Jess Thorup.
Re: Jess Thorup.
Det er nogen fine metaforer 974;-) men ligemeget om Rafael er en spiller Jess Thorup har peget på, så bruger man altså de kreative kræfter på bænken, hvis det hele inde på banen er lort..... som i onsdags.
Og hvorfor var det mon lige klubben valgte en ret neutral nobody som træner....? Tror ihvertfald ikke det var med henblik på at han skulle lege Morten Olsen i sit eget enevælde.... Det var fordi man ønskede en træner der accepterer at ledelsen er med inde over! Jamen så skal man også bruge det materiale, som klubben stiller til rådighed!
Og hvorfor var det mon lige klubben valgte en ret neutral nobody som træner....? Tror ihvertfald ikke det var med henblik på at han skulle lege Morten Olsen i sit eget enevælde.... Det var fordi man ønskede en træner der accepterer at ledelsen er med inde over! Jamen så skal man også bruge det materiale, som klubben stiller til rådighed!
Det er muligt at kampen blev en kamp der ikke passede specielt til vdv.... (Vil dog mene at det bliver for nørdet, hvis FCM, LIGEMEGET i hvilken kamp det er, ikke har plads til vdv på banen), men skulle vi så ikke overveje om det overhovedet er i henhold til klubbens ambitioner at re-agere imod alle modstandere istedet for at agere??? Det kan da ikke passe, at vi med vores trup i snart hver kamp skal presses ud i at spille på modstanderens præmisser... Så må vi sku spænde hjelmen med hvordan vi kommer ud på banen!!Kent skrev:Hvor står der, at evalueringsmødet primært handlede om spillernes attitude? Det er netop sådan man blæser ting op. Man har evalueret AGF-kampen og talt om sandsynligvis både de gode og dårlige elementer her. Den manglende parathed fra spillerne har naturligvis været et af emnerne - ligesom dødbolde havde været, hvis vi havde lukket 3 mål ind på standarder. Det ville sgu undre mig mere, hvis man ikke havde talt om den manglende tænding.O skrev:Når jeg læser indlægget du irriterer dig over, ser jeg en person der undrer sig over, at primær fokus er på spillernes attitude(problemer). Det er naturligt, at man afholder evalueringsmøder, men at et sådant tilsyneladende hovedsageligt omhandler en utilfredsstillende attitude i truppen, vækker også undren her. Og du har helt ret - spillerne virkede ikke tændte. Jeg kan ærligt ikke huske, hvornår jeg sidst har set dem virke, som om de nyder at være på banen.Kent skrev: Lad nu være med at blæse ting op. Der holdes evalueringsmøde efter hver eneste kamp. Det kan vel ikke undre, at attituden har været en del af evalueringen efter AGF-kampen? Det er vel påpeget rigeligt i kamptråden herinde, at spillerne ikke virkede tændte - hvorfor kan det så overraske, at det er med i evalueringen?
Hvis ikke du kan huske, hvornår spillerne sidst har nydt at være på banen, så har du en særdeles dårlig hukommelse.
Ift Rafa handler det jo om, at han er i en genopbygningsfase. Også derfor det for mig var logisk, at han ikke skulle spille 3x på en uge (det skrev jeg allerede inden GF-kampen). En Rafa i topform vil naturligvis være selvskreven til start-11 i alle kampe. Men der er han altså langt fra endnu - og derfor må fokus være på at bygge ham stille og roligt op over den næste periode. Vi skal undgå skader, overbelastninger mv. Det er altså en aldrende spiller med en vis skadeshistorik, der stort set ikke har spiller i et år, som vi har med at gøre. Det er tydeligt at han har noget ekstraordinært fremad banen, men også at han pt efterlader meget store huller i det defensive.HKP skrev: Det er muligt at kampen blev en kamp der ikke passede specielt til vdv.... (Vil dog mene at det bliver for nørdet, hvis FCM, LIGEMEGET i hvilken kamp det er, ikke har plads til vdv på banen), men skulle vi så ikke overveje om det overhovedet er i henhold til klubbens ambitioner at re-agere imod alle modstandere istedet for at agere??? Det kan da ikke passe, at vi med vores trup i snart hver kamp skal presses ud i at spille på modstanderens præmisser... Så må vi sku spænde hjelmen med hvordan vi kommer ud på banen!!
Jeg er enig i, at vi skal være forsigtige med hans genopbygningsfase.... Men 3 x 30-40 minutter på 8 dage.....???
Hvis manden ikke kunne holde til de sidste 30 minutter i Århus, så var han altså temmelig fejlplaceret på bænken. Så skulle han have siddet på tilskuerpladserne istedet.....
Hvis manden ikke kunne holde til de sidste 30 minutter i Århus, så var han altså temmelig fejlplaceret på bænken. Så skulle han have siddet på tilskuerpladserne istedet.....
Det handler jo ikke om 3x30-40. Det handler om 3x60 (han spillede 60 mod OB og vil sandsynligvis få mindst 60 mod Horsens). Han kunne godt have klaret de sidste 30 min i onsdags, men det blev ikke aktuelt, baseret på kampens udvikling.HKP skrev:Jeg er enig i, at vi skal være forsigtige med hans genopbygningsfase.... Men 3 x 30-40 minutter på 8 dage.....???
Alt imens folk har travlt med at kritisere Thorup, tale om manglende disciplin og offensive mangler, så sker dette: http://www.superstats.dk/stilling/index ... 7&vis=form
Det er jo også rigtig fint, men vi henter ikke FCK at at være +1 mål bedre end dem over 6 kampe.Kent skrev:Alt imens folk har travlt med at kritisere Thorup, tale om manglende disciplin og offensive mangler, så sker dette: http://www.superstats.dk/stilling/index ... 7&vis=form
Jeg er personligt ikke 100% overbevist om Thorup, men synes overall at han har klaret det fint indtil nu. Jeg tror ikke det kan have været let at tage over efter Glen, starte næsten direkte med to kampe pr uge med ret meget uro i kulissen i hele den første sæson.
Jeg forstår som så mange andre heller ikke behandlingen af Pusic, men han har formentlig sine grunde. Og er det personlige eller ar måle tissemænd for at få respekt, så er det også OK med mig.
Jeg synes, at jeg har læst, at Thorup holder en stor distance til spillerne (a la international struktur) og det kan jeg kun håbe er rigtigt.
Det er IMO den eneste rigtige måde at håndtere rollerne på (og vil forhåbentlig også give de unge et mindre kulturchok, når de blir solgt).
Men han har en super stærk trup nu. Velsagtens den klart bedste trup FCM har haft på papiret og vel også den klart næstbedste trup i ligaen, og så skal der altså leveres denne sæson. Truppen in mente, er alt under en 2. plads ikke godkendt.
Og jeg tror også på det. Vi er kun lidt tynde på alternativerne i midterforsvaret, og det er kun til Sparv er tilbage IMO
Det eneste, det udsnit viser mig, er at Thorup dog har så meget kvalitet i truppen, at vi har et vist bundniveau. Spillet i perioden har været særdeles skidt selv i nogle sejre. 3 point er 3 point - det underkender ingen af os. Men jeg sidder ikke tilbage efter denne periode og tænker, at Thorup nu har fundet en formel og ruller derudaf. Måske tværtimod. Thorup virker rådvild ihft. hvordan han gerne vil spille fodbold og hvilke spillere der skal være stammen. Sæsonen er lang endnu, så vi må se. Der er i al fald rigelig med tid på træningsbanen, nu hvor vi blev klapset ud af EL.Kent skrev:Alt imens folk har travlt med at kritisere Thorup, tale om manglende disciplin og offensive mangler, så sker dette: http://www.superstats.dk/stilling/index ... 7&vis=form
Alt godt der sker er spillernes skyld, mens alt skidt der sker er Thorups. Vores trup må eddermame være god, når den med en rådvild træner, der ikke aner hvordan han skal spille, alligevel pointmæssigt matcher selv de bedste. Tænk hvor dominerende vi ville være, med en træner der vidste hvad han ville.Stoffer skrev:Det eneste, det udsnit viser mig, er at Thorup dog har så meget kvalitet i truppen, at vi har et vist bundniveau. Spillet i perioden har været særdeles skidt selv i nogle sejre. 3 point er 3 point - det underkender ingen af os. Men jeg sidder ikke tilbage efter denne periode og tænker, at Thorup nu har fundet en formel og ruller derudaf. Måske tværtimod. Thorup virker rådvild ihft. hvordan han gerne vil spille fodbold og hvilke spillere der skal være stammen. Sæsonen er lang endnu, så vi må se. Der er i al fald rigelig med tid på træningsbanen, nu hvor vi blev klapset ud af EL.Kent skrev:Alt imens folk har travlt med at kritisere Thorup, tale om manglende disciplin og offensive mangler, så sker dette: http://www.superstats.dk/stilling/index ... 7&vis=form
Jeg plæderer ikke for, at vi har spillet drømmefodbold og alt er fantastisk. Men jeg synes også, at man gerne må få lidt nuancer ind i debatten om Thorup. Kan det tænkes, at folk har urealistiske forventninger? Vi er ikke favoritter til DM-guld. Langt fra. Men naturligvis bør vi være i top3. Men ingen hold spiller altså drømmefodbold uge efter uge. Det har vi heller aldrig nogensinde gjort - ej heller i mesterskabsæsonen.
Folk beskylder Thorup for at spille defensivt, men alligevel har vi sammen med FCK og BIF scoret markant flest mål i denne sæson - over 2 i snit per kamp (og det er ikke kun på dødbolde).
Vi har ikke tabt på hjemmebane siden marts måned, og kun tabt to SL-kampe (begge i Parken) siden april.
Jeg synes ikke set går så skidt endda - og så har vi faktisk indtil videre klaret os uden vores måske vigtigste spiller de sidste 2 sæsoner.
Godt set Kent og dejlig statistik.Kent skrev:Alt imens folk har travlt med at kritisere Thorup, tale om manglende disciplin og offensive mangler, så sker dette: http://www.superstats.dk/stilling/index ... 7&vis=form
Derudover kan tilføjes at vi har scoret 25 mål i 11 kampe. Det samme som FCK. Det må da indikere at vi har en offensiv der fungerer. 12 forskellige spillere har scoret for klubben i ligaen i denne sæson (Kians selvmål ikke medregnet
Men uanset hvilke statistikker du kan fremvise, er jeg sikker på at de kan drejes til understøttelse af eget formål, eller blot ignoreres.
Edit: Kent var hurtigere med mål-statistikken
I går var en fin kamp, men endnu en gang spiller vi en rigtig dårlig første halveg. Mod et hold som Horsens, bør truppens kvalitet komme til udtryk som i anden halveg, og at være ekstatisk over fantastisk trænerarbejde er jeg ikke, dog uden at underkende, at i går samlet set var fornuftigt. Nu må vi se, om vi evner at fortsætte takterne fra i går og bringe dem allerede fra første halveg - mod stærkere modstandere kan vi ikke nøjes med at have 45 minutter at skyde med. Fortsætter vi kontinuerligt, æder jeg mine kritik af Thorup. Håber, men tvivler på det sker, da vi tidligere har set, at vi formår at spille rigtig godt mod svagere modstandere grundet truppens kvalitet.
Horsens er altså ikke noget dårligt hold. De har 14 point og har kun tabt 3 kampe indtil nu. De har blandt andet vundet ude over Viborg og OB og klaret uafgjort mod både åb og bif - også på udebane.O skrev:I går var en fin kamp, men endnu en gang spiller vi en rigtig dårlig første halveg. Mod et hold som Horsens, bør truppens kvalitet komme til udtryk som i anden halveg, og at være ekstatisk over fantastisk trænerarbejde er jeg ikke, dog uden at underkende, at i går samlet set var fornuftigt. Nu må vi se, om vi evner at fortsætte takterne fra i går og bringe dem allerede fra første halveg - mod stærkere modstandere kan vi ikke nøjes med at have 45 minutter at skyde med. Fortsætter vi kontinuerligt, æder jeg mine kritik af Thorup. Håber, men tvivler på det sker, da vi tidligere har set, at vi formår at spille rigtig godt mod svagere modstandere grundet truppens kvalitet.
-
mousebreaker
Der er ingen der siger at Horsens er dårlige som jeg læser det. Vi burde bare være meget bedre og det så vi også i 2. halvleg - første halvleg med Rafa på banen var vi hårdt sagt een mand for lidt til at dække af på omstillinger. jeg synes også man må give Horsens kredit for deres omstillingsfase samt deres fysik på dødbolde, så det er ikke underligt at det som forventet blev en svær kamp - som vi dog ender med med at vinde med 3 mål.
Set over de sidste to kampe mod i bedste fald midterhold har vi givet alt for mange kvalitetschancer væk og det er et problem hvis det fortsætter, men alt elitesport gælder jo om at justere og mon ikke vi får rettet ind igen.
Klubben har tidligere udtalt at "vi over de sidste kampe har 2 point i snit og det er der vi gerne vil ligge" og min personlige holdning er også at vi skal have 2 point i snit som målsætning. Noget vi har været i stand til over de sidste ca 75 kampe, så det er ikke en urealistisk målsætning at have.
Hvis man som Kent kigger på de sidste 6 kampe så har vi netop 2 point i snit og det er jo fint hvis man kigger på det resultatmæssige. Men statistik er jo noget underligt noget og hvis man vil komme med et negativt syn på det så kunne man tage de sidste 7 runder hvor vi har 1,71 i snit eller de sidste 8 runder hvor vi kun har 1,63.
Jeg er bestemt ikke fan af Thorup og har ikke været det siden han i mine øjne maltrakterede et U21 hold til EM slutrunden, og jeg ville sikkert kunne finde en masse negative ting at hive frem der skulle retfærdiggøre en fyring i FCM. Eks at det er svært at finde spillere som ligger over en forventet udviklingskurve samt et hold der ikke rigtig har fundet et stabilt spillemæssigt niveau.
Hvis jeg var fan af Thorup ville jeg lige så sikkert kunne fremhæve en masse ting der har gjort livet besværligt for Thorup og kunne påvise at han grundet omstændighederne faktisk har gjort et godt stykke arbejde. Eks at svingdøren der har præget klubben på både spiller og ledelsesfronten i den tid han har været her, ikke har gjort tingene nemmere og nærmest umuliggjort at holdet kan toppræstere kontinuerligt.
Selvom jeg gerne så et trænerskifte kan jeg ikke afvise at det kan blive godt under Thorup og jeg er ret sikker på at sædet under ham ikke er det mindste lunt. Tværtimod forestiller jeg mig at han får forlænget sin kontrakt. Som de fleste mener jeg at vi har en trup der er klart bedre end den tredjebedste i Danmark og desværre også klart dårligere end den bedste trup i Danmark. Jeg er ikke urolig for om vi ender i top 3, heller ikke med JT som træner.
Brøndby har stort set alle rost til skyerne og fodbolddanmark er faldet pladask på halen over hvor gode de er. De har haft enkelte svipsere, javist, men stadig snakker alle om at Brøndby ser skræmmende stærke ud i år.
FCM har stort set alle kigget på og fundet at vi har underpræsteret markant. Det kører slet ikke som forventet. Der er uro på de indre linjer i klubben og krisemøder omkring spillernes disciplin etc etc
Et kig på tabellen fortæller at vi kun er 1 point efter Brøndby. Det synes jeg fortæller en del om hvad vores trup indeholder. Hvis vi forestiller os et vinter transfer vindue hvor der kun sker få rokeringer, som alt andet lige bør give bedre arbejdsbetingelser, og Thorup får banket mere stabilitet ind i holdet så vi får set hvad han gerne vil med holdet på sigt, så kan det godt ende med at blive rigtig godt under Thorup - det kan jeg uanset min modstand mod ham som cheftræner trods alt ikke afvise.
Vi er ved at blive tranformeret til et mere boldbesiddende hold end vi har været de sidste år. Midtbanespillerne ser ud til at færre nakkesmerter fremover. Det vil altid give bumps på vejen når spillestilen ændres - jeg er spændt på hvordan det udvikler sig.
Set over de sidste to kampe mod i bedste fald midterhold har vi givet alt for mange kvalitetschancer væk og det er et problem hvis det fortsætter, men alt elitesport gælder jo om at justere og mon ikke vi får rettet ind igen.
Klubben har tidligere udtalt at "vi over de sidste kampe har 2 point i snit og det er der vi gerne vil ligge" og min personlige holdning er også at vi skal have 2 point i snit som målsætning. Noget vi har været i stand til over de sidste ca 75 kampe, så det er ikke en urealistisk målsætning at have.
Hvis man som Kent kigger på de sidste 6 kampe så har vi netop 2 point i snit og det er jo fint hvis man kigger på det resultatmæssige. Men statistik er jo noget underligt noget og hvis man vil komme med et negativt syn på det så kunne man tage de sidste 7 runder hvor vi har 1,71 i snit eller de sidste 8 runder hvor vi kun har 1,63.
Jeg er bestemt ikke fan af Thorup og har ikke været det siden han i mine øjne maltrakterede et U21 hold til EM slutrunden, og jeg ville sikkert kunne finde en masse negative ting at hive frem der skulle retfærdiggøre en fyring i FCM. Eks at det er svært at finde spillere som ligger over en forventet udviklingskurve samt et hold der ikke rigtig har fundet et stabilt spillemæssigt niveau.
Hvis jeg var fan af Thorup ville jeg lige så sikkert kunne fremhæve en masse ting der har gjort livet besværligt for Thorup og kunne påvise at han grundet omstændighederne faktisk har gjort et godt stykke arbejde. Eks at svingdøren der har præget klubben på både spiller og ledelsesfronten i den tid han har været her, ikke har gjort tingene nemmere og nærmest umuliggjort at holdet kan toppræstere kontinuerligt.
Selvom jeg gerne så et trænerskifte kan jeg ikke afvise at det kan blive godt under Thorup og jeg er ret sikker på at sædet under ham ikke er det mindste lunt. Tværtimod forestiller jeg mig at han får forlænget sin kontrakt. Som de fleste mener jeg at vi har en trup der er klart bedre end den tredjebedste i Danmark og desværre også klart dårligere end den bedste trup i Danmark. Jeg er ikke urolig for om vi ender i top 3, heller ikke med JT som træner.
Brøndby har stort set alle rost til skyerne og fodbolddanmark er faldet pladask på halen over hvor gode de er. De har haft enkelte svipsere, javist, men stadig snakker alle om at Brøndby ser skræmmende stærke ud i år.
FCM har stort set alle kigget på og fundet at vi har underpræsteret markant. Det kører slet ikke som forventet. Der er uro på de indre linjer i klubben og krisemøder omkring spillernes disciplin etc etc
Et kig på tabellen fortæller at vi kun er 1 point efter Brøndby. Det synes jeg fortæller en del om hvad vores trup indeholder. Hvis vi forestiller os et vinter transfer vindue hvor der kun sker få rokeringer, som alt andet lige bør give bedre arbejdsbetingelser, og Thorup får banket mere stabilitet ind i holdet så vi får set hvad han gerne vil med holdet på sigt, så kan det godt ende med at blive rigtig godt under Thorup - det kan jeg uanset min modstand mod ham som cheftræner trods alt ikke afvise.
Vi er ved at blive tranformeret til et mere boldbesiddende hold end vi har været de sidste år. Midtbanespillerne ser ud til at færre nakkesmerter fremover. Det vil altid give bumps på vejen når spillestilen ændres - jeg er spændt på hvordan det udvikler sig.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Gårsdagens kamp havde mange opløftende momenter.... Også fra trænersiden.... Men sku folk ikke lige spise brød til med deres tiljubling af Thorup som en anden trænermessias pga seneste 6 spillerunder og så som det også bliver nævnt, se nuanceret på det.....
- BIF hjemmekampen bør reelt have givet 3 points til BIF og 0 til os
- GF-udekampen vel egentlig det samme
- Dahlin holder os inde i kampen igår
Lidt mindre tur og vi havde stået med 5 points mindre i ligaen samt ude af EL med et brag, som jo faktisk skete....
Og så kommer man ikke uden om, at vi i lang tid har spillet noget af det grimmeste bold i Danmark, inklusive især i 1. halvleg igår....
Ja, så kan man vel mene at det på det grundlag er fantastisk flot af træneren at få det pointudbytte, som vi har fået.... Men man kan da i allerhøjeste grad argumentere for, at det skyldes det væld af offensivt spillermateriale, han har til rådighed. Der vil jo komme scoringer ind imellem med de folk, vi har at bruge.....
- BIF hjemmekampen bør reelt have givet 3 points til BIF og 0 til os
- GF-udekampen vel egentlig det samme
- Dahlin holder os inde i kampen igår
Lidt mindre tur og vi havde stået med 5 points mindre i ligaen samt ude af EL med et brag, som jo faktisk skete....
Og så kommer man ikke uden om, at vi i lang tid har spillet noget af det grimmeste bold i Danmark, inklusive især i 1. halvleg igår....
Ja, så kan man vel mene at det på det grundlag er fantastisk flot af træneren at få det pointudbytte, som vi har fået.... Men man kan da i allerhøjeste grad argumentere for, at det skyldes det væld af offensivt spillermateriale, han har til rådighed. Der vil jo komme scoringer ind imellem med de folk, vi har at bruge.....