson mere, find selv på flere. Problemet løser sig bare ikke. Thorup har haft oceaner af tid, men stadig har han intet positivt aftryk sat og vi spiller kønsløst. Nogle undskylder med, at vi har skadede spillere, men nu er vi jo ikke det eneste hold, som rammes af skader. I øvrigt skal en træner kunne præstere, til trods for, at idealopstillingen ikke er til rådighed.
Tja synes han siger det rigtige, men som har været gældende i lang tid også i GRs tid.

Thorup har arvet en midtbanetrup, der er skruet forkert sammen, når man spiller med Sparv, Poulsen, Olsson (boldflytterne) , Hassan og f.eks. Duelund (driblerne) og der rigtig er nogle til at løbe i hullerne, så går det galt på sidste 1/3 del af banen. Poul løber jo ikke i hullerner.
Altså når han udtaler, at vi ikke scorer nok mål, når vi ikke har scoret i det hele taget og, at det bliver sværere at vinde, når man ikke scorer, så er det i min verden tom snak. Det er blot de to eksempler, jeg på stående fod kan huske. Synes Olsson virkede som en mand der skulle tage over for Andersson, men han er mere blevet til en arbejdshest. Om det skyldes Thorup skal jeg ikke kunne sige, men husker ham mere som en kreatør tidligere, hvor han nu blot løber forvildet rundt.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Det var jo det samme med Sisto og jeg synes det er kendetegnende at vores kreative spillere ikke har udviklet sig. Jeg synes fx Awer Mabil så helt vildt spændende ud i de indhop han fik, næsten Sisto agtig, men nu er han så lejet ud til Esbjerg. Hvad med Royer som vidste masser af energi og gåpåmod, væk også. Borring startede ok, men ligner en skygge af sig selv nu. Man kan godt føle der er noget taktisk som dæmper vores kreativitet.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Pilen peger kun et sted hen, når vi kollektivt præstere så skandaløst ringe fodboldmæssigt. Hvis spillerne ikke kan finde løsninger på banen, er det måske fordi der ikke bliver trænet i det. Hvis man kigger på snart sagt alle andre hold i ligaen, kan man se hvordan arbejde og bevægelse sker i forhold til de opståede situationer og muligheder i spillet. Hos FCM? Not so much.

/Cortez

Besvar